Ik ben daar ook geen voorstander van,mijn KWPN-er was een héél moeilijk paard om nageeflijk te rijden,je moest echt mega hard werken om hem nageeflijk te laten worden...hij had een hele korte brede hals en korte rug,niet het ideale dressuur model zeg maar,maar wel lekker barok
ik moest ook altijd opletten om niet met een sterke hand te gaan rijden,of als hij goed liep mijn hand "vast"te gaan zetten...Dus "rond rijden' is nageeflijkheid creeren,en vandaar uit de ideale hoofd/hals lijn te gaan zoeken,en dit alles met soepele hand...
Moreno loopt héél héél erg rond....die duikt echt met zn kin op zn borst,en dat probeer ik er nu juist uit te rijden...neusje eruit rijden,ontspanning zoeken ,en van daar uit de nageeflijkheid opzoeken en gaan kijken waar ik hem wil hebben.Belangrijk voor mij is dat ik hem vooral op zn achterhand wil hebben,die voorkant maakt me nu nog even niet veel uit.
(en dat valt nog niet mee,het is blijkbaar erg makkelijk om je kin op je borst te leggen en lekker op je voorhand te lopen
)Klinkt wel heel wijs,maar ben druk lerende en oefenend hoor

Dus reken maar op een jaar of 5! Ik heb nog niemand gevonden, maar een vriendin had wel gezien dat iemand er les in kreeg op de manege waar ze werkt. Dus als ze die persoon weer ziet gaat ze het vragen! Ik ben wel zelf aan de slag geweest met wat stapwerk, maar shannon is nog een beetje scheef dus was het zelf wat zoeken hoe dr rechter te krijgen en dat viel nog best tegen!
ZO WEER TEREUG VAN DE WOODY RANCH