[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:21

Gave filmpjes Yenneke!
Ik zie dat hij net zo gek op de snoepjes van willy is als enno haha.

Omdat ik zelf niks met Enno kan longeert mijn vriend hem.
Dit was de 3 de keer dat mijn vriend longeerde en ik vond dat hij het erg netjes deed voor zo'n paardje als enno.

Eerst wat foto's van zijn knappe hoofdje.
nee vrouwtje, ik kijk lekker niet jou kant op...

Afbeelding

nee, nog niet...
Afbeelding

en weer niet....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de mooiste vind ik zelf. Helaas net te ver weg voor een goede scherpe foto...
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:30

Leuke foto's hoor Eveline! Fijn is dat hé, als je vriend zich ook in paarden wilt verdiepen Lachen. Dat heeft mijn vriend ook gelukkig.

Zo, even lekker een wandeling door de sneeuw gemaakt samen met Dizo, en even lekker een kwartiertje stokken gooien gedaan. Hij vind het de laatste tijd prachtig om buiten achter een bal/stok aan te gaan, kan ie zo een tijdje doen, terwijl dat hij jonger was had hij de concentratie er niet voor (ging hij er 2 sec achteraan, om vervolgens een hele andere kant op te rennem).
Ik baal wel een klein beetje Tong uitsteken, want hebben onze camera aan Madelief uitgeleend voor Barcelona, maar had wel graag foto's van Dizo in de sneeuw gemaakt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:48

@ Fanny: K&K bit kan ik je aanraden. Zijn wel heel duur, maar je hebt er ook echt lang plezier van.

@ Eveline: Wat heeft Enno een prachtige gangen!!

@ Jasmijn: Ah jammer van de camera, ben ook wel benieuwd daar de foto's. Maar gaat errom dat je zelf lekker hebt genoten, en Dizo natuurlijk ook! Lachen

Nou.. Gino, onze hond die word dus verkocht in Nl. We hebben hem al vanaf pups afaan en is nu anderehalf jaar denk ik. Hij is de eerste die we hadden van de drie.. Maar nu vind mijn moeder het te druk worden en het zielig voor ze in zo'n rijtjeshuis in Nl. Hier hebben ze een enorme tuin en erf waar ze doorheen sjeezen elke ochtend. Maar.. Dat heeft nadelen gegeven. We weten nu niet meer hoe hij reageerd op andere honden (Vroeger vond hij het geweldig!!) en hij is zo sterk dat je hem niet normaal kan uitlaten. Hij is eigelijk opvallend lief tegen onze chihuahua, behalve als het echt om iets gaat wat hij ook wil, dan gaan ze ficceren (ja, de kleine is totaal niet bang) maar hij word wel steeds dominanter tegen ons teefje. Ook huizen schuin tegenover ons, waar een hek zit, word hij wel is uitgedaagd door een hond, en daar zegt hij geen nee tegen en rent errop af en dan is het echt een killer. Faya, de teef die kan je veel beter houden en is gewoon een lieverd. En heeeeeel sloom. Gino is dus heel erg vernaderd kwa karakter. Maar.. Ik ben wel heel erg aan hem gehecht, het is een hele mooie hond, heel lief voor de mensen die hij kent.. Maar we weten nu niet hoe hij tegen andere honden reageert. We durven hem niet los te laten, en aan de lijn is hij te sterk (Enorme honden) en wilt hij ook naar die hond toe.. Maar dat deed hij als pup ook, om te spelen, maar nu weten we 't niet meer.

Sorry heel verhaal Nagelbijten / Gniffelen. Ik baal er dus erg van, want heel tijd geleden, had ze me Mopshondje verkocht zonder dat ik het wist.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:52

esmee: aa meis. hopen dat je hond een heel fijn thuis krijgt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:55

Ik hoop het ook. Hij heeft goede papieren en een hele goede afstamming, maarja dat hij niet met andere honden kan.. Maar geld speelt geen rol, een goed tehuis gaat voor!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:00

esmee:
dat is wel fijn dat geld dan geen rol speelt.
komt goed meis Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:01

Ja, als ik hem maar af en toe kan opzoeken zodat ik kan zien hoe het met hem gaat. Bedankt!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:13

Esmee, succes met een huisje zoeken! Altijd vervelend als er een dier weg moet..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:24

Bedankt!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:51

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:21

@ esssss : dankjewel, grappige is dat ik eigenlijk niet zozeer een paar mensen ken, maar wel paarden herken van vorige eigenaars e.d.
by the way, fuego van jou is ook aardig om te kwijlen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:25

@ Jasmijn: Hahaha ik zat net even in pp en zag dat topic ook, ik moest er heel hard om lachen Huilen van het lachen.

@ Luanova: Oh zo hahah, wat leuk dat je ze dan herkent! Bedankt, ben ook heel blij met 'm!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:41

@zasread , Wat een wijze blik heeft paps in zijn ogen, ben benieuwd naar moeders. Bloos

@flamon, met een ander bit los je jouw probleem niet op,
waarschijnlijk is het beter rijtechnisch op te lossen! Knipoog

@Yenneke, wat een leuke filmpjes, dat dekje staat hem trouwens geweldig Kwijl

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:55

Debby -> Hier nog iemand die er depri van wordt!

Christy -> Hahaha! Een lekker koud en nat buitenritje!

Sanne -> Wat een originele manier om een kijkje te nemen bij je toekomstige veulen! Knipoog
Gelukkig was het allemaal de moeite waard!
De papa is iig al een knappe verschijning!
Gefeliciteerd met Johan zijn moeder!

Breghje -> Leuk paard heb je! Mooie trotse houding!

Esmée -> Hihi! Bereid je maar voor dat je kan schaatsen als je terug bent hier! Clown
Grappig hoe Fue reageerde op die mini's!
Hij voelde zich natuurlijk heel groot en stoer ivm die ukkies, hahaha!
Wat jullie hond betreft; ik ben altijd van mening dat je een hond neemt voor zijn leven en niet voor even.
Daarbij weten jullie niet van te voren óf hij wel zo gaat reageren en kan je daar ook op trainen mocht dit wel het geval zijn.
Sorry als ik fel overkom, maar ik kan me daar best wel boos om maken als iemand een hond heeft/neemt zolang het leuk is, maar zodra het moeizamer gaat dan moet ie maar weg.....
Zoals jij je verhaal neerzet komt het zo op mij over.

Jasmijn -> Nog maar 6 dagen!!! Party!!
Zo te lezen een gezellig paasweekend gehad, en succes morgen met je sollicitatiegesprek!!!
Je bent je aan het uitschrijven van je school? Dus je zet er al vaart achter!
Super joh!
Tommie vindt het ook leuk in de sneeuw!
Dan gaat ie lekker gek rennen en rollen door de sneeuw en wordt ie helemaal hyper! Haha!

Luanova -> Welkom hier! Clown

Yenneke -> Wat een grapjas die vriend van jou, een beetje inzoomen op je billen! Hahaha!
Joh! Wat is X-je braaaaaaaaf!!!
Hij blijft zo rustig staan! Vol vertrouwen!
Wat zal jij trots zijn, zeg!

Fanny -> Ik zou eerst eens overleggen met je instructeur voordat je een ander bit neemt.
Misschien ligt het niet aan het bit?

Ennomorado -> *zucht....* Ik ben jaloers.....

Grytsje en Cipke zijn vandaag weer even apart geweest.
Wat een makkelijk paard heb ik toch.........
Ze liep zo mee naar de bak, wel even achterom kijken, maar verder geen gedoe.
In de bak liep ze eenmaal los meteen naar de deur, want ze wilde toch wel graag bij Cipke zijn.
Een vriendin bleef bij Cipke staan om hem in de gaten te houden, maar die stond lekker rustig zijn moeders mest op te eten en te genieten van zijn grote stal. Vork
Grytsje hoorde Cipke hinniken en hinnikte terug, wat voor mij de allereerste keer was dat ik hoorde dat ze kan hinniken!
Ik heb een beetje met haar gespeeld en opgejaagd en na ruim 5 min. zijn we weer terug gelopen.
Ook nu liep ze rustig achter mij aan.
Morgen doen we het weer, maar dan iets langer en als het zo goed blijft gaan dan kan ik haar aan het eind van de week weer eventjes longeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:10

Debby Ja, das m'n nieuwe dekje!! Was in de aanbieding bij het tentenkamp. Vond het wel een leuk kleurtje!

Saida Ben ook super trots! Hij was zo braaf!! Haha en hij heeft niet alleen op mijn billen ingezoomd.. Vork

Esmee Jammer dat jullie die hond straks niet kunnen houden. Hopen dat jullie hier in NL een leuke baas voor hem kunnen vinden en dat het een beetje in de buurt is zodat je hem nog eens op kunt zoeken!

Ga nu slaapie doen. Druk weekend achter de rug en moet morgen weer om 7:00 in de auto zitten!

Truste allemaal! Doei!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:15

@Essssss: heerlijk toch zo'n buitenritje Lachen
En balen zeg, je hondje moeten wegdoen Boos!

@Yenneke: wauw wat een braverd is X-tremo! Hij loopt keurig aan de longe en op het 2de filmpje is hij ook erg braaf,
knap hoor!

@zasread: wat een leuk dier is Cascabel, mooie pappa hoor Knipoog

@flamon: wat bedoel je precies met sterk maken in de mond? Bedoel je dat hij makkelijker door ophoudingen heenloopt
of hoe bedoel je het?

@enamorado: Wat een knapperd is jouw Enno toch, prachtig!

@_saida_:
wat braaf van Grytsje en Cipke dat het nu al zo goed gaat met het even apart zijn, slim dat je dat nu
al op gaat bouwen, kan je later alleen maar profijt van hebben

Bluhhh hier sneeuwt het nu ook flink en eigenlijk had ik morgen nog een buitenritje op het programma staan (ben morgen
nog lekker een dagje vrij, maar moet dan van t weekend wel weer werken!). Dus allemaal duimen voor mooi weer en geen
sneeuw of ijzel meer morgen hier in Brabant Haha! Knipoog

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:31

Zasread: Leuke foto's van Cascabel, wat krijgt ie een hoop stippen! Spannend hoor, nu veulentje afwachten.

Luanova: Vertel! Van wanneer ken je Veludo?

yenneke: Stoer is X-tremo hoor! Hij loopt heel mooi zo aan de dubbele longe. Had je niet zoiets van: ikke eerst, ikke eerst?? Haha dat zou ik dan wel weer hebben.

Ik heb dus maar meteen wat gehangen op Veludo vandaag Clown , voor de lol. Geen zadel ofzo hoor. Voordat ik er voor het "echie" opzit zal nog wel even duren hoor. Maar spelenderwijs is ook heel leuk. Eigenlijk was ik hem alleen maar aan het wennen aan -mij boven hem-, en dat dan dus niet eng is Knipoog

Als het goed is een remixje van wat foto's en 1 longe-filmpje van vandaag als je hierop klikt:

Afbeelding

En mijn BBQ (Bizonder Barokke Quarter) wilde ook niet overgeslagen worden... 't is zooooooo'n lekker ding Tong uitsteken
Hij heeft al haast weer een zomervacht en glimt je tegemoet! Toch niet onaardig voor een allweather-buiten-paard..
Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:33

Oh! enamorado Wat een mooie foto's van Enno! Goed dat je vriend hem zo voor je kan longeren, hoop dat je ook snel weer zelf aan de slag kan met hem!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:51

Saida: Zo te horen gaat het gelukkig goed met Cipke en Grytsje! Krijgen we snel weer foto's te zien?

Enamorado: Wat een mooie foto's weer van Enno, het is en blijft een knappe vent!

Zo, nu nog even snel een paar foto's van Fiesta alvorens ik mijn bedje op zoek. Morgen is het namelijk weer vroeg dag.

Meet moeders Haha! Fiesta is echt een ongelooflijk bewegelijk paardje, ze springt zo van de ene in de andere galop en vliegt (ja, vliegt!) weer de andere kant op.

Afbeelding

Afbeelding
helaas staat de staart er niet helemaal op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar van Cascabel om het af te leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
aan de lange lijnen

Afbeelding
piaffe

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:56

@ Saida: Kan me voorstellen dat je zo reageerd hoor. Maar mijn moeder is er zeker van en daar kan niets of iemand nog wat tegenin brengen. En zoiezo gaat het niet daarom. Zoals ik al zei valt hij Faya ook af en toe aan, en als ik hem duw (vandaag voor het eerst zelfs gegromt naar me) doet hij ook een schijnbeweging. Een Cane corso is een ras, wat je moet kennen, het is niet een ras zoals een allemands vriend, wat iedereen wilt zoals een Labrador. Je kan pas bij 2/3 jaar zien wat zijn karakter is. Cane coro's hebben zeker wel aanpak nodig, niets voor niets een Italiaanse vechthond. Gino word nu dus steeds dominanter, en luistert slecht. Wat wij dachten was: In Spanje gaan we perminent wonen, daar is het geen probleem we hebben een groot huis. Maar dat is nu eenmaal anders, omdat we weer terug verhuizen en een rijtjeshuis. Met misschien wel kinderen en kleine hondjes. En daar past Gino zeker niet tussen, dan heb zelfs ik nog liever dat hij bij een goed baasje terrecht komt, een goed tehuis die goed voor hem zorgt, waar hij een grote plek heeft om lekker te rennen. Dat is het belangerijkst. Dat hij andere honden aanvalt is zeker, want dat doet hij in de buurt. Maar of hij dat ergens in een parkje ook doet is idd niet zeker. We kennen hele aardige mensen die op onze 3 honden hebben gepast, zij had ook een hond. Toen speelde ze nog met elkaar. Ze was helemaal gek op ze (Daar had Faya ook haar maagtorsie opgelopen) en nog steeds na een half jaar houd ze contact. We hadden het vertelt over Gino en ze mailde gelijk terug dat haar man (Die speciaal 'getraint' is om zulke honden weer te trainen) dat een uitdaging vind, en die dat met alle plezier wilt doen. We willen hem dus de eerste week daar doen, maar we weten het niet zeker want we weten niet hoe die op haar hond reageert (Gino word volwassen en is een reu & aardig dominant), haar hond is volwassen en is een dominante reu). Maar mijn moeder heeft hem dus al op Marktplaats gezet. Ik wil er niet eens over praten en hoef er niks over te weten, en wil voorlopig nog van hem genieten.

Sorry voor 't lange verhaal Bloos.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:09

@saida: dankjewel. Ik vind dit wel een gruwelijk kwijltopic met al die droompaardjes.

@karina: ik heb 3 jaar geleden mijn merrie laten dekken door Salitre. Kwam zodoende ongeveer 1 x in de week bij gemma, en heb daar vooral staan kwijlen op de jonge paarden.
Mijn eigen hengst op 3-jarige leeftijd is overleden bij de castratie, en was ook schimmel. Je gaat dan toch ook een beetje vergelijken op zo'n manier van : zo zou die nu misschien ook wel van kleur zijn enzo..
Maar goed, nu dus 2-jarige rondlopen van Salitre. Heb zowel Salitre en Jacto gereden, omdat ik twijfelde tussen die twee. Uiteindelijk voor de kleur gegaan.
Dus... toch herken je de naam en de paardjes gelijk als je ze tegen komt, en heel erg leuk om te zien hoe ze verder uitgroeien.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:15

@essssss: vervelend verhaal van je hond. Ik denk wel dat op zo'n advertentie niet iedereen reageert, maar dat de interesse vooral van kenners van het ras komt, en dat zijn wel de mensen die weten hoe een cane is, en weten wat hij nodig heeft. Goede kans dus op een goede herplaatsing. geniet nog maar even lekker van hem.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:26

Ja ik hoop het ook. Ik denk dat niet veel mensen een hond willen wat je omver trekt en dat misschien niet met andere honden kan, maar gelukkig heeft hij wel weer een goede kampioens afstamming met goede papieren. Dus dan moet dat maar in het voordeel werken bij de kenners. Idd, ik hoop daar maar op.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:21

Zoooo! weer terug van vakantie!
Snowboard weekend was ook nog super! goede sneeuw, lekker weer en een super mooi groot gebied!
maar ben blij dat ik vandaag weer op een paard kan stappen!

ess: wat jammer van je hondje! Hopelijk vind je snel een goed huis!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:52

Zasread ik heb foto van mijn paardje die heel veel op de foto van cascabel lijkt , grappig .

Afbeelding

Gaat heel snel met dit topic ,

Nog een fotootje van Iker , paard is van een vriend (voor zijn dochter) is pas onder het zadel maar gaat fantastisch.
vorige week heeft ze eerste les gehad op hem.

Afbeelding