Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yrrah

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:17

Pff, zowat de hele middag over dit topic gedaan: gelezen en zowat alle foto's bekeken.
Blijf het nu volgen en ben heel benieuwd hoe lang het veulen nog op zich laat wachten.
Alles bij elkaar heel knap werk en ik hoop voor je dat de merrie na de geboorte van het veulen verder opknapt.
Petje af voor je OK dan!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:09

Haar buik is inderdaad al weer wat gegroeit. Het is heel moeilijk om te zeggen wanneer ze gaat veulenen. Maar ik denk dat haar uier toch nog wel iets voller moet worden. En aan het gedarg van haar zul je het ook wel kunnen merken. Heb je er ook een camera bijhangen?? Dat hadden wij altijd wel gewoon met een kabel na ons huis toe. Bij de buren hebben ze een soort webcam in de stal hangen en kunnen ze via internet zien wat er gebeurt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:07

Ho die is veranderd Bloos! Geen idee hoe lang ze nog moet, maar ze is een flink stuk zwangerder geworden in een paar weken! Eerst ging het zo traag en nu plots zo snel.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 08:45

Ja, hé, gaat snel plots, é Lachen Goh, ik ben helemaal zenuwachtig aan het worden.

Ik gok op tss 20 en 30 april, denk ik. Nog een kleine maand, een week of 3-4. Ik weet niet, maar dat is momenteel mn gevoel.

We gaan idd een camera hangen. Dan moet ik haar niet storen om te gaan kijken en kijk ik vanaf mn huis naar haar. Ik ga ook een geboortemelder hebben, dus normaal moet alles goed gaan ivm ik er op tijd bijzijn.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:56

Succes en we wachten met spanning af!!!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:00

Over dat been. Ik ken iemand die had een arabier gekocht en die had toen ze hem ging halen net een klap op zijn been gehad. Hij liep kreupel een hele tijd. Na een tijd had ze dan uiteindelijk de dierenarts gebeld en bleek zijn knie helemaal verbrijzeld. Ze kon het paard dus af laten maken. Wat heel jammer was. want het was een heel schattig beestje om te zien en mee om te gaan. Ik hoop dta dta bij jou niet het geval is. Maar het zou wel kunnen... Veel plezier nog van haar in ieder geval!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:45

Nou, ik denk niet dat haar knie verbrijzeld is, hoor, anders zou ze hier niet meer rondlopen. + het feit dat ze haar been nog kan plooien, niet veel, maar kom... Bij een verbrijzelde knie zou ze niet lopen en springen en haar been plooien.

Het gaat voorlopig goed met haar been. Ze heeft (bij mij) bijna nooit gemankt en ze doet alles met haar been. Zij heeft ermee leren leven, nu ik nog... Je zou ze moeten zien recht springen in de wei na een rol Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:45

Inderdaad als die knie verbrijzeld was geweest dan had ze nou niet zo gelopen!! Tuurlijk zal ze nooit meer zwaar werk kunnen verrrichten, maar afmaken is totaal niet nodig.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:16

succes je hebt al goed werk vericht ga zo door hopen dat het verder ook allemaal goed gaat

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:35

Ik heb het even niet meer gevolgt vanwege de geboorte van mijn eigen meissie.
Maar hoe gaat het ermee meid??
Alles nog de goede richting op?

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:55

Heb juist ook het hele topic uitgelezen & moet zeggen dat je merrie er al veel beter uit ziet!
Fijn dat ze toch een goede thuis bij jou heeft gevonden!
Ik wacht met spanning op het veulen, ben wel erg benieuwd! ( En natuurlijk naar foto's van de merrie zelf Knipoog )

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 22:38

Het gaat echt super met haar. Ze wordt weer wat ronder en niet alleen van het veulen, vind ik. Ik heb een zak Lucerne van Hartogh gekocht voor haar en dat mengel ik met haar brokken. Zo gewoon is ze er niet echt gek op. Maar met brokken of gewoon hooi erdoor is het geen probleem.
Ze staat nu al een tijdje op Pavo Podo Lac en ik vind het super eten. Had ik dat eerder geweten dat ze het er zo goed op zou doen...

Binnenkort ga ik dan met die geboortemelder beginnen. Ik hoop wel dat ik het kan betalen, want nu ik mn werk kwijt ben... Verward (niet door mijn schuld, bedrijf waar ik werkte had privé-problemen...)

@ peetorlan: Proficiat met je eigen veulen Knipoog Ik hoop dat bij jou alles is goed gegaan?

@ IneV & Scandal: THX Haha! Ze ziet er idd al veel beter uit nu. Ik zal proberen deze week nog es foto's van haar te maken Lachen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:24

Hier alles goed gegaan. Moeder en dochter doen het prima.

Ik ben blij om te horen dat het beter gaat met je paardje.
En ja werk kwijt heb ik in het verleden ook gehad.
Misschien als je nu toch thuis zit kan je lekker bij je merrie slapen op stal.
Om de twee uur wekkertje zetten en kijken.
Ik heb ook 12dagen op stal gelegen in me trailer hihihi was best te doen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:37

Amigotje: heb je al een andere baan gevonden? En hoe is het met de merrie?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 21:24

biancanij schreef:
Amigotje: heb je al een andere baan gevonden? En hoe is het met de merrie?

Nee, nog geen nieuw werk, maar ik ben druk op zoek. Vandaag naar Nijvel en Anderlecht geweest op zoek. De interims hebben mij al bij een 10-tal bedrijven voorgesteld, dus er zal toch wel één rake bijzitten? Boos!

Met Ceara gaat het super, hoewel ik denk dat ze het zwanger-zijn beetje beu begint te worden. De hormonen spelen haar parten, vermoed ik. Ze doet écht lélijk tegen mn andere paarden, zélfs tegen de haf. Hij is nochtans altijd lief geweest voor haar, maarja, hoe zou je zelf zijn? Het veulen stampt heel veel, ik voel het iedere dag wel paar keer *LOL*

Vandaag geen foto's kunnen nemen, want ik was de hele dag niet thuis Bloos

@ Peetorlan: Ja, bij mn merrie slapen... gaat nogal moeilijk. Heb géén trailer en het zijn buitenstallen. En het vriest hier nog iedere nacht, dus is wel héél koud, vrees ik. + het feit dat ik haar niet onnodig wil storen tijdens haar nachtrust (ook al slaapt een paard niet veel). Ik heb een camera hangen en ik ga bij de tv slapen om ieder half uur te kijken. Maar ik denk dat ze toch nog zeker een 2-tal weken moet, hoor... Het is een tijd héél vlug gegaan, maar nu gaat het terug trager Verward

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:45

Ook hier weer een fan er bij , heb er een dik anderhalf uur over gedaan....
En blijf het volgen...

Je verdiend een mega pluim OK dan! OK dan! OK dan! met wat je allemaal voor deze merrie gedaan hebt!!!

Veel succes met de op hand staande bevalling!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:48

Hier nog een trouwe meelezer. Ik heb nog niet eerder iets getypt, maar ik hou het topic wel in de gaten! Erg spannend allemaal, en heel veel succes bij de bevalling!

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:51

hoi,,

Ik heb ook een E pony waarvan de fokker ook Mink is.
Het is geen fries paard.

Hier wat gegevens wat in het paspoort staat van de fokker Mink:
*Knip*

Hopelijk om je hier is verder mee.

Code
Adresgegevens zijn niet van topicstarter dus verwijderd.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:31

ik kijk nog steeds bijna iedere dag of er al wat staat te gebeuren Haha! wat rot dat je je baan kwijt bent amigo'tje hoop dat je snel wat anders vind.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 02:07

Wat voorjob en welke regio zoek je?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 09:45

bokken123 schreef:
hoi,,

Ik heb ook een E pony waarvan de fokker ook Mink is.
Het is geen fries paard.

Hier wat gegevens wat in het paspoort staat van de fokker Mink:
A.H. Mink
Tramwijk 2271
7831 GK NIEUW WEERDINGE

Hopelijk om je hier is verder mee.

Thx, maar ik had al gegevens van hem. Ik ga es kijken of het dezelfde zijn. Ik heb ooit al es contact met hem gehad, maar hij spreekt Fries en ikke niet. Ik vond het heel moeilijk om hem te verstaan. Wat ik ervan heb kunnen afleiden is dat mn paard hélemaal gezond bij hem vertrokken is, in uitstekende staat. Verder weet ie er niets over.
Hij had mn zn e-mailadres gegeven om foto's door te mailen, maar dat adres bleek niet te kloppen. Dus nooit foto's gestuurd eigelijk dan.

@ poes: ik stuur je een pm'tje Knipoog om het een beetje on-topic te houden Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:57

Even wat foto's genomen van mn meisje vandaag.
Ik deel ze even met jullie mee :)

Mevrouw kijkt altijd boos wanneer ze haar eten nog niet heeft gekregen :))
Afbeelding

Zo ziet ze er tegenwoordig uit ;)
Afbeelding

En zo ziet het melkbartje eruit vandaag :D
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0525.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0526.jpg
Even een drafje voor de gelegenheid. Let wel, ze heeft niet ver gelopen, want ze vond het niet echt leuk. Hoewel ze graag een drafje doet, maar zoals ik eerder al zei ziet ze wel een beetje af van de dracht. Ik denk dat ze het beu is :?
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0530.jpg

Even ter vergelijking, zo zag ze eruit op 29/3, de bovenstaande foto's zijn van vandaag...
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0518.jpg

Voila zo zie je ook weer even hoe het met haar gaat... Het gaat goed gezien de omstandigheden dat ze nog steeds mager staat. Maar het gaat echt de goede kant uit. Ze is al niet meer zo ingevallen op haar rug, vind ik.
Ze is heel lief voor mij. Ik betast af en toe haar tepeltjes eens zodat ze gewend raakt aan het "veulen-gevoel". Wanneer ik alleen ben met haar laat ze het perfect toe, maar als er nog iemand bij is moet ze er niet van hebben.

Mn moeder heeft ze gisteren gezien en vond ze er stralend uitzien. Dat is toch fantastich om te horen *D

Voor de kenners, vinden jullie niet dat haar buik wat meer naar achter is gaan liggen? Ik vind dit nl heel erg. Heb me laten vertellen dat het dan niet héél lang meer gaat duren, zou dat kunnen?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:44

Haar buik is zeker gegroeid! Ze ziet er vrolijker uit. Ze heeft een superlief koppie Lovers
Haar nek en achterhand zijn nog erg dun, maar je als het veulen eenmaal geboren is dan zal dat vast ook bijtrekken.
Hoe oud is deze merrie? Is dit haar eerste veulen of weet je niet?

Ik heb heel benieuwd naar het veulen en hoe het paard zich verder gaat ontwikkelen. Je doet het heel goed met haar! Mn complimenten.
Heel veel succes nog en houd ons op de hoogte!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 13:00

Ze wordt 4 juni 8 jaartjes jong en het zou haar 2de veulen zijn (voor zover ik weet). Ze zou op 3-jarige (!) leeftijd een hengstveulen op de wereld hebben gezet, maar niemand weet waar ie naartoe is. Wschlk is ie al dood.

Idd zijn haar nek, voor-en achterhand nog heel iel, maar normaal gezien, eens het veulen eruit is en niet meer bij haar staat zal dat wel sterk verbeteren.

Thx!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:49

Amigo_tje schreef:
Ze zou op 3-jarige (!) leeftijd een hengstveulen op de wereld hebben gezet, maar niemand weet waar ie naartoe is. Wschlk is ie al dood.

??? Verward ???