[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:20

ellis: leidsels had ik al in de bril gedaan, volgende keer zullen we het gewone bitje eens proberen
cyrina: uhm daar zal ik maar niet op reageren haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:21

ja gewoon proberen, merk je gauw genoeg of dat werkt...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:25

goh wat ik nou toch zie bij de reclame op tv van nivea....
een man die z'n borst staat te scheren. tuurlijk heeft nivea daar ook weer spul voor. moet er niet aan denken dat ik m'n (overigens niet zo zwaar aanwezige) borsthaar er af moet rooien.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:41

Waxen is ook een optie hoor, Frank!
Ik wil me daar wel vrijwillig voor aanbieden om dat te doen, hahaha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:43

neenee, iedereen blijft er af! daar kunnen geen roze boxers of weet ik allemaal wat tegenop :P

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:46

zo weer hele leuke foto`s gezien moeder met veulen :+:
een heel klein poesje zo lief *D
en lekkere vakantie foto`s *D
heikedenise winnie ie een E pony ze is 155 cm
bij ons is het zo je moet zo wie zo 180 punten hebben anders krijg je geen winst punt.
als je 195 punten hebt dan heb je 2 winst punten.
priscilla heeft nu dus 2 winst punten gahaald.
hoe gaat het bij jullie dan ?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:48

Anita -> Stoer hoor, stijgeren zonder zadel!
Ik ben al blij als ik in draf blijf zitten zonder zadel, hahaha! :D

Sanne -> Klinkt zeker als een gezellige dag gisteren!
En ook nog 3 gave dekjes kunnen bemachtigen, snel foto's plaatsen, hoor! (of ga je ze voor Iggie bewaren?
Hè bah, vervelend dat het hoesten niet minder wordt.
Hopelijk kan de VA er morgen wat aan doen.

Ilona -> Een stoer borsttuig! Gaaf! Maak je snel foto's van Chic met z'n tuig om?
Als je dan toch voor een zadel gaat, waarom dan geen Spaans zadel? ;)

Laura -> Haha! Hincapie begint meer zelfvertrouwen te krijgen!
Vervelend dat je nu pijn in je lies hebt, doe je rustig aan?
Als het te lang aanhoudt wel even naar de huisarts, hoor!

Malin -> Fijn dat Suevie al weer wat beter loopt nu.
Ik geef je wel gelijk dat je het verder wilt laten onderzoeken, zeker omdat je aangeeft dat je zo twijfelt.
Hopelijk valt het allemaal mee!

Angela -> Moppie heeft idd nog een flinke wintervacht!
Zie ik het nou goed dat ze krulletjes in haar vacht heeft?

Heidi -> Je hebt je plekje wel verdiend op de roze wolk!

Marielle -> Wauw! Wat een knappe prestatie van je dochter!

Lisenka -> Het lijkt erop dat Altanera niet lang meer wacht om haar kleine op de wereld te zetten.
Heel veel succes! We duimen hier weer voor een heel mooi veulentje!

Frank -> Yes! Wat goed van je dochter dat ze vor haar B mag!

Michelle -> Hoe was je ritje op de hei?
Hebben jullie het droog gehouden?

Jan -> Je moet gewoon in het verkoop contract zetten dat ze zich verplicht moeten aanmelden hier in het topic en veel foto's moeten plaatsen hier, blijven jullie goed op de hoogte van jullie paardjes! ;)

Esther -> Hee vakantieganger! Wat is het mooi waar je bent geweest!
Ik had het echt niet vervelend gevonden om te ruilen met je! ;)

Madelief -> Ahhhh wat een poepie is Rocky!!

Denise -> Jammer van je lage punten, was het weer zo'n jury die niet gek is van friese paarden ofzo......?
Gelukkig heb je het met een positief gevoel kunnen eindigen en deed Heike super z'n best in de baan!

Vanmiddag weer Rintske gereden.
Eerst lekker losgemaakt met stapoefeningen, toen gedraafd met overgangen, achterwaarts en weer in draf weg.
Ik kreeg van Marieke wat aanwijzingen qua houding om haar beter weg te laten gaan en dat hielp prima.
Daarna nog paard geruild met Marieke omdat ik zei dat Rintske best wel scheef is, ze is links gebogen.
Dat wilde ze wel eens voelen, en idd merkte ze het al vrij snel.
Hier zal ik ook wat meer aandacht aan moeten geven.
Met Mayke had ik al geoefend met het voelen of Rints recht in haar spoor loopt en dit steeds te stellen met mijn been en zit en dat deed ik al een poos, maar in draf vind ik het moeilijker om te kunnen voelen.
Toch maar eens een clinic rechtrichten gaan doen denk ik, dat zou ook heel goed zijn voor mezelf.
Marieke is een poosje bezig geweest met Rintske en ik ben zomaar bang dat Rints morgen best wel wat spierpijn zal hebben......
Even aan de longeerlijn dan maar om haar los te lopen.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:11

Afbeelding
Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:36

Saida, fijn dat het zo ging met Rints. En clinic rechtrichten is altijd erg leuk. Elise heeft ook les gehad bij Marijke de Jong en van haar heb ik ok veel geleerd over rechtrichten. Maar onder het zadel blijf ik het nog wel steeds moeilijk vinden hoor, aangezien ik zelf ook niet helemaal recht ben :).

Frank, dat had ik inderdaad ook al gezien. En toen dacht ik nog....waar moet het toch heen met de mannen van vandaag. Laat een man maar man zijn hoor, en niet een halve vrouw :). En leuk, mennen met Prince. Ik kan je alleen niet helpen met ervaringen ,want ik heb de ballen verstand van mennen.

Cyrina, daar ben je ook lekker mee. Zou best wel een beetje geirriteerd zijn. 'Gelukkig' dan maar dat de buurman het op zijn geweten had.

Sanne, wat balen van Iggie. Ik ben benieuwd wat de DA zegt. Hopen dat het alleen maar een kinder/veulen virusje is. Daar heb ab natuurlijk niet tegen.

Denise, wat een boef is Heike zeg. Dus je hebt ze lekker de stuipen op het lijf gejaagd daar ;). Gelukkig dat je proef wel goed ging. Had je nog commentaar waar je wat mee kon? En die punten komen inderdaad vanzelf wel, als jullie samen lekker ontspannen de ring in kunnen.

Eveline, fijn dat je lekker aan het rijden bent met Altanero. Heb je nog les van Wily?

Madelief, wat een schatje zeg. En ik vind het geen Gremlin hoor, ook niet op de tweede foto. het zijn gewoon geen kattenliefhebbers ;)

Evdpanne, mooie foto's. En heerlijk zo'n vakantie. Ik zou ook wel weer naar Egypte willen. Misschien gaan we in juni een weekje, maar ik weet nooit vantevoren waar we naar toe gaan.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:45

Ego berichtje :o

WIJ ZIJN VANDAAG 2 JAAR GETROUWD *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

we gaan lekker stappen naar de dierentuin (had kaartjes van Super de boer gespaart)

We gaan zo weg doeiii :wave:

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:46

Heide en Marcel, Gefeliciteerd!!!! Veel plezier vandaag.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:48

Sanne – echt balen dat het nog niet over is integendeel het wordt alleen maar erger :n heel veel sterkte en een dikke knuf voor igneo

Cyrina – jammer dat je zelf niet kon rijden maar gefeliciteerd met je zus der punten

Frank – ja idd toch nog lekker gereden, fijn dat je bak nu beter te rijden is en super van prince dat die het zo goed doet.

Marielle – bij ons gaat het ook zo 180 => 1 WP 195 => 2WP 210 => 3 WP maar ik dacht dat er bij de pony’s anders gejureerd werd maar ik had het mis ;)

Saida – nou het stond niet op mijn protecol maar mijn gevoel zegt idd dat ze niet zo van friezen houd want er reden nog 2 andere friezen in mijn ploeg en dat meisje met die friese merrie reed echt super en ze was daar al een paar keer eerste geworden en zij werd 4de met 2 punten meer en die andere fries werd 6de (laatste) met 1 punt minder dan mij (ik werd 5de) dus wij waren de laatste 3 en bij de 2de proef hetzelfde dus ik denk dat ze wel een voorkeur had maar ik zeg het niet ;)
Ach ja volgende keer beter
Jij ook fijn gereden lekker hoor en wat jij nu schrijft zo voel ik het ook heike is ook heel scheef (nu al een stuk minder) en in draf kost het mij ook heel veel moeite om het te voelen

Anita – heike is af en toe idd een boef hij doet alles om aandacht te krijgen maar hij blijft wel lief hoor ;)
Om eerlijk te zijn stond er geen commentaar op waar ik wat mee kon er stond alleen op mijn protecol moet meer dalen, MD meer tonen dat soort dingen dus ja er stond alleen wat er verbeterd moes worden dus daar gaan we weer aan werken,
En als de proeven zo gaan zoals die gisteren gingen dan komt het echt wel goed hij was zo super relaxt dus ja ben echt weer trots

Heidi – gefeliciteerd veel plezier vandaag hopelijk hebben jullie beter weer want hier regent het

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:50

onze bonte fries bart is afgelopen dinsdag goedgekeurd bij het barok pinto stamboek joepie!!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:52

Denise, jammer dat ze er niet veel commentaar op hebben gezet, behalve het geeikte. Daar kan je wel iets mee, maar niet heel veel. Soms kunnen ze best wel goed commentaar geven, waar je heel veel aan hebt. Maar vooral lol hebben met Heike en dan komen die punten vanzelf binnen rollen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:38

Peet: Wat een leuke pics van Tjillert! Hij ziet er goed uit hoor! Enne, fles sambucca :9 , waarom heb je mij niet uitgenodigd :D .

Marielle: Mooie foto's! En wat een nette punten *D

Madelief: Aaaah, how cute?! Echt super leuk joh. Vind het een mooi beestje, leuke naam ook! :+: . Leuk hoor voor straks in jullie huisje!

Denise: Goed gedaan hoor!! Vind het echt knap hoe je omgaat met Heike! Volgens mij had ik de moed al opgegeven.. Ik vind dat niks, zo'n paard aan de kletter op wedstrijd :o haha, ben ook wel een schijterd hoor!
Wel super dat je zo'n fijn gevoel had, heel belangrijk! Ga zo door!

Esther: mooie foto's zeg :wow: Ziet er echt prachtig uit daar! En naar je zin gehad dus.. super! 8-)

Moppielover: Hoe oud is moppie als ik vragen mag? Ze is al flink grijs zeg! En is da DA al geweest?

Frank: Aaah, leuk! Prince voor de wagen straks! Wel erg leuk hoor.. met de fam op de kar hihi.

Jan en lisenka: Aah :+: . Wat een prachtig aanzicht moet dat zijn.. Je huis uitlopen en dan je veulens zien dartelen op de wei! :D

Heidi: Hieeehaaaaaaaaaa, daar gaat ze :D . Jij leert het nooit af, dat gekke gedoe met die paarden :D :D .
Gefeliciteerd met je 2 jarig feestje :D !!!

Sanne: Oh oh.. :(:) . Snap dat je nu wel ongerust wordt... Het is niet leuk als je paard niet helemaal lekker is.. Idd goed om even te overleggen met de DA! Succes ermee :(:) .

Cyrina: Balen van de stroom zeg, en ook nog eens bij je op t erg := . Lekker is dat! Gelukkig is je paddock er niet aan gegaan ;) . En wat goeehoeed van je zus!! Knappe Bonito ook, hele nette punten hoor +:)+

Saida: Ik heb wel aan een spaans zadel gedacht hoor.. Ik wil het liefst nog een écht spaans (show)zadel.. Lijkt me gaaf! Maar dat komt ooit nog wel eens haha. Wat voor zadel maakte mij inprincipe niet zoveel uit, als het maar goed ligt op chico, en als ik er lekker inzit vind ik het goed (en het moet wel van een degelijk merk zijn dan).
En ik vind het ook heel moeilijk om alles goed te voelen en corrigeren hoor.. zoiets moet je echt leren denk ik.. Ik heb daar iig nog niet veel verstand van ;) . Wel leuk dat Marieke en jij het zo goed kunnen vinden!

Oohh jongens. Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken.. Het was onverwachts.. maar ik had om bepaalde redenen geen zin om in de bak te rijden. Bovendien was het onrustig op het terrein naast de bak door mensen die aan het rommelen waren, en dat rijd niet lekker. Toen ben ik dus maar richting strand gewandeld saampjes, alleen ik & Chico, want het voelde goed...en als het goed voelt moet je het gewoon doen heb ik nu wel van mn gevoel geleerd.. Ennnn hij was braaaf :# . Wauw... zelfs het strand opgeweest, en met een lang teugeltje gereden, terwijl een stuk verderop met grote machines rijden om het strand op te spuiten... Ook in de draf en galop geweest, hij was super :+: . Ik ben zooooooooooo trots op mn mannetje!! :+: Als je het hebt over droompaarden, dan is hij er zeker 1 van!!! Het was echt prachtig, want de zon ging net onder, dus de lucht was heel mooi roze.. wat heb ik genoten zeg!! *zucht, die mooie grote wolk is ook roze :D *

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:20

wow ilona, wat gaaf zeg, wat heb je toch een geweldig diertje! +:)+ *\o/*

bastion, gefeliciteerd!

heikedenise, fijn dat je in ieder geval lekker hebt gereden!
Inderdaad gewoon lekker ontspannen dooroefenen en vooral samen plezier hebben, dat gaat het helemaal goed komen! ;)

heidi & marcel, van hart en heel veel plezier vandaag! *D

saida, lekker bezig geweest dus! ;)
aanvoelen is gewoon echt heel lastig, veel oefenen, ga je steeds meer voelen!

eveline, jullie groeien volgens mij steeds meer naar elkaar toe, super hoor!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:09

Machonito schreef:

we gaan lekker stappen naar de dierentuin (had kaartjes van Super de boer gespaart)

ben je niet bang dat je met minder dan 3 huiswaarts keert??? hihi. gefeliciteerd hoor!!

_Saida_ schreef:
Jan -> Je moet gewoon in het verkoop contract zetten dat ze zich verplicht moeten aanmelden hier in het topic en veel foto's moeten plaatsen hier, blijven jullie goed op de hoogte van jullie paardjes! ;)

net zoals ik dus haha

vanavond reageer ik verder bij

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:15

Machonito schreef:

Ik ben getrouwd MET een dierentuin... :+

Evengoed heel erg gefeliciteerd !!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:43

Jan gefeliciteerd! Veel plezier in de dierentuin! En prachtige foto's van Zorrero en Maximo.

Marielle Leuke foto's van je dochter! Op die een na laatste foto kijkt ze echt zo van pfoeh dat hebben we gehad haha.

Frank ja regen ja. Bij ons heeft het gisteren tot half 1 geregend...

karina fijn dat hij zo lekker ging!

Moppielover Is de DA al geweest. En wat zei de DA??

Esther gave foto's zeg! Waar in Egypte ben je geweest?

Idra haha heeft Licor ook de lentekriebels??

madelief aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Wat een droppie!!

Petra leuke foto's zeg!!

Enamorado ga straks in topic kijken!!

De rest lees ik straks bij ga nu naar de hypo...
Vriendin heeft beugelriemen nodig en ik ga maar al te graag mee haha!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:06

Sanne : Leuke filmpjes! Enne dat kuiltje... dat had hij al toen hij uit Spanje kwam.. Tsja er moet toch iets mis zijn met dat paard ... verder is hij goddelijk :+
Heel veel sterkte met je kleine Iggie...

Dinkey: Ik heb wel een foto maar die krijg ik er niet op :S
Balen van je paardje... hopelijk kunnen ze vinden wat het is.
Sterkte :(:)

Lisenka: Jij ook heel veel sterkte met Keljan..

Spoekie: Gaaf gevoel he steigeren... Blijf het zonder zadel ook het gaafst vinden omdat je zoveel contact hebt met je paard dan :j

Ilona: Dat halster heb ik ook! Gaaf is ie he! Ben benieuwd naar je borsttuig.
En wat een stoere Chico !

Heike: Altijd fijn zo'n lekkere generale :)

Heidi: Volgens mij heb jij met Baron hetzelfde als ik met Taco. Als je wat wil en je doet het dan kan het ook gewoon.
Jullie zijn een sterk team samen :+:

Djemo: Gefeliciteerd met je dochter, wat zal je trots zijn :)

Frank: Wat goed van je dochter!

Nathaly: Ik heb een beetje hetzelfde hoor.. alles tussen de bedrijven door. Ik ga vanavond of morgen even zitten om jou een uitgebreide mail te sturen!

Jean: Wat een prachtige veulens!!

Enamorado: Ga meteen je topic bekijken..

Cyrina: Gefeliciteerd met je zus!

Saida: Fijn dat je lekker hebt gereden. Denk dat er heel veel mensen steeds weer moeten werken aan een recht paard. Wij zijn ook niet op beide kanten even ontwikkeld :) Helaas hihi

Voor alle mensjes met een hengst: Beware het voorjaar komt eraan :+

Oef.. jemig wat een heen en weer gegooi in mijn hoofd.
Aan de ene kant verdriet, andere kant heel veel opwinding.
Zodra de rust iets gekeerd is dan ga ik jullie vertellen wat er speelt..

Met Perla zijn we eruit, ze gaat zodra ze hengstig is naar Zam 8-)
Vanavond voor het eerst schouwen met een hengstje bij ons op stal...
En als ze iets laat zien meteen scannen ..
Ben zooo benieuwd :D
Ben al helemaal aan het plannen maar moet me niet teveel laten meeslepen in mijn enthousiasme, er moet eerst een veulen uit komen.
Ga het in ieder geval via de klassieke/spaanse manier inrijden later, helemaal in spaanse outfit :)

Vrijdag weer naar Bello *\o/*
Heb er nu al weer helemaal zin in :)
Jacq had nog een hele mooie waar ik van haar echt een keertje op moest rijden dus dat gaat er ook van komen denk ik.
Als ik erop kan komen want dat is een flinkerd :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:36

Anita -> Ik ben zelf ook niet recht, mijn ene heup staat meer naar voren dan de andere.
Ik ben ooit eens qua houding rechtgezet door een therapeute, en dat voelde zo raar aan!
Alsof ik helemaal scheef stond! :D

Marcel en Heidi -> Gefeliciteerd met jullie trouwdag en veel plezier in de dierentuin!
Wel veel mooie foto's maken, hè? ;)

Bastion -> Gefeliciteerd met de opname en welkom hier!
Misschien kan je jezelf even voorstellen? *D

Ilona -> Wat ben jij ook een bofkont met zo'n heerlijk paard als Chico!
Dat is echt nog eens genieten zeg! *D

Even een algemene vraag hier voor degenen die er verstand van hebben.
Om zelf te kunnen rijden met mijn trailer is er ook nog de optie om deze terug te laten keuren.
Nu ben ik er alleen niet uit of het dan voldoende is om het terug te keuren naar het trekvermogen van mijn huidige auto (1300 kg) of dat het dan beter is om hier iets onder te zitten (zeg 1290 kg)??
Kan iemand me hier mee helpen?
:?

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:16

Quote Saida: Even een algemene vraag hier voor degenen die er verstand van hebben.
Om zelf te kunnen rijden met mijn trailer is er ook nog de optie om deze terug te laten keuren.
Nu ben ik er alleen niet uit of het dan voldoende is om het terug te keuren naar het trekvermogen van mijn huidige auto (1300 kg) of dat het dan beter is om hier iets onder te zitten (zeg 1290 kg)??
Kan iemand me hier mee helpen?

Niet alleen het TREKVERMOGEN is van belang, ook het GEWICHT van het trekkende voertuig.

Er zijn twee mogelijkheden:
1) Je hebt rijbewijs E achter B: Trailer mag niet zwaarder zijn dan het trekvermogen van je auto, maar mag wel zwaarder zijn dan het eigen gewicht van je auto, mits niet zwaarder dan trekvermogen. Gezamenlijk overigens niet over de 3500kg.

2) Je hebt geen rijbewijs E. Trailer mag niet zwaarder zijn dan het trekvermogen maar ook niet zwaarder dan het ledig gewicht van je auto. Bijvoorbeeld je hebt een auto van 1100 kg met een trekvermogen van 1300 kg, dan mag het gewicht van je trailer inclusief laadvermogen niet meer bedragen dan 1100 kg.

Tip: Is je auto zwaarder dan 1300 kg, dan je trailer gewoon op 1300 kg laten keuren. Dat is wat je dan mag trekken en daar krijg je bij politiecontroles :list: nooit problemen mee. Zonde van die 10 kg lichter, scheelt weer een zadel meenemen.

Groetjes,
Jan

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:28

Igneo update:

Ik heb de DA aan de telefoon gehad en volgens hem is wat er nu gebeurd goed. De snotneus is over en dus heeft de AB zijn werk gedaan en de bacterie bestreden. Nu moet al het slijm er nog uitkomen en daarom hoest hij nog. Hij krijgt nu 10 dagen slijmoplossers en dan moet het goed zijn, ik ga dus heel hard duimen.
En was Cyrina al zei, een vitaminespuit, ga ik denk ik even voor hem halen vandaag :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:36

sanne, hoesten is soms inderdaad nodig, want het is een middel om overtollig slijm af te voeren, in die zin is hoesten (hoe raar het ook klinkt) goed... 8-)

ik zal me je mee duimen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:06

Iloon – bedankt :D soms heb ik ook op het punt gestaan van opgeven maar ik weet dat heike ook zijn best probeert te doen (ook al laat die dat af en toe niet merken :+ ) dus ik heb met mijn ouders en vriend afgesproken (want dat zijn mijn trouwe toeschouwers, grooms en fans :+: ) dat we dit jaar alleen gaan voor de ervaring en dat we volgend jaar gaan kijken voor WP dus alles wat ik dit jaar rijd aan punten is meegenomen, maar ik ben er niet mee bezig zo kan het ook geen tegenvaller worden ;)
En wat gaaf joh lekker met zijn 2tjes even uitwaaien voelt goed he om 1 te zijn met je paard *D

Ellis – ik heb er ook alle vertrouwen in dat het goed moet komen ooit rijden wij ook punten en ooit komen wij bij het Z (dat is mijn wens dan :+ )

Laura – niet teveel kopen bij de hypo he

Kelly – ja altijd fijn idd ;)
Bah dat je zo worstelt met gemengde gevoelens als de tijd rijp is kan je het aan ons vertellen hoor mag je lekker je hard luchten.
En hopelijk gaat het met perla net zo snel als je hoopt ik duim voor je hoor ben echt benieuwd wat daar uit kom

Sanne – toch weer een beetje positief ik duim hard met je mee hoor :(:)