Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:34

Haha :+

Pff voor mij geen uitslapen, werker ging om 6 uur weer := en in het weekend ook niet uitslapen want nu heb ik de duitse keuring :+ dus heeeeel de week 6uur bedje uit, probeer er dan maar vroeger in te gaan :+

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:42

aub niet meer op HE. Respectloos opstaan en vlak langs de ring gewoon wegwandelen. Dat vond ik erg. Je heb dan van die "dagjes" mensen op een dagje veel soorten paarden willen kijken, ze zijn t zat, hup volgende iets.
Nee, ik miste het PRE sfeertje met respect voor de ander!
Volgend jaar in Deurne, maar dan een PRE mensen/paarden evenement!

Ik heb net de paarden die in NL en B meededen de punten vergeleken. Over het algemeen waren de punten veel hoger of veel lager. Soms was er een erorm verschil in de morfologie. Een paar waren (ongeveer) gelijk.

Eigenlijk 2 juries en dan : 2 = einduitslag.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:45

Idra schreef:
Cyrina, dat is niet echt respectvol van de fanclub van de hengst voor jou zeg... Rijdt Tineke die hengst zelf? Ben er wel benieuwd naar.
Uiteindelijk was het eigenlijk wel een succes voor jou en Cantaor, als je alle omstandigheden in acht neemt. Het is een topper!! Maar dus wel jammer van je functionaliteitsproef.

Fijn ook van Yaco!!
En arme amazone die gevallen is zeg... Dat wil je toch echt niet meemakan. Lijkt me ook wel een erg enge entourage om in te rijden, "net echt" :D

Dat was het ook hoor, alleen de afsluiter was een domper en ik maak me nu gewoon zorgen dat ik weer terug bij af ben, of erger wat betrefd klappende geluiden. Het ging zo goed in de bitpiste, want wat bij Nathaly (Querido) gebeurde van ; op het midden staan en dan applause gebeurde bij ons ook in de bit-piste, dat ging allemaal prima!

Ik ben echt super boos en het waren er ook zo veel, want het liep helemaal vast op de trap, juist van die mensen zou je toch verwachten dat ze weten hoe het hoort.

Paard is idd vast in training bij Bartels, maar je ziet steeds meer grote "jongens" hoor. In het boekje stond zelfs dat Tineke hem zelf zou rijden, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:49

Ivonka schreef:
Klopt Cyrina. Ik vond het ook steeds respectloos van mensen die tijdens een proef opstonden en met alle kabaal die erbij hoort de hal verlieten. 1 vrouw stond ineens op toen er een paard (Cartujano geloof ik) nèt langs haar kwam met gevolg in de rem. J*zus... zijn toch allemaal paardemensen daar... dat doe je toch niet!!

Maar ik net even snel je rijfoto's bekeken en ondanks dat hij heet was zitten er toch geslaagde foto's bij :j

Daar ben ik dan toch ergbenieuwd naar!! kan me er zelf niks bij voorstellen..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:52

Licor is ook als de dood voor applaus. Het is ook zo moeilijk te trainen hè...
Ja, de concurrentie wordt wel steeds groter, ik vind het daarom wel knap van jullie dat jullie toch ene mooie plaats behaalde hebben. De subcampeon de la raza (Machicco) is ook niet van een professioneel, ik vind het heel knap dat Nadia J. dit voor elkaar krijgt! Het is ook wel een erg goed paard.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:55

En Elroy van Wenche Omes stond na het aan de hand brengen op de eerste plaats voor de zwarte. Helaas kon ook haar paard niet heel goed tegen de entourage en is ze door het rijden afgezakt naar de 4e plaats. Ik vind het ook leuk dat er toch nog steeds mensen bovenin eindigen die het als hobby doen.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:58

Wat jammer dat zulke mensen zo respectloos zijn. Dat moet je eens doen tijdens een dressuur wedstrijd als Tineke of Anky in de baan is. Maar ja dat kun je verwachten tijdens zo'n evenement als HE. Hopelijk wordt de campeonata volgend jaar weer eens in het midden van land georganiseerd !!!
Verder heb ik al beetje kunnen genieten van de mooie foto's. Ben trouwens wel benieuwd naar foto's van de cobra, zelf ook een keertje gedaan, best moeilijk.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:00

volgens mij is de winnaar ook subcampeon van het ras is Malaga geweest.
het is dus zeker een goede (ben wel benieuwd naar de foto's)
1 e in rubriek 10 was toch die nieuwe van Marjan? Leuk! heb dat paard nog nooit gezien, ben ook wel benieuwd naar foto's daarvan.
Wb keuringen en keurmeesters, ze hebben altijd voorkeur...das al jaren zo.
het ene jaar wint weer een heel ander type dan het jaar daarna. Kijk eens naar Polaco...die is de laatste jaren niet eens meer in de top 3 gekomen, terwijl hij toch ook goed gepresteerd heeft in het verleden.
Wat het leuke is, is dat er zoveel types zijn, die je daar bewonderen kan.
zo kan de één helemaal vallen voor het dressuurtypje, en de ander voor het ouderwetse klassieke barok typje. (gelukkig lijken de paarden niet op elkaar, zou saai worden)
Als je aan een premie keuring mee doet, moet je het echt doen voor de gezelligheid, en de sfeer (alhoewel ik die ook al jaren gemist heb) de ouderwetse Ermelo, met leuke shows, en lekker gemoedelijk....daar mogen we weer naar terug (en dat je als eigenaar mee kan doen voor 25 euro ) het is nu voor de hobby ist bijna niet meer op te brengen, en je bent al gauw 500 euro kwijt incl verblijf om mee te doen.
Sorry, maar dat geld gebruik ik liever voor een bezoekje aan de SIcab in november, of lekker fokkerijen bezoeken in spanje.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:01

andafries schreef:
Wat jammer dat zulke mensen zo respectloos zijn. Dat moet je eens doen tijdens een dressuur wedstrijd als Tineke of Anky in de baan is. Maar ja dat kun je verwachten tijdens zo'n evenement als HE. Hopelijk wordt de campeonata volgend jaar weer eens in het midden van land georganiseerd !!!
Verder heb ik al beetje kunnen genieten van de mooie foto's. Ben trouwens wel benieuwd naar foto's van de cobra, zelf ook een keertje gedaan, best moeilijk.

Ermelooooooooooooooooooo :+

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:07

Ze deden het ook toen tineke en Imke Bartels een uitleg 'zit' tussendoor gaven.
Maar Imke had ook een microfoon op en zij heeft er wat van gezegd. 'Iedereen of doorlopen óf gaan zitten!' }>
Maar ja degene die voor de Campeonato reden hadden geen microfoon op en er werd vanuit het omroepen ook niets van gezegd. iig een ding voor volgend jaar! Alleen al A4tjes ophangen met 'NIET LOPEN TIJDENS DE PROEVEN' had misschien al genoeg geweest.
Ik was blij dat ik zaterdagochtend vroeg moest toen er nog (bijna) niemand was. En ik hoefde alleen maar voor te brengen niet eens te rijden!
Ook tijdens het voorbrengen waren de paarden erdoor afgeleid.
Wat ik ook erg onbeschoft vond is dat toen Marjan nog de vrijwilligers e.d. ging bedankten iedereen ook zo opstond en wegliep, tjonge daar kan je toch ook nog wel even voor klappen! :(

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:08

Ermelo heb ik het ook al met Eric van Finca Linda over gehad.
Maar dat moet dan net wel beschikbaar zijn, op tijd boeken dus!
het is wel mooi centraal, want 2 uur met een onervaren paard op de trailer is niet lekker, gelukkig was Luna super braaf!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:31

Idra schreef:
Licor is ook als de dood voor applaus. Het is ook zo moeilijk te trainen hè...
Ja, de concurrentie wordt wel steeds groter, ik vind het daarom wel knap van jullie dat jullie toch ene mooie plaats behaalde hebben. De subcampeon de la raza (Machicco) is ook niet van een professioneel, ik vind het heel knap dat Nadia J. dit voor elkaar krijgt! Het is ook wel een erg goed paard.

Zijn meer paarden. Ik kan mij herinneren dat Kim Thijssen met Gameboy een demo gaf bij ons op stal. Paard was ook bang voor applaus, daarom vroeg ze om pas te applaudiseren als zij het aangaf en vooral niet te stoppen als hij begon te rennen. Laatste zodat hij geen beloning voor zijn gedrag kreeg, eerste zodat ze zich kon voorbereiden op het applaus. Op die manier kon ze het mooi trainen voor een officiëlere gelegenheid.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:38

andafries schreef:

Viel mij zo wie zo op. We zaten bij de Bit piste en hadden net de demo van Sebastian Fernandez gezien. Zat toen niet stampvol, daarna kwamen Anky en Riecky. Achter ons (Madelief en mijn persoontje) hadden een stel dames plaats genomen die alleen daarvoor kwamen en niet wisten hoe hard ze moesten klappen als er iets was gedaand. Zeer pijnlijk voor onze oren. Heb momenten mijn oren dichtgedrukt. Na de demo was het stel meteen weer verdwenen.

Ben trouwens ook benieuwd naar foto's van de cobra. Lijkt mij erg mooi om te zien.

retivi schreef:
Ermelo heb ik het ook al met Eric van Finca Linda over gehad.
Maar dat moet dan net wel beschikbaar zijn, op tijd boeken dus!
het is wel mooi centraal, want 2 uur met een onervaren paard op de trailer is niet lekker, gelukkig was Luna super braaf!

Maar zijn er niet altijd mensen die dat hebben? Want volgens mij zijn er ook Belgische deelnemers en die moeten dan weer een stuk verder reizen dan naar Deurne.
Maar goed, heb mijn mond te houden. Ik heb geeneens paard dat ik kan inschrijven ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 14:53

Nombrado; het was niet zozeer dat deze jury een voorkeur voor en bepaald type had, juist meer dat het de meest uiteenlopende paarden waren die in de prijzen vielen. Hij was nogal grillig zeg maar, haha
Maar dat maakt mij niet uit, als het maar leuk is. Het maakt mij ook niet zoveel uit waar het is, vind het niet erg om wat verder te moeten, wij maken er toch altijd een weekendje weg van.

Ik heb het dit weekend juist wel heel gezellig gehad bij de stands van Finca Linda en de Woeste Hoeve waar ze heerlijk hoestdrank hadden, hihihi

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:59

Angela schreef:
Dat lopen onder de proeven was echt heel aso... en dan niet zachtjes... maar *KLAP* stoel naar boven, luid opstaan, nog drie keer draaien en nog net niet stampvoetend langs de ring weg...

Je zou toch anders verwachten van paardenmensen.... blijkbaar toch een hoop mensen met paarden...

Het was zelfs zo erg, toen wij in gingen stappen op de renbaan, er drommen mensen stonden te kijken maar vooral niet aan de kant wilden.. En zelfs boos keken toen we er langs wilden.. Bleven gewoon staan.. Tja, je moet toch ergens instappen en losrijden.
er was een klein bakje achter de showpiste, maar die was veel te zwaar en onregelmatig..
En er was een weiland waar losgereden werd, en daar werd door de dressuurruiters al druk gebruik van gemaakt..
Daar kon je met goed fatsoen ook niet los rijden.. Temeer je om de oren werd gevlogen door paarden die op hoog tempo aan het draven en galoperen waren..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:45

Cyrina schreef:
Nombrado; het was niet zozeer dat deze jury een voorkeur voor en bepaald type had, juist meer dat het de meest uiteenlopende paarden waren die in de prijzen vielen. Hij was nogal grillig zeg maar, haha
Maar dat maakt mij niet uit, als het maar leuk is. Het maakt mij ook niet zoveel uit waar het is, vind het niet erg om wat verder te moeten, wij maken er toch altijd een weekendje weg van.

hihi, en dat zeggen elk jaar weer de mensen die lager eindigen dan dat ze hadden gewild.
waar ik meestal zelf op let, (en dan gaan er al heel wat paarden lager eindigen dan ze nu gedaan hebben)
niet zozeer morfologisch.
maar meer beweging...
de kracht in de achterhand....en vaak zie ik er maar weinig in een keuring die dat hebben.
naast de krachtige ah, ook een zeer uitgebalanceerde bouw in balans.
dan vallen bij mij al een Marismeno (hoe mooi ik hem ook vind) al af. Die vind ik veel te slap in de achterhand.

hoe ging het met Humbaro eigenlijk?

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:58

dat heeft niks met de mensen te maken die lager eindigden want iki vond het ook een rare jury en raar gepunt terwijl onze merrie kampioens merrie is dusja daar ben ik het niet mee eens.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:00

Ik hoorde het zelfs ook van de Spanjaarden, daarnaast ben ook ik goed ge-eindigd, maar vond ik het toch een vreemde jury.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:02

SasJumper schreef:
dat heeft niks met de mensen te maken die lager eindigden want iki vond het ook een rare jury en raar gepunt terwijl onze merrie kampioens merrie is dusja daar ben ik het niet mee eens.

heb je gevraagd waar deze jury specifiek op lette?
elk jaar is het weer anders.
je ziet dit in de spaanse keuringen net zo
het was 4 jaar geleden weer "mode" het iets ramshoofd weer erin te fokken
dat soort onderdelen wordt altijd op gelet.

waar was jij het bv niet mee eens?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:03

Cyrina schreef:
Ik hoorde het zelfs ook van de Spanjaarden, daarnaast ben ook ik goed ge-eindigd, maar vond ik het toch een vreemde jury.

"de spanjaarden?" wie bedoel je daarmee?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:04

Nombrado, bedoel je Hubaro, van Koertshuis?

Zo ja, die is 18e geworden.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 12-09-11 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:05

nombrado schreef:
Cyrina schreef:

"de spanjaarden?" wie bedoel je daarmee?

De mensen die uit Spanje kwamen met hun paarden om mee te doen in Nederland en de Spanjaarden die ingehuurd werden om paarden voor te brengen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:05

Cyrina schreef:
Nombrado, bedoel je Hubaro, van Koertshuis?

Zo ja, die is een na laatste geworden.

jep, ik bedoel Hubaro hahahaha
Ik weet nl dat ie een tijdje bij Marjan had gestaan? in training?
ben benieuwd hoe hij eruit zag...
en hoe het ging.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:07

Ik heb hem niet gezien, de groep was in 2en gespits omdat hi jzo groot was, ik stond niet met hun in de ring.

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:08

ik was het niet mee eens bij sommige paarden punten voor bewegen want het was zo een verschil tussen sommige paarden terwijl ze vaak niet veel verschilde van beweging ook sommige paarden op bouw die heeel rank waren scoorde hoger dan mooie met veel front paarden hij punten anders dan voor het ras gevraagd werd maar dat vind ik en ieder zijn smaak zeg ik dan onze merries waren naar mijn idee goed gepunt zelfs bij 1 dacht ik wat te hoog maarja hij punt over het algemeen wat laag hoorde ik van mensen