Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:36

Ja toch wel, hij oogt een stuk 'minder bezorgd/levendiger' lastig uit te leggen maar z'n uitdrukking is echt anders!
En hopelijk helpt het dus met z'n weerstand, maargoed dat zien we helaas niet aan de buitenkant.

Gisteren overigens een meid van stal op Rambo gelaten, ik zo, hij gaat vast rennen als je gaat draven, als hij dat doet niet aan de teugels trekken want dan gaat hij alleen maar harder, echt na 3 drafpassen stoof hij weg in galop 8)7
Gelukkig is ze gewoon blijven zitten en kreeg ze hem na wat aanwijzingen terug maar echt wat een ezel weer :') Hij deed verder ook niks, eigenlijk gewoon braaf alleen ik weet inmiddels dat hij dat probeert (en ik weet gelukkig inmiddels hoe ik dat kan voorkomen). Daarna zelf nog even gereden en ging hij super braaf dus toen die meid nog laten uitstappen. Heb haar gezegd dat zij en d'r zus best nog eens erop mogen, leuke kinderen zijn dat!

Maar als ik dat dan zie besef ik weer hoever we eigenlijk samen toch alweer zijn gekomen ... Het is en blijft een aparte in ieder geval _O-
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 17-02-24 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:48

Alsof er een last van hem af is? Het klinkt goed, ik denk wel dat als lymfen beter werken dat afvalstoffen beter en sneller afgevoerd worden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:00

Elisa2 schreef:
Alsof er een last van hem af is? Het klinkt goed, ik denk wel dat als lymfen beter werken dat afvalstoffen beter en sneller afgevoerd worden.

Ja zoiets, het schijnt ook te helpen afvloeien van stress en trauma's dus zou zomaar kunnen natuurlijk, de lieverd <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:11

Even een egopost hoor, want deze knappe Spanjaard heeft vandaag zijn laatste L1 puntje bij elkaar gereden *\o/*
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:48

Gefeliciteerd!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:45

Oooh knappe Nero en Autumnn, gefeliciteerd *\o/*

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:04

Gefeliciteerd :D!! Nero ziet er alvast heel trots uit

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:28

Wat goed! Gefeliciteerd!

Ik heb vanochtend lekker in de regen gereden. We waren zeiknat maar we hebben erg genoten samen. <3

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:55

Dank jullie wel!

Bikkel hoor Nadir in deze regen! Lekker genoten evengoed dus <3 heb je veel buitenrijmogelijkheden bij jullie?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:44

Het is komende week voorjaarsvakantie dus ik wilde perse vandaag rijden zodat ik morgen iets leuks kan gaan doen met de kinderen :')

Ja mijn paard staat aan het bos, daar zijn we dus ook zo’n 5x per week te vinden. Ik zou ook graag een keer op het strand willen rijden. Eerst maar eens kijken of ze wil trailerladen, haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:46

Lekker hè, aan het bos staan <3 wij staan dan aan het bos, duin en strand. Ik maak echt minimaal 1 keer in de week een bosritje. In de zomer soms wel elke dag _O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:21

Oh heerlijk, zoveel keuze naast de deur!
Niets mooier dan met je paard door de natuur en het liefst helemaal alleen <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:41

Echt hè! Ook zo blij dat Nero er ook zo gelukkig van wordt <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:01

Gefeliciteerd Autumn! En dapper hoor Nadir..ik vond het erg vies weer.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:26

Stoer, zo door de regen :D Ik doe het je niet na, ben een echte mooi-weer-ruiter :')

Ik heb nog een paar fijne trainingen gehad met mijn banaantje (aka Jenara)
maar jeez, wat loopt ze krom :') als we gewoon een rondje stappen, voel ik echt zo die achterhand helemaal naar rechts gaan. Ik werk er heel hard aan hoor, veel schouder voor, vierkantjes rijden, ... maar het blijft een enorm werkpunt.

Nu dinsdag (morgen) heb ik nog eens een echte dressuurles, kijk er enorm naar uit! Wel spannend, want het is een halfuurtje stappen te paard naar de locatie waar ik les heb, aangezien we op onze stal dus geen externen mogen laten komen. Op zich ga ik nog wel eens met Jenara alleen op pad voor korte ommetjes, dus komt vast goed, maar vind het toch een beetje spannend!
Hopelijk krijgen we weer nog wat extra tips mee om die scheefheid aan te pakken ... ik denk er ook aan om haar toch nog eens te laten behandelen door onze masseuse, omdat ik denk dat ze misschien gewoon ook echt nog stijve spieren heeft na die blokkade.

Ze is verder wel zo lief en braaf en doet zoooo haar best <3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:30

Jenara, ik had dat ook wel eens met mijn bijrijdpaard. Weet je wat mij dan hielp, van te voren de rit even visualiseren. Gewoon even voor je zien dat ze rustig langs punt X lopen, dat het lekker weer is, weinig verkeer enz. Ik merkte dat ik zelf dan ook anders opstapte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:12

Achterhand naar rechts betekent dat de schouder naar links gaat. Ik zou dus zorgen dat de schouder naar rechts gaat door te wijken voor het linkerbeen. Beide achterbenen goed activeren. (schakelen) Maar goed, dat krijg je hopelijk ook te horen bij de dressuur les. :-) Snap wel dat je het spannend vind, maar komt vast wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Aapjes spam..poseren is nog steeds moeilijk. :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:44

Lastig Jenara! Ik heb/had daar ook veel aandacht aan besteed. Nero doet het nu nog steeds soms, maar nu met een hele lichte aanraking van de zweep herstelt hij zichzelf alweer. Mij heeft het heel erg geholpen om contra te gaan rijden (bijv. Je stelling dus meer naar de andere kant en travers te rijden). Die tip kreeg ik toen eens in een clinic en ik moet zeggen, dat dat echt goed geholpen heeft.

Haha Elisa2 :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:36

Die streep Elisa <3 Prachtig kleurtje! Mijn paard wordt alweer lichter. Van de winter was ze pikzwart en nu wordt ze weer bruin. Blijft bijzonder. Zal eens foto’s maken waar het verschil goed op te zien is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:04

Dankje Nadir! Vind het ook zo leuk die streep.. kan bij haar hopelijk goed zien straks vanaf de bok of ze scheef loopt daar aan. :D

Ik ben benieuwd naar jouw toverbal, sommige paarden kunnen zoveel verschil hebben in zomer en wintervacht.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:57

Elisa2 schreef:
Achterhand naar rechts betekent dat de schouder naar links gaat. Ik zou dus zorgen dat de schouder naar rechts gaat door te wijken voor het linkerbeen. Beide achterbenen goed activeren. (schakelen) Maar goed, dat krijg je hopelijk ook te horen bij de dressuur les. :-) Snap wel dat je het spannend vind, maar komt vast wel goed.

Bedankt voor de tips! We nemen zowieso veel zijgangen mee in het stapwerk, dus we komen er wel terug!
Voor die blokkade in haar rug liep ze echt al veel rechter, het is even terug opnieuw nu.

De jouwe heeft een mooie kleur! is ze nu valk of bruin? Mooie aalstreep ook!! En dat voetje :') Zooo herkenbaar, Jenara doet dat ook altijd als ze ongeduldig is.

@Nadir, haha ja dat doe ik ook! Echt zo tegen mezelf zeggen dat het allemaal goed gaat en dat er eigenlijk niets is om me zorgen over te maken. Ik geef jullie morgenavond of overmorgen wel een update over hoe het allemaal ging! Is een nieuwe lesgeefster ook, dus ben heel benieuwd.

@Autumn, ook een goeie tip! En doe ik inderdaad, dus op rechts veel schouderbinnen en vierkantjes rijden, en linksom dan contra. Met dat contra rijden is haar galop echt zo veel verbeterd ook! Voelde in het begin zoooo raar, dan ging ze helemaal over die schouder weg en moest ik toch de "verkeerde" kant blijven oprijden .. 1 keer zijn we ook gewoon diagonaal de bak door gegaloppeerd :')

Ik vind het zo boeiend, maar ook zo moeilijk. Wel een hele fijne uitdaging voor mij, want ze is superbraaf, maar technische echt niet makkelijk te rijden. Alleen wel lastig als er dan onervaren vrienden vragen van "hey, mag ik eens op jouw paard?" Ze is echt niet geschikt voor beginners ...Gelukkig begrijpen de meesten dat wel :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:28

Als ze voor die blokkade rechter liep dan zit er misschien inderdaad nog wel wat. Contra is ook een goede tip! Ik ben benieuwd morgen hoe het gaat. Succes alvast!

Dankjewel :-), het is een valk. Ben blij dat het herkenbaar is..ze kan echt niet normaal doen. :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 08:12

Wat heerlijk Nadir zo in de regen, kan soms best fijn zijn!
Autumnn, jaloers op jou, ik kom verhuizen geloof ik!
Wat fijn dat jullie ondanks de scheefheid wel fijn gaan Jenara! Hoe was je les?
Haha wat een mooi dier is het toch Elisa!
Ben benieuwd naar het verschil in kleur Nadir! Kan zelf ook niet wachten tot de zomer, dan wordt Rambo weer mooi licht en Fuego krijgt hopelijk weer z’n prachtige glans terug <3
En Elisa, is het een valk met nd1?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 08:59

Ja ehm, goede vraag..op het papier staat dat het een valk is. Ik heb er echt de ballen verstand van qua kleuren. :o

Dankjewel trouwens :)

Zijn jullie paarden ookal zo aan het verharen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:21

Ja vreselijk, dat verharen :D