[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:48

Over dat "aan de teugel en naar beneden trekken"

Ik ben daar ook geen voorstander van,mijn KWPN-er was een héél moeilijk paard om nageeflijk te rijden,je moest echt mega hard werken om hem nageeflijk te laten worden...hij had een hele korte brede hals en korte rug,niet het ideale dressuur model zeg maar,maar wel lekker barok Haha! ik moest ook altijd opletten om niet met een sterke hand te gaan rijden,of als hij goed liep mijn hand "vast"te gaan zetten...
Dus "rond rijden' is nageeflijkheid creeren,en vandaar uit de ideale hoofd/hals lijn te gaan zoeken,en dit alles met soepele hand...
Moreno loopt héél héél erg rond....die duikt echt met zn kin op zn borst,en dat probeer ik er nu juist uit te rijden...neusje eruit rijden,ontspanning zoeken ,en van daar uit de nageeflijkheid opzoeken en gaan kijken waar ik hem wil hebben.Belangrijk voor mij is dat ik hem vooral op zn achterhand wil hebben,die voorkant maakt me nu nog even niet veel uit.
(en dat valt nog niet mee,het is blijkbaar erg makkelijk om je kin op je borst te leggen en lekker op je voorhand te lopen Clown )
Klinkt wel heel wijs,maar ben druk lerende en oefenend hoor Haha! Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:59

Oh ik heb nog een vraag trouwens,
Bandiet had vandaag wat last met een appel eten, terwijl dat eerst hap-slik-weg was, nu deed ie er wat langer en moeizamer over, heeft dat te maken met de leeftijd?
Ik heb nog gekeken, zag geen losse of ontbrekende tandjes.
Weet niet of ze op hun 2e al echt aan t wisselen zijn, of een andere reden?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:51

Peet: Jullie meeting was ook geslaagd!! ben benieuwd naar de foto's!

madelief: Ik herken het gevoel dat je zo blij bent om furia! Het kwartje zal gevallen zijn! Blijven oefenen en trainen Lachen

sanne: De dekking is een lange termijn plan Tong uitsteken Dus reken maar op een jaar of 5! Ik heb nog niemand gevonden, maar een vriendin had wel gezien dat iemand er les in kreeg op de manege waar ze werkt. Dus als ze die persoon weer ziet gaat ze het vragen! Ik ben wel zelf aan de slag geweest met wat stapwerk, maar shannon is nog een beetje scheef dus was het zelf wat zoeken hoe dr rechter te krijgen en dat viel nog best tegen!

Jasmijn: Het kan goed zijn dat hij een tandje wisselt. Sita had op dr 2e ook een fietsenrek Knipoog Je kon toen duidelijk zien dat dr voortand weg was...helaas neit op de foto gekregen.

Nagefelijkheid kan inderdaad soms moeilijk te rijden zijn en een hulp teugel mag wel een keer gebruikt worden, mits deze goed gebruikt wordt en niet onnodig. In het geval van janske vind ik het onnodig, gezien er foto's zijn dat ze het zonder ook kan, alleen kost het dan de ruiter wat meer tijd moeite en technisch rijden.

Wanneer iemand bij mijn opa en oma komt verteld mijn opa eigenlijk altijd dat ik paardrij en nu een eigen paard heb...maar hij heeft dr nog niet gezien! Hij is vorig jaar is naar een wedstrijd komen kijken, maar dat was alleen met encanto. Dus vanavond komt hij weer kijken Haha! Heel publiek tijdens mn les Knipoog (oma en mn ouders gaan ook mee) Hopelijk haalt shannon niet al te veel stunts uit!
IK ging gister rijden en dacht nou ik ga maar is op reactie op het been oefenen, dit was in mn les ervoor niet altijd even goed. Dinsdag had ik dit ook al wel wat geoefend, maar ik was binnen een kwartier klaar met rijden! Ze reageerde perfect! Dus toen ngo maar het galop aanspringen geoefend, maar ook dit ging goed! Dus stond ik na 20 min al weer naast mn paard....terwijl ik net zo een zin had om te rijden Vork

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:35

Michelle Leuk! Lekker showen met je paard Haha!
Bij mij in mn familie vindt iedereen het ook bijzonder en leuk,en kwam ook iedereen kijken bij Moreno en toendertijd onze haflinger...in mijn familie heeft niemand iets met paarden,maar ze zijn allemaal wel enthousiast Pling
De hele familie gaat ook altijd hun "oude brood" naar mn paardjes en schapen in de wei brengen,zelfs ooms en tantes en mijn schoonouders die een dorp verderop wonen Cool
Shannon vanavond maar extra dr best doen Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:25

gabriella: Dat oude brood ken ik Knipoog Onze korstjes en oude boterhammen worden gedroogd en dan zo'n 1x per week gaat er een zak mee naar stal voor de paardjes Tong uitsteken
Ik heb dr al een beetje voorbereid gister en omgekocht met een appel, extra lange poestbeurt en mooie set Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:32

Fanny Ik zou echt niet zo snel naar hulpteugels gaan grijpen hoor. De fout ligt grotendeels bij jou zelf, dus daar moet je eerst maar aan gaan werken. Een hulpteugel kan het niet voor jou oplossen. Uiteindelijk zou je het zonder zelf moeten kunnen. Daarnaast moet je een hulpteugel ook nog eens goed weten te gebruiken. Anders help je je paard alleen maar te verslechteren. En ik krijg eerlijk gezegd ook echt geen goede indruk van jou instructeur. Volgens mij klooien jullie maar wat af. Denk ook meer aan je paard en kijk naar je paard en niet alleen wat jij wilt bereiken. Wil je hier niet mee in de grond boren hoor, maar misschien dat je het op een andere manier gaat bekijken.

Mies Altijd stoppen wanneer het goed gaat he. Dan blijft ze dat fijne gevoel houden. Ben benieuwd of je opa na vanavond nog trotser is! Vork

Ik heb gisteravond weer even gereden op X. De staleigenaar had me geholpen en het ging super goed. Eerst even zelf aan de dubbele longe gehad. Ik heb wat meer gecontroleerd gewerkt en dat pakte super uit. Hij liet mooi los en liep netjes door. Had een hele fijne en zachte verbinding. Meestal werk ik te vrijblijvend en dat ik teveel aan zacht zijn en loslaten denk, maar soms moet ik wat strenger/gecontroleerder werken. Daarna erop. Hij wilde niet echt stilstaan en stapte toen nog eens met z'n linkerachterbeen in het krukje met het gevolg dat het plastic krukje om zijn been hing en hij natuurlijk helemaal in paniek was. Dus dat begon al goed. Toen zonder krukje opgestapt en ik had eignelijk wel een bokkerig paard verwacht omdat hij zo onrustig was en na het kruk avontuur, maar hij stapte netjes weg. Even een paar rondjes aan de longe gereden en toen los. Het ging echt super goed. Had bewust op de derde hoefslag gereden zodat hij echt op eigen benen moest lopen en dat ging super. Na een paar rondjes op beide handen ben ik er ook maar mee gestopt. Dus hier nog een super happy iemand. Vork

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:48

Go jij! Go jij! ZO WEER TEREUG VAN DE WOODY RANCH Go jij! Go jij! HET WAS SUPER !!!!!!! GAAF.....
doe nu ff geen verslag maar wel wat foto`s
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-VYHWE43U.jpg][/img]
links mijn tent in het midden van peet en recht van jac en manon
Afbeelding
de barbeqeu
Afbeelding
pippo wagen
Afbeelding
beetje moeilijk kijken hihi
Afbeelding
peet zorg voor het eten
Afbeelding
hier stonde de paarde in
Afbeelding
de stallen
Afbeelding
ik met mijn super !!! in het bos kanjer djemo Ach gut
Afbeelding
hier was het ff plas pause Pling
er volgen nog wel meer foto`s
mijn verhaal komt nog nu ff druk met weg gaan Pling
tot later allemaal

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:49

Afbeelding
links mijn tent in het midden van peet en recht van jac en manon

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:00

leuke foto's marielle Haha!

oke even iets vertellen:
volgens mij hebben de meeste hier nu van mij niet een super beeld gekregen van mijn rijden.
en als ik het terug lees ben ik dat zelf ook niet. ik ver wacht teveel van janske en van mezelf.
ik ben gisteren avond daarom ook veel dingen op gaan zoeken over het rijden enz enz.
ik heb toen iemand van een friese fokkerij zlefs opgebeld en mijn probleem uit gelegd.
zij vroeg mij toen ook wat voor bit ik voor janske gebruikte.ik zei toen dat ik een dubbel gebroken bit gebruik dat afzonderlijk van elkaar nog kan scharnieren.
toen begon ze mij te vertellen dat ze ook zo'n fries paard had die het in het begin er super op deed maar naar mate ze verder kwamen het steeds slechter ging ( zoals bij janske en mij) ze legde toen aan mij uit dat je in die situaties vaker boos kan worden en dat je haar ook op de goede dingen straft. en als ik terug kijkt klopt het eigenlijk ook wel.
ze vroeg me toen of ik een rubber bitje had en toevallig had ik in mijn oude zadelkast nog een zwart rubber bitje liggen.
ik had dit haar vertelt en ze zei probeer dit maar is.
en ik kon haar altijd bellen als het even niet goed ging en dan probeerde zij me er bij te helpen.
dus ik gisteren avond dubbel gebroken bitje uit gedaan en zwart rubbere bitje weer in gedaan.
ik ben toen eerst lekker rond gaan stappen met een wat langere teugel en ben het toen rustig op gaan pakken.
ik ben nog wel snel geneigd om er meteen spanning op te zetten maar heb hier gisteren extra goed op gelet.
ben toen rustig op beide kanten in gaan stappen en toen dat goed ging nog even gedraaft daarna mocht ze nog een rondje in galop omdat ik echt tevreden was hoe ze het gedaan had.
ze begon zelfs te schuimen in haar mond Haha!
vanavond als het weer het toe laat gaan we weer aan de slag Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:06

Goed zo Fanny, dat klint beter!!!
Je kan idd beter terug naar de basis.
Ik hoop dat alles nu goed gaat verlopen.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:08

dankje jasmijn Lachen

het was voor beide niet meer leuk het rijden.
dus ben ik gisteren echt stappen gaan onder nemen.
leuke foto's van je knapperd Haha! vind hem echt geweldig Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:23

Dank je!
Laat je het weten hoe t vanavond verloopt?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:43

probeer ik wel maar moet even kijken want internet ligt eruit ze komen volgende week pas. maar hou jullie op de hoogte Lachen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:08

Flamon super van je dat je bedacht had dat dit zo niet kon!
af en toe heb je zo'n eye opener nodig Knipoog
Ik heb denk ik hetzelfde als jij,als ie goed loopt wil ik het zo houden en heb ik de neiging vast te gaan zetten,daarmee werk je de nageeflijkheid echter alleen maar tegen,en gaat ie zich alleen maar meer verzetten.
Ik hoop dat ie goed reageert op het rubberen bitje,en dat je weer een fijner gevoel gaat krijgen met rijden,succes!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:10

dankje Kusje

vid het wel moeilijk maar doe het lekker rustig aan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:10

Dat klinkt zeker al een heel stuk beter Fanny Knipoog. Soms wil je gewoon wel eens te snel gaan... En je moet het voor jullie beiden natuurlijk wel leuk houden Knipoog. Mijn instructrice heeft ook zo'n regel van voor elke 2 stappen die je vooruit gaat ga je er ook weer eentje achteruit Tong uitsteken. Maar uiteindelijk kom je er dan ook wel Knipoog.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:16

Lachen

zal die zeker onthouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:08

Hallo Lachen

Sorry voor mijn afwezigheid, heb weer even geen internet thuis!

Baal goed, want mijn net nieuwe zadel blijkt toch niet helemaal goed te liggen, als ik ga galoperen schuif ik ineens 10 cm naar voren Clown

Voor de rest zit Veerle ineens weer erg vast links, en ga ik dat compenseren in mijn zit en krijg dus al na 10 minuten gruwelijke rugpijn!
Morgen gelukkig weer een lesje, dus dan komt het wel weer goed...

Leuke foto's van de Woody Ranch trouwens Haha!
Wil daar ook nog ooit heen Ja

Hoe is het voor de rest met iedereen?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:54

ja nu kan ik niet meer achterblijven he met wat foto`s
moest ene keuze maken heb ermaar 201 gemaakt hihihi

Afbeelding
lekker aan de borrel na de opbouw van de tent

Afbeelding
hier was de tent nog droog en netjes
Afbeelding
overleg wel of niet rijden Haha!
Afbeelding
tsjillert lekker aan de smikkel
Afbeelding
roxy ook aan de smikkel
Afbeelding
paardjes van manon en priscilla
Afbeelding
de bbq
Afbeelding
saida en celine
Afbeelding
frits nog super bedankt voor je bruine vlees Clown
Afbeelding
tja geef saida geen plastick bestek lukt er niet Haha!
Afbeelding
afkoelen in het zwembad
Afbeelding
wat mag je heir niet in met de auto wisten we niet hoor Tong uitsteken
Afbeelding
celine houdt de wacht bij haar pony
Afbeelding
onderonsje van tsjil en roxy zullen wel zeggendat ze het heel erg leuk hebben
Haha! Knipoog
Afbeelding
saida met dochter zegt genoeg he !!!!!!!!!!!!
Afbeelding
genieten in het bos
Afbeelding
nogmaals
Afbeelding
kolonel en tsjillert ff aan het afspreken voor de volgende keer dat we weer gaan naar de woody ranch

als jullie meer willen hoor ik het wel
Laatst bijgewerkt door peetisgreat op 01-08-08 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:55

ja nu kan ik niet meer achterblijven he met wat foto`s
moest ene keuze maken heb ermaar 201 gemaakt hihihi

Afbeelding
lekker aan de borrel na de opbouw van de tent

Afbeelding
hier was de tent nog droog en netjes
[imghttp://usera.imagecave.com/peet-tsjillert/woodyranch/Herschaaldekopievanwoodyranch2008009.jpg][/img]
overleg wel of niet rijden Haha!
Afbeelding
tsjillert lekker aan de smikkel
Afbeelding
roxy ook aan de smikkel
Afbeelding
paardjes van manon en priscilla
Afbeelding
de bbq
Afbeelding
saida en celine
Afbeelding
frits nog super bedankt voor je bruine vlees Clown
Afbeelding
tja geef saida geen plastick bestek lukt er niet Haha!
Afbeelding
afkoelen in het zwembad
Afbeelding
wat mag je heir niet in met de auto wisten we niet hoor Tong uitsteken
Afbeelding
celine houdt de wacht bij haar pony
Afbeelding
onderonsje van tsjil en roxy zullen wel zeggendat ze het heel erg leuk hebben
Haha! Knipoog
Afbeelding
saida met dochter zegt genoeg he !!!!!!!!!!!!
Afbeelding
genieten in het bos
Afbeelding
nogmaals
Afbeelding
kolonel en tsjillert ff aan het afspreken voor de volgende keer dat we weer gaan naar de woody ranch

als jullie meer willen hoor ik het wel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:57

Hai!

Even uit de meeleesmodus... Cool

Dat ziet eruit als een geslaagde vakantie, super hoor! Pling

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:58

ja sorry kon de post niet meer weg halen dus twee keer dan maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:59

Dan edit je toch even Lachen

Ja, ziet er idd super uit!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:10

Ik kom ook even uit de meeleesmodes, de vakantie ziet er geweldig uit Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:52