[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:55

madelief88 schreef:
cloris schreef:
in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat

In duitsland is dit een vereiste oefening in een dressuurproef, ben even kwijt hoe het heet, maar is inderdaad heel goede oefening om te controleren hope je paard aan je hulpen is! Bij Furia gaat dat nog lang niet lukken maar met mijn vorige bijrijdpaard lukte het wel! Fijn gevoel Ja

Ik vind dat ook echt knap als je al zover bent...
Dat is voor mij nog een hele lange weg te gaan...

Ik ben best een beetje trots dat ik kan schrijven dat me dat vanmiddag ook is gelukt, zowel in galop als draf Go jij! Go jij!
Het gaat super met rijden, hij loopt heel erg fjin en als hij eenmaal goed los is, loopt hij als een trein. Zelfs wijken en schoudervoor blijven in tact en regelmaat!

Ik zal even proberen iedereen te antwoorden, heb het heel druk gehad deze week dus ik heb een hoop bij te lezen Tong uitsteken

Lusitana, Regine en Lisenka gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!

Eef fijn dat alles een beetje goed is gegaan. Grappig dat hij nog zo aan het patseren is, Suev voelde zich echt een beetje zielig na de castratie en was gelijk een heel stuk rustiger.

Cloor fijn dat Piep weer okej is! Alegra ziet er goed uit Cool

Laulau wat erg van Siglavy, je zult hem wel missen... sterkte!

Fem ben benieuwd waar Friesje nu niet meer hengstig van is Haha! Hoe gaat het met je kleine beatle? Zou een leuk vriendje voor Dink zijn haha Tong uitsteken

Lisenka lekker van je wedstrijd met Halley! Wat is het toch een lekker ding. En fijn dat je merrie ook braaf was, dat is zeker in het begin toch wel het belangrijkste. Wel schrikken wat je met die pony meegemaakt hebt, gelukkig waren jullie er op tijd bij! En wat een ontzettend lieve foto's van de veulens, Perlita vind ik stiekum wel errug leuk Lovers

Spokie ben benieuwd naar de fotoshoot, was het leuk om te doen? Ik rijd best vaak op Suev zonder zadel, zowel buiten als dressuurmatig in de bak. Ik voel dan beter wat en hoe, en hij reageert er ook super op. Ik vind het stiekum fijner rijden dan met zadel Bloos

Yenneke heb je al vervoer? Wel foto's maken van het weekend he? Tong uitsteken En als Willy deze week niet kan, wil ik hem volgende week wel een half uurtje van je lenen Clown

Pipi haha kleine meisjes worden groot, ze is idd al vel breder en volwassener geworden. Ik vind dr echt mooi! Kwijl

Ellis mooie foto's, haha je hebt idd echt een biet joh Tong uitsteken Na ja dan kan je wel zeggen dat je hard je best gedaan hebt Haha!

Lobke wel balen dat er door sommige jury's zo gereageerd wordt. Ben echt blij dat ik nooit op wedstrijd ga, van zulk soort vooroordelen heb ik dan gelukkig geen last. Haha ie Licor, uit zn zadel gegroeid! Tsja dat is weer sparen...

Ben het wel met Lusitana eens dat ze hier in NL dressuurland soms echt even de plank flink misslaan en vergeten waar het nou echt om gaat.

Marit had me dan ff gePBt ofzo Ach gut Net wat Eef zegt je kan hier echt wel een hoop steun vandaan trekken hoor. Gelukkig ben je er nu achter wat er is, en kan je dalijk lekker met je nieuwe zadel aan de slag. De frysos schijnen echt goed te zijn en lekker te zitten! Gelukkig neem je geen keilkussens, Sam is al best kort in zn rug, dan zou je denk ik weer van iets anders last krijgen. Gaaf hoor dat bruin! Ik heb een tweekleurig hulseboszadel en zit er hard over te denken om er een tweekleurig hoofdstel bij te laten maken voor mn verjaardag Bloos

Nou volgens mij heb ik nu iedereen beantwoord! Morgen gaan we lekker naar cavalia dus ik ben benieuwd!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:04

Dinkeygirl, gaaf Cavalia. Wel foto's maken hoor. Lijkt me ook erg leuk. Maar is wel vrij prijzig. En krijg vriendlief niet zo ver om weer mee te gaan. Hij is in december ook al meegeweest naar Apassionata.
En hoe krijg jij het voor mekaar om gewoon te blijven zitten? Ik stuiter echt alle kanten op en ga als reflex wel richting foetushouding. Moet erg mijn best doen om benen lang te houden en niet constant van rechts naar links te gaan en constant mijn evenwicht te verliezen.
En fotoshoot was erg leuk om te doen. Was een leuk en gezellig mens en heb dan ook hard gelachen. Helemaal omdat ik helemaal geen type model ben.

Nog iets meer dan anderhalve week en dan ge ik lekker op vakantie. Ik heb er zo'n zin en ben er zo aan toe. Vandaag sneeuwde het daar, echt gaaf. Hoop dat ik dan ook wat sneeuw mag zien. Niet teveel, want dat vind ik erg koud in het tentje en wordt mijn slaapzak zo nat en koud.
Laatst bijgewerkt door spokie79 op 04-05-07 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:12

spokie79 schreef:
Dinkeygirl, gaaf Cavalia. Wel foto's maken hoor. Lijkt me ook erg leuk. Maar is wel vrij prijzig. En krijg vriendlief niet zo ver om weer mee te gaan. Hij is in december ook al meegeweest naar Apassionata.
En hoe krijg jij het voor mekaar om gewoon te blijven zitten? Ik stuiter echt alle kanten op en ga als reflex wel richting foetushouding. Moet erg mijn best doen om benen lang te houden en niet constant van rechts naar links te gaan en constant mijn evenwicht te verliezen.
En fotoshoot was erg leuk om te doen. Was een leuk en gezellgi mens en heb dan ook hard gelachen. Helemaal omdat ik helemaal geen type model ben.

Nog iets meer dan anderhalve week en dan ge ik lekke rop vakantie. Ik heb er zo'n zin en ben er zo aan toe. Vandaag sneeuwde het daar, echt gaaf. Hoop dat ik dan ook wat sneeuw mag zien. Niet teveel, want dat vind ik erg koud in het tentje en wordt mijn slaapzak zo nat en koud.

Ik weet niet of het mag, foto's maken. Bij concerten doorzoeken ze je tas en als ze een camera vinden mag je die dan gewoon inleveren, dus dat doe ik liever niet Verdrietig Ik ga met een goede vriendin en stalgenootje van mij, mn vriend zag het ook niet zitten haha Haha!

Ik weet niet hoe ik dat doe, ik heb van kleins af aan al veel zonder zadel gereden, op shetten tot D ponies en alles wat er tussen zat. Ik denk dat je door veel oefening gewoon je lichaam leert te ontspannen en mee te laten gaan met de beweging van je paard. Idd je benen lang en dan vanuit je heupen de beweging volgen. Ik heb het Suev ook van begin af aan aangewend, dus die vindt dat ook allemaal heel normaal. Mn eerste keer op Suev was ook zonder zadel. Bloos

Vast een fijne vakantie!
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 04-05-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:41

Ik ga morgen ook naar Cavalia! Go jij! Go jij!

Malin, super joh, dat het rijden zo goed gaat!
Ik hoop dat bij die draakjes van mij die tijd ook nog eens komt... Cool

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:22

We gaan hier weer als een trein zeg Haha! Heel veel bij te lezen, maar nu even alles snel door gelezen! Wat leuk Lusitana een veulentje! Naam is ook erg mooi vind ik Ja Snel foto's plaatsen hoor!

Bij mij gaat het even k.lote op het moment Verdrietig Ik had een nieuw verzorgpaardje zoals de meeste wel weten. Ging echt super. Ze vroeg mij (via internet advertentie die ik had geplaatst) om Blade de verzorgen. Dit omdat de vorige verzorgster niet kwam opdagen, en ze er niet op kon bouwen. Ik had inmiddels al vele negatieve verhalen gehoord en kon het wel begrijpen. Ze was ook erg jaloers vertelde ze (eigenaresse). Maar ze kregen weer contact vorig weekend, en alles leek weer koek en ei Verward Ik hoefde zondag niet te komen, kon ik wat leuks doen met mn vriend. Na even gesmst te hebben bleek dat de 'oude verzorgster' aan het rijden was.. Ik wou maandag gaan rijden, en de eigenaresse en oude verzorgster waren er ook weer. Die wou kijken hoe ik reed. Ik lees in het schriftje toen ze nog bezig waren, en las van de oude verzorgster dat Blade anders aan voelde, hij zn rug vast hield en niet aan het been was (zondag). Ik trok het me erg aan, ik was de enige die er op had gereden namelijk. Daarom had ik het daar nogal moeilijk mee, zeker toen ze tips aan mij wou geven (oude verzorgster). Het kwam op mij meer over als de les lezen. Want de eigenaresse is wat betreft vol lof over haar. Ze heeft een heel erg moeilijk paard gehad, en is daarmee wel M dressuur geweest. Dus zij heeft met Blade geen lessen nodig.. Ik persoonlijk snap het wel een beetje maar niet helemaal. Dat je M dressuur bent, wil toch niet zeggen dat je niks meer fout doet? "Jaa, maar als ik iets aanleer en hij doet het (Blade) dan is dat voor mij het teken dat ik het goed doe". Nou er zit wel waarheid in, maar toch vind ik dat persoonlijk niet helemaal waar, maar goed.

Ze is niet tevreden over mij, en wil dat ik stop. Nouja, goed dan. Maar ze noemde nogal vage redenen op vind ik zelf. o.a. dat ik me sleutel was vergeten vond ze hinderlijk. Nouja, kan iedereen toch gebeuren? Pff, het blijft lastig, verzorgpaarden. Ik wil nu nóg liever een eigen paard.. * Gelukkig had ik Jielt nog niet opgezegd, want vertrouwde het al niet met de vorige eigenaresse, dus blijf die voorlopig nog lekker rijden. *

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:49

Prinslover, dat is balen zeg. Maar er komt vanzelf weer een leuk paardje op je pad. Wel jammer dat het op deze manier moest lopen. Geniet nog maar lekker even van Jieltje dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:17

Aloha!!

Ik ben er ook weer even. Vandaag de een na laatste dag van de verkoop gehad. Maandag de laatste en een zware dag. Heb 's ochtends om 10:00 de eerste afspraak en om 19:00 de laatste.... De laatste klant is niet echt snel en alle orders moeten voor 21:30 in het systeem gezet zijn...

Dat was ook zo'n lekker verhaal. Die klant had vorige week al een afspraak en die had hij verzet naar afgelopen woensdagavond 19:00. Mijn middag klant was al om 16:00 weg, dus ik voorbereiden, eten en wachten. Om 19:30 nog geen klant te zien, dus had ik 'm maar even gebeld om te vragen waar hij bleef want we hadden een afspraak.... Afspraak???!!! Oh.... ik zit te barbecuen op de verjaardag van m'n dochtertje......!!!!!!!!!! Extreme duivel Boos!
Heb ik dus lekker voor niks zitten wachten en heel m'n avond naar de ***

X-tremo komt toch een weekje later. Kon geen vervoer meer regelen en komt voor mij ook iets beter uit. Heb nu zelf een wagentje gehuurd waar ik wel met een B rijbewijs in kan rijden. Moet het wel helemaal in Oss/Erp halen en terugbrengen... Nu ga ik hem volgende week zondag verhuizen.

Malin Je mag Willy volgende week best even lenen hoor, na mij Tong uitsteken
Ik heb als het goed is elke ochtend les. Had een voorstel schema gemaild, maar nog niks terug gekregen.

En die oefening heet toch iets van überstreichen? Het strekken van de armen naar voren terwijl het paard in dezelfde houding en tact door blijft lopen. Dat doen ze volgens mij in België ook.

O ja, zag geloof ik weer dat er wat baby's geboren waren GEFELICITEERD!

En verder weet ik 't niet meer, had vluchtig wat bijgelezen... Bloos

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:44

Yenneke schreef:
En die oefening heet toch iets van überstreichen? Het strekken van de armen naar voren terwijl het paard in dezelfde houding en tact door blijft lopen. Dat doen ze volgens mij in België ook.

Ja inderdaad, zie mijn vorige post Haha!
Wat leuk dat X-tremo er bijna is! Dus je gaat elke dag les volgen, voor hoe lang precies? Slim gezien hoor!

Dag Malin Doei! fijn dat het rijden zo lekker gaat joh!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:18

Ik wilde ook net zeggen, dat had Lobke al uitgelegd Knipoog
DinkeyGirl en Nouvel: Veel plezer morgen bij Cavalia!!

Prinslover: Balen zeg, maar vage eigenaren is mij ook wel overkomen, hopeloos , gelukkig kan je nog Jieltje rijden en dan op zoek naar een veel leuker (barok?) bijrijdpaard!
Yenneke dat is ook verrot! Heel vervelend mensen die hun afspraak niet nakomen
Je hebt nog wel iets gemist Haha! Zou je iets kunnen uitleggen over longeren met twee lijnen, daar schijn jij een expert in te zijn Knipoog
Elke dag les, lekker hoor!
Ik ben ook op zoek naar instructie, heb mijn oude instructeur gemaild maar die geeft niet zoveel op locatie les, hopelijk wilt hij het doen! Anders wil ik op zoek naar iemand anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:11

Oh, haha, ja slecht gelezen... Alleen de laatste pagina wat beter Knipoog

Werken aan de dubbele longe... mag mezelf nog lang geen expert noemen, maar begin het nu onderhand wel een klein beetje onder de knie te krijgen.

Ik ben er wel erg enthousiast over! Super alternatief om onbelast te trainen en je ziet van de grond af hoe je paard op bepaalde aanwijzingen reageerd, wanneer hij loslaat, deining in de rug, enz.

Ik vind het alleen moeilijk om het zo uit te leggen dan met voorbeelden in de praktijk te laten zien. Je hebt wel in principe hetzelfde gevoel in je handen als met je teugels. Je kan weerstand van het paard tegenhouden, loslaten, weggeven, sturen en je paard mooi opsluiten tussen twee teugels.
Het helpt ook goed bij paarden die naar binnen vallen, omdat je ze naar buiten kunt sturen.

Ik werk met een longe van een lange lijn met aan beide uiteinden een musketon. Met het losstappen/draven gaat deze lijn door een van de laagste ringen van je longeersingel en bevestig ik de longe direct aan het bit. Met het 'oppakken' gaat de longe door de bitring en wordt deze bevestigd aan een van de bovenste ringen van de singel. De buitenste lijn doe ik niet over de rug van het paard, maar gaat langs de achterhand. Met een opgestoken lijn gaat het altijd makkelijker, omdat de longe dan zelf meer het werk doet door eigen gewicht en doordat het meer begrenst. Aan jou de taak om dan zo zacht en constant mogelijke verbinding te houden en vooral toe te staan/ruimte te geven wanneer hij loslaat bij tegendruk van de longe.

Opgestoken met singel:
Afbeelding

Opgestoken met zadel:
Afbeelding

En hier is te zien hoe de buitenlijn achterlangs gaat:
Afbeelding

Wanneer je paard links of rechtsgebogen is kun je je paard ook op z'n 'moeilijkere' kant leren los te laten door ze een beetje in contrastelling te laten lopen (dus voor het paard de makkelijke stelling). Dan laat het paard beter en sneller los en kun je vanuit die lossigheid omstellen naar een binnenstelling. Pakt hij weer vast of gaat hij weerstand bieden dan ga je weer terug en herhaal je het totdat hij constant loslaat.

Het is net als rijden een spel van weerstand bieden en loslaten. Je kan het nu niet alleen voelen maar ook zien.

Maar ook voor jonge paarden is het ideaal om ze zonder ruitergewicht hun balans te leren vinden en op eigen benen zonder gezwabber op de volte te leren lopen. En te beginnen met het aan de teugel lopen en vanuit de lossigheid te lopen.

Dus ja, ik weet wat je er allemaal mee kunt doen, maar kan het niet super goed uitleggen.
Hoop dat je hier al wat aan hebt! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:19

Oh en Lobke, ik heb een week vrij genomen en ga dan elke dag lessen met uitzondering van hemelvaartdag en de zaterdag.
Vind ik wel fijn. Kunnen we goed aan elkaar wennen en heb ik gelijk even intensief begeleiding en dan kan ik daarna zelf beter aan de slag!

Duik nu m'n bed in, want heb morgen een drukke dag! Moet naar m'n bejaardje (oude paardje) toe, naar Duitsland naar X-tremo en dan 's avonds weer uit eten in Scheveningen ter gelegenheid van de verjaardag van moeders en zusters!

En zondag is schoonmoeders ook nog jarig....

Ciao!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:28

Hey, bedankt, echt een super uitleg! Alleen dat van het begin snap ik niet echt, hoe je de longe dan bevestigt? Snap wel hoe je de longe bevestigt met het oppakken Knipoog
Kan je dit gewoon met 2 longeerlijnen doen?
Dan ga ik het morgen of zondag eens op Furia uitproberen, het is zeker aan te raden om een deel van de bak af te zetten (iig in het begin?)?
Oja, en hoe hou je de uiteinde vast, gebruik je ook een longeerzweep?
Alvast heel erg bedankt!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:31

O, ik snap het al volgens mij! In het begin klik je de musketon aan het bit, en de lijn gaat door de onderste ring. Als je gaat oppakken klik je de musketon aan een hogere ring, gaat de lijn door het bit en door de onderste ring!
En van het vasthouden snap ik nu ook, heb de foto's even beter gebestudeerd en daar is het heel duidelijk op!
Bedankt, ik heb zin om het uit te proberen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:51

Ik longeer ook wel eens aan de dubbele lijnen en loop er ook soms achter en ik gebruik dan eigenlijk gewoon 2 longes die ik aan het bit vastklik, meer niet. Ik bevestig wel mijn stijgbeugels aan mijn singel en haal de longes erdoor.

Dus er zijn zeker meerdere wegen die naar Rome leiden Haha! Maar wat je daar uitlegt kan ik me zeker in vinden!

Als je er achter loopt, richt ik meestal als volgt recht: zwaait de achterhand wat uit naar rechts, dan zwier ik de rechterlonge tegen zijn achterhand, zodat hij er voor uitwijkt en naar links de linkerlonge. Ik zorg er dan altijd voor dat zijn 2 oren netjes in het verlengde van zijn kont staan en dat zijn achterhoeven in het spoor van zijn voorhoeven komen, dan werk ik dus niet met stellingen. Werkt vind ik nog een stuk fijner dan het eigenlijke longeren met 2 lijnen...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 01:05

Lusitana Van harte gefeliciteerd met je veulentje. Begrijp dat we nog geen foto´s kunnen zien. We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig.

Regine Nogmaals gefeliciteerd. Klopte het nou dat je bij het topic Kraamstal in the Picture een foto van de vader geplaatst had? Dacht dat ik een foto gezien had, maar even later was hij weg.

Redina Mooi dat het goed gaat met Enno.

Lusitano Ik had hetzelfde probleem met Halley. Hij leek niet meer gelukkig als hij aan het werk was. Hield zijn rug niet vast, maar liep wel korter. Hij gedroeg zich netjes, maar toch anders. Bleek dat het zadel op het diepste punt zijn ruggegraat raakte, juist als hij lekker ontspannen liep. Ik heb nu een Heather Moffet en hij loopt echt super ermee. Weet dus hoe je je gevoeld heb. Heb er maar vertrouwen in dat het straks met het nieuwe zadel weer lekker rijden is.

Ik ga woensdagavond naar Cavalia. De moeder van onze stagiaire had meegedaan aan een prijsvraag van Vriendin. Ze had geschreven dat haar dochter door haar stageplaats veel zelfverzekerder was geworden. Op zich vond ik dit natuurlijk al een compliment, maar ze had hiermee 2 kaartjes gewonnen. Ik ga er dus woensdagavond samen met mijn stagiaire heen. Ben heel benieuwd.

Prinslover Dat is echt balen zeg. Gelukkig heb je je oude verzorgpaardje nog. En als je echt wilt komt er heus wel een tijd dat jij je eigen paardje hebt. En inderdaad als je M dressuur bent wil dat niet zeggen dat je super kunt rijden en geen les meer nodig hebt.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 02:00

Ilona balen zeg wat een vreemde manier om met je om te gaan.
Wel een geluk dat je de fries nog niet had afgezegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:19

Madelief: Je buitenhand is je zweephand. Daarmee kun je hem van achteren bijdrijven. Met je binnenhand houd je het klosje vast. Mijn instructeur heeft nog een speciale manier om dat klosje vast te houden, maar dat kan ik niet uitleggen. Je hebt eerst het klosje in je handpalm hangen, maar dan moet je je hand terugdraaien waardoor het klosje over je duim komt te hangen.

Even een tekeningetje:
Afbeelding

Op deze foto zie je m'n binnehand een beetje. Hier zie je ook dat ik hem te veel loslaat en het contact weg is, waardoor hij weer eruit komt. Hier moet ik dan een pasje achteruit doen waardoor de longe niet meer los komt te hangen.
Afbeelding

Lobke: De beugels bevestig ik aan elkaar door middel van een koppelstukje. Dat is van hetzelfde materiaal als de longe gebruikt. Als het goed is zie je op een van de foto's net een stukje in dezelfde kleur als de longe onder zijn buik doorlopen, achter de singel. Dan maak je de beugels korter, waardoor ze strak hangen en niet gaan klapperen. Echt ideaal.

Mijn instructeur gaat er dan ook wel eens achterlopen en laat de paarden piafferen. Super leuk om te zien, want hij loopt er echt een paar meter achter. Hoe geconcentreerd de paarden dan op hem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:21

O ja, Ilona ben ik vergeten! Dat is wel even balen zeg! Gelukkig had je Jielt nog niet opgezegd. Nou wie weet komt er binnenkort nog wat anders moois op je pad. Kan je nu in ieder geval nog een beetje rijden!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:29

Hier een foto hoe je begint met het los longeren, dus lijn direct naar bit. Je ziet een klein beetje mijn handen, maar niet goed.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:34

Haha, ja heel goed Anita! Haha! Die kon ik niet vinden.
O ja, en met opsteken gaat de longe van buiten naar binnen door het bit.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:36

Ja, dat zie je het meest duidelijk op je laatste foto. Is Auk toch? Wie heeft die foto's genomen? Willy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:38

Ja, dat is die wilde hengst van Ivo. Willy heeft die foto's niet genomen. Een vriendin van mij een paar en een verzorgster.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:22

Doei! even terug naar Lobke Haha!

Ilona echt balen voor je! Zo zonde dat je niet wat dichter bij Yenneke woont haha, jullie hadden elkaar mooi aan kunnen vullen! Ik vind het echt jammer voor je, ook raar hoe het gelopen is. Maar gewoon verder blijven zoeken hoor, er komt vast wel weer iets op je pad Ach gut

Yen dat is ook niet tof van die klant, zit jij daar te wachten, net of je nix beters te doen hebt Stoom uit je oren Ik heb Willy al gestrikt voor de 15e Tong uitsteken Hij stuurde me gisteren een mailtje vanuit Wenen Bloos! Wel supercool, als hij weer terug is ben ik heel benieuwd naar zijn verhalen!

Trouwens met dat uberstreichen, bij mij kan ik dan mn hand naar voren doen, of mn teugels langer maken. In galop kon ik dat altijd al maar dan was hij tactmatisch toch niet helemaal zuiver meer. Net als bij Licor is dat zijn makkelijke gang. Maar in draf werd hij dan altijd rennerig en kwamen zijn neus en rug er dan weer helemaal uit. Wat mij ook opvalt is dat ik van mijn vorige moderne instructie Suev altijd flink voor het been moest maken. Tempo rijden, en dus OVER Suevo zijn tempo. Dan nog even flink wat druk van voren want ja je moet hem wel tegenhouden he... en dan vonden ze het gek dat zowel het paard als ik daar van over de zeik raakten. Nu rijd ik hem iets onder zijn tempo, van daaruit vindt hij zijn ontspanning en lossigheid. Ik moet dan wel uitkijken dat hij niet aan mn been gaat plakken. Als hij lekker los is ga ik schakelen en dan wordt hij vanzelf ruimer, niet eens zo gek veel sneller maar je voelt het gewoon.

Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat het me op een trens echt veel minder goed lukt dan op zijn normale bit (dubbelgeroken K&K pelham). Met zijn normale bit lukt het allemaal perfect, ik rijd met dubbele teugel en dan voornamelijk op de trensteugel. Dus in principe zou je toch hetzelfde effect verwachten. Maar met de (dubbelgebroken) trens voel ik me af en toe net een beginnen die het rijtechnisch nog niet voor elkaar heeft en het principe van nageven nog moet leren Bloos Dat komt omdat Suev absoluut niet van de notekrakerwerking van trensen houdt. Hij voelt dan ook altijd heel anders en bij zijn vaste punt in de bak waar hij het eng vindt, gaat hij dan gewoon ook aan de ren. Hij geeft niet makkelijk na en wil zich niet los laten, gaat eerder tegendruk geven. Met Willy erbij lukt het uiteindelijk wel, maar als ik alleen ben moet ik daar echt de tijd voor nemen en dan nog heb ik het gevoel dat ik het niet helemaal goed doe. Maar mijn doel is wel om hem ook zo lekker en ontspannen te krijgen op de trens, als op de pelham.

Leuk om te lezen al die info over de lange lijnen, ik hoop daar ook snel mee te kunnen beginnen!

Lisenka wat leuk dat je stagaire zoveel zelfvertrouwen bij jullie heeft gekregen, echt super dat jullie er samen heen gaan. Vast veel plezier Lachen

Nou jongens ik ga maar eens even opschieten, ik moet eerst even langs de paardjes en daarna op weg naar Amsterdam naar Cavalia Hyper!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:38

Bedankt voor alle lieve berichtjes hier Ach gut Ik had een hele woordenwisseling met de eigenaresse én de oude verzorgster. Ze reageerde echt heel raar en boos op mij.. Nouja, gelukkig is het nu wel een soort van 'goed'. Pff, word er echt een beetje gek van haha Clown Staan hier trouwens goede tips zeg! Ik ga het nog is een keer goed doorlezen Ja

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:32

Prinslover: Wat vervelend zeg, dat ze jou nu zo afkraken. Bah. Gelukkig kun je Jielt nog wat rijden en het is nu ook weer goed, zeg je? Gelukkig maar! Hoop dat het goed blijft gaan en dat je Blade nog kunt blijven rijden.

Die uitleg over de lange lijnen vind ik ook wel heel interessant, wil ik ook wel eens proberen! Handig zeg, jullie weten er een hoop vanaf Lachen Bedankt! Knipoog

Redina: Mooi dat het met Enno nog steeds goed gaat, gelukkig. Zoveel mogelijk buiten heeft de dierenarts aan ons gezegd, maar wij waren eerder in het jaar wanneer er niet zoveel mugjes zijn, februari geloof ik. Nu zijn er gelukkig ook niet zoveel mugjes door de wind, maar toch. Hoop dat hij er snel weer bovenop is en mooi dat hij het zo goed doet hoor!

Eentje ging naar Cavalia.. (naam vergeten): Veel plezier!

Nou, met het rijden gaat het steeds beter. Hij is zo braaf en hij doet geen stap verkeerd. Alleen als ik even niet oplet dan wil hij nog wel eens een hoek inschieten of iets dergelijks, Bloos maar dat is al veel beter. Hij is echt heel soepel en stelling vragen gaat ook goed. De galop blijft moeilijk, maar we gaan vooruit Lachen
Okee, groetjes!