[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:38

Tos? Huh, haflinger? Dit is een barokke topic ;)

Masaro: Hihi, leuk!! Ik vind terosso ook een onwijse knapperd :9 Wanneer ga je nu kijken?!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:44

Masaro - ik vindt terosso ook een lekker ding maar ik hou het toch echt maar bij 1 haha :p

Iloon - hoe gaat het met chico

Penney - leuk dekje hoor

jolijn - ook ik ben wel van de setjes hoor vindt het altijd wel leuk en sjiek

Amanda - gave collectie en dat bruin heel mooi

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:06

Dit is inderdaad een Barokke topic, geen Haflinger topic. :=

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:17

masaro schreef:
Prinslover: idd serious verliefd op terrosso ja hahahha nee komt in pricipe niet te snel wacht alleen nog ff tot ik verhuist ben hebben pas een nieuw huis gekocht. Ik zou zondag gaan kijken maar ivm met ziekte en blessure ging dat helaas niet door dus ben nuu ff kijken voor nieuwe datum. Maar we (ik en het gezin) hebben al wel besloten om het toch maar niet bij 1 te houden hahahahah.
alleen de andere worden wel veulens.

Machonito; hoe is het nu met de kleine??? al weer wat beter???

Nou hij hoest een klein beetje maar nu hoest Marcel erg ;( en heeft pijn in zijn keel en bij mij begint dat ook op tekomen |(
Gelukkig heb ik een afspraak vast staan bij de dokter voor Donderdag :o

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:19

Masaro: Was ook niet als werk bedoeld, anders moet je onder het mom van een paard kopen gaan proefrijden :P

denise: Oww wii is leuk! Heb sinds kerst een wii, vooral in het begin erg verslavend! Leuk dat je nog zo verrast was door je vriend!

Benthe: Iep! Leuk!!!! Niks leuker dan daten en kriebels! Heeft het een naam :P? Ik val normaal ook altijd op een bepaald type, felix viel daar ook helemaal buiten maar is toch nog wat geworden ;) (al is dit niet erg optimistisch voor je:P)
*jammer dat de veluwe niet nu is...volgens mij liggen we alleen maar te giebelen :P*

paola: Gefeliciteerd!

Penny: Heeft je vriendje het zo weer goed kunnen maken na zn leuke actie van de week ;) Bij mij zou hij wel punten gescoord hebben ;)

Ilona: Hij laat je wel weer schrikken! Gelukkig is er niks aan de hand!

amanda: Gefeliciteerd!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:20

Zo, net Picasso uitgebreid gepoetst! Hij is al aan 't verharen, echt niet te geloven zeg. :)
Alleen hij had z'n eigen kootholte opengetrapt van z'n voorbeen tijdens 't spelen, dus nu had 'ie een behoorlijke lelijke wond in z'n kootholte zitten. Dus maar even ge-betadinet, nu 'issie zielig. :(:) Haha.

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:42

Mies-apollo: hahaha sorry blond hahahaah. komt allemaal wel goed gewoon snel bij mijn droompaardje gaan kijken.

heikedenise: dat gaat bij mij niet lukken hahah dochtertje en zoontje zijn ook paardengek. En vindt het ook leuk om er meer te hebben voor het kudde gevoel. en straks plek zat dus dan gaat het toch wel kriebelen. maar dan wel veulens zodat je een band met ze op kan bouwen (de kids dan he,natuurlijk wel onder begeleiding).

Prinslover: wanneer ik ga kijken dat weet ik nog niet zit in een erg drukke tijd op dit moment ga namelijk over 5 weken trouwen en ik ben nu ziek dus...... Maar zodra beter wil ik ondanks drukte toch erg graag gaan kijken. Heb hem tot nu toe alleen op foto/film gezien en wil toch graag weten of ik ook echt die klik heb met hem. hij kan nog zoooo moooooi zijn maar zonder klik koop ik geen paard. dus zodra ik beter ben ga ik ff afspreken met lobke. maar dan laat ik het jullie wel weten hoor als het zover is :D :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:17

jullie gaan véééél te snel voor mij :+

Onder hoeveel grams hebben jullie je Geschoren Paardjes staan?

Machonito @ ook een gezin 'ziekte dus' hier thuis kreeg íedereen het ook :j allemaal.
En wat een onwijs scheetige foto :+:
Picassox @ Ha zie aan de foto van wie je het heb gekocht! :+ haha

maar ikga nu even eten dus kan niet verder reageren :wave:

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:35

Kiki, haha, is dat erg dan? :+

Picasso heb ik in jachtpatroon geschoren. Hij staat onder HH Highliner van 450 gram (dikke versie) en Weatherbeeta met halve hals van 250 gram. Best dik dus. :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:38

tuurlijk niet :D :+ haha

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:41

Haha, ik denk er is iets slechts aan ofzo. :=

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:51

amanda: gefeliciteerd!!
ilona: oef, en nou maar hopen dat het allemaal niks aan het handje is. hoe staat het er momenteel bij?

gvd, ik baal echt, ben zo pissed :( . had een heel mooi dekje op mp gevonden bij iemand die was gestopt met haar anda. ik al diverse keren gebeld, voicemail ingesproken en gemaild maar geen enkele reactie. ok dat is dan jammer maar als je dan bij haar "alle advertenties" kijkt en concludeert dat ze in die bel en mail periode gewoon nog andere advertenties heeft gezet en gewijzigd, dat maakt mij zo pissig. en vanmorgen zie ik dat de dekje-adv. verwijderd is. bahbahbah, zulke people moeten gewoon niks verkopen. een mailtje terug is toch wel het minste wat je dan kunt doen. ach misschien dat ze daarom gestopt is, die zijn geen barokkie waard haha :Y)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:47

Frankiej: bah dat is altijd wel balen ja...
zoek zelf ook special Anda dekjes :D heb 1 zwarte met allemaal goude franjes eraan, voorderest
kan ik geen leuke nergens vinden... :(

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:50

Frank: jammer dat zulke mensen bestaan :( gewoon eventjes terug mailen kan zeker niet kwaad :(
zulke mensen doen dit ook met paarden helaas maar waar :(

Bah balen hoor :(:)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:52

Wij hebben ook spaanse dekjes 1 zwart met goud wat erg mooi staat bij Baron en 2 stuks rood met geel 1 was namelijk van Llano :o

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:56

Zo, jullie zijn lekker snel doorgegaan met kleppen! :P Volgens mij is dit topic wel binnen een half jaar vol :=

Malin: Ow, wat gaaf dat je die opleiding gaat volgen!!
Jeetje zeg, dat filmpje met die IJslandse paarden, dan schrik je je ook wezenloos, gelukkig zijn ze allemaal uit het water gehaald!

Michelle: Wij vieren hier geen carnaval :n
Hoe gaat het met J? of is die al weer uit beeld?

Ilona: Waar blijven de speelfoto's met de zwarte anda?
Ik kan je filmpje niet zien :n
He, gedsie Iloon, laat ie je weer zo schrikken! Misschien dat er iets dwars zat en dat het later opgelost was..
Bah, nu lees ik dat hij alweer er last van heeft. :(:) ;( Ik ga heel hard voor je duimen meid!!
Heb je al nieuws? Ah, ik lees het al weer. Gelukkig staat hij inmiddels weer! Hopelijk is het echt niks!

Penny: Veel plezier op Equitana! Daar wil ik ook nog een keertje flink inkopen doen :j

Paola: Gefeliciteerd!!

Madelief: Whahaha dat valentijnsdag cadeau wat je bedacht hebt is echt grappig!!!

Peet: Wat leuk dat je een valentijnskaart hebt gekregen :D

Cyrina: Sterkte met Bobby :(:)

Amanda: Ik blijf Nino zo stoer vinden!!

Lobke: Hoe ging je les bij David?
Ah, ik lees het al! Jeetje wat heb je toch 2 toppaarden onder je kont en dat ze ook zo lief waren op de trailer :+:

Hosante: Gecondoleerd, heel veel sterkte!! :(:)

Frank: Leuke foto's :j Zien we Des ook eens met zadel ;)

Benthe: Haha, was het huisje leuk ;)
Hihi, dat jullie dat durfde hand in hand zitten :P :=

Yenneke: Ik herken je verhaal met rijden op X-tremo. Vaidosa wil ook zo graag en gaat dan ook heel hard, ik ben met haar ook goed aan de weg aan het timmeren met zo rustig mogelijk draven.

Marit: Wat leuk dat je ook weer langs komt :D
Pfoeh, vallen op het asfalt is niet niks, gelukkig is dat allemaal goed gegaan.
Zo, dat is vaak van zadel verwisselen, dan is Sam zeker flink uitgezwaard, dan ben ik wel benieuwd naar recente foto's!!

Masaro: Wat lees ik nu, ga jij bij Terroso kijken, zou wel leuk zijn als hij in dit topic blijft :D

Vandaag heb ik voor het eerst over Bonita heen gehangen en die stoere dame vond het niet eng! We hebben ook een stukje gestapt en toen bleef ze ook heel rustig! Het inrijden van Bonita is dus officieel begonnen *\o/*

Met Igneo gaat het ook super goed :D Zaterdag is Aline komen kijken en die was ook blij om te zien hoe lekker rustig hij er bij stond :D Sinds woensdag staat Igneo met Daisy, Salazar en Bonita buiten en dit ging hartstikke goed, dus vandaag hebben we ook Vaidosa aan de groep toegevoegd. Dat ging ook wel aardig, alleen moest Igneo het niet wagen om in de buurt van Vaidosie te komen..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:17

Masaro, je bent natuurlijk ongelooflijk welkom hè ;)
Ik hoor het wel als je beter bent!
Is dat dan pas na je trouw of wil je jezelf een pré-trouwkado kado doen? :D

Elske, super gefeli met je wedstrijd met Sisco!!!! In welke klasse start je hem?
Hihi, dat jij het met David over mij hebt :P
Licor heeft idd fijn gewisseld, zoals je weet hadden we hier gigantische problemen mee, dus je kan wel geloven hoe blij ik ben nu die wissels eindelijk lukken. En dat allemaal dankzij David, ik ben erg blij dat ik de stap genomen heb om naar Aken te gaan :D
Ik start zondag de eerste keer M3, ben erg benieuwd. David vroeg me om hem op de hoogte te houden, ik vind het wel fijn dat hij zo betrokken is :)

Fijn dat alles zo goed gaat met Igneo Sanne! En over Bonita gehangen, jij gaat je werk nog hebben met alle paardjes :)
Fijn ook dat Aline Igneo blijft opvolgen, is toch een droom van elke fokker om iemand zoals jij te vinden voor hun fokproduct :D

Ai Heidi, allemaal ziekjes dus :(:)

Ilona, houd je ons op de hoogte ivm Chico?
Laatst bijgewerkt door Idra op 16-02-09 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:27

Ilona: Dat is schrikken zeg met Chico, hopelijk is het niks!
Machonito: Hopelijk is iedereen snel beter :P.
Frank: Balen zeg van dat dekje! Ze kunnen dan idd wel wat van zich laten horen!
Sanne: Spannend zeg gaan beginnen met Bonita, wel dapper hoor dat ze het niet eng vond :). En fijn ook dat Igneo nu gewoon in de groep kan lopen!

Gister ben ik nog langs geweest bij Atlas, het regende echt onwijs hard en moest zn beweging nog doen. Dus we zijn lekker helemaal zeiknat geregend in de longeerbak. Atlas vond het niet leuk en ik vond het ook niet leuk :P. Daarna maar even weer op zitten drogen met zn tweeën :P. Morgen ga ik weer even naar Atlas. Hopelijk is het droog en is de bak goed te doen. Dan kan weer eventjes rijden.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:55

Hoi iedereen :wave:

*.....gaat even bijlezen* ---> 5 pagina's verder:

_Saida_; met testen op kleur bedoel ik dna van haren laten testen in het lab. Je kunt haren opsturen en aangeven op welke 'genen' je het dna wilt laten testen. Bijvoorbeeld creme gen in Urbino's geval.

Mies_Apollo; Ik dacht er ook al aan om de kleur te laten testen. Voor Urbino kreeg ik van iemand de tip hem te laten testen op Pearl gen en op welke basiskleur hij heeft.

Karina; Bij de mini's zal dat ook wel veel gedaan worden inderdaad, het kleurtesten. Ik ben 3 keer op de NMPRS HK geweest in Bunschoten... daar loopt heel wat diversiteit aan kleur rond *D Ik wil testen op Pearl gen en basiskleur.

Pipi; gefeliciteerd!! Mooie foto's

Madelief88, van harte met je nieuwe baan!

Lusitana; Wat een mooie foto van Aramis :9
Zeker fijn, zo'n werkwillend paard.
Zoals ik je al vertelde....ik vind het een schóónheid, die perlino hengst. Voor mij echt niets mooiers dan een mooi cremekleurig Portugees paard.

Amanda89; gefeliciteerd met je nieuwe bruine zadel! Hopelijk is hij er binnen 8/10 weken. Toen ik mijn zadel ging kopen kon ik kiezen tussen de Chocolate en de London. Ik wilde gelukkig liever de London dan de Choco, want bij de Choco had ik ook moeten wachten. Niet dat dat nou zo'n ramp was geweest. Maar je zadel meteen meenemen is natuurlijk leuker!

Duende01, mooie schimmel heb je.

Evdpanne, grappige foto's, leuke pony is dat! Op stal bij ons staat ook een heel klein schimmeltje waar Urbino ook wel eens naast staat in de wei. Kan hij ook altijd zo mee stoeien.

Aafjes, succes woensdag.

Wat betreft die papieren, ik heb ook een Lusitano cruzado zonder papieren. Maakt voor mij allemaal niet uit.
Als ik stijl achter over val van een paard is het goed :+ :D Maar als ik fokker zou zijn, zou het anders zijn natuurlijk.

Druk met school op dit moment, veel opdrachten te fotograferen ( voor mijn opleiding ) en daarbij werk ik ook nog een aantal uren. Het werk ( op stal ) is echt super leuk. Paarden buiten zetten en een aantal koolzaadstro-stallen doen.
Met Urbion gaat het heel goed. Hij is weer heel goed hersteld, hij is weer lekker buiten en we zijn ook weer aan het werk. We komen met de dag weer meer op gang! Vanavond zijn voetjes en staart weer even gewassen....is hij morgen weer stralend wit!

Kreeg laatst de vraag of ik met Urbino wil rijden op de Fokpaardendag bij ons in de stad. Als het doorgaat ga ik er wel naar toe met Urbino. Weet niet hoe dat zal gaan, maar hij wordt er in ieder geval een ervaring rijker van. Ik mag dan een stukje rijden samen met een Andalusiër.

Ten slotte; Over iets meer dan een week gaan Urbino en Coco verhuizen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Denk dat Urbino zijn ogen uit kijkt. Coco heeft al eens daar gestaan ( en zij heeft ook al veel meer 'levenservaring' haha ).

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:09

Yenneke schreef:
Lobke Gaaf dat de lessen met je mannen zo goed gingen! Ik denk dat ik echt maar eens een keer bij je moet komen kijken, want ik wordt steeds nieuwsgieriger naar ze. :Y)

Verder heb ik wel wat bijgelezen, maar het is weer zoveel om even snel op te reageren. Zit nu ook op m'n werk en m'n eerste klant van vandaag kan elk moment komen.

Ik heb gisteren les gehad en het ging gelukkig weer goed! Geen steiger-geintjes meer. Gewerkt aan gehoorzaamheid, kadans en lossigheid. Hij wil zo graag werken dat hij het liefst hard gaat lopen. Op zich niet verkeerd die voorwaartse drang, maar hij moet dan ook nog loslaten. Ik moest echt langzaam gaan draven, bijna stappen eigenlijk, en dan kwam hij in zijn ritme en balans en kon hij zich goed loslaten.
Hij bood rechtsom ook nog een galopje aan dus ook nog een paar voltetjes galop meegepakt.

Later kwam de merrie van de buren terug van buitenrit. Daar reageerde hij best heftig op. Kop omhoog, stil staan, sterk maken en hinniken. Pffft... ik moest echt even sterk worden om dat hoofd naar beneden te krijgen. Toen weer gaan draven en gewoon weer aan de drie punten werken waar we de les aan hadden gewerkt en toen was z'n koppie weer bij mij. Hij wordt een echte vent nu (is ook alweer bijna 6).

M'n klant is er!!

Je bent welkom hoor!!
Haha, X-je wordt een echte hengst nu, plaats je nog snel eens wat foto's van hem?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:23

Heidi een baby!!!!!!!!!!!!Dat had ik dus helemaal gemist :o GEFELICITEERD! Wat gaaf zeg!

Frankiej, balen dat er niet op je gereageerd is....duitse ebay proberen!! In duitsland is het barokke wereldje een stuk groter. Daar kan je vast wat vinden. Ik heb een spaans dekje van el mosquero, altijd super service! En een zwart franje dekje uit NL. Maar die zijn wel bijna 70 euro.....

Lobke helemaal in de paarden en nog een paard erbij van de fokker. Super dat ze zoveel vertrouwen hebben in je zeg! Ik heb morgen les. Kijken of juf zich ook laat lenen voor foto's! :D
Terroso is een leukerd zeg.....
Je rijdt Igneo ook, ook barokke neem ik aan? (gezien de naam :D )

naatjuh, bij el-mosquero.de en elcaballo.de hebben ze veel barok! Nog veel meer te vinden op duitse sites! Deze 2 heb ik bij besteld en dat is altijd goed gegaan!

just_kiki: Sam is ongeschoren en heeft een heel dun vachtje (maakt gewoon niet zoveel aan). Hij staat onder een 200 gram Rhino Wug. Heb ook een Rambo van 370 gram voor als het overdag ook blijft vriezen.
Als jullie goede dekens zoeken. Ik heb in Engeland besteld bij http://www.hopevalleysaddlery.co.uk dat scheelde in de uitverkoop echt bakken met geld! Een Rhino Wug medium en een Rambo XL heavy voor de prijs waarvoor je in NL alleen de Rambo hebt, incl verzendkosten! (wel even wachten op uitverkoop!)

Ilona, wat heb jij een leukerd gekocht zeg!!! Volgens mij heb ik jou ook nog niet gefeliciteerd dus bij deze!!! Lekker ding hoor!

Hoop nieuwe ontwikkelingen!!

En mocht iemand interesse hebben, ik verkoop mijn 'oude' zadel. Een Kentaur fit 2, 17,5 inch in het zwart. Zadel is in zeer goede staat! :Y)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:25

Sjaad, ik ben een beetje jaloers op jouw paard! Wat een smakelijk hapje! Ik wilde ook zo graag een speciaal kleurtje en kwam terug met een bruintje :-) Mijn tijd komt nog wel! :-)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:28

Joyce, leuk die veulenfoto's van Bandito! Superschattig. Dat kan ik ook wel vergeten uit Spanje :+

Naatjuh, jij hebt ook een smakelijk hapje zeg!! Zijn echt een hoop mooie paarden bij gekomen!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:35

Poeh.... Ben echt úren aan het bijlezen hahahahaha :+ Hele klus.
Wel heel erg leuk hoor, maar dat ga ik net vaker redden.

Dekke050; welkom, mooi paard

Zasread; knap allemaal, de ruiters op dat filmpje.

Jus; Knappe schimmel op de foto! Mooie foto, van je dochter op het paard. Rijdt ze niet op Spaanse paarden? :D

MelisXFeikje; sterkte met je paard. Hoe is het nu?

Joto; Gefeliciteerd met de geboorte. Ik heb zo'n gevoel dat het een knap paard gaat worden!

Banditto; Ik vind het ook een erg mooi filmpje, had hem ook al eens gezien. Lijkt me héél gaaf om dat te kunnen.
Simone, weet jij toevallig wat dat eerste paard voor een kleur heeft? Nu we toch bezig waren over die kleuren.

Machonito, en is het al weer beter?

Amanda89; sjiek zadel, mooie rijfotos'! Ik heb ook de Anky geprobeerd bij Urbino, maar die lag niet mooi op zijn rug.

Idra, hoe is het gegaan bij David de Whispelaere? Ik had graag willen komen, maar ben niet zo'n held op de weg. In Nederland is geen probleem, maar in België ken ik de wegen niet. Ik hoop dat Terroso lief is geweest!
Zag trouwens dat David ook op Equitana komt. Hopelijk kan ik zijn clinic daar zien.
* ik lees dat je al een verslag hebt geschreven*
Leuk verhaal, ik ben heel benieuwd naar de filmpjes!

Frankiej; Je paard ziet er inderdaad heel lief uit. Ik vind jullie een mooie combinatie. Gezellig ook, met de pony!!

Banditto; ooh wat lief die veulenfoto's van je paard! Ik krijg als het goed is binnenkort ook nog een keer foto's van Urbino toen hij nog jonger was :D

Robijntjah; wat een fijn bericht, over je foto's! Ik heb gereageerd in je topic.

Elskevree, welkom

Hosante, gecondoleerd, sterkte.

Amanda89, gefeliciteerd

Prinslover; Ojee dat klinkt niet goed allemaal. Ik hoop dat het goed gaat met Chico nu.

Lief die valentijscadeautjes. Ik heb geen vriend, dus ik heb ook geen cadeautje te laten zien :P

En die dekjes; ik rijd op dit moment altijd met de BR event. Heeft iemand ervaring met de Stubben dekjes? Die lijken me ook erg fijn.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 16-02-09 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:38

Lusitano schreef:
Sjaad, ik ben een beetje jaloers op jouw paard! Wat een smakelijk hapje! Ik wilde ook zo graag een speciaal kleurtje en kwam terug met een bruintje :-) Mijn tijd komt nog wel! :-)

Dankje :o :D Ik ben ook heel verliefd op mijn paard, op zijn buiten én binnenkant.
Jij hebt ook een prachtig paard. Die schimmel in je profiel vind ik ook erg mooi.