[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:18

jolijn :(:) sterkte meid.... ;(

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:18

Jan en lisenka schitterend veulen! gefeliciteerd.

Karina

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:27

Jolijn, sterkte. Vertel maar wat er aan de hand is met Robijn als je er aan toe bent.

Jan en Lisenka, wow, dat ziet er veelbelovend uit zelfs nog in natte toestand, dit is echt nieuws heet van de naald zeg! Ik ga niet gokken of het een merrie of hengstje is, we horen het wel! Goede nachtrust de komende tijd Jan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:51

Mja, ik kan het net zo goed meteen vertellen, ze heeft ernstig gevorderde spat in beide achterbenen...

Mijn wereld is compleet ingestort...

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 01:04

Jolijn, wat ontzettend rot voor jullie, heel veel sterkte !!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 01:12

Jolijn, dat meen je niet. Wens je heel veel sterkte toe.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 01:18

Frank: gefeliciteerd met je 14e verjaardag.'

Het is een merrie. Naam hebben we nog niet. Bevalling ging supersnel. Altanera is wel beschermend naar het veulen, maar had van haar niet anders verwacht. De laatste maanden werd ze gelukkig wel al beter met aanrakingen. Kan haar nu overal aanraken zonder dat ze in de stress schiet. Kan ook wel bij het veulen komen. Het ging allemaal in een sneltreinvaart. In iets meer dan een uur nadat het veulen geboren was stond het veulen, kwam de nageboorte eraf, kwam de pek eraf en dronk het.

Met Keljan gaat het niet echt vooruit. Dacht dat ze oog vanochtend minder dik was, maar vanmiddag waren beide ogen dik. Hij ging wel heel even in draf achter de kat aan, dus .............

Moppielover: ik vind de symptomen van Moppie ook wel veel op cushing lijken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:20

lisenka en jan: van harte. wat leuk een merrie! had jan gisterochtend toch gelijk.
elise: hihi kom maar op, ik heb E. maar kun jij het uitleggen dan hoe het zit met dat laadvermogen van auto en het verschil in papier en weegbrug?
malin: a.s. zondag kan ik niet omdat anouk op wedstrijd moet. hoewel... kunnen natuurlijk oppas regelen en dan pak ik de kar van haar vriendin. volgende week de 10e hebben we een communiefeestje. ilona: hoe zit jij zondag?

dank je lisenka. ja 41 of 14..... voel me het laatste hoor hihi. zal wel door me harem komen. toch maar weer aan het werk nu vandaag. helaas.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:52

Jan, Lisenka: maar voor die merries moet je dan ook een hengst van buitenaf hebben toch?
Dit veulen is ook al zo mooi!!!!

mariella; je dochter heeft netjes gereden dan! gefeliciteerd

Frank: Gefeliciteerd!

esther: Leuke vakantie gehad dus! Leuke foto's! Ik wil daar ook nog wel is heen

madelief: Leuk katje!!!! Ik zou hem ook allang mee genomen hebben :P

Denise: Toch weer progressie gemaakt!

Sanne: Heb je al gebeld? Is hij niet allergisch voor iets? Encanto heeft ook een tijd last gehad van hoesten, medicijnen en al maar niks hielp. uiteindelijk lag het waarschijnlijk aan het stro. hoewel hij er nu weer geen last van heeft...

heidi: Jullie ook nog gefeliciteerd!

ilona: Stoere jij!!! Hoe gaat het opstappen nu?

kelly: Leuk van perla!!! Ben benieuwd! Stiekem toch een beetje gehecht geraakt aan Bello?

laura: paardenspullen heb je toch nooit genoeg ;)
Wanneer is die? IK ga meestal naar paardenkliniek west brabant..bij de goubergh, als ik kan ga ik misschien wel. Binnenkort is in de bieb in roosendaal ook zo'n avond!
Leuk filmpje...van zn wilde uitspatting is nu niks terug te zien ;)

Jolijn: sterkte!

Zoooo ik ben door de pagina's heen gekomen!
Gister ben ik heeel stoer geweest! Ik had les gehad en ik had al een paar keer zonder zadel in de stal op dr gezeten maar heb me er nu ook weer op laten heisen! De eerste pasjes vond ze een beetje vreemd, maar ze liep al snel gewoon..dus lekker langs de weg uitgestapt (over het algemeen is ze buiten minder gevoelig voor dingen dan in de bak) en het ging super!!!
Woensdag ga ik naar parijs! :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:29

FF snel:

Frank, gefeliciteerd

En Jolijn, sterkte met Robijn. Dat is wel k u t.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:30

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:43

Heel veel sterkte voor Robijn. Weet je al of- en hoe er behandeld gaat worden? Aangepast beslag misschien?
Durf het bijna niet te zeggen maar dit is wel waar ik bij mijn Rico ook bang voor ben. Maar laat ik maar niet op de zaken vooruit lopen...

Frank: Congrats! Nog vele jaren en veel taart!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:48

Ahhh ja we hebben een jarige!!!
Frank gefeliciteerd! Of moet ik zeggen gefelicitaart :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:53

Goedemorgen

Laura – gezellig zie ik toch nog iemand uit het topic ;) (ben jij vorige keer ook geweest toen het over hoeven en dat soort dingen ging)
Als het goed is hebben wij het toch over dezelfde kliniek ze hebben daar ook de hoefsmederij en die vrouw die zo lenig is (zij doet dat fysio bij de de paarden toch :o )
Leuk filmpje weer hoor

Esther – zo je laat er geen gras over groeien in september alweer bofkont :D

Lobke – ik blijf het een prachtdier vinden en hoop dat je heel snel een goed baasje voor hem vindt. Want ik kan best begrijpen dat 2 paarden die overigens allebei ergens anders staan te druk wordt succes

Frank – gefeliciteerd met je verjaardag, en bedankt voor het compliment zo heb ik ook geen teleurstelling als ik geen WP heb ;)
Die van mij likt alleen aan het water als de slang aan staat hij kan wel uit een flesje drinken :j dat heb ik hem geleerd :P

Karina – veel succes vandaag met de VA laat je wat weten ? ik duim voor jullie

Malin – ik kan best begrijpen dat je er nachtmerries over heb gehad :(:) toen heike in november van de ene op de andere dag ziek werd en ook geen kans had op overleven is bij mij het verdriet er ook veel later pas uitgekomen. Dus als je wilt praten mijn oren luisteren naar je ik weet hoe jij je voelt

Benthe – is af en toe ook wel eens lekker zo’n ‘’rustig’’ stap rondje overigens moet ik ook weer eens zonder zadel gaan rijden is ook goed voor mij :P

Suzanne – nog gefeliciteerd met je vriend

Anouk – van harte met je man ;)
En ik denk dat het hem niet gaat worden een zondagrust voor de champi’s :n haha
En ja jury’s hun hebben de broek aan dus ooit komt het wel goed, de deden er 9 mee dus een nette prestatie
En ik snap dat je heel trots bent op sabrina volkomen terecht

Jolijn – had ik een ander topic idd gelezen dat je gisteren naar de kliniek moest heel veel sterkte en als je wilt praten dan weet je ons te vinden :(:) *leest een stukje verder* Spat is niet niks wat zijn nu de behandelingen als ik vragen mag

Jan en lisenka – weer zo’n poepie van een veulen nu uitscheiden met foto’s plaatsen hoor wordt helemaal verliefd op ze :+: Gefeliciteerd met de geboorte

Mies – idd weer progressie gemaakt we komen er wel duurt alleen even :j :P
Ook jij weer progressie gemaakt met shannon super hoor en naar parijs :wow: wat ga je doen als ik vragen mag shoppen ;)

Gisteren met heike lange teugelen gedaan alleen dan bitloos hij pakt het super op daarna nog even aan de longeerlijn laten springen vindt ie ook helemaal geweldig. Vandaag maar weer even rijden kijken hoe die loopt want gisteren had ie toch een beetje spierpijn na zijn harde inzet van zondag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:55

Ik ga vandaag met de DA bellen, heb wel een behandeling in mijn hoofd zitten, mijn gevoel wijst me die kant op...

Denk dat ik ga voor het aangroeien van de delen aan elkaar, dan zijn de ergste klachten over!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:15

Ik ga het even heel snel houden, iedereen gefeliciteerd.
En Jolijnn heel veel sterkte.
Mijn vorige paard, Jolynn, had ook spat.
Toen dat was vastgegroeid ging het inderdaad veel beter, wel is ze altijd stijf gebleven.
Denk even goed na over wat je nog verder met haar wilt doen, kwa rijden.

Srekte ermee meis! :(:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:25

laulau85 schreef:
Ja ik ben 1.76 dus ook een aardig lange sliert haha en niet de dunste.. Kreeg vandaag ook weer lekker een compliment pffff....
Kwam iemand tegen die ik al paar jaar niet had gezien (en toen was ik te dun en nou verre van haha) en het eerste wat hij zei was. Zo je bent wel wat dikker geworden he...
Dacht nou en bedankt.

Ik ben 1.80m en hobbel hier vrolijk rond op 2 merries van 1.55m en ik zelf vind het er niet heel gek uitzien eigenlijk..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:25

Michelle: Klopt. Voor Perlita en Querida zullen we inderdaad een hengst van buitenaf moeten gebruiken. Deze merries zijn zo gek van elkaar dat ik ze niet uit elkaar wil halen. Daarnaast ben ik ook verzot op ze.

Jolijn: Zou mooi zijn als die behandeling mogelijk is.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:26

Frank!!! Gefeliciteerd
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jan en Lisenka: Gefeliciteerd met het 3de veulentje :D

Jolijn: :(:)
Laatst bijgewerkt door zasread op 28-04-09 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:28

Denise, dank je!
Frank, haha, 14.. zag het al op hyves, ik dacht, kheb toch niet een Frank van 14 in me hyves...
Jolyn, heel veel sterkte..
Mies, parijs, dat wil ik ook wel :D
Kwam ik gister aaf weer in de stal, ligt Spirit weer heerlijk.. Mocht gezellig bij hem zitten, Bram beschermde hem (staan samen in 1 stal). Goya wilde ook mee kijken over het hekje maar dat mocht niet van Bram hihi.
Zit er aan de denken ze deze week 's nachts ook lekker buiten te houden, wat denken jullie?

aafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:44

Hallo Allemaal,

Het is al weer heel lang geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar het is een hele moeilijke tijd geweest.
Lipanda is in de scintigrafie geweest en daaruit kwam dat ze een chronische ontsteking aan d'r SI gewricht had en atrose in d'r bekken. Hierdoor struikelde ze en had ze pijn. We hebben het SI gewricht rechtstreeks laten inspuiten met ontstekingremmers en pijnstillers in de hoop dat het zou helpen. De dierenarts zei letterlijk: Nu ga je rijden en kijken waar het schip strandt.
We hebben twee weken heerlijk gereden en daarna begon ze vreselijk te kreupelen op d'r achterhand en het struikelen werd nog erger en eigelijk continue.
Ook met pijnstillers had ze nog pijn. Op stal kon ze niet meer stil staan en stond steeds d'r rug te bollen en te hollen. Draven en galopperen ging niet meer aan de longe en ook als ze los stond deed ze niets meer.
De dierenartsen wisten het niet meer en we hebben besloten om haar in te laten slapen.
We hebben alles geprobeerd, maar nu heeft mijn meisje geen pijn meer en rust.
Groetjes Cindy

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:53

aafjes - heel veel sterkte als je wilt praten wij zijn er voor je :(:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:57

Ik ga een stukje bijreageren, want ik loop een heleboel pagina's achter. Dat komt er van als je een weekendje weg bent..

Eshter: Hoe was je vakantie in Egypte?

Ilona: Dit kan niet hoor, jij en Chico krijgen een veel te goede band ;) Volgens mij hebben we allebei echt ons droompaard aangeschaft. Chico past perfect bij jou en heeft een super karakter. En ik blijf me ook steeds verbazen of Igneo zijn karakter, hij precies wat ik graag wilde!

Heidi: Gefeliciteerd!!

Laura: Echt leuk dat Hincapie alles zo fijn oppakt! Helemaal super ook dat hij al zo makkelijk nieuwe mensen op zijn rug laat. Het filmpje ziet er trouwens ook super fijn uit!

Elise: Ik geloof dat ik je verhaal over het voogd zijn niet geheel snap :o

Malin: Hopelijk hebben jullie er vrijdag mooi weer bij!
Hoe is het nu met Suevo?

Frank: haha, dan moeten we het daar maar op houden :P Het is in ieder geval een positieve insteek (het negatieve is dat er longblaasje stuk kunnen gaan en dat Igneo dan in de toekomst dampig o.i.d. wordt)

Benthe: Ik blijf Utixo een clown vinden :+ Trouwens heel heldhaftig om zo zonder zadel naar buiten te gaan!

Denise: De punten komen inderdaad van zelf wel, als jij er in ieder geval maar een goed gevoel aan over houdt.

Lisenka: Arme Keljan, :(:) aan een kant goed dat hij weer actief is, maar hopelijk worden zijn ogen snel weer normaal. Heeft hij verder nog klachten?

Mies: Ja, de dierenarts is al gebeld, had het ook al geplaatst ;) Igneo staat inmiddels niet meer op stal, dus stro of hooi kunnen de boosdoeners niet zijn. Het was volgens de dierenarts juist de bedoeling dat hij nu nog hoeste. De AB-kuur heeft zijn werk gedaan en er voor gezorgd dat de bacterie bestreden is (en hij dus geen witte snot meer heeft) en het hoesten doet hij nu nog om het overtollige slijm uit zijn longen te krijgen. Hiervoor krijgt hij nog 10 dagen slijmoplosser zodat dit makkelijker gaat.
Ja!! Zonder zadel gereden!! super :D
En veel plezier in parijs ;) :=

Kelly: Leuk dat jullie Perla laten dekken :D

Cindy: Wat een moeilijk besluit heb je moeten nemen! Heel veel sterkte! :(:)

Betreft Igneo durf ik nog niet zo hard te juigen, gistermiddag ging het al duidelijk beter met hem, maar omdat hij al steeds weer teruggevallen is, durf ik nog niet te zeggen dat het weer goed komt. Maar ik hoop het natuurlijk wel!!!

Gisteren heb ik een heerlijke buitenrit gemaakt met Dosie :+: Ik kan daar zo van genieten! Ze lijkt er zelf ook van te genieten, want ze is zo relaxt! Rijdt eigenlijk constant met een los teugeltje. Gisteren was wel even spannend, want we reden op een smal weggetje met aan de ene kant een ontzettend groot kunstwerk en aan de andere kant passeerde een vrachtwagen op nog geen halve meter. Maar Vaidosa keek niet op of om. Het is echt zo'n kanjer. Soms begrijp ik echt niet dat ze niks eng vind buiten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:00

Zo dan gaan we maar weer eens fanatiek bijreageren:

Aafje oei dat is rot zeg! Ik heb 2 maanden terug ongeveer hetzelfde meegemaakt maar dan met HKO. PB gerust als je je hart wilt luchten....

Benthe dat wordt vaker zonder zadel rijden haha!

Elise gefeliciteerd! Haha Kyra met bijtende grondbalken haha....

Anouk haha ik vind het ook niks hoor...Mannen met een kale borst.. Zijn altijd eerder jongetjes om te zien dan mannen...

Frank gefeliciteerd!! knap hoor een paar dagen geleden nog 40 zijn en dan nu ineens 14 worden... hihi...

Jan en Lisenka gefeliciteerd! Wat een prachtig koppie zit er op zeg! slaap lekker de komende weken jan :P

Jolijn oei wat rot! Hopen dat de behandeling aan gaat slaan! Ik duim voor je mee!
Jammer dat er bij Keljan nog geen vooruitgang in zit...

Mies het is de 13e mei weet alleen niet of je er heen kan als je er geen klant bent. Want het staat ook niet op de site maar heb er een brief over gehad...
Ennuh knap hoor voor het eerst zonder zadel! Ennuh Parijs is ook niet mis!

kelly ga zo je topic bekijken en reageren!

denise ja er zit inderdaad ook een hoefsmid. Die van hoofcare! Heike lekker aan het springen en lange teugelen leuk hoor!

Susanne aaah wat schattig zo een knuffelmoment!

Zo straks weer lekker naar Hincapie. Maar eerst maar eens aan de bak voor school. Enig probleem..... bokt is veeeeel interessanter...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:03

Sanne ook nog even op jou reageren want jij reageerde tegelijk haha.

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Hopen dat hij geen terugvallen meer krijgt!
Heerlijk he zo een buitenrit!