[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:20

nou ik ben benieuwd. overigens ziet het er daar wel uit als een erg gezellige boel!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:28

Hey Sigrid en andere barokfans (just like me Tong uitsteken )

Ik heb die bijlage bij Bit ook gelezen over de Merorquina en las dat een demo team naar Deurne op de paardedagen komt, met 12 van deze paarden.

groetjes
Nebraska

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:34

Ik ben ook echt te moe om op alles bij te reageren, maar heb globaal alles wel gelezen Knipoog .

Het was echt onwijs, super, mega gezellig Haha! Haha! Haha! . Heb t echt heel erg naar mn zin gehad, en zeker dankzij Lisenka & Jan, echt 2 super mensen waar je heel hard mee kan lachen!! Haha! . En natuurlijk ook met Aline en Robbert waar we heel veel hebben bijgeleerd over kleuren, papieren aanvragen e.d. Er boven alles, de práchtige paarden die we hebben gezien Kwijl . Morgen even een persoonlijk verslagje! (En de foto's ook snel uploaden).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:47

jaa foto's willen we wel zien hoor!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:49

Nebraska schreef:
Hey Sigrid en andere barokfans (just like me Tong uitsteken )

Ik heb die bijlage bij Bit ook gelezen over de Merorquina en las dat een demo team naar Deurne op de paardedagen komt, met 12 van deze paarden.

groetjes
Nebraska

Dat klinkt wel goed Lachen. Moet ik misschien ook maar eens gaan kijken....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:41

Frank: We hebben echt mazzel met het weer gehad. Het onweerde wel en vlakbij heeft het gigantisch gehoosd. Wij hebben hier echt nauwelijks of helemaal geen regen gehad. Vandaag op wedstrijd in Westerbork, hoorde ik dat er gisteren gigantische hagelstenen gevallen waren. Het veld was ook goed nat. Op sommige weilanden lagen echt grote plassen. Vanmiddag paar kilometer verderop ook weer regen. Wij hebben wederom niets gehad. Komt misschien toch door het meer.

Reiziger: Mijn merries zijn destijds gedekt door Grelo. Het hengstveulen hebben wij verkocht en het merrieveulen aangehouden. Zij is nu 4 jaar en drachtig van onze Halley. Wij hebben overigens wel heel leuk contact met Sonja en Wim van de Woeste Hoeve. Zijn schatten van mensen.

Jasmijn: wedstrijd ging niet zo goed. Eerste proef was ik totaal niet tevreden over. Heel veel spanning en dus fouten in de proef. Tweede proef was ik eigenlijk wel tevreden over. Geen winstpunten.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:44

frankiej schreef:
jaa foto's willen we wel zien hoor!

Geloof me Frank, degene waar ik op sta wil je absoluut niet zien Knipoog

Ilona, heb je ook een foto van de kok gemaakt toen die buiten stond. ROFL

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 07:44

saida/peet/marielle: En hoe was jullie weekend??!

benthe: Welkom! Tijdens de rest van het boscrossen toch wel dezelfde kant als je paard opgegaan Knipoog

suzanne: Wat balen!! Toevallig hadden we het van het weekend nog over trailerladen... Hadden ze geen extra paard? Dat je ook mee kon doen?

sigrid: Welkom! Dat paardje op die foto is erg mooi! Had nog nooit van het ras gehoord eigenlijk!

esther: Mag atlas nu wel voor de kar lopen? Is dat niet te zwaar voor hem?
Dat keuken verhaal is herkenbaar, als er iets gaat gaat meestal alles mee!

reiziger: Welkom!

lisenka: Jammer van je wedstrijd!

Het makkelijke van de meeting is dat ik eigenlijk op het meeste al gewoon gereageerd heb Knipoog
Door de demonstratie van robbert ben ik stiekem wat enthousiaster geworden over lange teugelen, ik kende het wel maar nooit echt verder naar gekeken ofzo...maar nu kriebelt het toch om het ook te doen. Even kijken of dr hier in de buurt les gegeven wordt ofzo.
Natuurlijk regent het weer! Ben blij dat het dit weekend, ondanks de warmte, wel lekker droog is gebleven! Dit is ook niks! Ga lekker eerst mn paardje uitgebreid kroelen!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:51

Jeetje wat wordt hier veel en snel gepost. Jullie hebben een meeting gehad begrijp ik? Leuk hoor.
Frankiej onze stal is idd heel gezellig, veel kan en mag, en we hebben een leuke mix van allerlei rassen. Ik ga vragen of kijkers welkom zijn, dan kan je altijd nog zien wat je doet..
Lisenka ik heb Boa bijna 10 jaar geleden gekocht als veulen bij de WH, daarna Sonja en Wim niet meer echt gesproken, maar vond ze destijds erg aardig.
\ik kan trouwens iedereen de dvd van Piet Bakker aanbevelen, (als je interesse hebt in lange teugelen natuurlijk) want hij is heel duidelijk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:29

Mies_Apollo: De eigenaar had hem voor de kar gezet, kon volgens haar wel. De dag daarna was ie bij mij wel heel stijf en liep ie dr nu weer niet beter op... Maar ja voor de kar vindt ie wel heel leuk en van het rondjes op de dam stappen wordt ie ook niet vrolijk. En buiten aan de hand dat gaat niet... Het is gewoon lastig...
Reiziger: Ze gaan hier idd altijd heel hard Knipoog. Als je een paar dagen niet kijkt loop je gelijk een heel stuk achter Lachen.

Ik ga zo weer naar stal toe, even Atlas verzorgen en kijken hoe het met Komiek gaat. Dr eigenaar is op vakantie en nu verzorgt de verzorgster haar 4 dagen en daarna ik 4 dagen. Komiek was gister alleen helemaal niet lekker, maar we konden niet ontdekken wat het was. Misschien gewoon door het warme weer... Maar in iedergeval de verzorgster heeft nooit wat door (is ook best een jong meisje met niet zo heel veel ervaring), dus moet ik Ko maar even in de gaten houden de komende dagen en kijken of de verzorgster geen gekke dingen uithaald Tong uitsteken.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:16

Zo, even wat bijreageren, dan verslag met foto's Haha! Haha! Haha!

Lisenka, ja wat was het gezellig he!! Echt duidelijk voor herhaling vatbaar! Ik heb zo moeten lachen om Jan hahahaha.. Oh we hebben de fles passie en de jus achter gelaten Vork kan ie nog een lekker drankje maken. Jammer vd wedstrijd, maar komt de volgende keer wel goed. Het was ook zo warm alweer 's ochtends!

Reiziger welkom!!
Foto's? Haha!

Sigrid
ook welkom!

evdpanne; ja, kan me voorstellen dat de paarden niet lekker worden met dit weer... pff.

En dan nu het verslag (met en selectie van de foto's).
Madelief heeft de foto's gemaakt overigens.

Waren al heel vroeg vertrokken want was flink reizen. Michelle, Ilona, Madelief en ik verzamelde op Zwolle, wat verder kwam Sanne erbij. Wat boodschapjes gedaan en de bus naar Lisenka genomen, die vrijwel precies voor hun stal stopte Haha!
Daar aangekomen eerst wat gedronken en gekletst, toen naar de paarden! Zulke knappe veulens, daar helaas geen foto's van. Daar lekker mee geknuffeld en toen daarna naar de stallen nog meer geknuffeld, en toen wilde we knappe Halley natuurlijk zien bewegen!! Wat is dat een lekker ding!!
Esperanza trouwens ook zeg, maar daar ook geen foto's van.

Halley, Lisenka's knappe PRE hengst:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

's Avonds uit eten geweest, was super gezellig, en op zoek gegaan naar t strand Clown

Volgende ochtend moesten we er vroeg uit om door te gaan, Lisenka en Jan gingen op wedstrijd en wij door naar Aline.
Eerst paarden gekeken, daarna wat gedronken (het was weer stikheet).

Moreno, Andalusierruin en hun eerste Andalusier.
Afbeelding

Een veulen van Deseada.
Afbeelding

Daarna hebben we een prachtige uitleg over de lange teugel en demonstratie gehad, super om te zien, Cascabel en Robert deden het heel goed, mooi teamwork!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Cascabel, de knappe dekhengst op de foto:
Afbeelding

En hier de prachtige Ulisses (goed geschreven?), hun nieuwe aanwinst, ook een PRE hengst.
Afbeelding

Kwijl..
Afbeelding

Dit was een selectie en een kort verslagje!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:06

WAUW! Wat een schitterende paarden!
Leuk dat jullie het zo gezellig gehad hebben Knipoog

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:07

Wauw, wat een geweldige foto's. Wat een schitterende paarden, en een knap stukje lange teugelen zeg! Wat loopt dat paard ontspannen en tegelijk super verzameld. Fijn, ik heb mijn doel ook weer even duidelijk voor ogen..
Die zwarte is echt heel mooi trouwens.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:01

Zo, ik ben weer terug. We sliepen bij de oude Mossel, nu africhtingsstal van Laar. Morgen een uitgebreid verslag, we hebben mooie ritten gemaakt in ieder geval Lachen

Edit; Mies_Apollo, jullie waren erbij toen ik het smste? Man, wat heb ik het even benauwd gehad. Die muilezel Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:10

mooie plaatjes! de gezelligheid straalt er van af. mooiste vind ik die waarbij halley zo relaxed tussen jullie in staat.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:31

Hee dames!
Niet in slaap gevallen op de terugweg in de trein???? Haha!
Ik vond het ook gezellig dat jullie er waren! Het was inderdaad stikheet, ook de paarden hadden het heet. En de avond daarvoor had het bij ons nog wel zo gehoosd! Maar de hitte was daarmee dus nog niet weg geregend...
Jasmijn, leuke foto's en verslagje! En Ulises mag met 1 's'-je minder Knipoog

Sanne is nog een dagje langer gebleven, die heeft zondagavond Solido nog gereden, toen het ietsje koeler was (alhoewel nog best warm).
En vandaag overdag hebben we veel in de schaduw gezeten bij de paardjes en met ze getutteld/manen gevlochten. Voor actievere dingen was het gewoon ècht te heet.
Vanavond nog een keer gelangeteugeld, maar nu met Solido in plaats van Cascabel.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:51

Ik vond het ook super!! Mooie foto's madelief & jasmijn Ja . En verslagje is ook leuk.. De paarden waren echt fantastisch om te zien! Wow! Stuk voor stuk hoor Ja . Morgen zal ik even gaan uploaden en doen, maar vandaag heb ik de verloren uurtjes even ingehaald haha Clown .

Aline, in de trein klaarden we weer op, want die hadden ook airco, dus echt super lekker Pling . Ik trok het echt slecht ROFL , maar een douche deed ook wonderen!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:54

Ok, alvast 1 foto, de rest komt nog.

Mijn nep barokker Utixo;
Afbeelding
Ter vervanging van de voorpluk (die heeft hij dus niet) maar een vliegenmasker voor gehangen.
Hij word binnen wel gewoon met bit gereden hoor, maar zo kon hij onderweg lekker gras eten. Buiten hoeft hij niet te werken.
Op deze foto ziet hij overigens voor het eerst in zijn leven Schotse Hooglanders. Die waren erg raar.
Vrijdag eerst de paarden op stal gezet en daarna naar Garderen gereden. 's Avonds lekker gereden.
Zaterdag 's avonds gereden, maar na 2 uur deden de paarden opeens wat druk en hoorden we wat gerommel. Besloten om naar de paarden te luisteren en in volle galop naar huis geraced. Utixo kon een stuk sneller dan dat ik aanvankelijk dacht. En hij is een stuk slimmer dan ik eerst dacht. We gingen heel erg hard, en opeens, vanuit het niets, ziet hij een bospaadje, een kortere weg. In plaats dat hij even gas terug neemt en het bochtje omgaat, besloot hij vol gas dat paadje te nemen. Met laaghangende takken en dichte begroeing. Gelukkig reageert hij vlot op m'n stem en stonden we op tijd stil (ik lag er bijna af, zo met nog maar 1 beugel in). Enfin, bospaadje maar even verder gestapt.

Zondag hebben we ongeveer 3.5 uur gereden en flink verdwaalt, gelukkig hebben we trouwe paarden die de weg wel weer vinden Lachen

Vanochtend het laatste ritje Boos! Ongeveer 2.5 uur onderweg geweest. Terug even eng, bij de vrij loslopende pony's moesten we er wel heel erg dicht doorheen. Maar alles ging goed.

Borderjay, je bent een bofkont! Ruilen?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:04

Utixo schreef:
Zo, ik ben weer terug. We sliepen bij de oude Mossel, nu africhtingsstal van Laar. Morgen een uitgebreid verslag, we hebben mooie ritten gemaakt in ieder geval Lachen

Ah! Daar heb je zeker mooi kunnen rijden ja, ik ben er redelijk euh..... bekend Haha!
(is een jaar of 11 mijn "thuis" geweest)

Wij zijn nu ook met de paarden op vakantie op de Veluwe, en over een paar maanden definitief terug in deze regio.... heerlijk, kijk er echt naar uit.
Zit even op geleende laptop, maar het is nog te doen het bijlezen hier in de vakantietijd.
Meeting bij Lisenka/Aline ziet er heel leuk uit!
Zijn er al Woodyranch-gangers terug? Ben vanmiddag nog even langs ons nieuwe huis gereden en er langsgekomen, moest er wel aan denken dat ze bokt-invasie hadden daar;-)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:07

Nou, daar ben ik ook weer even!
Het weekend met Ilona, Michelle, Sanne, Jasmijn, Lisenka,Jan, Aline en Robbert was super! Erg gezellig en gewoon hartstikke leuk!
Ben verliefd geworden op Sonrisa, het merrieveulen van Lisenka (terwijl ik normaal een hekel heb aan merrieveulens Knipoog ).
Halley is echt mooi en echt zo zonder hengstenmanieren, ook het lange teugelen van Robbert met Cascabel was erg leuk om te zien!Halley en Ulyses (zwarte hengst van Aline&Robbert) nog los gezien.
Jasmijn heeft de foto's al geplaatst, echt leuk!
Hoop dat Peet, Saida en Marielle ook een leuk weekend hebben gehad Ja

Esmee: Je bent nog niet langsgekomen hier, kan me voorstellen gezien je niet echt in een leuke situatie zit Ach gut
Veel sterkte ermee, hoop dat je het tij op de een of andere manier nog kan keren.
Soeske: Das vervelend zeg!! Heeft hij vaker laadproblemen?
_Sigrid_: Welkom!Heb geen PRM, gewoon een heerlijke PRE haha Knipoog
evdpanne: Hahaha, lekker bezig met dat koken Tong uitsteken
Hihi, een vieze Atlas Tong uitsteken
Lisenka: Was gezellig he!! En jan die de hele tijd naar de zee wilde Vork
Zeker voor herhaling vatbaar! Helemaal als ik mn rijbewijs heb want die 5.5 uur reistijd .. Bloos!
Jammer van je wedstrijd, volgende keer weer beter!
Reiziger: Welkom! Neem maar een kijkje in mn profiel, je leert vanzelf iedereen wel kennen+paard erbij haha Knipoog
Hahahaaha [/b] Michelle[/b]!! Rare mensen op de achterbank Tong uitsteken Ik dacht echt dat ie gigantisch moest zijn maar hij was zo ienieminie Tong uitsteken
Karina: ooh lekker! Dus je bent lekker aan het rijden op de Veluwe? Neem je Veludo al mee naar buiten?

Gisterenavond zou ik het duin in met een stalgenoot en jaar dochter (werd zondag gebeld), alleen haar paard liet zich niet pakken. Ze was er eerst al een half uur achteraangelopen, toen met 6 man nog een half uur denk ik, uiteindelijk toen ze de hoop op wilde geven kregen de 2 kinderen de merrie te pakken. Toen dus op weg, kregen we het bericht door dat het misschien zou gaan onweren, dus moesten daar ook rekening mee houden en evt vroeger terugkeren. Na drie kwartier werd mijn stalgenoot gebeld: haar zoontje (jaar of 6) en haar man zouden ons treffen voor de duinen, maar het jongetje was gevallen en zijn vader over hem gereden (met de fiets), helemaal in paniek, want ze bloedden allebei best. Dus zijn we natuurlijk omgedraaid, gelukkig viel het redelijk mee, geen "echte" schade dus. Maarja, wel een korter ritje dus..
Vandaag behalve Furia eindelijk weer trainen, nog 1 pony van Antine longeren en de andere rijden, dus weer lekker een staldagje!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:56

Leuke en hele mooie foto,s Haha! kwijl kwijl paarden zeg Kwijl

Verdrietig ik wil ook naar de veluwe liefst daar wonen Haha!
lees ik dat dat er leuke meeting is gemaakt en Benthe op de veluwe is geweest en Karina daar nog zit Tong uitsteken

Zit ik hier zielig in Nootdorp kindertjes bang temaken tijdens een ponykamp Clown
We hebben vanacht een dropping gehad een spooktocht
nou leuk hoor kinderen die aan je armen hangen van angst Tong uitsteken
en dan nog lekker banger maken met enge verhalen heerlijk Duivel

hihi de hoefsmid van de manege deed mee als vrijwilliger om als enge griezel tespelen en zo uit de bosjes te rennen om kinderen bang temaken.
(Hier en daar zaten 1 a 2 mensen verstopt als griezels Clown)
Maar de hoefsmid zat met nog iemand en zij rende achter een groepje aan om ze telaten schrikken en hij dacht ik neem de kortste route en wilde zo via de andere bosjes rennen, en voor hij het wist lag ie lang uit in een bagger slootje ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL
Hihi hij had het hele baggersloot niet gezien ROFL
met andere woorden hahaha hij lag er lekker in en stinken dat ie deed je kon hem al ruiken waar ie zat Tong uitsteken hahahaahaha ROFL ROFL ROFL ROFL

Ohhh wat hebben wij dubbel gelegen toen we hem zagen Tong uitsteken Haha! *LOL* ROFL Huilen van het lachen

was lekker vroeg thuis half 4 Gaaaap

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:11

Utixo Die hooglanders kunnen ook heel eng doen Tong uitsteken Ons hafje vind ze ook helemaal niks!
En die wilde paarden zijn ook altijd schitterend,ze zijn alleen iets minder leuk als je er met je paardje tussendoor rijdt en ze bedenken ineens dat ze met zn allen metgrote spoed ergens andere heen moeten Rolleyes
Maar ik weet dat ik bevoorrecht ben,zou ook niks anders willen als Otterlo Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:35

Bedankt iedereen trouwens, voor de sterkte enzo!

Vuurtje staat idd op MP. Met die vreselijke foto's waarbij die veelste te diep loopt.. Had al tegen me moeder gezegd, maar daar heeft ze geen verstand van. Ik laat 't zo, komen er minder kopers op af Haha!.

Eigenlijk is wel wel definitief nu. Gister ging me mams weer voor het eerst na 2 weken mee, ik ging mijn dribbelkont ff longeren. En toen zag ze wel dat ik écht gek op hem ben. Ben ik echt trots op me ventje, iedereen zit dan te loeren omdat hij zichzelf zo inhoud, het liefst wilt ie rennen maar dan dribbelt ie als een macho naast me met losse touw, net een hengst. En in de bak was die weer lekker een en al vuur. Helemaal bezweet.. Helemaal afgespoten en dan is die altijd zo rustig, geniet ie echt van.

Ik had hem trouwens een paar dagen geleden ff in een afgezet weilandje gezet. Hij staat nog steeds niet in het weiland dus ik dacht, ik probeer het weer even. Ik had het al langzaam opgebouwd die week. Hem telkens iets langer errin gezet en ik bleef er dan bij. Dus ik zette hem errin en hij stond op z'n gemakje te grazen. Daarna pakte ik me fiets en fietsde ik ff een rondje en kwam toen weer terug om te kijken, nog steeds grazend. Toen fietsde ik ff naar huis om wat te drinken en ff op de computer, en daarna fietsde ik weer terug. Duurde zo'n 3 kwartier bij elkaar denk ik. Nou.... Was echt vreselijk om te zien! Ik kwam aan en ik zag een rennend kletsnat gespannen bang paard. Deed me echt pijn. Ik gooide me fiets neer en rende snel naar het hek. Hij hinniken en briesen, hij was echt blij. Niet eens tijd om 't halstertouw te pakken in me kluis, pakte hem gewoon zo. Ben met hem lekker stout naar me kluis gelopen wat eigenlijk niet mag en daar me halstertouw gepakt, en heb lekker gewandeld om hem te kalmeren. Hij was helemaal zwart van het zweet, ook zijn hoofd, hij is denk ik een paar keer gevallen over de stenen en het modder, hij was helemaal vies namelijk.. Daarna was die gelukkig gelijk weer rustig.. Maar ik vind het zo zielig, hij heeft alleen zichzelf ermee.

Sorry dat ik zo weinig post de laatste tijd, maar lukt me niet meer om het bij te houden. Vooral nu niet.. Als het weer wat beter gaat, ben ik er zeker weer bij!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:03

we hebben het SUPER gehad zal vanaaf de foto`s plaatsen met een verslag
moet nu eerst alles wassen ben de tent uitgedreven

tot laterrrrrrrr

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:31

Suzanne: Dat is echt jammer!! Had je toch wel mee gekund naar Lisenka Knipoog
Hoe is het met vriendlief?

Sigrid: Welkom!

Lisenka: De spin in de auto was echt heel vies hoor!! Tong uitsteken
Echt super bedankt dat we bij jullie hebben mogen slapen OK dan! Het was echt super gezellig Haha!

Reiziger: Welkom!

Ilona, Madelief, Jasmijn en Michelle: Het was echt super gezellig en we moeten het maar snel weer een keertje over doen (met iets minder heet weer Knipoog ) Ik vond dat het weekend wel snel om is gegaan, maar ik heb me goed vermaakt Tong uitsteken Wanneer prikken we de volgende datum Knipoog

De foto's zijn ook prachtig geworden, sturen jullie nog even door?

Saida, Peet en Marielle: Hoe was het bij jullie?!

Madelief: Jeetje, arm kindje Ach gut Heeft hij er verder niks aan over gehouden?

Straks nog even wat foto's van mij op Solido en op Moreno met een Spaans tuigage!