Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:04

Ik zit op de bank Hk2015 te kijken heerlijk!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:44

Ja heb ik ook stukjes van gezien vandaag, leuk!

Vandaag paard geschoren, heel goed gelukt al zeg ik het zelf. Was de eerste keer voor mij en voor paard. Heb uiteraard ook goede hulp gehad, dus niet alles alleen hoor.
Hij was al lekker fris dus hoop dat hij nu beter zijn warmte kwijt kan (vooral in de binnenbak). Morgen wedstrijd dus direct een goede test haha!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:37

Wij zijn net weer op weg naar huis! Was weer super leuk! Isanne haar opa en papa deden het weer erg goed.
Wel dom van dat foutje hoor...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:40

Ik heb ook op de bank zitten kijken, beetje inspiratie opgedaan wie de papa moet worden van klasiens veulentje :D

Maar echt wat een fout wat een fout...

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:44

Ja was echt een kansloze fout!! Maar goed, ik vond t mooi!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:01

Heb ook even gekeken kwamen mooie friezen voorbij. Lijkt me nog mooier om in het echt te zien

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:23

Ik heb het niet gezien.. wat was er voor fout?

Wij hebben vandaag een nieuwe auto gekocht! Helemaal blij mee! Een opel astra gtc met afneembare trekhaak dus kan zelf met de trailer op pad :D

Emma, al een keuze kunnen maken voor een hengst? Had wel iets voorbij zien komen dat Beart gewonnen had dus daar zal een aardig prijskaartje aanhangen :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:28

nou beart is alleen hengst van het jaar geworden, maar toch leuk zo'n publieksprijs

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:43

Beart is zeker iets om in de gate te houden, m'n stalbaas heeft al weken besloten dat het Beart moet zijn hahaha maar een daadwerkelijke keuze heb ik nog niet gemaakt... Zal ook nog moeilijk worden denk ik :')

Ik was erg geïnteresseerd in Jouwe maar hij blijkt dwerg groei gen te dragen dus hij valt af.
Na vandaag ga ik eens meer research doen naar Epke, Thorben, en Alwin.

Jehannes had ik al eerder in de kijker gehad toen het nieuws naar buiten kwam dat hij goed gekeurd werd maar daar zal na vandaag ook wel een flink prijskaartje aanhangen :=

De fout die ze maakte was dat toen ze bekend gingen maken wie de kampioen van de jonge hengsten werd de jury de verkeerde eigenaar feliciteerde waardoor iedereen dacht dat dat paard (weet stiekem niet meer welke zo snel :') ) dus kampioen geworden was. De jury had alleen een eigenaar verder naar links moeten feliciteren... Blunder...

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:44

Hier ook net terug van de hengstenkeurig.
heb weer genoten van een dagje zwarte parels.

Zeker van Jasper genoten. Wat liet die zich vandaag super zien en dat op 20 jarige leeftijd.

zeker een grote blunder, maargoed ben het er wel mee eens dat hij de kampioenstitel niet verdiende vandaag. Hij liet zich een stuk minder zien dan vorig jaar. Maar al met al een grove blunder en dit had niet gemogen.
Einduitslag vond ik ook apart.
Wij vonden dit jaar norbert er weer met kop en schouders bovenuit steken. :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:47

iEmmaaa schreef:
Beart is zeker iets om in de gate te houden, m'n stalbaas heeft al weken besloten dat het Beart moet zijn hahaha maar een daadwerkelijke keuze heb ik nog niet gemaakt... Zal ook nog moeilijk worden denk ik :')

Ik was erg geïnteresseerd in Jouwe maar hij blijkt dwerg groei gen te dragen dus hij valt af.
Na vandaag ga ik eens meer research doen naar Epke, Thorben, en Alwin.

Jehannes had ik al eerder in de kijker gehad toen het nieuws naar buiten kwam dat hij goed gekeurd werd maar daar zal na vandaag ook wel een flink prijskaartje aanhangen :=

De fout die ze maakte was dat toen ze bekend gingen maken wie de kampioen van de jonge hengsten werd de jury de verkeerde eigenaar feliciteerde waardoor iedereen dacht dat dat paard (weet stiekem niet meer welke zo snel :') ) dus kampioen geworden was. De jury had alleen een eigenaar verder naar links moeten feliciteren... Blunder...

ja indd dat was de blunder :') gebeurde bij Hette.

wij hebben twee jaar geleden een prachtig veulen van alwin gehad :) helaas hebben we die niet meer omdat die ineens atactisch leek te zijn.
Alwin deed het ook erg goed vandaag vond ik!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:49

Ben het met je eens dat hij de titel niet verdiende.. maar wat zal er dan door je heen gaan?!

Jasper was mijn absolute topper vandaag! Anders laat zich onder de man beter zien dan zo in de baan, jammer.. ik ben echt verliefd op dat paard! Mewes heeft zich ook weer super neer gezet en heeft alles gegeven. Hij stond daarna echt uit te puffen in z'n stal.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:01

Nou inderdaad. Dat moet een onwijze teleurstelling zijn.

mewes deed het ook erg goed inderdaad! Moet zeggen dat ik veel paarden heb gezien die veel meer showden dan vorig jaar. Vond het alleen jammer van bartele. Die werd het eerste rondje voorbrengen heel erg ingehouden en het tweede rondje kwam het er niet uit. Zo zonde. Dat is ook zeker een favoriet van mij.

anders is inderdaad veel imponerender onder het zadel. Heb hem niet aan de lange lijnen gezien, maar twee jaar geleden wel en toen stond ik ook met open mond te kijken haha.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:56

Later een wat uitgebreider berichtje... Maar Mewes was even extra genieten... Halfbroer van m'n eigen Arjen! Helaas was hun gemeenschappelijke vader Teeuwis 389 er niet, maar was toch wel even leuk om te zien! <3

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 02:00

Hier ook al weer even thuis van de hengstenkeuring, was erg leuk! Die Jehannes zeg, wat een gaaf beestje :). Norbert en Hette blijven ook top, maar ik vond het zeer terecht zo.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:17

Vanmorgen vroeg al even lekker fanatiek gereden. Toen ik daarna tijdens het afzadelen de kat z'n eten gaf aangezien die net aan kwam lopen was mevrouw eigenlijk van mening dat zij ook wat moest hebben! Helemaal niet verwend ofzo :o hahaha

http://youtu.be/jD9gpxKjXfI

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:35

Lauke schreef:
Nou inderdaad. Dat moet een onwijze teleurstelling zijn.

mewes deed het ook erg goed inderdaad! Moet zeggen dat ik veel paarden heb gezien die veel meer showden dan vorig jaar. Vond het alleen jammer van bartele. Die werd het eerste rondje voorbrengen heel erg ingehouden en het tweede rondje kwam het er niet uit. Zo zonde. Dat is ook zeker een favoriet van mij.

anders is inderdaad veel imponerender onder het zadel. Heb hem niet aan de lange lijnen gezien, maar twee jaar geleden wel en toen stond ik ook met open mond te kijken haha.

Ja Bartele kwam d'r niet echt mooi uit, jammer zeg!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:35

Ilsemarie schreef:
Later een wat uitgebreider berichtje... Maar Mewes was even extra genieten... Halfbroer van m'n eigen Arjen! Helaas was hun gemeenschappelijke vader Teeuwis 389 er niet, maar was toch wel even leuk om te zien! <3

Wat leuk! Het is Isanne haar vader :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:25

Zijn jullie weg gewaaid? Tjonge wat een weer afgelopen dagen. Ben geveld door de griep en heb zaterdag wedstrijd hopelijk snel weer over.
Ik ben nog niet thuis in alle hengsten bij het stamboek. Vooral de jonge dieren ken ik niet. Scheelt misschien ook wel of je fokt of niet.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:32

Nou hea, ben helemaal klaar met dit weer. Maar de voorspellingen van aankomende week zijn niet veel beter. Vrijdag en gisteren wel 'gewoon gereden', maar echt fijn is anders. Zo nu en dan ook nog een bui, brr.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:54

Nou zeg dat wel! Ik rijd vaak niet met harde wind, omdat ik er daardoor eens keihard afgevallen ben (of eigenlijk vielen we samen).. Gister toch maar geprobeerd, op aanraden van Marjon met oornetje. Viel me alles mee!! Was echt wel even trots dat we dit samen hebben overwonnen :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:46

Ik heb sinds vorige week niet meer gereden door dat rot weer! Getver.. heb over 2wkn concours maar weet niet of ik daar wel heen ga. Hoop dat het weer nog beter gaat worden dames!

Handig he Berdien:D Blij dat het goed ging!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:44

Ja ben er erg blij mee :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:04

Ik ben met dit weer toch wel heel blij dat ik nu op een stal met binnenbak sta. Echt superdelux hoor, hoef helemaal geen rekening met het weer te houden........

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:09

laura beterschap, ga je voor L1?

berdien fijn dat je bent wezen rijden