Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:46

Sardou fan é Beijemastate: denk wel rond de 6000
Wietse: 3000, nog niet veel mee gedaan, word wel mooi maatje
Amon: denk rond de 4500, erg leuk paard om te zien, geen papieren, kan wel erg leuk lopen
veiga: vind het erg lastig, is een erg goed paard, denk zomaar tussen de 40.000-50.000
emma karin: denk rond de 4000
gerrit rv: 6000-7000 heeft al behoorlijk wat gepresteert en kan nog meer zo te horen, mooie schothoogte en beleerd in het span
aisha: rond de 3500, niet zo heel groot, verder wel leuk paardje om te zien
max havelaar: 3000, leuke kruizing, helaas zomerexceem
Piter Fan Olterterp: 5000 erg leuk paardje, mooie schofthoogte, en ook al beleerd voor de kar
Siebrand van Masali: 6000, erg leuk paard, mooie maat en zo te horen ook mooie verschijning op wedstrijd.

heb er niet eel verstand hoor van dus kan zomaar zijn dat ik wat onzin biedingen heb neergezet haha

nou dan die van mij maar is, hij heeft er al op gestaan maar dat was voordat hij beleerd was inmiddels zijn we een stuk verder!!

Naam: Peer J
Geslacht: Ruin
Hoogte: 1.63
Afstamming: Ulke X Teake
Premies: 2de premie als veulen

Inmiddels is Peer een zeer fijn paard geworden, in de omgang super relaxed kan alles bij hem doen, zonder zadel erop etc!! Hij is onder het zadel nu B niveau, is inmiddels ook gestart, nog geen winst gehaald maar wel was hij redelijk braaf. Verder is peer nog niet helemaal verkeersmak maar hier zijn we wel mee bezig, in het bos op het strand is hij overigens super mak, kan je met een lang teugeltje rijden. Hij is nog niet beleerd voor de kar maar dit zijn wel de plannen, ook willen we volgend jaar met hem naar de keuring. Ook kan peer best een leuk sprongetje maken, is super braaf met andere paarden, niet bang voor water. Verder heeft hij geen ZE en is hij vrij van gebreken!(is klinisch en rontgenologisch gekeurd in 2008)

Afbeelding

Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:13

Ik weet dat het de bedoeling is dat je andere taxeert, maar ik heb er juist geen verstand van en vraag vandaar hulp voor deze Fries.
Ik ben benieuwd hoe jullie deze Friese merrie taxeren.

Ze is 10 jaar.
Met stamboom/papier. Vader is Fetse 349.
1.69/1.70 (grote maat)
Goede gangen, kan dressuurmatig leuk lopen.
Ook bitloos te rijden.
Heeft tot haar 5e marathons gelopen. Sindsdien alleen onder het zadel.
Buiten zeer braaf, krijg je overal langs.
Eigenzinnig/eenkennig karakter maar heel eerlijk dier.
Goede gezondheid, geen gebreken.
Heeft als 4 jarige een veulen gehad.
Afbeelding
In wintervacht, afgelopen winter.
Helaas geen actiefoto beschikbaar op dit moment.
Laatst bijgewerkt door Ethelate op 29-07-09 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke16

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:24

Peer J... ik denk 5500-7500 daar tussen ongeveer.Fijn dat ie geen zomerexceem heeft. Opzich een redelijke maat. Nog een mooi jonge leeftijd en goed papier.

Die van ethelate...
Uhm.. lastig... Ik denk 3000-4000. Daar tusen in ongeveer. Al wat ouder. Ik weet niet of ze verder ook nog goed heeft gepresteerd op wedstrijden?
Wel een mooie maat. :D

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:05

En sieb????

Die van Ethelate: denk rond de 3000,-
Geen wedstrijd ervaring, al iets ouder, en een eenkennig karakter

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:29

Sieb denk ik 6000. Mooi paard om tezien(niet van belang natuurlijk) Fijn dat jury vind dat er veel potentie in zit. mooie leeftijd. .. heeft hij ook bepaalde premies?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:52

Hij heeft als veulen een 2e premie gehaald, Vorig jaar is die naar de keuring geweest als 3 jarige maar toen vonden ze m nog wat te jong in zijn uitstraling ( wat ik niet gek vind bij een 3- jarige) :P
Maar gaat dit jaar weer als het goed is :)

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:59

Lin4Life schreef:
Hij heeft als veulen een 2e premie gehaald, Vorig jaar is die naar de keuring geweest als 3 jarige maar toen vonden ze m nog wat te jong in zijn uitstraling ( wat ik niet gek vind bij een 3- jarige) :P
Maar gaat dit jaar weer als het goed is :)

in dat geval denk ik ook ongeveer tussen de 6 en 7500 net als bij die andere ruin.

Simoon01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:19

Er zit op dit moment aardig de klad in de prijzen hoor! Bij de Friezen is niet alleen de pimering en de vader en moeder van belang bij taxatie, maar ook de verdere afstamming, heeft je paard een vol papier e.d. Een Friese ruin met een mooie afstamming en goed beleerd onder zadel/tuig, en dan heb ik het niet over een sterruin, zal op dit moment ongeveer 6000 euro kosten. Een Friese stamboekmerrie met een 3e premie ongeveer 4500 - 5000. Maar goed, het is ook wat een gek er voor geeft. Als iemand perse een bepaalde afstamming wil, ja dan kunnen er wel eens andere bedragen uit voort komen.

Simoon01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:27

Ethelate schreef:
Ik weet dat het de bedoeling is dat je andere taxeert, maar ik heb er juist geen verstand van en vraag vandaar hulp voor deze Fries.
Ik ben benieuwd hoe jullie deze Friese merrie taxeren.

Ze is 10 jaar.
Met stamboom/papier. Vader is Fetse 349.
1.69/1.70 (grote maat)
Goede gangen, kan dressuurmatig leuk lopen.
Ook bitloos te rijden.
Heeft tot haar 5e marathons gelopen. Sindsdien alleen onder het zadel.
Buiten zeer braaf, krijg je overal langs.
Eigenzinnig/eenkennig karakter maar heel eerlijk dier.
Goede gezondheid, geen gebreken.
Heeft als 4 jarige een veulen gehad.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 72-820.jpg
In wintervacht, afgelopen winter.
Helaas geen actiefoto beschikbaar op dit moment.

Haar grote maat zal haar gewild maken, alleen is het zo te zien een merrie die wat aan de zware (bouw!) kant is, dat is tegenwoordig minder gewenst. Ook denk ik weinig behang te zien aan staart en manen. Aangezien ik niet weet hoe haar hele papier eruit ziet, schat ik haar een waarde aan de hand van de foto en je omschrijving van rond de 3000 - 4000 toe.

Moderatoropmerking:
Graag geen foto's quoten. Foto is in link geplaatst.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:46

Zijn wel reacties waar ik wat mee kan :)

Ze heeft haar manen/staart en sokken geschuurd en dit verweet iedere dierenarts aan zomerexceem terwijl ze er ook heel de winter last van had. Afgelopen winter was er eindelijk een dierenarts die monsters nam en een soort schurft constateerde. Ze is behandeld en sindsdien jeukvrij! Eerste zomer zonder boettdeken! Staart begint weer dikker te worden (had nog een behoorlijke staart maar kan voor een fries niet dik genoeg zijn!), en haar sokker beginnen weer op een fries te lijken :)

Trouwens een actie foto:
Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:13

En mijn pogingen:
Gerrit RV > Mooie maat, mooie prestaties en lekker veelzijdig. Ik denk zo'n 7000 a 8000 euro.
Aicha > Mooi voorkomen, maar klein, geen papier en nog niet doorgereden. Ik denk zo'n 2000 tot 2500 euro.
Rody01 > Duidelijk een lief dier, maar helaas al best op leeftijd en dat drukt de prijs. Ik denk rond de 1500 a 200 euro.
Max Havelaar> Jammer dat er geen stokmaat bij staat. Ziet er wel leuk uit alleen jammer van de exceem. Ik gok tussen de 2500 en 3000 euro.
Piter Fan Olterterp > Mooi, hoogbenig dier en mooi behang! Nog jong en toch al veelzijdig beleerd, ik denk zo'n 6000 a 7000 euro.
Siebrand van Masali > Mooie barokke fries, mooie leeftijd en rijden ziet er prima uit. Ik gok wederom zo'n 6000 a 7000 euro.
Peer J > Mooi dierm fijn dat 'ie zo braaf is. Ik denk wel dat hij nog het eea moet leren zoals het verkeersmak worden enzo. Ik denk 5500 a 6000 euro.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn mannen denken. Uiteraard gaan ze nooit weg, maar het is toch leuk om te weten wat je hebt staan :+

Jauke, 7 jarige friese ruin zonder papier. Schofthoogte is 1.58m. Voor de kar enkelspan en heeft ook al eens 2 span gelopen. Onder zadel, klassiek frans gereden. Kan makkelijk verzamelen, piaffeert, loopt ook de zijgangen en is licht in de hand. Gaat mee naar buiten zowel in de groep als alleen, speelt graag in het water en staat ongelovelijk vrolijk in het leven. Kent ook het werk aan de lange teugel, kan voetballen en zo ongeveer alle VD oefeningen. Hier merk je in de omgang verder nauwelijks iets van. Super braaf paard, iedereen kan erop, ook zonder zadel en hoofdstel. Werkt met plezier en vindt alles leuk is niet lomp, opdringerig of onbeleefd. Is super braaf op de trailer, gewend aan vreemd terein en blijft overal oplettend op zijn eigenaar. Gaat erg graag mee op show en krijgt graag veel aandacht. Enige minpuntje, Jauke heeft helaas exceem, iets wat overigens met een deken en MCQ prima in de hand te houden is.

Afbeelding
http://img200.imageshack.us/img200/2218/48896827.jpg
http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/214220-1/DSC_1993.JPG

Llevado por el Viento is een op dit moment valkkleurig hengst veulen. Vader is de volle PRE Ingenioso XXXVI en moeder is een Cruzado. Bij Llevado gaat een Cruzado papier aangevraagd worden. Geschatte hoogte is tussen de 1.60 en 1.65m. Is braaf in de omgang, erg intelligent en kan leuk lopen, mooie ruime gangen.

Afbeelding
http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/226948-1/DSC_4448.JPG

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:51

Leuk dit! Ik heb er helemaal niet veel verstand van, maar ik wil het graag proberen, ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot als ik een domme fout maak hierin.

Piter Fan Olterterp: Ik vind hem erg mooi gebouwd vooral. En een voordeel dat zijn zowel bereden als betuigd is. Misschien rond de 7000 euro.
Siebrand van Masali: Mooie bouw en hij loopt fijn ook zo te zien. Bij hem denk ik zo'n 7000.
Peer J: Mooi paard. Denk ook rond de 7000,-
Jauke: eczeem en geen papieren is misschien een nadeel, maar de training is wel geweldig. Ik zou gokken rond de 7500,- Maar dit vind ik wel een moeilijke zo. Grote kans dat ik er giganitisch naast zit, maar ik vind het super dat hij op deze leeftijd al zoveel training heeft gehad.
Llevado: wat een gaaf beestje. En valkkleur doet de prijs natuurlijk goed stijgen. Plus de goede gangen en het goede karakter. Misschien 5000,-?

En nu mijn mannetje.

Aliso III, een 4 jarige PRE ruin. Vader is Sultan XXVII. Aliso is nog maar net in Nederland en heeft qua rijden al heel veel snel bijgeleerd. Qua training kent hij de basis van het rijden. Het is erg braaf en leergierig, pakt alles super snel op. Hij is nu al ruim 1.60 en zal nog iets groeien. Zijn gangen zijn geweldig, hij heeft een ruime draf, een super gesprongen galop en draagt zichzelf mooi. Aliso is zeer geschikt voor dressuur. Verder is hij verschrikkelijk mensgericht, loopt de hele dag los achter me aan en zijn karakter is het meest ongecompliceerde dat ik ooit mee heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:16

Is ' ie in Nederland geruind, of omdat ' ie naar Nederland kwam?
Ik denk zo'n 12.000 euro

Bedankt voor je taxatie overigens!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:02

Nee, in Spanje omdat we hier een merriekudde hebben. :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:07

Maar dus wel omdat 'ie naar Nederland kwam :) In Spanje ruinen ze normaal alleen als het paard gedragsproblemen vertoond, vandaar dat ik het me afvroeg. Zou ook niet stroken met jouw verhaal, maar vroeg het me toch af :)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:13

Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n makkelijk paard heb meegemaakt. Hij is gewoon super lief en vriendelijk met alles en ook nog eens niet bang. Al moet ik zeggen dat dat in Spanje iets minder was, maar nog steeds was hij braaf daar.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:16

Piter Fan Olterterp: Ik denk rond de €5000,- hij heeft een mooie leeftijd, en voor deze leeftijd een mooie stokmaat!
Siebrand van Masali: Ik denk zo rond de €5500,-/€6000,-
Ethelate: Al iets ouder, rond de €3000,- / €4000,-
Llevado Por el Viento: Ik heb hier echt heel weinig verstand van, maar gok rond de €4000,-
Jauke: Staart en manenexceem, helaas geen papier, wel een ontzettend leuk dier natuurlijk, denk rond de €3000,- / €4000,-
Aliso: Pfoe weer een moeilijk ras vind ik, rond de €11000,- / 12000,-

Ben dan ook benieuwd waar jullie Carolien op schatten,
Naam: Carolien Marja H
Stokmaat: 1.60 m.
Leeftijd: 9 jaar
Afstamming: Leffert X Wessel (Carolien heeft een vol papier!!)
Niveau: L1 + 5
Carolien is absoluut geen paard voor beginners, ze is erg wakker, maar heeft wel een ontzettend fijn karakter, ze zal altijd voor je door gaan!! Ze heeft waarschijnlijk als veulen zijnde een klein ongelukje gehad, waardoor ze niet de meest geweldige gangen heeft (Haar stap is behoorlijk slecht, draf gaat nog wel, galop is wel ontzettend goed!!) Ze is dan ook niet ster, wel stamboek met een 3e premie!!
Ik start nu L1 met haar, maar wanneer ik de winstpunten heb, ga ik zo snel mogelijk over naar het L2, heb nu 2 wedstrijden gehad, meteen de eerste wedstrijd 4 winstpunten!! Ze kan ontzettend leuk onder het zadel lopen!!

http://i417.photobucket.com/albums/pp26 ... G_3820.jpg
http://i417.photobucket.com/albums/pp26 ... G_3815.jpg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:06

Oe laat ik me hier ook eens aan wagen...
Ik taxeer even de Friezen op deze pagina...PRE heb ik al helemaal geen verstand van.

Siebrand 7500,-- Mooi peerd
Peer 5000,--
Die van Ethelate 3000,--

Gelderse mogen hier toch ook?...Ik ben heel benieuwd wat jullie over Bella zeggen :D ;) (stamboeknaam Bazinetty II)

Bazinetty II. 3 jaar oud. Zadelmak en onlangs op de keuring in Hengelo voorlopig Keur geworden. (dat staat niet in haar stamboom...ik moet nu eerst M + 5 of een IBOP doen...dan wordt ze keur..dat komt wel op haar papier)
1.65 stm uit de Loma stam merrielijn 22 fokfamilie 75

Ze heeft zeer goede gangen en is echt superfijn te rijden. In januari gaan we voor het eerst starten.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=155757 6 generaties van tenminste het ster predikaat of meer.

Haar moeder was Z dressuur en haar overgrootmoeder was nationaal springen onder Anton Geessink.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 15-08-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:09

Denkoverigens dat Aliso ook al snelop 7000,-- tot 8000,-- euries zit... Misschien wel meer hoor...inderdaad..voor mij een moeilijk ras :D ;)

Mooi paard..dat zowiezo

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:20

Ben hier helemaal niet goed in :o

Carolien € 5000,=
Jauke €4500,=
Die van Ethelate €3500,=
Peer J €5500,=
Siebrand €5000,=

Oke nu Ouke dan maar is.

Ouke
Vader Adel 357
Vader van de moeder Abe
Hij is van maart 2004 dus 5 jaar.
Stokmaat ongeveer 1.74 m
Gaan in september starten in de B.
Mooie beweging, mooi front.
Hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:31

Ethelate: €3000,- / €4000,-
Llevado Por el Viento: €4000,-
Jauke: 3.500
Aliso: 9.000

Nou haitske B

merrie van 7 jaar oud! stermerrie eerste premie, vol papier met veel predikaten.
Rij haar in het b dressuur punten voor het l1 kent enkele oefeningen van het M.
verkeerstmak, trailer/vrachtwagenmak. langelijnen, en volgends mij enkel span en dubbelspan betuigt.
Super braaf in de omgang! beginnerspaard.

Afbeelding
Afbeelding

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:51

lizaliza:
Mooi paard!, braaf met rijden, Goed papier denk rond de 10.000

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:53

Ouke: grote maat! mooi paard om te zien, denk rond de 6000,- als die meer wedstridjervaring krijgt wordt t alleen maar meer :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:15

Frouke: €3500 - Mooie merrie, papieren (afstamming??), 2e premie en beleerd. Geen sportprestaties of veulens.

Ik ken dit paard (het is trouwens niet haar paard).
Het klopt niet helemaal wat zij hier neer zet..
Frouke is met een moeilijk karakter van de markt afgehaald.
Deze merrie heeft bij de huidige eigenaar 4 veulens gehad.
Dit is ook duidelijk te zien aan haar achterwerk.
Waarschijnlijk heeft deze merrie ook zomerexceem (of iets in die richting) ze schuurt nogal vaak in de zomer en mist dan ook plekken haar en aan haar staart valt het ook te zien.
Ik weet niet of het meetelt maar ook is de merrie niet ingeent.
Ze word niet beleerd voor de kar en ingereden is ze wel maar ook niet echt goed.

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:03

carolien : 7000
bazinetty : 5500
ouke : 7000
lizaliza : 8000

naam : bethoven
geslacht : hengst
leeftijd : 25-03-2006
ras : Lusitano
stokmaat : 1.60 maar groeit nog .
moeder :maria ( CMM )
vader : habil ( JAF )
hij heeft zilveren medaille gehaalt op de keuring .

prestaties : kan gelongeerd worden en hij kent het zadel op zijn rug ook en het hoofdtel , hij is veder nog niet beleerd van wegen zijn leeftijd .
voor de rest kan hij ook een paar truckjes zo als stijgeren op comando en knieelen en liggen op comando .
Afbeelding
Afbeelding