Deborah2 schreef:Maar jouw Kolonel vindt het dus toch ook spannend alleen buiten? Dat heeft Ello inderdaad ook. Heb hem tot nu toe alleen aan de hand mee naar buiten genomen, maar dat vindt hij echt best spannend. Hij is dan ook nog wel erg jong en is samen met een ander paard naar Nederland gekomen en volgens mij in Olst ook altijd daar mee samen naar buiten gegaan. Ga het binnenkort maar eens proberen met een ander paard erbij.
Ja, alleen buitenrijden is echt nog geen optie. Ik ga heel veel aan de hand met hem naar buiten. Buitenrijden met anderen erbij gaat wel prima.
Hij heeft veel ervaring buiten maar ik denk dat dat altijd in groepen geweest is. Helemaal alleen vindt hij maar niks. 
Deborah2 schreef:In de vorige box was dat heel erg, heb hem nu gewisseld naar een andere box en dat gaat wel wat beter, maar soms stuift bij nog steeds zomaar ineens naar buiten, terwijl er niets is en blijft dan ook buiten staan voor uren. Slapen doet hij ook buiten en nooit binnen. De andere twee slapen juist wel binnen. Ben wel benieuwd of hij dat ook blijft doen als het eens flink regent, dat hebben we tot nu toe nog niet mee gemaakt.
Wat apart joh? Zijn het 'smalle' deuropeningen? Of heb je een brede inloop/kapschuur achtig iets? Ik ken een paard dit ook liever niet een stal inloopt en er ook zo uitstuift (en in stuift overigens). Bij haar is het omdat ze de doorgang eng vindt.
HeidiHeros schreef:Onze paarden lopen ook voor de wagen, maar dat rechts blokkeren hoort daar echt niet bij. Ook het niet achterwaarts willen niet hoor..
Geen idee waar het wel aan zou kunnen liggen. Wel heel vervelend!!
Fijn om te horen. Echt nul verstand van aangespannen rijden dus dat achterwaarts gaan leek me nog een soort van logisch, dat ze dat niet mogen voor de wagen. Ik puzzel verder. 
Hij liep trouwens vandaag echt super in de bak. Zo fijn in de hand en alle kanten op te sturen. Echt genieten.