[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:41

Idra schreef:
Nouvel, ik dacht ook altijd, als ik echt echt goed rijd, kunnen ze niet om me heen.
Ik heb nu in totaal een 10-tal wedstrijden gereden, waarvan ik zelf vind dat er maar een stuk of 3 goed gejureerd waren. Soms is het ook daadwerkelijk zo dat hij niet goed draaft en tactfouten maakt, dan heb ik ook geen problemen met die punten, dan ben ik eerder in mezelf teleurgesteld. Maar als je na afloop van je proef van enkele omstaanders de opmerking krijgt dat het er allemaal erg goed uitzag, en je zelf geen enkel tactfoutje gevoeld hebt, dan ben je niet blij met een protocol waar op staat: aanleuning niet constant, tactfouten, soms zelfs een 4 zonder uitleg erbij. Op gehoorzaamheid kreeg ik een 5, terwijl Licor de hele proef heel ontspannen en altijd op het juiste moment op mijn hulpen reageerde.
Ik wou haar erover aanspreken, maar ze was alweer een andere proef aan het jureren en ik had nog een lange rit naar huis voor de boeg.
Ik heb de indruk dat als wij met de barokjes een fout maken, we daar wat zwaarder op worden afgerekend dan de sportpaarden. Krijgen zij een 6 op een middendraf met een tactfout, dan krijgen wij een 4. Zulke dingen...
Dus mijn streefdoel is inderdaad: het neerzetten van een zodanig sterke proef dat ze niet anders kunnen dan het te waarderen.
Nu ben ik nog erg onervaren in het wedstrijd rijden, dus ik hoop dat de tijd raad brengt Haha!

Ik ken het gevoel helemaal hoor! Knipoog
Ik heb eerst een aantal jaar met een Welsh Cob in de dressuurring voortgeploeterd, toen een tijdje met een Lusitano-merrie, en daarna met mijn kleine KWPN-ertje...
Allemaal paarden waarbij ik ook helaas steeds meer het gevoel kreeg dat ik er 3 dubbel aan moest rijden en geen fouten mocht maken, om dezelfde punten te krijgen als die grote dressuurgefokte KWPN'er met veel front, uitstraling en swingende gangen...
Jammer dat de dressuursport nog steeds niet objectief kan zijn... Clown

Eerlijk gezegd maken dit soort dingen de drempel voor mij steeds groter om weer te gaan starten...
Mijn startkaart voor Tulp ligt keurig klaar, maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten, ook omdat ze nog zo lastig en druk kan zijn, maar ook om bovenstaande reden...

Het moet allemaal wel leuk blijven...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:57

Ik geniet er evengoed wel van hoor. Over het algemeen is Halley op wedstrijd superbraaf en lekker ontspannen en als mijn proef ook lekker loopt dan ben ik al helemaal blij.

Natuurlijk zijn niet alle juryleden zo. Er zijn er maar een paar bij. De laatste keren heb ik die wel vaak getroffen en dan weet ik gewoon dat ik niet goed scoor. Ik zie de proef dan als training. Gelukkig nu weer naar buiten en 2 proeven rijden.

Heb vroeger met een fjord gereden tussen de paarden en daar gebeurde hetzelfde.

Bij de meeste juryleden is het gelukkig zo dat als je een nette proef neerzet dat je dan ook je punten wel krijgt.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:07

Ik dacht dat daar tegenwoordig ook veel meer op gelet werd, dat er niet meer op paard werd beoordeeld, maar op de gereden proef. Met de nieuwe proeven moest dit probleem in ieder geval voorbij zijn en volgens mij moesten zelf de juryleden iets van een opfriscursusje doen. Hoe bevalt jullie de nieuwe proeven eigenlijk? Ik heb die nog maar wee keer gereden, dus echt veel ervaring heb ik er niet mee. Ik vond wel dat de oefeningen erg snel elkaar opvolgden en dat je een verdomd goede voorlezer nodig gehad (heb ik dus een keer niet gehad, was telkens te laat, dus de oefeningen werden erg afgeraffeld).

Nouvel, lekker gaan starten met Tulp hoor. Zie het als een leerproces voor jullie. Zij wordt misschien rustiger, omdat het met de wedstrijden spannender is dan thuis rijden. En beiden krijgen meer zelfvertrouwen. En je weet dan ook waarop je moet trainen. Dat vond ik eigenlijk het leukst van de wedstrijden, om dingen achteraf te gaan verbeteren en bij de volgende wedstrijd kijken of het ook echt gelukt is.

Vanmorgen weer heerlijk gereden. Fam was erg schrikkerig, maar ik kon het gelukkig goed in arbeid omzetten. Alleen doorgalopperen had ze wat moeite mee. Maar ik neem het haar niet geheel kwalijk als dikke zwarte fries in het zonnetje in de vrij zware bak. Die pens is aardig gegroeid nu ze 24/7 in het land staat.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:01

Idra schreef:
Cloris, ik zal eens proberen een filmpje te maken, momenteel heb ik er geen.
Heb vanavond les, ik zal iemand proberen strikken.
En uiteraard ben je altijd welkom! Ik zou ook eens een rondje langs Suev en Piropo moeten maken (al wonen jullie best ver uit elkaar, niet?), ik “ken” jullie nu al zo lang Haha!

Moah wat is ver.. 1.5 uur dus dat is niet echt heel veel.

Citaat:
Gisteren wou ik tijdens de training dan eens meer aan die draf rijden, maar dan krijg je alleen maar spanning en wordt het enkel erger... geen optie dus... Mijn instructeur drukt me ook op mijn hart dat ik zeker mijn systeem niet moet gaan veranderen omdat de jury het anders zou willen zien...
Licor mist vooral afdruk. Er is een tijd geweest dat ik meer afdruk kon creëren als ik hem heel klein liet draven en vanuit dat punt weer groter, maar dat lukt nu ook niet meer. Soms kan hij dan zo achter mijn been kruipen dat hij ook niet meer voldoende voorwaarts is en als ik dan mijn zweepje wil gebruiken om hem even aan te tikken schopt hij er enkel naar.

Toch klinkt dit dan als een paard wat idd te vlak loopt en als hij het wel heeft gekund moet je dat punt terug zien te krijgen, bij Piropo ging dat ook lastig tot ik van instructie veranderde en POEF daar waren we weer en met zoveel minder hulpen en stress, ik denk dat je gewoon even een stapje terug moet gaan, even terug naar de basis en de hulpen weer gaan verduidelijken en dan gaan verkleinen?
Daarom zou ik graag Licor eens ziel lopen Knipoog
Citaat:
Ach, nu klinkt het allemaal dramatisch, maar dat is het niet hoor, ik ben gewoon een zwartkijker Haha!
Hij is heel erg sterk in zijn galopwerk en ook op zijn drafappuyementen kan ik scoren. Het is eigenlijk vooral de lange stukken verzamelde draf (bijv. slangevolte 5 bogen op een 20x60 piste) die niet in goede aarde zijn gevallen deze keer.

Maar het gaat toch niet om het scoren Lobke? een paard wat met afdruk loopt loopt goed door zijn lijf en goed in balans en evenwicht. punten tegen elkaar wegstrepen is leuk als je paard een slechte gang heeft maar die heeft hij volgens mij niet (Licor) vandaar...
Citaat:
Nouvel, ik dacht ook altijd, als ik echt echt goed rijd, kunnen ze niet om me heen.
Ik heb nu in totaal een 10-tal wedstrijden gereden, waarvan ik zelf vind dat er maar een stuk of 3 goed gejureerd waren. Soms is het ook daadwerkelijk zo dat hij niet goed draaft en tactfouten maakt, dan heb ik ook geen problemen met die punten, dan ben ik eerder in mezelf teleurgesteld. Maar als je na afloop van je proef van enkele omstaanders de opmerking krijgt dat het er allemaal erg goed uitzag, en je zelf geen enkel tactfoutje gevoeld hebt, dan ben je niet blij met een protocol waar op staat: aanleuning niet constant, tactfouten, soms zelfs een 4 zonder uitleg erbij. Op gehoorzaamheid kreeg ik een 5, terwijl Licor de hele proef heel ontspannen en altijd op het juiste moment op mijn hulpen reageerde.
Ik wou haar erover aanspreken, maar ze was alweer een andere proef aan het jureren en ik had nog een lange rit naar huis voor de boeg.
Ik heb de indruk dat als wij met de barokjes een fout maken, we daar wat zwaarder op worden afgerekend dan de sportpaarden. Krijgen zij een 6 op een middendraf met een tactfout, dan krijgen wij een 4. Zulke dingen...
Dus mijn streefdoel is inderdaad: het neerzetten van een zodanig sterke proef dat ze niet anders kunnen dan het te waarderen.
Nu ben ik nog erg onervaren in het wedstrijd rijden, dus ik hoop dat de tijd raad brengt Haha!

Het probleem is gewoon dat wanneer jouw paard tactfouten laat zien je gewoon niet meer of minder dan een rijtechnisch probleem hebt en dat is net een sneeuwbal wat dat betreft, dat moet je echt aanpakken anders wordt het groter en groter..
Als hij voor jouw gevoel zonder tactfout draaft kan het best zijn dat de jury toch een vorm van tact fout ziet, en natuurlijk kunnen ze er een keer naast zitten het is en blijft een jurysport maar als je met een Barok aankomt moet je wel iets laten zien en een paard wat rij-technisch goed loopt wordt ook goed gejureerd maar het is wel frustrerend daar weet ik alles van Lobke, ik heb dit circuit al doorlopen en ben nu eindelijk op de weg waarin het zo gaat zoals het moet, een paard met afdruk, in evenwicht en balans en met goed gebruik van de achterhand en nu pas NU pas besef ik dat hij dat niet zo deed terwijl ik echt ervan overtuigd was dat hij het wel deed.....
Nou kom maak dat filmpje ben benieuwd Haha! Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:04

Wel Cloris, ik wou het er vanavond nog met mijn instructeur over hebben.
Begin deze winter liet ik hem sterk verzameld draven en moest hij van daaruit een arbeidstempo ontwikkelen en dan ging hij zich echt dragen. Ik wil hier weer aan werken.
Na het werk met de LL kan hij wel met veel afdruk draven onder het zadel, dan moet ik ook echt niet meer doen dan gewoon meeliften. Maar het lijkt wel alsof hij nog de kracht mist om dit meteen onder de ruiter te doen (of dat ik nog niet over de RT kunsten beschik Knipoog ), zonder dat hij eerst aan de LL wordt opgewarmd. Zal ook wel met mezelf te maken hebben, dat ik waarschijnlijk “te zwaar” zit. Ik ben zeker bereid de fout bij mezelf te zien hoor, dat is geen probleem, ik moet en wil nog zo veel leren!
Hij heeft geen slechte gangen, maar als hij in vrijheid draaft heeft hij ook geen bijzondere draf, dus het is wel een punt om aan te werken.
En natuurlijk gaat het niet enkel om het scoren, maar ik wil gewoon graag laten zien wat we als team kunnen en de punten zijn daar een logisch gevolg van.

Dat tactfouten rijtechnisch een probleem zijn, ga ik zeker niet ontkennen, maar sommige paarden zijn niet uit hun tact te brengen, terwijl de gevoelige paarden (zoals Licor, en met hem wschlk menig PRE) geen enkele fout verdragen van de ruiter en daarom sneller een tactfout maken.

Ik had mij voorgenomen dat als ik ging starten, ik geen miep wou worden die ging roepen van “het ligt aan de jury” dus ik vind het jammer dat ik dit nu toch doe. En ik weet dat ik niet altijd foutloos rijd, maar afgelopen zondag denk ik toch dat de jury er voor een groot stuk wat mee te maken had.

Ik hoop dat ik publiek heb vanavond, kunnen zij een filmpje maken Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:18

Ik ben me net echt helemaal doodgeschrokken. Zoals je op onze site kan zien verkopen we ook paarden en pony´s. Eén van onze pony´s had zich in haar stal opgehangen. Gelukkig waren we er bij toeval op tijd bij, had niet veel langer moeten duren.

We zetten ze al niet met halster om in stal om dit te voorkomen. Maar blijkbaar zit een ongeluk in een klein hoekje. Deze pony maakt haar deur open en we hebben dus een touw om haar deur gedaan. Ikzelf maak dit touw altijd superstrak vast, maar mijn stalhulp heeft dit blijkbaar niet strak genoeg gedaan. Hoe de pony het gedaan heeft weet ik niet, maar toen ik op stal kwam lag de pony met haar hoofd op het deurtje en het touw zat om haar hals. Ze kreeg nauwelijks adem. Met een scherp mes hebben we het touw direct doorgesneden en ze is er vanaf gekomen met alleen een kale plek in haar hals en wat kleine wondjes op haar benen.

Nadat ze los was ben ik in haar stal op de grond gaan zitten van de spanning en toen kwam ze direct met haar neus in mijn haren kroelen. Het eerste wat hier gaat gebeuren is nieuwe sloten op de deuren, zodat de touwtjes verleden tijd zijn.

Sorry, het is off topic maar moest het even kwijt.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:33

O god wat erg! Ik had laatst hier op Bokt idd ook een verhaal gelezen over een pony die zich met halster om dus wel had opgehangen, echt erg...
Sterkte ermee Ach gut

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:46

Jemig,dan schrik je je ook de blubbers Ach gut
Gelukkig is het goed afgelopen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:06

Ik lees nog braaf mee Knipoog Weer veel leuke foto's gezien Haha! Leuke paardjes allemaal! Ze blijven super paarden die barokjes. Wel jammer van de jury soms, het zal ook wel is zo zijn, maar ik geloof ook zeker dat er juryleden zijn die liever een sportpaard voorbij zien komen. Maar niet opgeven hoor, de barokjes zijn ook zeker wedstrijdwaardig Lovers

Idra: Hoop dat je iemand hebt kunnen vinden voor een filmpje van jou en Licor. Ik vind Licor echt helemaal te gek Pling laat mij maar lekker naar hem kijken, dan kan ik al genieten hihi Clown

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:22

Lisenka schreef:
Ik ben me net echt helemaal doodgeschrokken. Zoals je op onze site kan zien verkopen we ook paarden en pony´s. Eén van onze pony´s had zich in haar stal opgehangen. Gelukkig waren we er bij toeval op tijd bij, had niet veel langer moeten duren.

We zetten ze al niet met halster om in stal om dit te voorkomen. Maar blijkbaar zit een ongeluk in een klein hoekje. Deze pony maakt haar deur open en we hebben dus een touw om haar deur gedaan. Ikzelf maak dit touw altijd superstrak vast, maar mijn stalhulp heeft dit blijkbaar niet strak genoeg gedaan. Hoe de pony het gedaan heeft weet ik niet, maar toen ik op stal kwam lag de pony met haar hoofd op het deurtje en het touw zat om haar hals. Ze kreeg nauwelijks adem. Met een scherp mes hebben we het touw direct doorgesneden en ze is er vanaf gekomen met alleen een kale plek in haar hals en wat kleine wondjes op haar benen.

Nadat ze los was ben ik in haar stal op de grond gaan zitten van de spanning en toen kwam ze direct met haar neus in mijn haren kroelen. Het eerste wat hier gaat gebeuren is nieuwe sloten op de deuren, zodat de touwtjes verleden tijd zijn.

Sorry, het is off topic maar moest het even kwijt.

pfff.. da's schrikken zeg. Gelukkig is het goed afgelopen...

Voor de rest lees ik nog even gewoon me.. Knipoog

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:30

Zo, ik ben er een tijdje niet geweest ivm het mooie weer en de vakantie Lachen
Wat een verhalen allemaal! Poeh.
Redina: Wat fijn dat het goed gaat met Enno. Je zult er denk ik veel meer plezier van hebben en succes en sterkte met het herstel!
Lisenka: Poeh, dat is inderdaad schrikken. Gelukkig was je er nog op tijd bij, goed hoor! En ik vind het ook goed dat je altijd het halster afdoet. Tja, inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Verder is hier een discussie aan de gang over de subjectiviteit van de jury. Tja, ik denk dat je je als barokke ruiter wel meer moet bewijzen dan dat je een 'gewoon sportpaard' hebt (dat is trouwens al een erg onduidelijke beschrijving), maar dat zou absoluut niet zo moeten zijn. Daar zijn we het over eens denk ik. Maar ik denk toch dat het meerendeel van de juryleden wel objectief is en goed, en daar moeten we dan maar naar kijken, niet? Het is best vervelend ja, als je het gevoel hebt dat een proef wel lekker ging en de punten daar niet naar waren, maar onthoud wel dat een jurylid daar als het goed is een beter oordeel over kan geven dan jij, bovendien is dat hun taak! Verder moet je vooral altijd wedstrijden blijven rijden om het plezier en met de spirit om te winnen, gaat dat een keer niet, dan heb je altijd het plezier nog toch? Ik ben misschien ook van plan om (over een paar jaartjes) met ons friese veulen wedstrijden te rijden, en dan gewoon voor de lol en om ook een oordeel van andere mensen te krijgen over jouw rijkunstige vaardigheden. Dat is best wel een preek geworden voor iemand die niet eens wedstrijden rijdt.. hm. Dromen

Ohja, en ik zou nog steeds foto's maken... Heb ik gedaan, heel lief het fototoestel van mijn zus gevraagd, na 3 foto's van Trude blijkt de batterij op te zijn! Je zou er ook stapelgek van worden... dus ik zal morgen weer een poging wagen en ook wat foto's van Triks maken.
Verder gaat alles (alweer en nog steeds) zijn gangetje. Het rijden met Nico gaat super, hij wordt veel losser, stelling vragen is steeds beter, we rijden schijnovergangen/gewone overgangen om hem goed aan het been te krijgen en gebroken lijnen of slangenvoltes om hem mooi los te krijgen. We zijn nog lang niet waar ik zijn wil, maar we zijn op de goede weg en we komen er wel Lachen Hij is en blijft vri moeilijk in de galop; Nico valt er snel uit, maar het is wel altijd de goede galop en mooi op de hulp. We deden eerst alleen rechte stukken om het voor hem makkelijker te maken en nu hebben we al bijna een rondje gegaloppeerd, ook mooi door de hoeken. Dus ik ben best trots!

Nou, ik gaat weer. Veel plezier met die prachtige paardjes van jullie! (Ik zag namelijk een paar ontzettend leuke shetjes voorbij komen *LOL*

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:29

Hunnebun klinkt dat het lekker gaat , leuk !

Lisenka pff wat een nacht merrie , gelukkig goed afgelopen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:32

regine schreef:
Jaaaaa ik heb een stuk of wat blz gemist maar dat komt omdat ik heel druk ben geweest Clown ik ga zo even bijlezen en reageren.
In de nacht van dinsdag op woensdag is namelijk bij Capriola een heel mooi hengstveulen geboren. Heel statig en nieuwsgierig ventje. Alles is goed verlopen en moeder en zoon maken het goed.

Oooh dat had ik helemaal gemist (moest op mijn werk snel voorbij jouw foto scrollen Clown ), wat een pracht Regine!! Daar mag je trots op zijn Lachen

Madelief, ik woon in midden België, op 20 km van Brussel.

Cloris, het spijt me, er was niemand tijdens mijn les, dus geen filmpje. Als het goed is gaat er naar de wedstrijd zondag wel een camera mee.
In de les hebben we weer aan de afdruk gewerkt, veel geschakeld in draf en hem dan lekker actief gehouden achteraan. Ging best goed zo. Ik moest er ook voor zorgen dat ik in het terugschakelen mijn hand even wegzette, dan begon hij zich mooier te dragen (Licor wil namelijk snel steun komen zoeken op je hand, al is het maar 100g, en dan verliest hij die gedragenheid weer). Weer een erg nuttige training dus.

Wow Lisenka, heftig... gelukkig waren jullie er op tijd bij!
Mooie foto's van Halley trouwens, wat een pracht!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:02

Pony was er volgens mij minder van onder de indruk dan wij. Ik heb Halley vanavond gereden en hij liep super ontspannen (hij had vanochtend voor het eerst weer gedekt en hij is daarna altijd zo relaxed). Ik werd hierdoor ook weer wat rustiger, maar wat een rotgezicht zeg.

Ik ken het verhaal op bokt van het paard dat zich aan het halster opgehangen ook en moest hier ook direct aan denken. Gelukkig had zij zich niet echt heel erg verzet en waren wij er op tijd bij. Dat is echt haar redding geweest. Nou ja, verder maar niet meer aan denken.

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:43

Nickyu: Ja, het gaat ook lekker Lachen Gelukkig wel, dan hou je er plezier aan Haha!
Lisenka: Ja, maar niet meer aan denken. Het is goed gegaan, gelukkig. En wat er allemaal had kunnen gebeuren, daar moet je niet aan denken, dat is gelukkig niet gebeurd..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:59

Goedemorgen!

@Lisenka: Fijn dat Halley wel zo lekker ging dan!
@Spokie79: Ook fijn dat je lekker hebt gereden!

Gisteren Furia voor het eerst weer aan het werk!
Ik ging longeren en toen ik richting de bak ging, gingen net alle andere paarden de wei op en dan lopen er altijd een paar los. Fuur werd er helemaal druk van, voor de bak bleef hij maar rondjes om me heen draven en galopperen. Dus toen hij wat rustiger werd, ging ik de bak in, daar was hij ook nog vrolijk en dus hem eerst maar even laten uitrazen aan de longeerlijn.
Daarna bijgezet en aan het werk gegaan met hem, hoewel hij heel braaf en makkelijk is met longeren, op de vorige stal had ik al gemerkt dat ze niet zoveel aan longeren deden. Weet niet of hij daar heeft geleerd om om te keren aan de longe voor de andere hand, maar dat doet hij nu dus te pas en te onpas Clown

En dat probeer ik hem dus af te leren door heel duidelijk regels op te stellen. Aan het einde ging het gister toch al wel heel lekker! Ik wil pas weer met dressuur beginnen als dat longeren voor 100% goed gaat, dat ik dat dus ook als trainingsmethode kan gebruiken om hem te verbeteren, daar vind ik longeren erg handig voor!

Zo ga ik ook naar Fuur, samen met mijn zusje Furia even lekker wassen, is wel weer een keer nodig Ja

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:27

Zo, lange tijd weer niets van me laten horen. Ik moet zeggen dat ik er ook een beetje de balen van had en momenten op het punt stond om te kappen met de hele paardenboel. Vooral omdat het zo onwijs slecht ging met rijden met Sam. Hij liep zo gevoelig. Ik had al een tijdje het idee dat het aan mijn zadel ligt en ben er zelfs mee op pad geweest. Nu gisteren een zadelmaker langs gehad, gewoon dressuurzadel er op en na 10 minuten durfde Sam weer te lopen!!!!! Ik had het kippevel in mijn nek staan en kon wel janken. Hij kwam weer over de rug, maakte zijn passen af en het was gewoon heerlijk!!! De laatste keer dat ik heb gereden wilde ik een buitenritje stappen en ben ik gewoon afgestapt omdat het zo beroerd voelde! Nu is het nog 8 weken wachten tot het zadel gemaakt is maar dan kunnen we eindelijk weer aan de slag! Ik ben in ieder geval zo opgelucht dat het dus toch aan het zadel lag en dat mijn gevoel daarin wel goed was. Niet fijn dat Sam er dus zo enorm veel last van heeft gehad maar we gaan weer de goede kant op.
zo, nu eerst even bijlezen. Is er inmiddels al een veulen voor Lusitana? Het veulen van Regine heb ik gezien, wat een plaatje!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:34

Laulau, wat sneu dat Siglavy er niet meer is! Was een mooi, trots dier. Waarom hebben jullie hem in laten slapen?

Enno gecastreerd!? Dus toch! Ik denk dat je er erg blij van gaat worden. Als ik zie hoe lief Sam nu is. Gisteren 2 meiden zonder zadel op zijn rug gezeten (kleine meiden) dan loopt hij een beetje aan tenen te knabbelen maar hij is zo rustig en braaf. Zit gewoon geen kwaad in. Zat er al niet maar hij neemt nu echt de tijd voor dingen.

Lobke, Wat balen dat er zo gejureerd wordt. Licor is toch voor een andalusier een paard met zeer veel dressuurpotentie. Als hij al zo zwaar beoordeeld wordt... maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker wordt naarmate je hoger in de sport komt. Minder ´uitheemse´ rassen natuurlijk.
Het is nooit objectief, het blijft een jurysport. Maar dat maakt het resultaat des te specialer als je het wel redt! Haha! Tong uitsteken

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:37

Femke, wat een megastoer kereltje heb jij weer op stal staan!!!
Die paarden van jou staan altijd zo heftig en ´vol´op de foto. Ik hou ervan! Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:40

Ik las ooit in een intervieuw met Marijke Folmer, die destijds de hengst Neapolitano Capiola reed dat er echt veel puntenverchil tussen 2 jury leden zat, dat ze dat toevallig ook nog overhoorde en dat de een zei "nah ze kon em op een kwartje laten draaien" en de ander zei "ja maar hoe jureer je zo'n beest". Dan denk ik wat jammer toch!!

Hoe is het met Enno inderdaad?? Maakt hij het goed? Ik hoop en denk ook wel dat je daar blij van gaat worden ja. Tot nu toe hoor ik alleen maar positieve geluiden van mensen die ook voor die moeilijke keuze hebben gestaan!

Met de kleine Maestro gaat het goed!! Gisteren is hij met mams voor het eerst de wei in geweest. Met ze 2e ff buiten loeren. Het ging goed, Cap was blij even de benen te strekken, maar is nog incontinent en liet alles lopen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na een slaapje tussendoor besloot de kleine man zelf eens op ontdekkinstocht te gaan en met een paar onhandige bokjes rende die stukje van Cap af. Huhuhuhuhu die was daar helemaal neit blij mee en vlug erachteraan!! Ik denk dat Cap haar handen euhm hoeven nog vol krijgt aan de kleine vent!! Ik heb heerlijk in de wei er naar zitten kijken!! Geweldig!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:16

Marit: Wat balen dat het niet lekker ging met jou en Sam! Had me even gepbt dan had ik je kunnen steunen.
Wel heerlijk voor je dat het nu weer goed gaat. Bevalt je huisje nog steeds goed en hoe is het met de auto afgelopen?

Regine: Jij ook gefeliciteerd met je mooie veulen! Heb met veel plezier de foto's bekeken.

Met Enno gaat alles goed. Gisterochtend al heel vroeg op stal.
Meneer heeft de buren flink wakker gehinnekt dus ik merk geen verschil haha.

In de avond was er bijna niemand op stal. Ik heb gewandeld en stond toen in dubio. Ze zeiden dat hij de paddock in mocht maar ik vertrouw dat zand niet en zo.

Sinds 2 dagen is 'de wei' geopend zeg maar en er stonden geen paarden. Er mogen nog zat kilo's aan dus ik heb hem lekker 45 minuten op het land gezet. In de laatste 5 minuten begon hij zacht te draven maar het duurde even voordat ik meneer te pakken had haha.

Ik ga er zo weer heen.

Terugkomend op de wedstrijden. Ooit als Enno goed loopt wil ik gewoon voor de fun barokke wedstrijden gaan lopen.
Gewoon voor het plezier. KNHS heb ik nooit leuk gevonden.
Ik geef 2 mensen les op dit moment en die rijden ook knhs.

Geef mij maar gewoon die relaxte en leuke sfeer van de barokke wedstrijden.

Lisenka wat een prachtige veulens! Wat schrikken van die pony en gelukkig is alles goed afgelopen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:20

Bedankt voor de complimenten. Ik ben ook echt mega trotst op die kleine man!

Fijn dat het weer beter gaat met Sam! Jammer dat jullie in zo'n dip hebben gezeten. Kan me voorstellen dat je tranen krijgt als je dan ineens 'je moment' samen weer hebt. Heel herkenbaar toen ik met Cap uit de dip kwam. Gelukkig ben je er nu achter waar het aan lag!!

Fijn dat Enno weer lekker thuis is! Het hinneken duurt nog wel even, bij ons op stal is ook een hengst pas geruind die had ook even nodig bij te komen en te wennen aan zijn 'ruin' zijn.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:55

Regine gefeliciteerd met je veulen.

Eef lekker dat enno even het land op kon, hij moet duidelijk nog een paar hormoontjes kwijt raken.

Even terug komen op de wedstrijden, ik ben een pure rekreatie ruiter ga van de zomer wel op Almelo starten, gewoon voor de gezelligheid, hele stal gaat dus ga ik mijn debuut in de B maken (gaan er nog meer naar Almelo), ben benieuwd ga er niet van uit dat we punten verdienen, maar wel dat het erg gezellig word.
Ik merk het wel dan met de wedstrijden, heb weinig ambitie, dus kan het eens gaan vergelijken met de KWPNers van onze stal. Cool

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:05

Ach eef, ik onderga dit soort dingen altijd liever in stilte Lachen
Je gaat wel sterk aan jezelf twijfelen in ieder geval... Ik heb Sam overigens niet binnen gehouden maar gewoon op het land gegooid na zijn castratie. Zoveel mogelijk de stal uit, dat is infectiegevaarlijker dan het land. Is bij hem helemaal goed gekomen. Daarbij is bewegen ook wel belangrijk. Maar je zal hem over de lies hebben laten doen?

Regine, ik had letterlijk de rillingen in mijn nek toen hij echt begon los te laten. Hij bleef maar proesten van de opluchting. Ik heb zelfs een beetje spierpijn van het rijden, ik vermoed hij ook Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:22

Branca heeft haar veulen! Het is een wildkleurig merrietje en ze heet Catita. Alles is goed met ze.