[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:46

Zo dat zal zeker wennen zijn! Hopelijk maakt niet te veel los in jullie verdriet en kunnen toch jullie nog zo optimaal mogelijk genieten van Flanneke! En wie weet helpt het ook wel een beetje om je verdriet een plaats te geven!

En idd. Draf is voor mij bij Sam de moeilijkste gang. Hij maakt onnoemlijk grote passen al van zichzelf. Ik controleer het altijd met een overgang. Geen reactie is niet aan het been. Dat komt de laatste tijd heel vaak voor.. :+ In de stap en de galop heb ik hem wel aan het been. :D

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:03

Hard op oefenen dan komt het weer helemaal goed :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:44

Mogge allemaal!

@ Jellie: beterschap en niet te gehaast. Laat jouw lijf nu even zijn werk doen en gun het de rust die er voor nodig is. Flan wacht wel op je. Die heeft aan een zieke Jellie ook niet wat ze verdient ;)

@ Lisenka: Er staan nog wel een paar Spanjaarden in Noord Holland. Als je het leuk vindt kan je Frío ook eens komen bewonderen. Die staat ook niet zo ver weg van Furia, Bandito en Sonrisa ;)

En over Frío gesproken. Hij gaat de laatste tijd weer heerlijk! Rijden is gewoon pure ontspanning! Zowel voor hem als voor mij. Moet hem af en toe zelfs wat inhouden omdat hij te enthousiast aan de slag wil, maar dat heeft als gunstige bijkomstigheid dat hij door zijn werkwilligheid gruwelijk scherp op de hulpen wordt. Zit door zijn enthousiastme soms schaterend van het lachen op hem.

Ook erg leuk: er is een nieuwe stalgenoot die een Andalusische hengst heeft gehad. Op een vrij verdrietige manier heeft ze afscheid van hem moeten nemen en daarom heeft ze destijds een compleet ander paard gezocht. Maar de oude liefde blijft en ze had ook meteen een klik met Frío. En hij voelt zich duidelijk meteen begrepen door haar. Tegen iedereen is hij beleeft (zolang zij dat ook tegen hem zijn), maar deze stalgenoot laat hij duidelijk dichterbij komen. Frío stelt erg prijs op zijn eigen ruimte, je moet echt toestemming vragen om die te mogen betreden. Laura (zoals deze stalgenoot heet) laat hij heel makkelijk toe. Ze verwent hem dan ook schandelijk (haar paard moet zijn wortels met Frío delen), ook bij Spanjaarden gaat de liefde duidelijk door de maag! :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:07

Angela: Wat leuk dat Shaddy vriendjes met je gaat worden. Heerlijk zo’n knuffel.
Mag ze niet steeds met dezelfde naar buiten?

Lisenka: Wat fijn dat het goed gaat met het beestenspul. En lief van de nieuwe eigenaar van Maximo.

Jell: Nee, gelukkig geen hoofdpijn meer. Voel me nog wel beroerd, maar volgens mij heerst er het een en ander. Hoe is het met jou nu? O, ik lees het al. Luister naar je lichaam en doe alsjeblieft rustig aan.

Branka: Wat heerlijk zeg. Wat lief van Frio. En ook leuk voor Laura.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:50

Ik ga maar eens naar mijn niet barokke maar toch erg leuke paardje :)

Winnie moet weer aan de bak na onze vakantie! Gisteren heb ik haar gelongeerd en ik klim er zo weer op.

:wave:

Tot straks!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:24

Ik ben weer terug! :)
Winnie liep lang niet slecht na haar vakantie. Ze had er zin in :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:47

Heey

Lisenka: Shaddy is 5, ze word binnenkort 6

Jellie : Mijn vader doet ook wat met shaddy en mijn moeder ook, maar ik het meeste ;).
Leuk maar moeilijk denk ik dat er een paard komt te staan in pablo's stal :(:). Nog beterschap :(:).

Eline: Helaas gaat ze af en toe ook met een ander paard naar buiten maar meestal gaat ze met haar vriendje naar buiten.

Shanna: Fijn dat ze lekker liep :D

Het tuig en zadel passen *\o/* *\o/*
Het zadel zit heerlijk :D. Mij houding is gelijk een stuk beter :D
Heb echt heerlijk gereden :D. Ondanks dat ze meer als een maand stil heeft gestaan was ze redelijk braaf :D. In het begin was ze erg hyper maar ze heeft niet gebokt :D. En na een tijdje begon ze lekker te sjouwen en goed te luisteren :D.
Wel is ze erg eigenwijs :P. Ze doet graag waar ze zelf zin in heeft en gaat graag bij de uitgang stilstaan :P
Het is wel echt te merken dat ze niet veel in de bak is gereden, ze slingert heel erg, heeft nog geen aanleunig enz...
maar daar gaan we lekker op trainen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:26

Dat slingeren gaat vanzelf weg :j komt goed!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:08

BrankaZ schreef:
En over Frío gesproken. Hij gaat de laatste tijd weer heerlijk! Rijden is gewoon pure ontspanning! Zowel voor hem als voor mij. Moet hem af en toe zelfs wat inhouden omdat hij te enthousiast aan de slag wil, maar dat heeft als gunstige bijkomstigheid dat hij door zijn werkwilligheid gruwelijk scherp op de hulpen wordt. Zit door zijn enthousiastme soms schaterend van het lachen op hem.

Ook erg leuk: er is een nieuwe stalgenoot die een Andalusische hengst heeft gehad. Op een vrij verdrietige manier heeft ze afscheid van hem moeten nemen en daarom heeft ze destijds een compleet ander paard gezocht. Maar de oude liefde blijft en ze had ook meteen een klik met Frío. En hij voelt zich duidelijk meteen begrepen door haar. Tegen iedereen is hij beleeft (zolang zij dat ook tegen hem zijn), maar deze stalgenoot laat hij duidelijk dichterbij komen. Frío stelt erg prijs op zijn eigen ruimte, je moet echt toestemming vragen om die te mogen betreden. Laura (zoals deze stalgenoot heet) laat hij heel makkelijk toe. Ze verwent hem dan ook schandelijk (haar paard moet zijn wortels met Frío delen), ook bij Spanjaarden gaat de liefde duidelijk door de maag! :D

Duidelijk! Toch merk ik altijd wel aan Des dat hij ook gek op werken is. Meer nog dan Samaranch. Als ik naar zijn mening te vaak met Sam in de weer ben, gaat ie altijd proberen Sam een hak te zetten, door zijn staldeur dicht te duwen, als ik Sam verzorg. Sam wil altijd nog wel even een plukje hooi meepakken. Vandaag was het weer zo ver! Haha.

Angela: Aanleuning heb ik bij sam bereikt met heel veel slangevoltes rijden!

Shanna: Win ook al lekker bezig. Nog concoursen in het verschiet?

Nou ik had me vandaag toch een instructie! Haha, Sabrina heeft zonder zadel geoefend op Prince. Daarna kwam ze kijken bij mij en ze wilde na mij Sam uitstappen. 'Of Sam dat goed zou vinden?' Ik zei al, dat ik niks garandeerde. Sam is heel wisselvallig daarin. Daarna ging Sabrina me lesgeven. Daar in stap, daar in draf... haha. Ik dacht: "Kom laat ik maar meedoen, want overgangen moet ik toch oefenen." Al met al nog meer dan anders overgangen geoefend. Op een gegeven moment ging Sam echt super lopen aan het been. Hij was lekker voorwaarts en super aan het been! Van stilstand in galop ging ie zelfs. Vooral Sabrina vond het stoer dat ie dat deed op een simpele 'klak' van haar. Zo ongedwongen het spelletje meespelen met Sabrina, had dus een superresultaat. Uiteindelijk had Sabrina het koud, hoe lang het nog ging duren. Dus toen ben ik afgestapt en mocht ze proberen om er op te klimmen. Sam was niet happig op mij met een minimens en stapte elke keer net een pas opzij, maar uiteindelijk zat ze er op! En na een korte ophouding van mij bij hem, zuchtte hij en liet haar op zijn rug zitten! Ze heeft er een dikke 10 minuten op rondgestapt, terwijl ik hem vasthield. Dus met een heel fijn gevoel op naar binnen! *D Haha, dus pas maar op, over een jaar of 15 hebben we er een nieuwe instructrice bij!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:10

Idefix: Dankjewel, dat gaan we uitproberen :D.

Haha, super sabrina :D dan wil ik over 10 jaar wel les van haar :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:12

Ik heb zondag weer wedstrijd, Anouk! Naja, volgende week dan, niet morgen. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:27

Ow? De 14e? Ik de 21e! Ben keibenieuwd! Ik zal ook voor jou duimen.

Angela: Ja Sabrina vindt lesgeven fantastisch. Van haar uit is het voornamelijk opdrachtjes geven natuurlijk. hihi.:+ Was een leuk samenspel. Ook als ze dan iets vroeg, want ze zet Sam ook graag in galop.Maar als ik dan uitleg, dat Sam wel netjes moet lopen, heeft ze geduld.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:28

Hihi ik duim ook voor jou hoor :D
Ja de 14e :j De 13e ga ik naar de HK van de Welsh in Ermelo. Daar hou ik ook nog steeds een zwak voor!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:29

Idefix: Haha geweldig :D Alvast succes de 21ste ;)

Shanna: Ook alvast succes ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:59

Thanxx! Angela. Ik hoop op prijs, die hang ik aan zijn stal om opa te overtuigen, dat een zadel wel degelijk verschil maakt! Hij wil er niet aan bij één van zijn poowns.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:07

Anouk: Was ik dus nog niet helemaal gek geworden met mijn Cabochon gedachte. Die Sabrina toch, topinstructrice.
Despi weet dus wel hoe hij aandacht moet trekken.

Mariëlle: Beterschap. De blauwe druifjes zijn trouwens heel mooi geworden. Toch een beetje lente (alleen in huis dan, het pad bij ons is nog steeds een ijsbaan). Kan me voorstellen dat het extra moeilijk is dat er een schimmel in de stal van Pablo staat.

Branka: dank je voor je uitnodiging. Lijkt me heel leuk. Vind het altijd leuk om paardjes te kijken en de mensen van hier in het echt te ontmoeten. Frio wordt dus lekker verwend.

Shanna: lekker gereden dus. Ik vind het ook een heel leuk paard om te zien.

Angela: Dan is Shaddy toch ook nog lekker jong. Dat ondeugende straalt ook wel een beetje van haar af, maar je ziet ook dat ze lief is. Zo'n lekker knuffelbeertje.

Maximo is net opgehaald. Wacht tot ik een smsje heb dat ze aangekomen zijn en ga dan naar bed. Hij was zo ontzettend lief. Als veulen bij zijn moeder vond ik hem wel leuk, maar hij wilde niet geaaid worden oid. Binnen een paar dagen na het afspenen kon ik er alles mee. Als hij in zijn stal lag, kon ik erbij gaan liggen. Hij liep nu ook vrij snel met me mee de trailer op. Begon me op de trailer nog gigantisch te knuffelen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:09

Eline: jij ook nog beterschap.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 08:43

Goedemorgen iedereen :wave:. Het wordt weer wat drukker hier :).

Ik ga even snel opschieten en naar stal toe, heb om 9 uur afgesproken met een vriendin :). Gaan we even een lekkere strandrit maken! Of een andere buitenrit want zag wel dat het net hoogwater was om 6 over 9 :P. Maar ja we zien het wel :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:59

Goedemorgen!

Lisenka fijn dat met Maximo ook alles goed gegaan is, en dat hij in zon knuffel veranderd is! Ik heb nog het een en ander te doen, zowel voor 't werk als voor school, dus ik ga maar eens aan de slag...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:55

Branka, ik heb me er maar aan overgegeven en ben al braaf vanaf vrijdag binnen. Ga morgen ook nog niet werken heb ik besloten. Fijn dat Frío zo goed gaat en zo scherp op je hulp is. Wat mooi dat je stalgenootje zo'n kontakt heeft met Frío.. en die zal t wel heerlijk vinden om zo schandelijk verwend te worden hihi...

Eline ook nog wat beroerd :(:)

Moppie, oh leuk wist niet dat je mams ook wat met Shaddy doet. Fijn dat t alelmaal past +:)+
Nu kun je lekker gaan trainen, geniet ervan!

:)) Anouk super instructie gehad hihi..

Thanx Lisenka. Ah leuk dat de blauwe druifjes t zo mooi doen :) nu hopen dat de rest van je pad snel ontdooit. Maximo opgehaald, hoop dat de reis goed verlopen is. Lekker dat het zo'n knuffel is geworden he :+:

Esther veel plezier met de strandrit!

*\o/* Jan en Flan komen zo ff langs huis *\o/*

Heb haar vanaf vrijdag niet gezien dus heb er zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo'n zin in... Is me nog nooit gebeurd dat ik haar zolang niet heb gezien. Ga ook nooit op vakantie sinds we haar hebben :o

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:23

Net een lekkere dikke kus van Flan gehad :*
Ze had er zin in hihi... Ze zijn wel weer gelijk doorgegaan want in de deuropening staan is niet zo goed voor me.
Had nog wel een extra deken omgeslagen.. Kwamen allemaal mensen voorbij dus die zouden ook wel gedacht hebben :P

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:03

Shanna: Geeft niemand haar beweging als je op vakantie bent?

Angela: Het zou beter zijn als ze gewoon alleen maar met haar vriendje staat.
Super dat je spullen nu goed zijn. En super dat het rijden zo goed gaat.

Anouk: Wat leuk dat ze dat doet. Dan zie je maar dat zoiets ook goed kan helpen. Bij mijn vorige stal was er ook altijd iemand die van veel overgangen hield. Je doet je best om het te doen, maar je blijft al snel in de gewone gang hangen. Die deed dan hetzelfde als Sabrina en ik merkte dan aan Atlas dat hij ook veel sneller ging nageven. Ik denk dat paarden het zelf ontspannend vinden.
Dat lijkt me lastig als opa niet te overtuigen valt met zadels en jij ervoor aan het leren bent. Geeft dat dan af en toe wrijving?

Lisenka: Mis je de kleintjes niet enorm?

Jell: Wat fijn dat Jan Flan meeneemt. Niet te lang bij de open deur. Neem dr anders mee naar binnen. Haha.
Ze zal jou ook wel enorm missen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:18

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:22

Mariëlle wat lief van Jan dat hij met Flan naar je toe is gekomen.

Esther: lekker op het strand gereden?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:30

Lisenka: Fijn dat ze allemaal zo'n goed adres hebben gevonden :)!

Het strand was echt heerlijk!! Shaggy had er echt heel veel zin in :). Al had ie het ook wel een beetje in zijn bol om bij alle honden te gaan kijken. Waren we een lekker drafje aan het doen gaat meneer ineens in de richting van een hond. Ook is ie heel dapper een stukkie de zee in gegaan. Al moest ie weer heel snel achterwaarts toen een golfje naderde, bewegend water is nog altijd erg spannend :D. Ook heb ik mijn eerste galopje gemaakt op strand. Hij vond het echt heerlijk!!