Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
cloris schreef:in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat
cloris schreef:Fuur is een heel lekker ding
Lusitano schreef:Kan je jouw zadel niet aan laten passen Lobke? Er zijn zadelmakers die ze helemaal uit elkaar kunnen halen. De boom zou in feite nog goed kunnen zijn voor hem.
Citaat:op het moment dat hij jouw hand opzoekt is hij gewoon nog niet volledig op zijn eigen benen aan het lopen ik moet zeggen dat ik gister aan het rijden was en in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat en even mijn bovenbenen aanknijpen en poef terug in tempo..... maar dt is ook niet makkelijk geweest maar ik heb een instructrice die daar heel erg mee bezig is, eigen benen lopen, tact en regelmaat, afdruk en balans
Moeilijk maar je hebt wel eer van je werk.
madelief88 schreef:@Spokie79: In de afegelopen rustperiode voor Furia hebebn we stappen aan lange teugels geprobeerd en ook draven, dat gaat goed! Ik doe het gewoon met longeerlijnen, maar lijkt me zo lastig om goed te longeren daarmee, aangezien ik normaal wel met zweep erbij longeer. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken met gewoon twee longeerlijnen?
madelief88 schreef:cloris schreef:in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat
In duitsland is dit een vereiste oefening in een dressuurproef, ben even kwijt hoe het heet, maar is inderdaad heel goede oefening om te controleren hope je paard aan je hulpen is! Bij Furia gaat dat nog lang niet lukken maar met mijn vorige bijrijdpaard lukte het wel! Fijn gevoel