[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:09

Zal wel tijdje duren voordat ik iedereen hier bij voornaam ken (want jullie gebruiken deze in dit HK, opzich wel lekker persoonlijk)
Maar ik ga een poging wagen, rustig meelezen en proberen jullie te leren kennen.

Sanne:
Ik vind het een mooi plaatje en je zou niet zeggen dat hij 1,52 is en jij bijna 1,80.

@Utixo:
Levensgevaarlijk met paard naast de scooter, je zal maar vallen!!! Een scooter til je niet ff op. Rare lui heb je toch.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:18

Sigrid, ik zat even in je profiel te spieken, ik heb ook bij ruiterclub bloemendaal gereden! Ik heb vroeger in Gouda gewoond. Is wel lang geleden, van 1982 tot 1986 ofzo.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:24

Reiziger, ik weet niet hoe laat je moet. Als alles vol is dan kunnen we gaan inplannen. Er komen ook hengsten dus daar moeten we met inplannen even rekening mee houden.

Ik weet niet of je er met openbaar vervoer kunt komen. Moet je even op internet kijken. Het is op stal Nimmerdor te Leusden. Dan meot je er vast uit kunnen komen?

Madelief 88, ja ik ben niet veel online geweest maar probeer wat vaker ff me neus te laten zien! Knipoog

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:59

Ik zal snel weer lekker veel bijlezen en bijvertellen maar ik zag net een leuke plaatje van Sanne voorbij komen.
Staat je goed hoor! Hoe gaat het met je veuli?

Sigrid: haha dat is inderdaad even een boel leren maar dat gaat vanzelf snel Knipoog ik zit er ook nog niet zo lang bij en de laatste weken niet zo intensief maar gelukkig zijn ze hier vergevingsgezind als je 1 naam niet weet Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:20

Sanne: Gaat makkelijk op moreno! Ik vind zelfs dat je nog lang zit met je beugels! Leuke vakantie!

esther: Maar wandelen is nog lichter natuurlijk Knipoog Ik weet niet wat hij mocht van de da... Voelt het andere paardje zich al beter?

yenneke: Vooral dat strenger zijn en durven aanpakken is moeilijk. Je weet dat het moet en het wordt je ook gezegd maar het werkelijk doen is toch iets anders! Zolang je maar blijft vooruit gaan komt het vanzelf! 3 weken is lang! Maar het heeft natuurlijk ook voordelen Knipoog

gabriella: Ik ken nog een moreno! Toevallig zijn ze wel alle 3 bruin *met die van jou en sanne dan*

benthe: Op een scooter nog wel Sommige mensen die zou je toch echt een corrigerende tik (en das nog netjes) willen geven! Dat die niet snappen dat zoiets echt lomp is!

regine: Jammer dat die dag zo ver weg is! Even kijken of ik iemand meekrijg want dan wil ik wel gaan kijken!

Madelief: Oww die telefoon is gaaf! Ik wil ook altijd wel zulke dingen, maar dat blijft niet lang goed en mooi bij mij Knipoog dus heb me er maar bij neergelegd dat ik het bij simpele mobiels hou Tong uitsteken

sigrid: Kijk evenin de beginpost..staan alle namen Knipoog *al zit niet iedereen nog zo fanatiek in het topic en er zijn nieuwe die daar nog niet staan*

iris: Ben je weer terug! *voor hoe lang Tong uitsteken* hoe was je vakantie!

Meiden (en frank) hou jullie merries vast! Ik heb vanmiddag foto's van Encanto gemaakt!! *ik moest shannon tegenhouden om niet spontaan te gaan flirten!*

Kwijl
Afbeelding
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:25

Wauw, die Encanto blijft ook een snoepje om te zien hoor Wow!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:04

Zeker een schatje die encanto Lachen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:56

moooooiiiii!
enne eline, hoe zit het nou zondag?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:12

nou meiden hier een verslagje van mij
de rest is zeker nog aan het slapen van het drukke weekend en saida zit nog op de woody ranch
die is daar nog aan het genieten Haha!

zaterdag reden we rond elf uur weg in colone van vier trailers Koe
paarden erop en weg dan maar
halverwege waren er al twee verkeerd gereden die moesten nl. w88 voor het stoplicht en kende de weg niet
dus met ze alle op een parkeerplaats w88 tot we weer bijeen waren
ondertussen ff bij tsjillert en roxy gekeken en de exzeemdeken maar snel van tsjil afgehaald beest stond me toch een partij de zweten en de stang maar even vast gemaakt deze was los gegaan Bloos
toen we aan kwamen paardjes ff eruit en in de bak gegooid alles stond bij elkaar in en alleen de kleinste van het stel was ontsnapt die hebben we de rest van de tijd een hel dikke ketting om zijn benen gedaan de deugniet liep overal uit
tentjes opzetten IN DE HIITE maar gelukkig kwam saida met koffie en drinken en lekkernij ons verwennen
dus dat was superrrrrrr
eindelijk klaar lekker even rondgekenen en paardjes naar het land gebracht
in de avond lekker bbq met zijn alle en alleen frits (saida haar man) was zo lief om al het vlees bruin te bakken
heeft goed gesmaakt
tijdens het eten kwam er al wat regen en erna ahhahaha wil je niet weten toen het wat droger was hebben we wel vier of vijf keer de moeite genomen om de rijbroeken aan te doen om te gaan rijden
dus wij weer naar het land helft was verstandiger om niet te gaan !!!!!!!!
toen we bij het land kwamen hebben we toch maar besloten niet te gaan de lucht was zo donker pgfffffffff dus weer trg zonder te rijden
en toen brak het noodweer los
en ja hoor wat bleek mijn tent was lek grondzeil er dan maar over
gelukkig hadden we daar nog een bar waar we de drank hebben opgedronken met veel pleizer
foto`s hiervan volgen nog
moet ze nog ontladen doe ik later
Knipoog
zondag heelrijk gereden iedereen was lekker rustig en ja hoor tsjillert de gek was de macho kop tussen benen en kont en voorkant de lucht in Clown
in de avond nog een super rit gemaakt die langer en harder ging dan de ochtend rit

later op de avond weer lekker gezellig bij elkaar en de rest van de sambuka maar opgemaakt hihihihi
maandag ochtend ging de groep die wegging nog een rit maken en ik met celine ne saida gingen in demiddag nog een lekker bosritje maken
daarna nog lekkerr lopen tutten en wachten tot de wagen er was

we hebben het super gehad met de hele groep ALLEEN HET WAS VEELS TE KORT

FOTO`S KOMEN SNEL hier was gewoon een klein verslagje de rest horen jullie nog wel Haha!

groetjes peet

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:16

Hahaha, klinkt als een super gezellige boel allemaal Haha! . En nog wel aan de Sambuca Wow! . Dat is echt sterk spul, maar ik vind dat zoooooooo lekker!! Haha! . Al waren de malibu & passie ook prima te doen afgelopen weekend hihi Haha! .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:29

Mies_Apollo schreef:
gabriella: Ik ken nog een moreno! Toevallig zijn ze wel alle 3 bruin *met die van jou en sanne dan*

Dat kan wel kloppen Michelle...Moreno betekend "bruine" Haha!
Encanto is echt prachtig,wat een lief koppie ook Lovers

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:48

Nou, ben nog steeds home alone, vriend is werken en das t leuke aan de horeca, de tijden...
Pfff wou dat ie er alvast was! Maar dan ga ik jullie maar vervelen Haha!

Ilona: Ja had Fuur zeker gemist Ja
Druk leven he dan gebeurd er een hoop Haha! Blegh voel me alleen wel beetje belabberd maar morgen dus eindelijk maar weer eens naar de dokter kijken wat&hoe met de bloedwaarden en mn amandelen enzo, heb nu echt last van mn keel en hoofdpijn en voel me slapjes niet echt relaxt dus.
Ja kan niet wachten tot mn nieuwe telefoon zal wel ff duren! Loop vandaag al mn huidige telefoon te slopen Bloos Zat namelijk in mn tas, bakje aarbeien was gaan lekken, nu zat mn navigatie-pad (ja weet niet hoe je t beter kan omschriven) beetje vast door die zoete troep, ik net proberen t een beetje ertussen weg te halen met de vijl: resultaat: 4 megakrassen Haha! hahaha Tong uitsteken
Ben ook benieuwd naar jouw foto's! Maar ken t weinig tijd - dilemma.
Sigrid: Haha, eerst even op tempo komen zeker Knipoog
Als je hier eenmaal "ingeburgerd" bent wil je nooit meer weg, we zijn t gezelligste (en enige topic zonder naar sfeertje) van Bokt!!
Iris: He! Ben je weer terug van vakantie, je was toch weg?
Michelle: Nee, haha dat zei je van t weekend al Tong uitsteken
Gelukkig blijft t meestal wel heel bij mij... *klopt af*
Encanto ziet er goeoeoed uit! Lekker ding Pling
Peet: Klinkt super gezellig ook!! Jammer van de regen, leuk dat de paarden mee waren en toch nog ff lekker gereden Ja
Ben nog steeds benieuwd naar de fotos Haha!
Tsjillert die stout was?? Tong uitsteken

Furia vandaag gelongeerd (dubbele longe), gaat al stukken beter.
Was nog maar n kwartiertje bezig ofzo toen hij inenen zijn hals vet mooi lang maakte en een mega goed rug- en been gebruik had, hij liep heerlijk ontspannen, anderhalf rondje.
Toen kwam ie iets uit de ontspanning dus ik weer iets bijdrijven (lichaamstaal en de longe) en toen zakte hij meteen weer.
Kwam ie weer iets uit de aanleuning, weer herhaal en weer totaal ontspannen. Had m nog nooit zo zien lopen, was zo trots dat ie eindelijk zo compleet ontspannen en gewoon correct liep!
Dus toen ie voor de derde keer zo ontspande rondje gedaan halt gezet en uitgebreid beloond en aan de hand uitgestapt.
Was echt trots! Is lastig uit te leggen maar zag er gewoon zo goed uit, en dan zo'n punt wat vrij lastig is bij de PRE, waar ik al die tijd naar train en dan geeft hij het gewoon Lovers
Echt happy!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:22

Encanto ziet er lief uit zeg!

Regine ik bedoelde meer hoe laat het onderdeel is waarbij met de 2 schoolpaarden geoefend kan worden.
Ik heb even gekeken, ben een uur en drie kwartier onderweg om er te komen..Beetje te ver weg denk ik. Mocht er nou iemand van mijn stal na de clinic enthousiast geworden zijn en met de auto naar Leusden willen, dan laat ik het je nog weten!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:51

Zo, ik ben klaar om te gaan, nog even de laatste dingen in de auto en dan moeten jullie met 1,5 week missen Knipoog Doei!
Ondertussen hoop ik dat Fiesta zich rustig houdt en netjes wacht met veulenen tot ik terug ben!

Michelle: Encanto ziet er goed uit en zijn hoofd lijkt inderdaad wel veel op die van Halley. Ik ben benieuwd wat de combinatie Shannon-Encanto zal brengen. Voor wanneer staat er een dekking in de planning?
En heb je al iemand gevonden om je les te geven met lange teugelen?

Peet, Saida en Marielle: Jullie weekend was zo te lezen dus ook zeer geslaagd!! Alleen jammer van het noodweer.. Ik ben benieuwd naar de foto's!

Madelief: Ik word toch steeds nieuwsgieriger naar Fuur, volgende keer als ik in H'kerk ben moet ik ook maar eens bij jou langs gaan!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:38

wat heb ik weer hele ga ve foto's gezien Haha!

yenneke: wat zien jou galop er al netjes uit. volgens mij zi hij zalig of niet ? Haha!

ben er weer was een tijdje niet op bokt. moest 5 dagen werken en daarna ben ik 4 dagen naar zee geweest heerlijk bruin en rood geworden Tong uitsteken

alles goed met iedereen ?
ik ga vandaag maar is kijken of ik misschien leuke foto's kan maken van de paardjes maar als het echt te heet is dan doe ik dat vanavond wel en spring ik vanmiddag in het zwembad Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:20

Peetisgreat: Klinkt erg gezellig in iedergeval Lachen. En Sambuca is zoooo lekker, dat drink ik ook wel eens te veel Haha!.
Madelief: Wat lekker dat het zo goed ging met Furia!
Flamon: Dat zwembad klinkt in iedergeval erg prettig Lachen. Hopelijk lukken de foto's een beetje vandaag, met een beetje zon zien de foto's dr in iedergeval altijd wel mooi uit Haha!, beter als die grijze luchten!

Ik ga zo maar weer even kijken bij Atlas en Komiek... Komiek komt nog steeds een beetje duf over maar haar temperatuur is verder goed, denk dat het toch door de warmte komt (en dat in combinatie met het feit dat ze eigenlijk iets te dik is...). Mensen die te dik zijn hebben ook altijd meer last van de warmte Tong uitsteken, dus opzich lijkt het mij een logische verklaring Knipoog.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:43

heey esther Knipoog
ja ga dadelijk maar is op pad kijken of ik wat mooie foto's kan schieten.

hier even en probleempje van mij misschien kunnen jullie mij helpen.
:
ik zit er aan te denken om of weer de elastiek er aan te zetten bij janske want moet haar bijna naar beneden trekken het 1ste half uur en dan gaat ze wat beter lopen.
of ik wil met een slof gaan proberen of zal ik eerder met een tiedemans teugel aan de gang moeten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:52

Ik hoor zelf nooit zoveel goeds over een slof.... Moet je echt heel goed mee kunnen rijden wil het voordelig zijn... Zelf heb ik er geen ervaring mee.... Ik longeerde Atlas altijd met Pessoa dat hielp voor hem heel goed... Met rijden zou ik niet zo snel weten wat er het beste is....

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:58

ja ik heb laatst 1 uur lang met mijn les gever met 1 passoa gelongeerd maar daarna was ze wel relaxt om te rijden maar ja die kans zit er voor mijn niet in ben ik bang om iedere week te longeren

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:23

Ik vind dat je naar nagefelijkheid moet rijden en dus niet haar naar beneden moet trekken of dwingen door middel van hulpmiddelen. Bij elk paard wat ik rij merk ik dat wanneer ik gewoon rij en het paard aan het werk zet ze vanzelf ontspannen en daar dan in gaan zakken..Vanuit daar kun je wel net dat extra vragen of aangeven hoe hoog of hoe diep.
Een hulpteugel moet niet zozeer gebruikt worden voor het nagefelijk rijden, zeker niet als het zonder ook kan. En er zijn toch regelmatig foto's voorbij gekomen waar janske goed op loopt.

Ik zet nu toch een beetje mijn vraagtekens bij jou doel tijdens het rijden..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:10

@Mies_Apollo:
Ik heb inderdaad even de begin post bekeken, nu nog even allemaal onthouden. Iedereen heeft hier wel prachtige paarden hoor!!! Helaas in mijn omgeving bijna geen barokke paarden te ontdekken. ben weleens mee geweest met een collega naar haar Friese verzorgpaarden, krijg ik toch mijn dosis binnen Knipoog

Nageeflijkheid, ik heb er ook veel moeite mee met mijn bijrijd KWNP'er. Toen ik hem een half jaar geleden begon te rijden was het echt rug wegdrukken en sterrenkijken. Sinds januari heb ik les en ik zorg ervoor dat ik hem heel lekker los werk, vaak komt hij dan vanzelf wel. Maar het gaat absoluut niet vanzelf, echt een paard dat moeilijk ontspant.

Hulpteugels zijn in mijn ogen ook niet echt een oplossing. Het werkt wel, maar het is symptoombestrijding. Haal je de hulpteugel weg, dan is het effect ook meteen weg. Bovendien kan het juist extra spanning opbouwen en zo rij je paard eerder de vernieling in. Ik kan me voorstellen dat mensen er soms naar grijpen, en misschien voor een keer proberen is het niet zo erg. Maar het is gewoon niet de oplossing van het probleem.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:34

Frankiej je hebt pb over Zondag..
Ik vind het heel erg leuk dat ik via dit topic wat mensen leer kennen met barokke paarden, en dan vooral Andalusiers. En Grelo nakomelingen..

Wat rijden betreft, ik ben zelf helemaal niet van de hulpteugels. Heb eigenlijk maar 1 advies, zoek een goede! instructeur. Zelf zou ik graag nog eens les krijgen van Horst Becker, of David de Wispelaere. Maar ja, dat is moeilijk te regelen en duur..
Zijn er hier mensen die lessen bij Wim Vonck?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:05

Lessen is idd heel goed (als je een goede instructeur/instructrice hebt). Als ik zie hoe Atlas in het begin bij mij liep en op het eind ging dat al een heel stuk vooruit Lachen. Het was nog steeds niet geweldig maar het begon erop te lijken Tong uitsteken.

Bij mij op stal rijden er ook mensen met allerlei hulpmiddelen, maar iemand anders (rijd ook Z) strijd daar tegen Knipoog. Die gaat dan in discussie met die mensen en uiteindelijk krijgt ie ze wel zo ver dat hij even op hun paard mag stappen.... Hij hoeft maar een beetje te drijven zodat ze goed voorwaarts zijn (hier ging het al bij de meeste mis, ze waren zo gefocust op de halshouding dat ze het voorwaarts lopen vergaten Tong uitsteken) en dan spelen met de teugels en de meeste paarden gingen al nageefelijk lopen Lachen. Nu rijd hij ook wel erg goed Tong uitsteken, ik zou het hem niet nadoen. Maar al die mensen komen er zo wel achter dat al die hulpmiddelen niet nodig zijn... Dr zijn dr al veel meer gaan rijden in de dressuurles Lachen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:06

flamon schreef:
heey esther Knipoog
ja ga dadelijk maar is op pad kijken of ik wat mooie foto's kan schieten.

hier even en probleempje van mij misschien kunnen jullie mij helpen.
:
ik zit er aan te denken om of weer de elastiek er aan te zetten bij janske want moet haar bijna naar beneden trekken het 1ste half uur en dan gaat ze wat beter lopen.
of ik wil met een slof gaan proberen of zal ik eerder met een tiedemans teugel aan de gang moeten.

Ik mag hopen dat je zelf weet dat je echt ontzettend fout bezig bent Rolleyes . Sorry hoor, maar zo ga je toch niet met paarden om denk ik. Ik weet niet welke lesgever jij hebt, maar ik zou ook echt een andere zoeken die je leert hoe het hoort. Nu ik toch zo bezig ben, laat ik dan ook is eerlijk zijn, maar als ik dit lees denk ik echt: arme janske Ach gut . Ik denk dat ik nog mild reageer in vergelijking ergens anders op bokt...

Madelief: Helemaal super van Fuurtje!! Jij loopt nu met een big smile rond denk ik haha Tong uitsteken . Ik heb vanavond tijd voor die foto's, alleen kan ik nergens die kabel vinden Boos! . Ik vermoed dat mn broer die nog bij hem thuis heeft liggen, dus dat is echt balen!

Sanne, ik denk niet meer dat je het leest, maar fijne vakantie!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:37

Aan iedereen van de meeting: foto's zullen jullie voor volgende week binnenkrijgen van mij.
Ben benieuwd wanneer we weer meeten!

Ik reageer even bij dmv terugscrollen, dus sorry als ik iemand oversla.

Michelle, knappe Apollo hoor!

Peet, ben benieuwd naar de foto's, verslagje was leuk!

Sanne, fijne vakantie!! Ik hoop dat Fiesta op je wacht.

Fanny, ohh ik heb ook zin om te zwemmen.. misschien morgen (ben ik vrij).
Ohh meid alsjeblieft begin niet met die ellende, het werkt alleen maar averechts, ik heb nog NOOIT een paard beter zien worden van hulpteugels. Zoek goede instructie, misschien dat iemand hier iets weet in jou omgeving?

evdpanne: lijkt mij ook een logische verklaring, en het is sowieso ontzettend heet, mijn honden hebben er ook last van.

Topic van mijn knapperd:
[ITP] Komische foto's van mijn knappe Friesalusier