Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:21

Misschien handig om een recente rijfoto bij de advertentie te stoppen Romyv? Aangezien er b niveau staat,
maar dit niet helemaal correspondeert met de foto die je er bij hebt.

Wel een leuke merrie trouwens! Knap koppie zit er op.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:34

Romyv schreef:
Begrijp het ergens ook wel, er staan meer paarden te koop dan dat er kopers zijn... Gelukkig hoeft deze merrie niet persee nu weg, we hebben alle tijd en voor minder dan een perfect nieuw baasje gaat ze nergens heen :)

Ik vind de prijs heel netjes inderdaad tegen het goedkoop aan want de prijzen van friezen lopen langzaam op, maar inderdaad misschien betere foto's plaatsen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:41

Ik zou ook wat actuele rijfoto's plaatsen. Verder is het een prachtig paard! En zeker niet duur.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:53

Romyv schreef:
Jeetje wat gaan jullie snel!!!! moet toegeven dat ik niet heb bijgelezen vanaf pagina 12 hoor := erg?

Grrrr ik kan het filmpje hierboven niet zien! (zit op mn werk, dat soort dingen zijn geblokkeerd..) Heb je eerste premie gekregen toch!? Wat super vet!!! Heeft ze al een IBOP gelopen? Nu klaarmaken voor de merriekeuring in oktober *\o/* droom van iedere friezen eigenaar om daar een keertje te staan met zn paard :D gefeliciteerd!!

Indd een eerste premie!
ze heeft nog geen ibop gelopen. Dus we gaan voor een voorlopig predikaat :P
De laatste keer dat de eigenaar op de merriekeuring is geweest is erg lang geleden haha. Dat was met Fimmy, die inmiddels alweer 21 is. Dus zo'n 18 jaar geleden dan haha :+
we zijn echt superblij met ida!

kan nu ook weer lekker gaan rijden.
haar blessure is niet veel minder geworden. Wel iets, maar niet veel. Dus nog even niet galloperen. maar sterker maken in stap en draf :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:25

Mooie merrie.. Als ik het geld had, wist ik het wel.. :)

Zondag wedstrijd gehad.. Ik ben niet geheel ontevreden..
In de losrijbak was Wiebe geweldig.. Super aan mijn been, lekker voorwaarts, juiste galop aanspringen, soepel door de wendingen.. Kortom, ik had het gevoel dat we dit keer toch met punten naar huis gingen.. Totdat.............. We naar de wedstrijdring mochten.. Wiebe werd een meter groter, maar bleef gelukkig wel bij me.. Hij wilde de eerste minuten (gelukkig was de jury nog lang bezig) NIET langs het juryhokje.. Gelukkig toen ik mocht beginnen wel, maar die meter groter was hij nog steeds en ik voelde een brok spanning onder me..

Toen kwam de galop.. Ik wist niet dat Wiebe zo erg kon ontploffen.. Hij bokte me toch een paar keer goed.. Jezus.. (bleef wel zitten :D) Maar het hielp wel.. De spanning was grotendeels weg en we reden de rest van de proef zonder al te veel kleerscheuren uit..

De tweede proef heb ik me alleen maar geconcentreerd op een goed lopend en ontspannen paard.. Dit heeft inderdaad gewerkt en we zijn thuisgekomen met 161 pt voor de eerste en 175 voor de tweede proef..

Tweede proef had wat kleine foutjes.. Wiebes ontploffing had wat energie weggepakt, dus wat minder voorwaarts, verkeerde galop aangesprongen en ik was vergeten door te zitten op een bepaald stuk (ik kon mijn proef niet uit mijn hoofd en ik hoorde mijn lezer niet door een hinnikend paard tot twee keer toe :P) Maar al met al goed tevreden.. Weer een ervaring rijker.. Weer door oefenen en weer starten na de vakantie..

Wel nog een mooie foto eraan overgehouden.. (telefoonkwaliteit)
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:35

Nine. Fijn dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:59

Lekker aan je gevoel vast gaan houden, Nine. Die winstpunten komen vanzelf wel.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:18

Ik heb vandaag voor het eerst proefje geoefend..Ze vond dat ze het nogal zwaar had haha
Hoe lang en vaak oefenen jullie op een proefje?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:06

Goedzo Nine! Een fijn gevoel is tenslotte het belangrijkste, en de rest komt wel. Leuke foto ook!

Ik oefen meestal het proefje maar 1-2 keer de week van te voren. Voor de rest de oefeningen. Anders doet Isanne alles zelf :+

Zo, ik mocht gister zandhappen van Isanne. Ze schrok van een lichtvlek in de bak (die kwam ineens tevoorschijn) en sprong met 4 benen in de lucht weg.. Dit keer geen angst met opstappen dus nog even gereden. Maar au.. overal pijn.. Dat wordt leuk vanmiddag, dan heb ik les!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:07

Ik rijd meestal de proeven ook een aantal keren thuis. En voor de rest vaak de lijnen uit de proef die aandacht nodig hebben.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:07

Splinterz schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst proefje geoefend..Ze vond dat ze het nogal zwaar had haha
Hoe lang en vaak oefenen jullie op een proefje?

Ik eigenlijk alleen een dag van te voren 1 van de proeven

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:09

Ik oefen alleen onderdelen uit de proeven, verder gewoon trainen en sterker maken. Als ik elke keer de proeven ga oefenen heb ik er ook 1 die uit zichzelf de onderdelen aan elkaar knutselt.
Zo werd ik er een tijdje geleden zo flauw van dat ze elke keer tijdens de proeven bij het opgaan van de AClijn dacht dat we ergens moesten halt houden en dus terug zakte in tempo. Vervolgens ben ik haar in de training de AClijn op gaan rijden en elke keer een middendraf vragen. Nu remt ze niet meer af als ik de AClijn op ga maar ik moet ook niet meer het halthouden op X oefenen, want dan heeft ze haar eigen knutselwerk meteen weer te pakken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:10

Das een goede tip Caro!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:13

Ik oefen de proeven eigenlijk nooit, alleen de onderdelen. Ondertussen weet ik waar onze moeilijke punten liggen, dus die pakken we dan extra mee.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:13

Doe ik ook zo, Caro_MarjaH. En zo ook met wijken. De ene keer rijd ik gewoon de hele AC-lijn, dan weer een keer wel wijken. Of ik maak voltes richting de hoefslag. Zo weet ze niet wat er evt. gaat komen en leert ze toch wachten op wat ik van haar wil. Al ging dat dus zaterdag wel de mist in op de rechterhand :(.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:55

Das een goeie! Zal tijdens de training de lastige stukken vaker meenemen.. Dus eigenlijk alle onderdelen uit de proef :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:12

Ik rij eerst los.. Oefen dan losse onderdelen en dan oefen ik de proeven in het geheel..
Het kan tussen mijn oren zitten, maar heb t idee dat woebe rustiger is in de baan als hij de dingen herkent die hij moet doen.. Maar nogmaals, dat kan goed tussen mijn oren zitten.. :p

Berdien, balen.. Maar vaak als je les hebt gereden ben je zelf ook weer wat losser gemaalt en heb je daarna toch minder last..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:53

Ik herken dat wel, nine. Die van mij is dan meestal ook rustiger, omdat het haar allemaal bekend voorkomt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:56

thnxx for the tips!!!

Ik wil idd nog een keertje mooiere (rij)foto'ś plaatsen maar ze staat nu net 4 dagen bij mij op stal dus eerst maar weer een beetje kracht en conditie opbouwen. Ik heb ook een FB aangemaakt waar meer fotoś en filmpjes staan, dus die stuur ik iedereen door.

Moet zeggen dat ik aan reacties niet te kort heb, deze week 4 bezichtigingen (meer wil ik niet omdat ze dan iedere dag moet lopen, ze heeft ook der rust nodig). Vorige week 2 en volgende week zit ook bijna vol. Maar zoek wel iemand die super met haar klikt en waarbij ik ook vol vertrouwen mn paardje naar toe breng straks... dus misschien ben ik zelf iet ste kritisch ;)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:01

Het is jammer dat ik het geld en tijd niet voor heb voor 2 paarden anders was ik echt wel komen kijken!

Wij hebben even een stapje terug moeten doen helaas ging zo goed. Ze pakt weer lekker vast (wat grote deels door mij komt en ze lekker gebruik van maakt) werken we nu weer aan contact op beide teugels en de ontspanning. Ik leer de proeven meestal uit me hoofd en oefen ze soms 1 a 2 x in de week maar vaak de onderdelen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:15

Ik vind er niets kritisch aan romy.. Zou ik zelf ook hebben.. Succes met de verkoop.. Hoop dat je een goede match vindt..

Jamiejoyce, herkenbaar.. Heb ik ook tijdje mee gezeten..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:24

Denk dat het een terugkerend probleem is voor iedereen, jamiejoyce. Iedereen doet zo nu en dan wel weer eens een stapje terug in de training. Tenminste ik doe dat altijd wel. Eén keer in de week doe ik een training op M-niveau. De andere dagen op L-niveau. En tussendoor ook regelmatig gewoon op B-niveau.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:37

thnx nine!

Mee eens, het is juist de kracht van de afwisseling. Zowel tussen de soorten en manieren van trainen als de moeilijkheidsgraad en oefeningen in een training. Als de mijne iets heel moeilijk vind, dan wissel ik dat af met iets wat ze makkelijk vind. Op die manier kan je der weer even belonen en is de druk er was.

Is niet alleen met paardrijden zo, maar ook hardlooptrainingen wisselen af tussen techniek, interval, duur en herstel.. Zit een hele wetenschap achter hoor :J

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:40

Daarom dresuur ik, maar ook springen en cross :D

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:47

Misschien kunnen jullie me helpen met het kiezen van voer, ik gaf eerst pavo condition omdat ze snel heet is dus liefst zo sober mogelijk maar ze kreeg echt hele erge jeuk ervan. Nu geef ik van Hippostar (weet de naam niet meer) musli maar echt bijna geen suikers en eiwitten. Nu merk ik aan haar dat ze toch een brok nodig heeft waar ze mee uit halen nu we meer intensief trainen maar alsnog is ze snel heet