[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:36

Annekeee schreef:
Mooi dat licht blauw <3
Spoiler:
Ik irriteer me wel aan hoe ze gebandageerd is :o

Was alleen voor de foto's, heb t wel 3x opnieuw gedaan maar toen was ik er echt klaar mee.
Daarna meteen af gedaan en gereden.

Was trouwens de eerste keer dat ik bandages om deed :P
Wat is er mis mee volgens jou? Misschien dat t dan de volgende keer beter lukt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:52

Haha geeft niet, als ik foto's terug kijk dat wij voor de eerste keer voor de foto bandages om deden... :+ was nog erger.. :P
Heb op een dressuurstal gewerkt waar ze de paarden standaard bandageren. Dus eindeloos moeten doen...

Als je ziet, zit jouw klittenband halverwege. De bedoeling is, boven aan beginnen, dan langzaam naar beneden draaien en zo uitkomen dat je vanuit de kogel meer naar boven gaat, en boven de klittenband. Dan moet je nog zorgen dat je het netjes verdeelt over het ene been, dus niet dat onder dikker is dan boven. En dat je met het bloed mee draait... dus de linkerbeen "tegen de klok in" en rechterbeen "met de klok mee".

Hopelijk is t duidelijk, anders ff op YT kijken staan vast wel filmpjes! :Y)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:56

haha op kamers :')

staat dr goed _nynke!

lekker dat je paardje zo dichtbij komt staan teyleysmiley!

xXutopiaXx

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:46

Ingewikkeld altijd dat bandageren :') Ik doe 't ook echt nooit hahaha moet zeggen dat ik 't er bij Tamme ook echt niet uit vind zien :')

Dekje staat wel echt heel erg mooi! En zo dik vind ik d'r ook weer niet haha, zie ze liever zo dan skinny :P

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:50

Dan is Pascal niet alleen want Siebert word komende week ook gecastreerd :)
Hij is altijd heel braaf geweest , maar het rijden samen met andere paarden(merries) doet hem geen deugd qua spanning dus het rijden lukt ook niet meer zo. Dus word hij volgende week ergens geruind :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:10

Is Tamme straks nog 't enige echte mannetje.. -O-

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:16

Ik zou wel willen hoor , maar het samen rijden met merries is echt een ramp ... Dus dan heb je niet veel keus meer helaas :)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:40

Aah Siebert ook een zwaar weekje voor de boeg....Pascal is superbraaf bij/met merries...om zijn hormoontjes hoef ik het ook echt niet te doen...het is echt puur om de stalling...vind het wel superspannend hoor.

Tamme is zowiezo een vreselijke knappe vent...met of zonder uhm accessoires...
Pfff dat het maar vlug maandag is..kan hij nog een paar dagen bijkomen,om dan het weekend een paar uur op transport te gaan...gelukkig is hij erg braaf op de trailer,maar komt er sinds jaren wèl alleen op te staan ipv met twee of meer.

Merken jullie verschil met je paarden qua trailervervoer...als ze alleen staan of met een maatje?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:41

hee Utopia, vergeet Alpha niet he <<) . Zijn balletjes zijn nog maar mini, maar hij mag ze wel houden := . Hier staan veel hengsten op stal, dus voor later gelukkig ook geen probleem.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:22

Yke staat alleen op de trailer maar de terug weg is ze meestal drammerig.

Vrijdag 4 november wordt Yke geschoren :D voor het eerst maar de sokken gaan er ook af :'( ben benieuwd hoe ze wordt :')

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:19

Waarom sokken er ook af? :7

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:25

Bandages begin ik niet aan hoor :+ daarvoor hebben ze van die peesbeschermers uitgevonden die op bandages lijken haha!

Hoe bevalt het Alpha op kamers? Blijft een knap mannetje!

Geeske kan alleen op de trailer en samen, alleen kan niet wachten als we stil staan. En als ze samen staat, kan ze dat iets beter.
Dus als we stil staan, wil ze er ook uit

ach mannen zonder ballen, ook prima toch. Als ze zo een fijner leven hebben, is dat het wel waard :)

Yke zonder sokken, heeft ze mok?

Groeit wel weer terug, maar vindt het geen gezicht bij een Fries haha

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:26

Vandaag even de EJ leegkopen met een vriendin ^^

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:41

Ja Yke heeft mok. Ze was begin de herfst er eindelijk vanaf maar nu zie ik haar weer stampen en bijten. Ik wil het ergste voorkomen en dan kan ik ook beter de plekjes zien.
Ik vind het ook erg pijnlijk om het er af te halen maar niks is zo vervelend als jeuk

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:48

Vorig jaar had Wikje ook mok en mijt dus toen moesten ook de sokken eraf. Ze had echt enorme sokken dus kon er slecht bij, de mok zat ook niet alleen in de kootholte dus ze moest er ook aan geloven.

Vond het wel stoer staan, ze werd net zo'n PRE :P maar ben wel blij dat het nu weer aangegroeid is. Heb t nu ook netjes bijgehouden zodat t niet weer zo enorm dik wordt, dus mocht ze weer mok krijgen dan hoeven de sokken er niet nog een keer af want leuk vond ik t niet :')

Maar spannend hoor! Heeft ze geen mijt? Of echt plekjes? Ik hoorde toen van de DA dat mok ook veroorzaakt kan worden door mijt, en aangezien je zegt dat ze stampt.. Wikje deed dat ook en die had mijt.
En daarna kreeg ze mok.

Haha ja ik heb ook peesbeschermers die op bandages lijken maar deze kwamen in kleur zo leuk overeen :+

Op de trailer is hier hoe dan ook geen probleem. Met zn 2en vindt ze wel leuker maar alleen is ook geen probleem.

Leuk gett, dat je naar EJ gaat :D
Was ik van de week ook, moest cap terug brengen wegens productiefout ;( ;( mocht een nieuwe uitzoeken. Vond ze allemaal niet mooi behalve een Charles Owen cap, moest ik wel 40 bij betalen maar alsnog fikse korting gekregen.

Afbeelding

En Wikje heeft een nieuwe deken. Met afneembare hals.
Komt van de Bokt markt, was professioneel gereinigd en t is te zien, hij is echt als nieuw en toch gebruikt. Super blij mee.
Zij ook :Y) ze kwam net van de wei als een verzopen katje haha, gelukkig was alleen haar hals doorweekt.

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:55

Hanne is nog nooit met zn 2'en in een trailer geweest dus die is het gewoon gewend alleen te staan

Dr sokken?! Ik denk dat het opzich wel chique staat bij yke en het groeit wel weer aan :)

Gave cap! Ahw Wikje :')

Was gisteren ook even bij de ej want had een hoevenkrabber nodig en ik ging gelijk even caps passen maar geen enkele vap stond mij _O- dus ik denk dat ik heel hard moet sparen voor de simpelste KEP ooit :') :Y) en ik ga waarschijnlijk ook een leuke kerstmuts voor hanne kopen O:) :D :')

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:02

Ik heb wel eens gepost. Maar deze mag hier toch niet ontbreken :o

Afbeelding

Samen naar het strand in Renesse, voor ons bijna 4 uur rijden met de trailer. Wat was het gaaf <3

Afbeelding

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:03

@gett, de eerste dag heeft hij flink staan schreeuwen. Inmiddels begint hij wat te wennen. Af en toe hinnikt hij nog, maar eigenlijk alleen als er iemand langs loopt. De rest van de tijd staat hij lekker hooi of stro te knabbelen. :)

Nynke, gave cap!

Hannelover, jij hebt toch al die gave witte KEP?

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:00

Dacht dat de mijn ook last had van Mok... Verschillende producten aangesmeerd maar niets hielp. Tot ik een nieuwe dierenarts had en zij zei dat friezen snel last kunnen hebben van schurft. Mok is eerder bij paarden met een bleke huis zoals witte dacht ik.
Om de 6 maand een spuit, om de 6 weken een zelfgemaakte vloeistof dat ik er moet opsmeren en verdwijnt zoals sneeuw voor de zon. Scheer de benen nog wel steeds, die van mij staan veel buiten & in de modder in de winter blijft het slijk er niet zo lang inplakken... :p

Hier nog een fotoke van mijn les gisteren met de jongste. 2 maand onder het zadel <3

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:31

Gaaf shivatjuh!

Ja klopt O:) maar dat is Mn wedstrijd cap en in de training als ik val val ik écht goed en ik wil Mn witte cao niet verpesten :D :Y)

Mooi paardje indyraah!

Vandaag gingen we met de trailer ergens in een binnenbak oefenen en het ging erg goed! Maar toen er weer bij ons op stal kwamen en we gingen uit laden was ik zo dom om te vergeten Hanne los te maken ;( dus zij liep naar achteren en ging natuurlijk hangen we hebben gelukkig paniekhaken in de trailer dus ik trok ze snel alle twee los daarna zat ze een soort van op de klep en rolde er toen zachtjes vanaf en toen ze opstond ging ze gelijk eten daarna nog even op het harde gedraafd en opnieuw ingeladen maar ze heeft niks opgelopen. Ik heb alleen een blauwe plek op Mn vinger maar ik was echt heel erg geschrokken :(:) en ik vergeet het natuurlijk nooit meer :n

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:44

yke_lover schreef:
Ja Yke heeft mok. Ze was begin de herfst er eindelijk vanaf maar nu zie ik haar weer stampen en bijten. Ik wil het ergste voorkomen en dan kan ik ook beter de plekjes zien.
Ik vind het ook erg pijnlijk om het er af te halen maar niks is zo vervelend als jeuk

Denk dat je het verward met mijten dan!

Op mok gaan ze niet stampen en bijten. Mijten, die jeuken maar dat gaat niet weg met sokken kaal scheren..... als ik jou was even de DA bellen en spul vragen om de benen te wassen. ( gaat niet weg met normale shampoo of betadine) mijten nestellen zich net onder de huid.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:18

Inderdaad hier ook gestamp door mijten, bij mok deed ze dat niet.

Wikje heeft toen 2x een injectie dectomax gehad en toen nooit weer last van gehad.

Wat vervelend Hannelover! Hopelijk gaat t de volgende keer zonder problemen en heeft t geen nare gevolgen.
Sterkte met je vinger!
Koop je niet liever een iets goedkoper merk cap dan, als je zo hard valt? :Y)

Super dat het zo goed gaat met Alpha!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:06

haha bedankt we hebben nog even geladen of ze het eng vond en ze vond het geen probleem :o dat zou ik wel willen maar geen een in de ej stond me :')

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:34

Dat wordt dan een telefoontje met de DA.
Yke heeft wel wondjes met soort roos ofzo (soort kleine stukjes huid wat in de sok mee groeit)

Hier ook al een trailer probleem gekregen.
Toen we vanmiddag weer kwamen van concour was opeens 1 kant van de stang los en zijkant van zo'n beschermlaag is los gegaan :(
Yke was wel erg druk op de terug weg

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:27

Nou ik baal, hele EJ Door geweest, maar geen goede deken kunnen vinden. 340 grams is me nu echt teveel haha.

Nog bij Divoza geweest, mooie première 150 grams deken gevonden, maat groter dan normaal gekocht. Alsnog te klein bij de borst....

En zo breed is ze nou ook weer niet. Heb ook nog naar die amigo gezocht, maar niet de juiste maat gevonden. Zo te zien past die echt perfect?