[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:35

Jinthe1 schreef:
Haha Getty, die lange benen viel mij ook op. Maar ding was eigenlijk nog te jong om er iets van te zeggen. Vond Boet zelf ook wel goed moet ik toegeven. :j

Nou ik was ook erg gecharmeerd van Boet, mooie hengst.

Show is nog terug te kijken, op m'n mobiel was het wel goed.

Hoop ook dat andere hengstenhouders dit voorbeeld volgen.

Timmie06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:12

Super ook om een beetje achter de schermen mee te kijken...voor mij extra omdat mij meisje over ruim 2 weken die kant opgaat...oeffff wat spannend allemaal

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:39

Ik heb gister ook gekeken, mooi gedaan en de stem van Bert erbij, heerlijk!
In deze tijd een goede manier om iedereen de hengsten te laten zien, maar toch mis je de interactie met publiek. En de nakomelingen ook in beeld, goed gedaan om zo te zien wat de hengst doorgeeft.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:02

Mij niet bellen voor boet. Ding heeft nog steeds cornage en had helemaal niet goedgekeurd moeten worden. Zijn bloed is niet waardevol gezien er tig paarden met Jasper bloed lopen. En het aankeuring advies dat het kwpn gaf op verzoek van het kfps was negatief door de cornage.

Verder vond ik het opzich leuk gedaan die show. Maar het was voor mijn gevoel zo voorbij.komt misschien ook omdat er nu geen pauze was die er normaal wel is natuurlijk.

Ik hoop dat de show volgend jaar gewoon weer normaal georganiseerd wordt. Het is toch leuker vanaf de bune.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:10

Vandaag Durk verhuisd naar een paddock paradise. Op de vorige stal kon hij niet vaak naar buiten en dat vond ik helemaal niet leuk en nu dus het perfecte plekje gevonden. Durk had onmiddellijk al een vriendje gevonden en voelde zich direct thuis<3 Afbeelding
Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:52

Die kleine kan gewoon onder hem door, hoe schattig <3

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:54

Noukie123 schreef:
Vandaag Durk verhuisd naar een paddock paradise. Op de vorige stal kon hij niet vaak naar buiten en dat vond ik helemaal niet leuk en nu dus het perfecte plekje gevonden. Durk had onmiddellijk al een vriendje gevonden en voelde zich direct thuis<3 [ [url=m/W8KevG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G6cnpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh lekker hoor. Mega fijn als het gelijk zo klikt. :)

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:11

Absolem schreef:
Noukie123 schreef:
Vandaag Durk verhuisd naar een paddock paradise. Op de vorige stal kon hij niet vaak naar buiten en dat vond ik helemaal niet leuk en nu dus het perfecte plekje gevonden. Durk had onmiddellijk al een vriendje gevonden en voelde zich direct thuis<3 [ [url=m/W8KevG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G6cnpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh lekker hoor. Mega fijn als het gelijk zo klikt. :)

Wat goed! Super leuk om te horen. Nu genieten geblazen :)

Cornage is toch een verlamming aan de stembanden? is dit erfelijk?
Ik was namelijk opzoek naar een hengst en hij werd me aangeraden en nu twijfel ik enorm haha.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:49

Cornage kan inderdaad erfelijk zijn. Maar Boet is een Jouwe en die heeft het zelf niet. Toch schijnen er meerdere nakomelingen te zijn van Jouwe die ook Cornage hebben. Dus tja, we kunnen wel iets zeggen over Boet maar dan zou je ook verder in de lijn terug moeten kijken. Boet is dit jaar alsnog veel gebruikt, ondanks zijn cornage.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:58

Nou dan is mijn keuze snel gemaakt haha!
Het is een mooie hengst, maar die gaat niet op mijn merrie :)
hoe kan het eigenlijk dat hij dan is goedgekeurd?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:10

LoveWithJoy schreef:
Nou dan is mijn keuze snel gemaakt haha!
Het is een mooie hengst, maar die gaat niet op mijn merrie :)
hoe kan het eigenlijk dat hij dan is goedgekeurd?

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de bokt regels.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:12

Dat heeft de jury zo besloten na overleg met de arts die het onderzoek heeft gedaan. Het heeft nogal voor wat oproer gezorgd zullen we maar zeggen :Y)
Wij hebben overigens zelf wel een merrie dragend van hem. Wel pas voor eind juni.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:08

Jinthe1 schreef:
Dat heeft de jury zo besloten na overleg met de arts die het onderzoek heeft gedaan. Het heeft nogal voor wat oproer gezorgd zullen we maar zeggen :Y)
Wij hebben overigens zelf wel een merrie dragend van hem. Wel pas voor eind juni.

Ah oke! Ja ze gaf aan dat er 20 veulens van Boet zijn die (nog?) niks mankeren wat ze op de fotos kunnen zien. Maar ze raden of Jouwe of zijn zoons aan. Vanwege het chille karakter en het vele behang.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:08

Nou kom mij ook maar weer eens melden, heb wel alles meegelezen afgelopen tijd. Alleen de tijd ontbrak om zelf weer eens wat te posten. Afgelopen november is mn laatste telg Marten bij ons thuis afgeleverd. Zal binnenkort even wat foto's plaatsen. Hij is vandaag precies 8 maanden, vorige week gemeten op 1.40m schoft /1.43m kruis. Hij heeft een enorme eetlust en groeit goed. Was even een dingetje met de andere 2 ruinen, de oudste, Bo van 20, heeft zich helemaal ontfermd over Marten zeker in het begin. Syb van 7 was erg jaloers, maar dat is helemaal bijgetrokken inmiddels, is nu een heel leuk koppel mannen bij elkaar. Geweldig om te zien hoe ze samen spelen, eten en stoeien. De oudste is nog steeds de baas en het is mooi om te zien hoe dat zo samen gaat, staan wel in aparte boxen op stal maar wel samen buiten.

Zag ook de vraag over boomloos zadel. Bo staat nu 3 jaar met pensioen, daarvoor heb ik hem nog 2 jaar met een boomloos zadel gereden, vanwege zijn weke rug want daar paste geen enkel zadel meer op. Ik had een boomloos zadel passervice laten komen en wat verschillende zadels getest. Kwam toen uit op een Barefoot Barrydale. Dit model zit het meest gelijkend als een boomzadel, kon er meteen goed in zitten. Incluisief beugels, kon er mee wat ik met een dressuurzadel ook kon, dus ook lichtrijden. Schoof totaal niet, heb er diverse boksessies mee uit kunnen zitten en mn Syb mee zadelmak gemaakt. Was er heel tevreden over, helaas Syb niet die ging beter met doorrijden toch beter onder een boomzadel, toen Bo met pensioen ging de Barrydale maar verkocht. Je moet er wel een speciaal zadeldek met inlages bij gebruiken, maar een aanrader. Succes!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:24

Hier was Marten er netAfbeelding
Eerst maar even gescheiden in de paddock Afbeelding
Al poosje later ging het samen wel goed toen iedereen aan de nieuwe situatie gewend was
Afbeelding
Afbeelding
Marten groeit als kool, deze foto is al weer poosje geleden zelfs
Afbeelding
En in de sneeuw laatst
Afbeelding
Afbeelding

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:14

LoveWithJoy schreef:
Jinthe1 schreef:

Ah oke! Ja ze gaf aan dat er 20 veulens van Boet zijn die (nog?) niks mankeren wat ze op de fotos kunnen zien. Maar ze raden of Jouwe of zijn zoons aan. Vanwege het chille karakter en het vele behang.

Ik ken je merrie niet maar ik zou gewoon kijken naar wat erbij past. Er zijn natuurlijk meer hengsten met een goed karakter en veel behang. Als het prima past op je merrie en het staat je aan dan gewoon doen toch?

Welkom BobjeBo, een leuk clubje heb je zo. En wat schattig, dat kleine hoofdje over die grote staldeur <3
Mooie dieren heb je daar!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:26

Thanx! :o

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:22

Ah oke! Ja ze gaf aan dat er 20 veulens van Boet zijn die (nog?) niks mankeren wat ze op de fotos kunnen zien. Maar ze raden of Jouwe of zijn zoons aan. Vanwege het chille karakter en het vele behang.[/quote]

Ik ken je merrie niet maar ik zou gewoon kijken naar wat erbij past. Er zijn natuurlijk meer hengsten met een goed karakter en veel behang. Als het prima past op je merrie en het staat je aan dan gewoon doen toch?

Welkom BobjeBo, een leuk clubje heb je zo. En wat schattig, dat kleine hoofdje over die grote staldeur <3
Mooie dieren heb je daar![/quote]

Ja dat is inderdaad ook wel zo. Nu wordt ze in April gekeurd als alles meezit en in mei heb ik afgesproken dat ik haar naar de Nieuweheuvel breng. Dus ik kan er nog even over nadenken gelukkig :)
Thanks voor je antwoord trouwens!

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:34

Bopjebo: Wat een leuk stel zo samen! Heerlijk zeg. Hoe doen ze het zo met elkaar? is de middelste al minder jaloers?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:21

Mooie kudde zo bopjebo.

Wij hebben weer eens online gestart en zijn nu officieel L2+1 :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:58

Oooh goed Getty! Ik heb nog nooit online gereden maar begin er toch over te twijfelen. Sta nu echt te lang stil en wil graag door. Viel het filmen mee? En heb je je hele outfit aangetrokken? :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:00

Jinthe1 schreef:
Oooh goed Getty! Ik heb nog nooit online gereden maar begin er toch over te twijfelen. Sta nu echt te lang stil en wil graag door. Viel het filmen mee? En heb je je hele outfit aangetrokken? :D

Had al eerder met een ander paard meegedaan, toen het nog via de oude manier ging. Ben helemaal in outfit gegaan, 2x filmpje opgenomen en het 2e filmpje ingestuurd.

Als je het niet te vaak doet, is het prima om te doen. Had snel de uitslag en is ook al door knhs verwerkt.

Ik zeg dus ga ervoor! Merkte wel dat ik er echt weer inkomen moest.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:50

Klinkt goed. Ga mij er toch eens in verdiepen. Maar nu is de stal afgesloten en alleen toegankelijk voor de eigenaren van paarden die er staan. Dus even kijken wie ik kan laten filmen en voorlezen :P

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:58

Proef uit hoofd leren en een stalgenoot vragen :p

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:50

Vandaag dierenarts weer laten komen, en bloed laten prikken gaan uitgebreid onderzoek doen en ook kijken naar wormen.

Ze begint weer beetje in te kakken.
En mevrouw wilde niet gepakt worden :')

Nu afwachten