Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Estherr__1 schreef:Jeetje wat een blunder van de jury zeg...
Heb een filmpje voorbij zien komen van Wylster 463, die vond ik toch ook wel gaaf, wat een voorbeen heeft die!
Misschien volgend jaar toch er ook maar eens heen gaan, lijkt me toch me wel erg leuk om te zien
L_Vie schreef:haha, mijn merrie houd ook helemaal niet van de wind en al zeker geen regen. Vanochtend regende het iets als ze dan met haar hoofd er in loopt gelijk haar hoofd wegdraaien en allerlei gekke moves zodat de regen niet in haar gezicht komt. Haha
iEmmaaa schreef:Ja dat dacht ik idd ook haha nu staat ze wel weer spik en span op stal tenminste.
Fijn dat je nu de oorzaak weet! Wij hebben ook zo'n ongebroken bit op stal liggen, is idd geen stang met hefboomwerking maar gewoon een recht bit als het waren met normale bit ringen. Wij gebruiken het af en toe als er eentje heel strak vast houd ofzo, dan kun je ze even doorpakken. Daarna schakelen we gewoon weer terug naar het bit waar ze daarvoor mee liepen.
Gewoon lekker zo door blijven oefenen met de galop dan komt het vast goed!
AmoorM schreef:iEmmaaa schreef:Ja dat dacht ik idd ook haha nu staat ze wel weer spik en span op stal tenminste.
Fijn dat je nu de oorzaak weet! Wij hebben ook zo'n ongebroken bit op stal liggen, is idd geen stang met hefboomwerking maar gewoon een recht bit als het waren met normale bit ringen. Wij gebruiken het af en toe als er eentje heel strak vast houd ofzo, dan kun je ze even doorpakken. Daarna schakelen we gewoon weer terug naar het bit waar ze daarvoor mee liepen.
Gewoon lekker zo door blijven oefenen met de galop dan komt het vast goed!
Ik begrijp dat dik gedrukte stukje niet helemaal. Hoezo gebruik je dat bit daarvoor? Een ongebroken bit is helemaal niet strenger hoor. Het schijnt juist vriendelijker te zijn. Sorry, het is niet aanvallend bedoeld, maar ik wordt er altijd zo moe van dat dit bit neergezet wordt als een streng bit begrijp je. Mijn paard is ook heel goed in vast houden, maar dat is rij technisch goed op te lossen, (bij ons tenminste)