barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:58

Inderdaad een plaatje om te zien. Helaas heb ik er geen verstand van om te zeggen dat het inderdaad een barock pinto is. Jammer dat van de afstamming dan niks bekend is.....het is dat je het zelf graag wilt weten, want anders zou ik zegge: who cares? Het is een plaatje van een paard en als het karakter ook fijn is, nou dan zegt ras of afstamming toch helemaal niks? (al snap ik het zelf ook goed datje graag antwoord wilt geven op de vraag wat voor ras is het?)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:36

Niet iedere bonte is per definitie een barock pinto ;) zolang je niet weet wat er in de lijn zit zou ik het gewoon houden op gewoon een hele leuke pony.
Men kan zich er nog wel eens in vergissen wat nu een échte barock pinto is. Zelfde als we kruizen een fries met een arabier en dan is het direct een arabo fries. Achter zo'n benaming zit nog zoveel meer!

Vind het wel een leuk dier :) wens je er veel plezier mee

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:23

Leuk paard hierboven!
Ik zou het ook niet weten haha.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:48

Barock pinto is naar mijn weten, minimaal 50% fries bloed, gekruist met iets anders. Ik zie in de bruine bonte pony niet echt de fries of barocke bouw terug. Ik denk gewoon een KWPN met vlekken.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:23

RoyceMack schreef:
Barock pinto is naar mijn weten, minimaal 50% fries bloed, gekruist met iets anders. Ik zie in de bruine bonte pony niet echt de fries of barocke bouw terug. Ik denk gewoon een KWPN met vlekken.

Dat is precies wat ik ook dacht :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:06

RoyceMack schreef:

Het was toch minimaal 25% Fries?

Wat vinden jullie van deze dame dan? Op dat bp gebied bedoel ik.
Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:35

Volgens mij zelfs 12,5%.
En zou best kunnen dat die dame wel wat fries in zich heeft, ik vind de achterhand en lange benen er wel wat naar. Het hoofd is wat groter dus als ik alleen naar het hoofd zou kijken zou ik denken aan een mix met een trekpaard of misschien een groninger. Maar kan dus ook een fries zijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:52

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:51

Rocamor, ik denk het wel (of er fries in zit), die stijle achterbenen en de achterhand zijn wel typisch fries, dat heeft de mijne ook.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:13

Klopt ook wel. Deze dame is ook voor minimal 50% fries. Haar moeder is een kleine (1.61) friese merrie. Haar vader is een kleine (1.62?) bonte hengst (waar ik nog steeds naar op zoek ben). Zelf is ze inmiddels >1.71 m.

Dus conform de eisen voldoet ze. Maar ik vind haar minder barok/fries tonen dan de meeste BP's die hier voorbij komen. Vind haar onderstel nogal ielig. mis die lekkere "stevige" benen van de fries in dit. Ook het beenbehang is ergens een keer kwijtgeraakt. Daarnaast heeft ze ook niet (vind ik) die klassieke "kap" / hals van de fries

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:38

Percentage is toch zelfs opgehoogd naar 37,5%

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:14

Ik moet inderdaad wel toegeven dat ze wel minder op een fries lijkt dan Sterre.
Maar behang is niet nodig he, de mijne heeft ook helemaal geen behang, maar wel stevige benen.

Afbeelding
(oooo... bij het bekijken van deze foto zie ik toch wel wat verbetering in haar onderhals... :') wat eeeerg)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:08

Die van mij heeft geen behang én geen stevige benen. Echt een slankie. En toch 50% fries.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:50

Die van mij is ook 50% fries en heeft qua bouw manen en staart veel weg van fries. Hij heeft alleen geen sokken.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:10

Nou....
Ben er net weer van Divoza. Wat een hel zeg... een regendeken.
De eerst Pagony deken was te klein.
De tweede (een van de nieuwe collectie van QHP) was gewoon al dood naar anderhalve week.
De stiksels lieten allemaal los wat op een gegeven moment betekende dat de deken voor niet meer vast kon.
Conclusie: vanochtend hele deken onder de stront en Sterre met een jurk aan. Fijn. :')
Dus zou ik diezelfde deken weer krijgen, stiksels gecontroleerd en ja hoor, ook deze lieten los.
Net maar een nieuwe gehaald, een Amigo dit keer.
Hoop dat deze past en niet kapot gaat.

Dus die nieuwe QHP deken (die met die leuke printjes, ik had die met de panterprint onderaan)... heel leuk maar niet doen. 80 euro en flutkwaliteit. ):

Divoza heeft wel netjes gehandeld. Ze gaan alle QHP dekens retouren en heb deze deken gratis gekregen, super service. _/-\o_

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:24

Daarom koop ik Bucas :) Ligt echt geweldig op mijn paard :j Amigo is idd ook goed :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:04

Amigo heb ik net gekocht voor mijn Belg. Lekt binnen een week al op de naden en lekt door als hij gaat liggen. Vind het niks. Ik heb voor Sjaak een Imperial Riding. Die bevalt goed. Maar kan ze nergens meer vinden en zeker niet in maat Belg, helaas. Dus ik zoek weer verder.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:44

Ik heb juist graag amigo. Ik heb geen naden in mijn deken, het is geloof ik de turnout lite ofzo. Maar hij zit Felix super.

Nou idd een goede service van divoza. Top geregeld!

Nog een weekje en dan haal ik Fedde op....zin in!!!!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:20

Jammer van die QHP sharon!
Is ie met roze? Want 2 paardjes op stal hebben hem hier maar dan moet k ze even waarschuwen ..

Ik heb nog helemaal geen dekens aangeschaft voor deze winter.. Heb zn 0 grams nog van ooteman 'smile' maar dat is echt een flutdeken. Kale plekken bij de borst en lekt bij de borst flink door.. Erg jammer.
Eerste jaar had k een pagony voor hem, die zat echt super. Heel jaar mee gedaan zonder ongelukken maar is ie uitgegroeid.
Dit jaar zat ik te denken aan eentje van ej of weer pagony ofzo :j

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 07:50

Ik heb thuis veel dekens liggen van mijn vorige merrie die ik al jaren heb. Nooit geen problemen mee. De merken die jij opnoemt gebruik ik gelukkig niet. Heb pas volgend jaar de dekens nodig aangezien mijn paardje nu nog lekker zonder dekens staat. Hij is pas 2,5 jaar en doe nog niets met hem dus vind het niet nodig om nu al met dekens te beginnen. Maart ga ik rustig aan met hem beginnen dus volgend winterseizoen begin ik pas met dekens bij hem. Moet wel zeggen dat mijn vorige merrie erg zuinig was met haar dekens en ik weet natuurlijk niet hoe chameur gaat doen met dekens

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:29

Dekens... ugh...
Ik moet nog een regendeken maar moet wel echt een hele sterke want Feike krijgt alles stuk :\

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:17

Ik wil even aankijken hoeveel vacht Rock ontwikkeld, want die begint al mooi dik te worden... Bij voorkeur heeft hij geen deken nodig maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hem. :D We gaan het zien.

Rock heeft gister weer even laten zien hoe hij kan bewegen. :')
Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:43

wauwie! Dat kan hij wel zeg!

Amaretto staat 's nachts onder 150 met hals. Wil hem zo dun mogelijk houden :j

Afgelopen vrijdag weer voor het eerst gereden na m'n gebroken arm. Wat een spierpijn :')

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:23

Willow heb ik nu onder een 0 grams met fleece voering staan.
hij blijft meestal wel redelijk dun in zijn vacht, maar moet waarschijnlijk toch scheren omdat hij heel snel en veel zweet ;(

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:36

Rock is echt een retegaaf beest zeg <3

Feike heeft de vorige winter onder een 100 grams gestaan. Heb ook een 300 grams maar die is nog nooit gebruikt alleen gepast. Ik moet nog een 0 grams. Vacht heeft hij nog niet zo, wel issie al aardig aan het verharen... hij heeft het niet snel koud maar zonder deken wordt het echt een enorme beer en dan kan je niks met hem, want dat droogt voor geen meter en ik ga niet scheren :+