Selka schreef:Laden is ook niet leuk.
Willem was perfect te laden maar na 3x ruim 2 uur op de trailer te hebben gestaan (file/wegwerkzaamheden) vindt hij het ook niet meer leuk. Hij gaat wel maar met tegenzin.
We gaan weer rustig oefenen en wat korte ritjes maken. Ook ga ik het tussenschot terug in de trailer zetten. Volgens mij vindt hij dat prettiger reizen.
Waren ze allemaal maar zo makkelijk als de shet. Die wil er ondersteboven nog wel in

maar voor hem is het ook enorm veel ruimte. Voor die grote van ons zijn het maar kleine hokjes.
Limburg, dat is wel een eind haha.
Paarden krijgen vooral stress van verhuizen en nieuwe opgevingen en gaan dat assosiseren (schrijf je dat zo) met die trailer. Willem is nu op training geweest, waardoor hij 2x toe "verhuist" is en dat vinden ze vaak niet zo cool, tenmiste dat heb ik toen erg aan pluis gemerkt.
Nu ze weer goed te laden is, kan ik zo met haar naar zee (2uur rijde) of Apeldoorn (1uur rijden) voor een lekkere bosrit! Zolang ze daarna maar weer thuis komt
Ik kan aan haar meteen merken wanneer ze verhuisd is geweest (of naar de kliniek geweest is) dan gaat ze de 2 a 3x daarna eerst haar kop dwars met laden voordat ze er weer op wil.. Leuke dingen doen is altijd de sleutel tot succes hier!
Daphara schreef:Oh het zou wel fijn zijn als we elkaar kunnen helpen met laden! Ik neem sowieso een vriendin met Tinker pony mee (regelmatig terug te vinden op foto’s op mijn insta) als dat goed is, Duke staat rustiger op de trailer als er een paardje bij in staat. Duke moet alleen met 2-3 personen geladen worden, hij maakt zich niet druk, maar heeft gewoon geen zin om op de trailer te gaan.
Prima wat mij betreft hoor!
Misschien neem ik mijn bijrijder en Akkie ook wel mee
maar dat bekijk ik tegen die tijd wel even