[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:52

Goed geraden haha :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:55

*\o/* Leuk mies!!!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:59

Maar ze komt pas deze kant op na de zomer :) Anders word beetje overdreven. Nu hierheen halen, straks weer zomerweiland en dan September weer trug naar stal. Dus nu blijft ze daar lekker op het weiland staan. Genieten van der vrijheid en het niet hoeven werken voorlopig haha.,

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:56

Dat is helemaal waar Branka en we zijn zelf ook niet helemaal recht hè? :+

Michelle: Wat leuk! Vertel je er ons snel meer over? Foto!!! Ik ben wel even kwijt wat er ook al weer is gebeurd met je paardje... :o

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:46

Nou de merrie die ik had hebben we toen weg moeten doen, omdat ik zat met tijd en nog geen werk had. Dochtertje natuurlijk erbij dus werd 300 per maand teveel. En echt goedkopere stallen hadden ze niet in de buurt. Dus toen hebben we haar verkocht.

Dit arabiertje is bijna 8 jaar en is tot een jaar geleden altijd van me nicht geweest. Hun hebben best veel meegemaakt in het verleden samen dus me nicht heeft haar nooit echt los kunnen laten. Dus wij hadden allebei zoiets van terug halen! De rest vertel ik wel als ze hier weer is :) Ik zal in iedergeval even een foto plaatsen. Moment geduld haha

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met me oude merrie (L)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:07

Mooi halter had je merrie!
En mooi koppeltje! Hopelijk gaat hij nog heel gelukkig worden bij jullie!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:10

Het is een ze hihi :)

Die merrie die dus verkocht is is die kwpner, ze is nu drachtig. Juni of Juli is ze uitgerekend. Ben zo benieuwd wat eruit komt, ze hebben een donkere hengst erop gelaten. Meestal fokt zij de hengst echt bijna helemaal door.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:16

Angela: Met Atlas wisseld het, maar daar ga ik hier voorlopig niet over vertellen. Het nieuws komt vanzelf. Wel lief dat je het vraagt.

Jell: Dat kan ik me voorstellen. Weet je al hoelang het gaat duren voordat je er van af bent?

Shanna: Ik zou graag willen, maar heb de centen nu hard genoeg nodig voor Atlas. Leuke actie trouwens en zeer mooie foto’s.

Anouk:Een stronteigenwijze opa. Pffff, das lang niet handig. ;-)

Branka: Wat grappig met die spiegel. Gaat hij ook staan lachen voor de (lach)spiegel?

Michelle: Wit arabiertje. Wat leuk!! Gefeliciteerd.
Leuk paard hoor. En je weet in ieder geval wat er allemaal met haar gebeurd is.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:35

Angela:Ik vind jouw Shaddy wel heel erg leuk. Jullie zullen samen nog veel plezier gaan hebben.

Anouk; Ja natuurlijk zetten we dat in het contract. :D

Suus: Wat grappig dat jij in Koudum gewoond hebt. Zo te lezen is ze echt superblij met hem.

Michelle: Wat super voor je dat je weer een paardje hebt/krijgt. Is wel een mooi dier zeg.

Branka: Mijn merries rennen in de binnenbak altijd naar de spiegel toe. Altanera gaat daarbij ook nog keihard brullen (kan dat echt geen hinniken noemen). Altijd leuk hoe ze op bepaalde dingen reageren.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:36

Eline: wens je sterkte met Atlas.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:35

Branka, t was dus echt spiegeltje, spiegeltje aan de wand.. wie is de mooiste van het land :))

Flan kijkt ook graag in de spiegel ondanks dat ze geen spaanse is.

Michelle, wat een mooie dame! Gefeliciteerd :)

Eline, Atlas wisselend :(:) T schijnt behoorlijk lang te duren voor je echt weer fit bent. Dus ik moet voorlopig rustig aan doen. Hoop donderdag wel weer te gaan werken. Morgen laatste medicijnen.
Gaat t donderdag niet, kan ik altijd weer naar huis gaan of een halve dag werken.

Vanmorgen lekker op bed gelegen. Werd tegen 12-en wakker gebeld door een collega. Mooie tijd om op te staan. Lunchen en badderen. Voelde me gelijk een stuk fitter daarna :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:38

Michelle, leuk zeg!
Lisenka, ja, grappig. Rij bijna dagelijks langs de stal waar Maxi nu staat..
Jellie, lekker, ff uitslapen..
Vandaag eindelijk me boxen in de auto gezet samen met een vriend.. Wat was t koud!
Ook nog even met Goya gereden, heerlijk over de dijk gerent..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:14

Heey
michelle: Wat een leuk paardje, gefeliciteerd :D
Branka: Hahaha, ik zie het al helemaal voor me :P
Eline: Sterkte :(:). Hopelijk zit er wel een stijgende lijn in :(:).

Dankjulliewel :D

Ik moet idd nog op de stelling letten. Zaterdag ging dat een stuk beter maar zondag was ze echt aan het klieren :P.

Mijn beugels kunnen idd ongelijk zitten, ik weet niet of dat aan het zadel ligt of aan mij want op mijn andere zadel was dat ook en ik ben zelf ook aardig scheef. Maar is het erg dat het zadel scheef zou liggen? ( sorry ben hier echt nog niet handig in).

Pfff ik voel me weer eens beroerd :(. Morgen of overmorgen maar eens langs de dokter :(.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:54

Wij werden net gebeld door de nieuwe eigenaresse van Zorrero. Met hem gaat het ook supergoed. Hij staat in de opfok en volgende week gaat ze weer kijken.

Angela: niet fijn dat je telkens zo beroerd bent. Als een zadel scheef ligt, kan het paard wel rugproblemen krijgen.

Suus: ja, is geen weer om buiten bezig te zijn. Wat grappig dat je bijna elke dag langs zijn stalletje komt. Lekker even uitgewaaid dus.

Jellie: goed naar je eigen lichaam luisteren en niet direct teveel gaan doen.

Heb vandaag mijn motortje maar even gestart. Heb hem gekocht om voor het werk op en neer naar Groningen te gaan. Leuk zo'n winter. Hij is van 1983, maar startte gelukkig goed, ondanks dat hij al weer een paar maandjes stilstaat. Hier is het nog steeds glad op sommige plaatsen en vanmiddag sneeuwde het ook alweer. De buitenbak is vanaf december een ijsbaan. Vanmiddag met Banjer in het bos geweest, maar ook daar kun je amper lopen vanwege het ijs op de zandpaden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:58

Fijn dat je moter start zeg.. in deze kou met zo`n oudje haha..
Hier sneeuwde het vanmiddag ook ja..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:02

soeske schreef:
Fijn dat je moter start zeg.. in deze kou met zo`n oudje haha..
Hier sneeuwde het vanmiddag ook ja..

Ja, en hij staat ook nog buiten. Wel onder een afdakje maar toch.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:06

Miichelle90 schreef:
Het is een ze hihi :)

Die merrie die dus verkocht is is die kwpner, ze is nu drachtig. Juni of Juli is ze uitgerekend. Ben zo benieuwd wat eruit komt, ze hebben een donkere hengst erop gelaten. Meestal fokt zij de hengst echt bijna helemaal door.

Dat zou wel heel super zijn! Welke hengst is er gekozen? Ik kon het er niet zo makkelijk uithalen, maar de arabier is ook een merrie. Gaaf joh! Dus de kwpn is ook nog bij je in beeld?

Lisenka: En gelijk heb je! Haha! Wel grappig dat ze allemaal bokkers zijn tot nu toe!
Knappe motor dat ie nog start zo! Netjes! Hebben ze geen stalletje op je werk? Anders had je te paard kunnen gaan! Jammer dat dat dan weer net te ver is hè? Kon je het leuke met het moeten combineren... En Zorrero heeft ook zijn plekje gevonden! Top!

Jellie: Goed zo. Hopelijk voel je snel weer fit. Zorg maar goed voor jezelf.

Suus: Zelf gerend of laten rennen? En gaaf joh! Nu nog een goed muziekje en de boxen open. Zalig! Ik rijd ook het liefst in een rijdende disco. Helaas is het hier momenteel meestal Mega Mindy of K3...

Angela: Weet je hoe je dat kan checken? Ga er eens een stuk zonder zadel op zitten. ;) Dan weet je het zo! En idd wat Lisenka zegt: Een scheef liggend zadel is niet fijn voor je paard haar rug.

Als ik morgen oppas kan regelen, mag ik morgenmiddag mee naar Eindhoven en Wijchen met de zadelmaker! 'Daar word ik zo blij van...' :+ Donderdag wordt het waarschijnlijk Noordwijkerhout. Mits het ponyzadel voor Prince er dan is, want daar zit iemand die het wil zien, voor er besloten wordt tot aankoop. Daarna passen we het op Prince en dan is Prince voorzien! *\o/* *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:14

Leuk Anouk!
En erop natuurlijk ;) zo hard kan ik nie ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:20

dus als we een puma zien rijden met een mega boem bass aan dan ben jij het? hihi

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:20

uhu 8-) *D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:06

Soeske, jij kan weer lekker muziek luisteren in je auto. Heerlijk!
Als ik onderweg naar mijn werk ga, schetterd (laatste tijd voornamelijk Rammstein) ook lekker de muziek door mijn auto.

Moppie, beterschap :(:) Voor een paard is t niet fijn als t zadel scheef zakt. Misschien scheelt het als je met een krukje/stoel opstapt.
Flan van mij is zo rond, daar schuift t zadel anders ook op als ik dat niet doe.

Lisenka, fijn dat je motortje t nog deed! Wel jammer dat hij door de winter stil staat..
En heerlijk voor je dat t met Zorrero goed gaat.

Anouk, hopelijk kun je oppas regelen! En hopelijk is donderdag t zadel van Prince binnen.

Net Jan uitgezwaaid. Ligt weer sneeuw hier :roll:
Ff medicijnen laten zakken en dan weer ff lekker terug t bedje in :)

Fijne dag!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:01

Mies, gefeliciteerd met de aanwinst! Jouw geduld wordt dus wel even op de proef gesteld.
Wel leuk dat ze een beetje terug op het oude nest komt!

Hier gisteren een baalavond. Toen ik mijn mobieltje pakte voor ik naar huis ging had ik een aantal onbeantwoorde gesprekken van een stalgenoot Linda (tel. staat op werk zonder geluid) en een sms-je waarin ze aangaf dat Frío op 2 benen kreupel was....
Op stal aangekomen heb ik met haar staan praten en hoorde dat ze het opmerkten toen de paarden binnen werden gehaald. Linksvoor en rechtsachter. Samen met Laura heeft ze hem verzorgd (wel geweldig zulke zorgzame stalgenoten!!!!). Wat gestapt op het harde, ging uiteindelijk iets beter en de problemen leken toen wat minder. Vooral voor bleef hij nog wat last houden. Kogel was ook warm. Later nog even gekeken en ook toen leek het wat beter te gaan. Draf was geen succes. Ze hebben zijn kogel met compagel ingesmeerd om het wat te koelen.
Toen ik op stal kwam stond Frío gewoon vrolijk in zijn box, wel had hij inderdaad 2 warme kogels. Hoeven krabben geen probleem, hij zette gewoon vol gewicht op al zijn benen.
Heb zelf ook nog met hem gestapt en in het begin stapte hij achter erg kort. Naar mate hij langer liep werd dat duidelijk minder.
Uit navraag bleek dat Frío heel rustig in de paddock had gestaan, geen aanleiding voor een blessure. Brenda (instructrice) gaf aan dat ze de dag ervoor in de paddocks had gelopen en dat dat vreselijk rottig liep omdat de paddocks doordat eerst nat waren en daarna bevroren keihard en ongelijk waren. Ze had het idee dat Frío daardoor wel eens erg gevoelig op zijn benen stond. Ben zelf de paddocks nog even gaan bekijken en er liggen inderdaad op het moment flinke klpmpen klei die bevroren zijn en de boel is inderdaad enorm ongelijk.
Baal er enorm van maar daarom besloten dat zolang de bodem nog zo is Frío niet in de paddock kan. Staleigenaar ook gevraagd of hij wil kijken of het lukt de paddock te slepen als de boel weer wat ontdooid is.
Gelukkig komt Laura ook overdag op stal en wil ze dan wel even met hem een kwartiertje stappen zodat hij niet hele dagen onafgebroken op stal staat. Ook smeert ze dan nog even zijn kogels in. Hopelijk knapt meneer dan met een paar dagen op.
Ik wilde al van dit weer af, nu dus nog een reden om het helemaal zat te zijn! :(

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:22

Ahh Frío... klinkt niet fijn Branka. Ik zou echt schrikken idd! Hoop knuffels en beterschap voor Frío :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:23

Branka sterkte met Frío! Hij zal zich idd wel verstapt hebben. Ik baal inmiddels ook wel, want bij mij komt het ook niet van trainen.