Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:14

Ach ik heb liever dat ze de hele winter lekker naar buiten kunnen en dat ik een paar keer niet kan rijden :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:16

Jeetje wat een blunder van de jury zeg...

Heb een filmpje voorbij zien komen van Wylster 463, die vond ik toch ook wel gaaf, wat een voorbeen heeft die!

Misschien volgend jaar toch er ook maar eens heen gaan, lijkt me toch me wel erg leuk om te zien

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:21

Jenny_S schreef:
laura beterschap, ga je voor L1?

berdien fijn dat je bent wezen rijden

Ja ik ga het proberen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:22

topper! ik zag je alleen niet op de lijst van woudenberg

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:23

Ik start op de friesen wedstrijd in Utrecht

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:26

ojaaaa!! leuk
jammer ben het weekend helaas weg had wel leuk gevonden om te kijken

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:28

Veel plezier dit weekend!
Alleen zusje en vriendin gaan mee niet teveel stress voor de nieuwe klasse. Ik verwacht er niet teveel van kan het ook niet tegen vallen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:29

goede instelling!!
zie er wel 2 niet friezen tussen staan haha
die hebben wel hele vreemde vaders of die komen alleen uit friezen moeders???

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:30

zie het al er mogen ook koudbloeden mee doen :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:34

Estherr__1 schreef:
Jeetje wat een blunder van de jury zeg...

Heb een filmpje voorbij zien komen van Wylster 463, die vond ik toch ook wel gaaf, wat een voorbeen heeft die!

Misschien volgend jaar toch er ook maar eens heen gaan, lijkt me toch me wel erg leuk om te zien

Wylster was inderdaad erg gaaf!

Ik kan het je aanraden Esther, de sfeer is fantastisch!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:49

Beterschap Laura
Ik ook hoor Berdien die van mij staat lekker overdag buiten, wij hebben dan wel een binnenbak want ik weet niet of ik met dit weer buiten zou rijden ze was zaterdag in ieder geval wakker

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:52

Haha ach Isanne is straks echt BOMproof :D

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:44

haha, mijn merrie houd ook helemaal niet van de wind en al zeker geen regen. Vanochtend regende het iets als ze dan met haar hoofd er in loopt gelijk haar hoofd wegdraaien en allerlei gekke moves zodat de regen niet in haar gezicht komt. Haha

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:52

L_Vie schreef:
haha, mijn merrie houd ook helemaal niet van de wind en al zeker geen regen. Vanochtend regende het iets als ze dan met haar hoofd er in loopt gelijk haar hoofd wegdraaien en allerlei gekke moves zodat de regen niet in haar gezicht komt. Haha

Haha, heel herkenbaar!! Oren stijf naar achteren, zodat er geen druppels in kunnen komen.
Gister met die wind idd ook met oornetje gereden. Dat scheelde een hoop! Maar wel heel kijkerig hoor.. Vond het best spannend. Geen idee wat haar gedrag zou zijn met dit weer. Ze is er niet vandoor gegaan, zelfs niet opzij gesprongen, maar wel heul voorwaarts en trillerig..
ZE zijn nu op stal aan het heien voor een nieuw huis, dus maar ff een paar dagen vakantie ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:52

Misschien zo'n leuke plu-ding voor op je hoofd voor ze kopen :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:05

De merrie die ik rijd heeft echt totaal geen probleem met regen, die loopt dan eigenlijk het fijnst haha. Maar de wind.. Dan is ze zo fris. Kan ze al amper instappen, overal naar kijken en de laatste tijd kan ze ook verschrikkelijk gaan bokken. Dan ga ik echt als een bolletje door de bak, helemaal door elkaar geschut. Moet zeggen dat ik er best om kan lachen, aangezien iedereen die het ziet ons ook gigantisch uitlachen haha.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:22

Nou ik kan inmiddels zeggen dat alles wel zo'n beetje meevalt..
Behalve als het eikeltjes regent :')

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:17

Jeuh net mijn startkaart aangevraagd voor Klasien *\o/* beetje jammer dat er de komende maand niets te rijden is hier in de buurt :')

Hier gelukkig ook de luxe van een binnenbak dus geen last van het slechte weer. Maar daar en tegen heb ik ook al een aantal dagen niets kunnen doen door drukte met school...

Mijn vorige paard was juist ideaal te rijden met slecht weer, als hij in de regen moest lopen deed hij juist altijd super zijn best. Volgens mij met het idee dat hij dan maar weer sneller klaar was en weer verder kon met eten. :=

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:58

Spannend Emma!
Jammer dat je eerst nog niet kunt starten..

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:03

Leuk Emma!! Hopelijk gauw een wedstrijdje in de buurt :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:26

Spannend Emma!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:37

Over het algemeen ben ik er erg blij mee dat ik de paarden thuis heb staan, maar met dit natte prutweer en met sneeuw en vorst zou een binnenbak toch wel fijn zijn. Ik kan hier thuis nu niks.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:15

ik kan hier thuis ook niks.
zoalng ik ze buiten heb staan zijn ze rustig, gooi ik er een hoofdstel om zijn het net stuiterballen. Dus met andere woorden een ongeplande rij vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:07

iEmmaaa schreef:
Ja dat dacht ik idd ook haha nu staat ze wel weer spik en span op stal tenminste.

Fijn dat je nu de oorzaak weet! Wij hebben ook zo'n ongebroken bit op stal liggen, is idd geen stang met hefboomwerking maar gewoon een recht bit als het waren met normale bit ringen. Wij gebruiken het af en toe als er eentje heel strak vast houd ofzo, dan kun je ze even doorpakken. Daarna schakelen we gewoon weer terug naar het bit waar ze daarvoor mee liepen.

Gewoon lekker zo door blijven oefenen met de galop dan komt het vast goed! :)

Ik begrijp dat dik gedrukte stukje niet helemaal. Hoezo gebruik je dat bit daarvoor? Een ongebroken bit is helemaal niet strenger hoor. Het schijnt juist vriendelijker te zijn. Sorry, het is niet aanvallend bedoeld, maar ik wordt er altijd zo moe van dat dit bit neergezet wordt als een streng bit begrijp je. Mijn paard is ook heel goed in vast houden, maar dat is rij technisch goed op te lossen, (bij ons tenminste)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:14

AmoorM schreef:
iEmmaaa schreef:
Ja dat dacht ik idd ook haha nu staat ze wel weer spik en span op stal tenminste.

Fijn dat je nu de oorzaak weet! Wij hebben ook zo'n ongebroken bit op stal liggen, is idd geen stang met hefboomwerking maar gewoon een recht bit als het waren met normale bit ringen. Wij gebruiken het af en toe als er eentje heel strak vast houd ofzo, dan kun je ze even doorpakken. Daarna schakelen we gewoon weer terug naar het bit waar ze daarvoor mee liepen.

Gewoon lekker zo door blijven oefenen met de galop dan komt het vast goed! :)

Ik begrijp dat dik gedrukte stukje niet helemaal. Hoezo gebruik je dat bit daarvoor? Een ongebroken bit is helemaal niet strenger hoor. Het schijnt juist vriendelijker te zijn. Sorry, het is niet aanvallend bedoeld, maar ik wordt er altijd zo moe van dat dit bit neergezet wordt als een streng bit begrijp je. Mijn paard is ook heel goed in vast houden, maar dat is rij technisch goed op te lossen, (bij ons tenminste)

Nee ik weet dat het niet strenger is inderdaad maar wij hebben gemerkt dat ze er toch weer even anders op reageren. Net als dat ze natuurlijk altijd doen als je opeens met een ander bit gaat rijden. Als ze echt heel erg vasthouden en het is rij technisch niet meer op te lossen met het bit waar ze normaal dagelijks op lopen gebruiken we altijd zo'n bit. We hebben ondertussen een hele verzameling bitten opgebouwd met z'n alle maar deze werkt in zo'n situatie toch altijd het fijnst.