[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vicky

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:27

Gefeliciteerd!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:28

Geveuliciteerd, mooi dat alles goed is gegaan, we zijn heel benieuwd naar de foto's was je erbij toen het geboren werd Go jij! Go jij!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:41

Gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Graag meer info please Haha! en foto's!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:42

Gefeliciteerd Lusitana!

De reden dat ik geen barokke wedstrijden rijd is omdat er bij ons in Belgie naar mijn gevoel niet echt een leuke sfeer heerst... Bij de UDR daarentegen wèl, iedereen is daar een stuk minder hautaine en vriendelijk Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:06

@Lusitana: gefeliciteerd. Ben ook reuze benieuwd naar de foto's! Wanneer is ze geboren?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:12

Lusitana, gefeliciteerd!!
Wat apart, wildkleur, hopen dat ze zo blijft!
Komen er snel foto's!

Idra, wat jammer zeg van die sfeer op de wedstrijden...
Lijkt me voor meeste mensen toch hobby...

Redina, wat fijn dat het goed gaat met Enno!
je hebt gelijk dat je 'm lekker even het land in laat! Knipoog

Wat de wedstrijden betreft, heb je helemaal gelijk, gewoon voor het plezier!

Regine, super dat het zo goed gaat met de kleine man!
Daar zal mams het inderdaad nog druk mee krijgen! Haha!

Marit, welcome back! Haha!
Wat een toestand weer met de zadels zeg...
Blijft toch moeilijk met die ronde ruggen van de barokkies...
Vervelend dat je al die tijd zo hebt getobt, daar wordt je inderdaad niet vrolijker van...
Wat voor zadel heb je er nu op liggen, dat het zo'n verschil maakt?

Madelief, lekker dat het goed gaat met Furia.
Wel goed even soepel maken aan de longe, kunnen jullie straks weer aan de slag! Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:25

Lusitana, wat gaaf!!!! Wordt het een schimmeltje? (most likely..) Go jij! Go jij!
Alles goed met moeder en kind?? Plaatjes??? Haha!

Elles, het is een fryso Capri geworden. heb het pas over 8 weken want het moet nog gemaakt worden. Chestnut...roodbruin dus. Ik vermoed dat jij dat wel kan waarderen Haha!
Het zadel wat ik nu gepast heb heeft keilkussens. De zadelmaker en ik vonden dat niet zo´n goed idee, dus het standaard zadel kon ik zowiezo niet nemen.
er gebeurd echt een klein wonder onder mijn kont! hahahahaha Vork
Laatst bijgewerkt door Lusitano op 04-05-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:26

Vergeet ik nog op Marit te reageren! Wat jammer dat Sam zo veel last had van je zadel, wat voor een zadel was het dan?Gelukkig heb je snel een nieuw zadel Lachen

Ik ben volop aan het sparen voor een ander zadel. Voorlopig gaat het nog, maar Licor is echt zodanig uitgezwaard dat ik toch echt moet denken aan een ander zadel...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:28

Ik had een Branderup, lederen boom. Ik vond het een droom om op te zitten maar sam had er duidelijk minder mee op...
Kan je jouw zadel niet aan laten passen Lobke? Er zijn zadelmakers die ze helemaal uit elkaar kunnen halen. De boom zou in feite nog goed kunnen zijn voor hem.

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:34

Lusitana: Gefeliciteerd met je veulen! En mooi dat alles goed is!
Lusitano: Jammer dat het even niet ging met rijden, maar het zal vast super voelen dat het nu toch weer goed gaat komen! Super hoor! En veel plezier met je paardje Haha! En mooi verwoord: er gebeurt een wonder onder mijn kont Knipoog super!
Regine: Jij ook gefeliciteerd met je veulen Lachen
Redina: Mooi dat het met Enno nog steeds goed gaat. Wij hebben onze shetten op DA-advies ook veel buiten gehad ivm infectiegevaar, dus prima dat je hem even buiten zet. Sterkte bij het herstellen! Komt vast goed!

Ga zo weer op Nico rijden, heerlijk dit weer, en hij doet het zo goed de laatste tijd.. Lachen Jammie Vork
Jullie veel plezier met dit mooie weer en jullie paardjes!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:37

Lusitana van harte gefeliciteerd hoor!! Zaten die dames van ons toch nog redelijk bij elkaar in de buurt!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:40

Marit, klinkt goed! Pling
Gauw foto's maken als je 'm hebt! Knipoog

Hunnebun, veel rijplezier, het is er super weertje voor!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:17

Lobke; volgende keer dan maar filmen toch? komt goed Knipoog op het moment dat hij jouw hand opzoekt is hij gewoon nog niet volledig op zijn eigen benen aan het lopen Knipoog ik moet zeggen dat ik gister aan het rijden was en in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat en even mijn bovenbenen aanknijpen en poef terug in tempo..... maar dt is ook niet makkelijk geweest maar ik heb een instructrice die daar heel erg mee bezig is, eigen benen lopen, tact en regelmaat, afdruk en balans Cool
Moeilijk maar je hebt wel eer van je werk.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:19

cloris schreef:
in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat

In duitsland is dit een vereiste oefening in een dressuurproef, ben even kwijt hoe het heet, maar is inderdaad heel goede oefening om te controleren hope je paard aan je hulpen is! Bij Furia gaat dat nog lang niet lukken maar met mijn vorige bijrijdpaard lukte het wel! Fijn gevoel Ja

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:29

@Lisenka, wat erg, als je zo een pony aantreft. En hoe zon dier dat dan ook voor elkaar krijgt..!
@Lusitana, hartstikke gefeliciteerd, ben ook benieuwd naar de foto's van het veulentje!
@Lusitano, heel veel succes met sam en het rijden, dat lijkt me heerlijk als het weer goed gaat dan.

Zo vandaag Fuur weer heerlijk gewassen, hij is nu weer superschoon! Vooral zn staart.
Hier een fototje van het wassen, hij was lekker aan t flemen Haha!
Afbeelding

En hier nog een 'after' foto, wat een schone staart he!
Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:46

Fuur is een heel lekker ding Vingers aflikken

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:47

Lusitana, gefeliciteerd met je nieuwe 'baby' Knipoog.

Lusitano, balen dat het zo slecht ging met rijden. Maar na regen komt zonneschijn en dat het je nu gelukkig zelf ondervonden. Ik ben benieuwd naar je nieuwe zadel. Jammer dat het zo lang duurt voor deze klaar is.

Madelief, heb je wel eens met lange lijnen gewerkt? Kan Furia ook niet zo makkelijk omdraaien. En je werkt eigenlijk gewoon met de normale teugelhulpen, alleen zijn ze veel langer. Dan kan je Fuur goed aan het werk zetten.

Hunnebun, waar blijven de foto's nou? Lachen

Vandaag eens zonder zadel gereden en weer eens aan den lijven ondervonden dat mijn zat wel iets beter kan. Uitiendelijk ging het een stuk beter en lag ik er niet in iedere bocht bijna naast. Maar moet dit echt vaker gaan doen en goed aan die zit gaan werken. Wat is met een zadel rijden dan makkelijk zeg. Hoe doen jullie dat, je zit verbeteren?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:51

@Spokie79: In de afegelopen rustperiode voor Furia hebebn we stappen aan lange teugels geprobeerd en ook draven, dat gaat goed! Ik doe het gewoon met longeerlijnen, maar lijkt me zo lastig om goed te longeren daarmee, aangezien ik normaal wel met zweep erbij longeer. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken met gewoon twee longeerlijnen?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:58

cloris schreef:
Fuur is een heel lekker ding Vingers aflikken

Ja he Cool

Ja, dat wil ik ook wel eens met hem gaan doen zus Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:00

Lusitano schreef:
Kan je jouw zadel niet aan laten passen Lobke? Er zijn zadelmakers die ze helemaal uit elkaar kunnen halen. De boom zou in feite nog goed kunnen zijn voor hem.

Nee, het is net de boom die te smal zou zijn.
We'll see, hij heeft er iig geen last van momenteel.

Citaat:
op het moment dat hij jouw hand opzoekt is hij gewoon nog niet volledig op zijn eigen benen aan het lopen ik moet zeggen dat ik gister aan het rijden was en in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat en even mijn bovenbenen aanknijpen en poef terug in tempo..... maar dt is ook niet makkelijk geweest maar ik heb een instructrice die daar heel erg mee bezig is, eigen benen lopen, tact en regelmaat, afdruk en balans
Moeilijk maar je hebt wel eer van je werk.

Inderdaad, klopt volledig en dat is ook precies waarop we gisteren geoefend hebben. Vooral in de galop is dat erg makkelijk voor hem, draf nog wat moeilijker maar dat komt nog wel. IK heb ook een supergoede instructeur en we zitten steeds op dezelfde golflengte dus ik ben helemaal tevreden.

Madelief, dat heet überstreichen en bij ons is dat ook een onderdeel Lachen De belgische proeven zijn gelijk aan de Duitse. Zo rijd ik L9, maar dat lijkt verder niet op de L1 en L2 van bij jullie, het ligt meer tussen de M2 en de Z1. Lachen
Fuur ziet er goed uit!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:02

madelief/furia : die staart is zeker lekker wit geworden! Hij ziet er goed uit!
Marit: Hier kan je heel veel steun krijgen hoor in moeilijke tijden.
En ik had je graag ook gesteund in de moeilijkere tijd. Hoe gaat het met je bijrijdster?

Malin: Hoe gaat het met Suevo? Is hij een beetje op aan het knappen en hoe gaat het met rijden?

Lusitana: Gefeliciteerd! Het heeft even geduurd maar dan toch eindelijk daar haha. Ben heeel benieuwd naar de kleur. Heel apart!

Paola: Hoe gaat het bij jou eigenlijk? Nog een keer een zadel erop gelegd?

Enno is minder aan het hinneken viel mij op. Wel voelt hij zich super stoer dus is hij steeds aan het paraderen haha. Normaal doet hij dat niet maar nu dus wel. Ik hoorde dat hij gister slecht gegeten heeft maar ja ik zelf heb er niks van gemerkt. Hij at alles wat ik hem gaf.

Vanmorgne kon hij de wei niet op (ze mogen ook maar 2 uur per dag de wei op) dus dan zet ik hem er vanavond maar even op.
Hij heeft nu 3/4 kwartier in de paddock gestaan.
er is geen verdikking en hij had geen koorts.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:05

Redina gelukkig dat er niks met hem aan de hand is. Veel sterkte ermee. Wanneer mag je weer beginnen met rijden?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:06

madelief88 schreef:
@Spokie79: In de afegelopen rustperiode voor Furia hebebn we stappen aan lange teugels geprobeerd en ook draven, dat gaat goed! Ik doe het gewoon met longeerlijnen, maar lijkt me zo lastig om goed te longeren daarmee, aangezien ik normaal wel met zweep erbij longeer. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken met gewoon twee longeerlijnen?

Ik zou ze aan elkaar knopen om een prefesorische dubbele lijn te krijgen. Zweep hou je dan in je buitenste hand, dus bij de achterhand. Je kan hem naar voren gericht houden of naar achteren en dus alleen gebruiken indien nodig (draaien vanuit de pols). Let erop dat de buitenste lijn niet te los komt, zodat je paard erop kan stappen. In principe werk je dan net als met teugels. Dus als je je paard naar buiten wil sturen, doe je dat met buitenteugel enz. Je kan met gebruik van dubbele lijnen je paard zo goed rechtrichten. Je ziet namelijk goed hoe hij/zij loopt en je kan dat dus met twee teugels corrigeren. Yenneke weet veel van dubbele lijnen. Ikzelf kan er mee werken, maar ben nog niet zo'n ster.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:16

madelief88 schreef:
cloris schreef:
in de galop ik zo mijn hand naar voren kon doen zonder dat er iets veranderde in de tact en regelmaat

In duitsland is dit een vereiste oefening in een dressuurproef, ben even kwijt hoe het heet, maar is inderdaad heel goede oefening om te controleren hope je paard aan je hulpen is! Bij Furia gaat dat nog lang niet lukken maar met mijn vorige bijrijdpaard lukte het wel! Fijn gevoel Ja

Ik vind dat ook echt knap als je al zover bent...
Dat is voor mij nog een hele lange weg te gaan...

Furia, leuke foto's!
Heerlijk he, als ze weer zo lekker schoon zijn?!

spokie79, stoer hoor zonder zadel!
Tja zit verbeteren...
'Vroeger' deed ik het wel eens samen met een vriendin, een van onze paarden aan de longe en de ander zitten, zonder beugels, zonder teugels...
Tegenwoordig komt daar niks meer van terecht, ik weet ook eerlijk gezegd niet of dat zou lukken met de dames die ik nu onder het zadel heb...

Madelief, ik longeer ook wel eens met dubbele longe, omdat je dan net even meer te zeggen hebt en meer kunt vragen.
Je kunt het een paard vrij makkelijk aanleren door de buitenlonge over de rug te laten lopen ipv achter langs en dan naar buiten te sturen met je buitenlijn als je 'ie binnen komt, en verder goed met je stem werken.
Echt aan de lange lijnen werken heb ik nog nooit gedaan. Wel eens geprobeerd, maar niet echt ver mee gekomen... Clown

Idra, vervelend dat je zadel te krap is geworden...
De boom kun je inderdaad weinig aan doen...
Er zijn wel zadelmakers die bomen breder maken, of dat echt goed is voor de boom weet ik niet...

Jullie dressuurproeven zijn echt heel anders dan de proeven hier he?
Wordt het ook zwaarder gejureerd dan in Ned?
Knap hoor, dat je al zover bent gekomen!

Redina, fijn dat het nog steeds goed gaat!
Lekker als 'ie vanavond nog even het land op mag!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:25

Bedankt voor de felicitaties en om de vragen te beantwoorden:Ik was er niet bij, ze lag vanmorgen al helemaal schoon en droog erbij, de nageboorte was ook al afgekomen.
Ze heft geen wit om de ogen of in de staart dus het kan zijn dat ze deze kleur gewoon houd, wat niet ongewoon is bij Lusitanos en al helemaal niet als, wat ik vermoed, Branca Sorraia bloed heeft.

Ik kan geen foto´s plaatsen omdat ik geen eigen pc meer heb. Hij blijkt niet te repareren.
Mijn gewone camera doet het trouwens ook niet meer, dus ik baal enorm, want ik had graag wat gewone foto´s genomen.