[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hunnebun

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:54

Afbeelding

Dit is Trude, ik heb meer foto's, maar deze heeft me nu eerst genoeg werk gekost Knipoog
Ik hoop dat hij het doet trouwens..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:04

Heel erg bedankt voor de uitleg van de dubbele longe! Echt super, en super handig dit topic! Ik wilde het gisteren proberen, maar iemand die ik al heel lang niet had gezien was mee, en die vroeg een beetje aandacht, waardoor ik mijn aandacht niet helemaal bij het longere kon houden Tong uitsteken Misschien vandaag weer een poging. Ik vond het trouwens wel heel zwaar, je had echt je handen vol zegmaar!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:05

O, je foto doet het trouwens Hunnebun! Wat een schattig koppie, ben benieuwd naar meer foto's Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:16

Zo, ik ben er ook weer eens. Weer even lekker paar daagjes thuis dus zal zo lekker rijden.
Eef, gelukkig is alles goed gegaan met Enno.
Leuke fotos heb ik ook weer voorbij zien komen. Vervelend Prinslover, dat ze zo raar tegen je doen.. Ach, je kunt wel wat beters krijgen dan! Verder weet ik niet meer op wie ik allemaal nog moet reageren, moest wel 5 paginas bijlezen dus weet t ook niet echt meer haha.
Oh ja, gefeliciteerd met al de veulentjes nog!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:17

Nou, nog even vertellen hoe het vandaag ging met de dubbele longe: Het ging heel goed, zelfs een stuk gegaloppeerd! Alleen, hoeveel ruimte ik hem ook geef, hij neemt telkens die valse knik aan.. Maar daar gaan we aan werken en dat krijg ik er hopelijk wel uit Ja
Tips zijn overigens welkom Knipoog

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:06

Hallo Allemaal,

Jeetje wat gaat het hard !!!
Hel mooie fotos voorbij zien komen, mooie veulens bekeken.
Uitleg dubbele longe ! Super.

Ilona, wat vervelend je was zo happy de laatse keer.
Altijd lastige situaties. Niet leuk dat de oude bijrijdster ineens weer in beeld komt en dat de nieuwe dan maar weer plaats moet maken. Misschien had de eigenaar ook even moeten wachten met het zoeken naar een nieuwe bijrijdster. Vind het sneu voor je. Ach gut

Fijn dat het goed is gegaan en gaat met Enno. Ben benieuwd hoelang hij nog zo heftig blijft reageren, hahaha, stoere man.

Lusitana, een veulentje.. Gefeliciteerd .wat een pech dat je computer kapot is.(ook voor ons wij zijn natuurlijk vreselijk nieuwsgierig naar de kleine)

Denk denk, sorry de rest is niet blijven hangen vrees ik !

Ik heb donderdag een soort van schriktraining uurtje gehad met Jacolien...Jeetje was heel heftig.
Ze reageerde op een plastic zakje of het haar zou vermoorden.
Ze reageerde meteen zoals ze vaak ook onder het zadel doet...vluchten..en ze komt niet meer terug op aarde..rennen, rennen en rennen, alleen normaal heeft ze ook nog een ruiter die er af moet, die had ze niet dus ze ging nu niet rodeo-en. (Vanaf de grond zag het er voor mij heeel heftig uit ik dacht logisch dat ik niet kon blijven zitten op zulke momenten, je gaat ook aan je zelf twijfelen he)
Eigenlijk heel zielig dat ze zooo mega gestrest kan raken van een plastic zakje.
Er werd me aangeraden voorlopig maar niet meer te gaan rijden maar met haar te gaan oefenen,ze moet volledig op mij leren vertrouwen in momenten van paniek.
Op een gegeven moment heeft ze het plastic zakje aan Jacolien haar zadel bevestigd, het was de bedoeling om haar wat te longeren met zakje, en dat ze leerde als ze stil stond het zakje niet meer klapperde dus niet meer eng was. Maar Jacolien kwam niet terug op aarde na haar eerste kennismaking met de zak aan haar zij, dat ze zooo sterk werd dat Janet haar niet meer kon houden.
Ze ging als een gek door de bak. Op een gegeven moment begon ze te reageren op mijn stem, en kwam ze uit eindelijk naar me toe.( na zeker 10 minuten galloperen)

Ik ben aan de ene kant heel blij dat ik nu weet wat er aan de hand is, aan de andere kant vind ik het ook erg moeilijk. Want hoelang gaat het duren voordat ze mij volledig leert vertouwen en ik onbezorgd weer met haar kan rijden? Ik ga deze maand nog een grondtrainig met haar volgen en hoop begin juni schrik parcours.
Vanmorgen met haar bezig geweest, later hielp stalgenootje, dat ging wat makkelijker omdat je dan meerdere handen hebt om te kalmeren en te reageren. Ze flipte in iedergeval vanmorgen niet dus dat moet ik maar als iets positiefs zien. Maar moeilijk vind ik het wel hoor..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:18

Heftig inderdaad, maar wel fijn dat je er nu echt aan kan gaan werken! Het komt allemaal wel in orde als je er 100% voor gaat Ja
Was ik trouwens nog vergeten te zeggen Pling
Maandag 28 mei doen we aan een keuring mee met Furia, gewoon van de Ponyclub met allemaal verschillende rassen maar toch heel leuk, EN 24 Juni mag Furia zijn allereerste wedstrijdje lopen, stelt niks voor, gewoon voor mensen van stal, maar toch al een goede oefening voor het "echie"!
Kortom, er is werk aan de bak Vork

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:49

Nouja, echt goed is het niet. Ik heb toch zeker nog wel een onenigheid met de eigenaresse. Ze vat dingen echt zo anders op dan ik bedoel. Waar de "ruzie" eigenlijk over gaat is eigenlijk niks. De eigenaresse heeft mij heel veel verteld over de oude verzorgster ( wat tevens eigenlijk een goede vriendin van haar is) die heel persoonlijk zijn. Maar op mij zijn ze best negatief overgekomen. Ze vertelde dat ze het zat was met de oude verzorgster omdat ze niet op haar kan bouwen. Ze liet haar met het paard zitten terwijl ze zelf niet kan rijden ivm met pijn in haar rug. Daarom was ze het zat en zocht ze mij op. Nu vroeg ik alleen aan haar waarom alles zomaar weer koek en ei was tussen haar, terwijl er die paar dagen daarvoor nog verhalen over dr gingen. Werd ze me toch even boos! Ze snapt gewoon niet dat het voor mij heel verwarrend is als je eerst het ene zegd, en een paar dagen later weer alles goed is Verward Maar ik ben nu de bitch geloof ik, terwijl ik in ieder mailtjes éxpress aardig ben gebleven.. Pff, zit ook niet mee Slapen

Bedankt nog voor jullie reacties! Voel me echt de boeman hoor, terwijl het naar mijn idee helemaal niet zo hoort te zijn maar goed..

Wel goed dat je schrik training doet met Jacolien. Hopelijk reageert ze er goed op en krijgt ze meer vertrouwen in je. Ik hoop dat het jullie band meer versterkt Ja Nog even geduld hebben, maar je zult denk ik wel binnen kort goed resultaat hebben! Hou vol! Knipoog

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:10

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:42

oh ilona wat nu weer allemaal...........

ga zo alle post eens doorlezen ,morgen ben nu echt brak van de reis 1700km in 14 uur doorijden pfffffffffff

maar we hebben het leuk gehad regen auto stuk op heen reis toen we nog maar 1200 km moesten rijden met een auto zonder turbo dan duurt zo`n reis erg lang..........
celine heeft een gat in haar kop toen ze van het klimrek viel
ik heb een buil op me hoofd van de kofferdeksel van de vervangende auto
komen we aan bij een manege om te rijden komt de regen met bakken uit de lucht en was niet even naast de deur dus onverrichte zaken weer naar huis ,wel met mooie foto`svan leuke paardjes,

en tot slot heel erg me ventje gemist maar nu weer lekker thuis van stal en hij gilde weer naar me dus vergeten is hij me niet

jullie horen van de week verder ga nu de hond uitlaten en me bed in doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:06

Vriendin van me heeft laatst wat kiekjes van Goya en mij gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is wat stevig, maar ja, doet ook niet veel he ivm. me stage.. Vond het wel leuke fotos geworden Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:20

Leonie, wat heftig dat Jacolien zo reageert op een plastiekje... Met veel geduld zal het vast allemaal goedkomen!

Spannend Madelief Lachen Alvast veel succes!

Dag Tinne, lang geleden Haha!
(ik zag Tinne vandaag op wedstrijd Clown)

Dag peetisgreat! Fijne vakantie gehad, op het einde na dan Knipoog

Goya is mooi!
Is er een reden waarom je hem op pelham rijdt?

Wedstrijd vandaag ging alweer een stuk beter, ik heb 60.27% gehaald en daarmee 3 winstpunten. De proef is gefilmd en daar ben ik erg blij om, ik zie nu alles opnieuw en de jury had 100% gelijk.
Ik heb heel erg op safe gereden wb mijn middendraf (en dat zie je dan ook op mijn protocol, op de film zie ik nauwelijks verruiming terwijl het voor mij wel zo aanvoelde Haha! ). Die ellendige keertwendingen, daar heb ik ook wat punten op verloren en hoewel ik vorige week8'en had op mijn eenvoudige wissels, waren ze nu wat "in de grond" gereden, maar mijn galopwerk was verder wel echt goed.
Ik zie voldoende verbeterpunten en ik was ook erg blij met mijn algemene beoordeling (7 op schwung, 7 op dürchlassigkeit en 7 op houding&zit) . Hopelijk blijft het nu in stijgende lijn gaan.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:41

Jeetje Lobke!!! Wat een punten! Eindelijk erkenning Lachen

Malin, lekker dat het nu zo goed gaat met Suevo! Jij hebt er natuurlijk ook redelijk doorheen gezeten een tijdje terug. Wat kunnen ze je toch blij maken als alles goed gaat Lachen

Verder zag ik een mooie uitleg voorbij komen voor het werk aan de dubbele longe! Fijn hoor! Dat soort dingen wil ik toch ook meer oppakken tot ik mijn zadel heb.

Prinslover, wat balen zeg! Het punt met dat soort dingen is dat je altijd de gebeten hond bent. Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor!!

Gaaf dekje voor Goya! Zuurstokroze....

Verder hebben we in de rubriek ´Wat heeft Sam nu weer´ MOK!!! en hele fijne ook....het was al een tijdje sluimerend aanwezig maar omdat het niet doorzette wilde ik er ook niet te veel aan zitten. Nu is het in een keer open gegaan en vies korsterig en pusserig....blehhhh. Gewassen met betadineshampoo en ontsmettende zalf er op. Ben een stukje naar buiten gegaan zonder zadel, hij liep beter als met Lachen Hij was erg braaf maar toch gevoelig vanwege de wond in zijn kootholte. Er is ook altijd iets met die dieren he Lachen
Verder is mijn kleine hondje van het weekend in haar oor gebeten, bloeden als een rund natuurlijk en heeft ze een heel naar hoestje en geeft ze slijm op. Maar even naar de DA met haar vandaag!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:46

Vergeet helemaal te vragen, hoe was Cavalia???
Ik wil ook nog heen, hoor veel goede verhalen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:30

Tip voor Mok: Cycaderm, te verkrijgen bij de apotheek. Licor heeft ook elk jaar last van droge mok en daarmee valt het goed te genezen Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:39

He, wat vervelend dat Sam mok heeft!
Idra, altijd leuk he, om te zien hoe je hebt gereden. Ik vind het altijd erg interessant om weer terug te zien, je denkt dat je het goed doet maar toch doe je het niet "goed".
Waarom ik Goya op pelham rij.. Goya is op zijn 6e ong. naar NL gekomen, heb hem gekocht op zijn 8e.. Ik reed hem eerst met enkelgebroken, vond zelf notenkraker idee niet echt fijn, dus dubbelgebroken erin.. Op een gegeven moment deed goya alleen nog maar zijn neus in de lucht, mond open enz. Kon er dus niet mee rijden.. Ik wat rondgevraagt en gekeken en op aanraden van iemand een pelham, ongebroken met tongboog geprobeerd. Daar reageert hij super op, dus daar gaan we nog lekker mee door. Misschien stap ik straks ook wel over op een gewoon stangetje, maar even kijken..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:30

Wat vervelend dat hij niet gewoon op een trens gereden kan worden, maar ja, dat zal wel met zijn inrijperiode te maken hebben neem ik aan.

Ik mag op wedstrijd met stang en trens starten, maar voorlopig doe ik dat nog maar even niet. Ik heb er vorige week al even mee getraind en dat was toch wennen.
Licor heeft zo een boterzacht mondje dat ik bang ben om dat te verknoeien met die S&T, ook al omdat ik daar zelf nog geen ervaring mee heb. Licor is in Spanje wèl gereden op S&T, dus die zal dat nog kennen.

Weet er iemand waar je een film kan uploaden die toch wel 50 MB (:D I know, dat is veel, maar we krijgen hem niet kleiner) groot is? Dan kan ik Cloris Licor zijn draf eens laten zien, haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:41

Cavalia was echt heel erg bijzonder en zeker de moeite waard! Het was een beetje een sprookjesachtige combinatie van NH/VD, hogere dressuur en acrobatiek, met live zang en muziek. Ook waren er freestyle nummers waarbij ze op paarden stonden of er half naast hingen haha Lachen Het zat technisch ook allemaal goed in elkaar en het was gewoon heel mooi om te zien. Je zag uit alle handelingen van de trainers hoeveel liefde ze voor hun dieren hebben, dat vond ik echt heel bijzonder! Zoals ik al had verwacht mocht je geen foto's maken dus helaas!

Soeske gave foto's! Ik rijd Suev ook nog op een pelham, hij reageert daar gewoon beter op!

Hunnebun lieve foto!

Madelief fijn dat het een beetje ging met de dubbele longe!

Idra gefeliciteerd met je punten, ben benieuwd naar je filmpje!

Peet al een beetje bijgekomen Haha!

Marit wat balen dat hij zo'n mok heeft, ja ik weet precies wat je bedoelt dat ze steeds wel WAT hebben...

Leonietje dat klinkt heftig zeg, hopelijk leert ze snel dat er niets ergs aan is!

Pfff vorige week waren we naar divoza geweest. Rijbroek gepast, die zat geweldig maar er was een drukker af bij 1 vd steekzakken. Dus zouden ze een nieuwe opsturen, kosteloos. Zelfde maat en alles. Ten eerste kon ik de verzendkosten gewoon betalen dus ik daarover gebeld. Die krijg ik dan teruggestort. Trek ik die broek eindelijk aan, zit hij veel en veel te strak! Dus ik vanmorgen ewer gebeld, gelukkig mag ik hem terugsturen en krijg ik netjes mijn geld terug. Maar ik baal er wel van!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:49

Hallo allemaal,

Ik zal me ook eens voorstellen.
Ik ben Sanne en ik ben 18 jaar en zit nu in vwo6, ik ga straks dus eindexamen doen.. Ik lees al een tijdje mee, want ik ben echt helemaal dol op barokke paarden. Helaas heb ik er zelf geen (voor de toekomst zijn er uiteraard wel plannen Bloos ). Wel heb ik een tijdje een andalusier verzorgd. Een vriendinnetje van mij had er 2, Bolero en Gitana. Ik heb Bolero verzorgd.
Dit is bolero:
Afbeelding
In mijn profiel staat hoe mijn paarden leven er nu uit ziet Haha!

Idra schreef:
Weet er iemand waar je een film kan uploaden die toch wel 50 MB (:D I know, dat is veel, maar we krijgen hem niet kleiner) groot is? Dan kan ik Cloris Licor zijn draf eens laten zien, haha!

op http://www.photobucket.com kan je het filmpje uploaden.

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:05

Hej Allemaal,

T wordt eens tijd dat ik me ook voorstel! Tong uitsteken
Ik ben Marieke, 20 zomers jong Knipoog (alweer bijna 21 wat gaat de tijd toch snel)
Ik ben sinds december officieel de eigenaresse van een hele mooie lipizzaner dame: Pling Traviata! Pling
Traviata is nu bijna 3 jaar oud (19 juni) en staat heerlijk dik te worden in de opfok.

Ze komt van Siglavy Alegra M en ik geloof Romana maar in de moeders ben ik iets minder goed.Bloos
Zoals jullie aan de namen misschien al hebben gezien komt mijn mooie dame van Moravita af Lachen

Hieronder nog ff een paar fotootjes Lachen

Afbeelding Afbeelding
Links Traviata in April, meest recente foto en rechts een iets oudere uit Januari

Afbeelding
en nog even the two of us! (fotootje uit oktober 2006, inmiddels is ze een stuk dikker;))

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:06

Hunnebun: Was helemaal vergeten te reageren op jou foto! Wat een leukerd zeg, lief bekkie heeft Trude. Haha!

Orban: Ik ga zo even kijken in je topic. Ik weet wel 'wie je bent' maar heb je idd al een tijdje niet meer voorbij zien komen!

Peet: Nou zeg, dat gaat weer lekker dan haha Haha! Gelukkig weer lekker thuis, vakantie zal verder wel leuk zijn geweest neem ik aan Knipoog En wat leuk dat Tjillert naar je hinnekt zeg Pling

Soeske: Leuke foto's weer van Goya zeg! Hij heeft ook een lekker bekkie Ja Dat dekje vind ik ook erg goed op m staan. (Ben gek op roze haha Clown )

Idra: Gefeliciteerd met je punten! Dat is toch best netjes gereden vind ik! Ik herken het wel dat je zegt over dat verruimen. Dat je het wel zo voelt, maar dat je het dan niet schijnt te zien.. Best gek is dat als je het dan terug ziet he. Blijf zo door gaan zou ik zeggen Knipoog

Lusitano: Ja, ik had het ineens weer gedaan. Vind het wel prima zo. Heb gelukkig verder niks meer met ze nodig.. Alleen ik heb nog een cap en jophurs in het kastje liggen. En die wil ze bij mn huis afgeven? Waar dat nou weer goed voor is.. Sigaar Ik haal ze liever zelf wel.. Verward Wel rot voor Sam zeg, nu weer die mok bezig! Gelukkig krijg je nu wel weer een goed zadel, en kan je weer lekker rijden! Wees maar blij dat het niet iets aan zn rug is ofzo!

Malin; wat balen zeg! Denk je eindelijk een lekkere rijbroek te hebben gevonden en dan dit. Dat word zoeken naar een andere dus? Knipoog

Zasread: Welkom hier, gezellig stukje van bokt is dit Knipoog Leuke anda heb je verzorgd zeg! Ja Waarom doe je hem niet meer?

mkvdiest: Ook welkom hier! Wat een leuke kleine meid heb je zeg Haha! Ze word al snel 3 jaar lees ik, ga je dan ook beginnen met inrijden voorzichtig, of wil je daar nog even mee wachten?

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:14

Hej prinslover, ze gaat waarschijnlijk in december op stal en dan vanaf januari in de training geloof ik, maar ik volg geheel de mening van Ton en Aletta Duivenvoorden, dus zij bepalen uiteindelijk of ze er dan echt klaar voor is, maar dat gaat zeer waarschijnlijk wel lukken Lachen Ze wordt ook hoofdzakelijk door hun ingereden alhoewel ik natuurlijk wel zo vaak mogelijk dr heen ga Knipoog
Maar op Moravita is ze in zeer goede handen en dat is voor haar dan toch wel het beste Lachen Daar komt bij dat ze klassiek wordt ingereden en dat ik dat zelf ook nog moet leren lol Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:20

Prinslover: Op gegeven moment kwam ik steeds minder bij mijn vriendin over de vloer en daardoor is het gestopt. Inmiddels heb ik ook geen contact meer met haar en beide andalusiers zijn volgens mij verkocht vanwege springambities van die vriendin.

Mijn shetlandervriendjes en hun ezelvriendinnetje ITP:
viewtopic.php?f=53&t=768295&start=0&st=0&sk=t&sd=a

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:27

Nieuwelingen welkom, leuk dat jullie er zijn
mkvdiest leuke merrie

Gisteren schriktraining gehad met Rod, ging niet echt slecht ballen en zeil en zakjes en bladerenbalzers had hij niets van, alleen vlaggen zijn wel heel erg eng, en een stellage met allemaal slierten vond hij ook eng, maar ik was niet ontevreden, waren trouwens erge leuke mensen die het deden.
Waar hij echt helemaal enthousiast van werd was voetbal, een enorme bal en daar achter aan dat vond hij helemaal geweldig was zo leuk.

Idra gefeliciteerd met je punten

ga zo in alle topics kijken

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:43

Leonietje, dat kan echt helemaal goedkomen met grondwerk hoor. Heb er meerderen over gehoord. Paardje dat ik nu ook rij was vroeger ook zo en is nu makste paard op stal. Heeft wel een jaar Parelli gekost, maar is het dubbel en dwars waard.