Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
rockwitch schreef:Ja ik neem vanavond naar mijn paard een grote knuffelkoe mee, kijken hoe hij daarop reageert. Als hij die niet eng vind ga ik een stier gebruiken, moet wel lukken. Even goed oefenen met het prikken en dan doe ik mee met de clinic hoor.
verkleed door de bak laten rennen?
StableEnable schreef:nee het gaat om de eenheid, de adrenaline en de status. Bloed, vechten, pijn, angst en stress, das allemaal alleen maar een bijkomstigheid. en tja, voor een beetje cultuur kunnen we daar best aan voorbij gaan.
Die regels v.w.b. de lengte van de bandarilhas zijn wel interessant. als je die ff toelicht denk ik dat zeker de helft van de lezers om is.
Als we dan allemaal weten hoe lang die 'pijlen' (oei niet diplomatiek woord) mogen zijn en waar we ze dan wel in een stier mogen steken, dan kunnen we een beetje oefenen en het fantastische gevoel ervaren. en bij oefenen mag je natuurlijk ook nog wel verkeerd steken. je moet tenslotte alles eerst leren.
jus schreef:Citaat:Echte paardenvrienden brengen hun dier niet bewust in levensgevaar.
Er gaan meer sport en racepaarden kapot en naar de slacht dan paarden die worden gestoken door een stier !!!!!
Citaat:Denk dat we maar eens een clinic moeten organiseren ofzo
jus schreef:Citaat:Denk dat we maar eens een clinic moeten organiseren ofzo
Citaat:ze worden super verzorgd, staan in enorme boxen, krijgen dagelijks training, worden vaak even in het land gezet bij stress, zodat de dieren OPTIMAAL kunnen functioneren!
Vaak vinden ze het nog prachtig ook.
jus schreef:Is inderdaad goed idee , om goed te leren paardrijden.
Ik ga niet het stierenvechten goed of afkeuren maar ik kom veel op stal bij rejoneadores en de verzorging die deze paarden hebben zie je niet veel (zo goed)
Ook hun andere dieren honden etc tot in de puntjes verzorgt.
Een toro bravo is niet te vergelijken met de nederlandse koe of stier dit dier word alleen met het doeleinde gefokt voor de ring dus om aan te vallen.
Veel families leven van deze traditie en hebben juist veel respect voor de stier.
Ik snap best dat de sommige filmpjes van youtube niet om aan te zien zijn en wil dit ook niet goedpraten maar als de stier te lang lijdt krijgt de stierenvechter boete en waarschuwing.
Ik zie dit ook niet als een sport maar de rijkunst van deze jongens is heel goed en de paarden super om te rijden , licht , wendbaar etc.
Als ik zie hoe deze stieren en paarden leven dan zie ik dat toch liever dan andere dieren die op een andere manier worden misbruikt.
Dit topic gaat over rejoneo dus filmpjes plaatsen over stierenvechten te voet heeft weinig nut heeft namelijk niks met dit topic te maken.
,hoe kunnen ze toch...
) detour schreef:jus schreef:Ik snap best dat de sommige filmpjes van youtube niet om aan te zien zijn en wil dit ook niet goedpraten maar als de stier te lang lijdt krijgt de stierenvechter boete en waarschuwing.
+[/i]

,dat scheel ook wel weer... suleilitha schreef:Ik snap overigens niet dat een topic als dit, waarin een vorm van dierenmishandeling door enkele mensen zelfs wordt aangeprezen, nog steeds loopt.