[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:55

Ik was grote vriendjes met Zorrero... haha :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:46

En Baldomero is mijn tweede nummer 1 :+: Hoe gaat het nu met heb, wil zooooo graag weer eens een foto zien!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:08

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Baldomero heb ik nog niet in het echt gezien dus dat is moeilijk oordelen :)

Ik heb net nog eens kosten op een rij gezet voor opfok e.d.
Als er dan een keer wat voorbij komt dan weet ik dat tenminste vast. Ik weet ook al waar ik een veulen eventueel in de opfok zou doen. Nu nog een leuk veulen tegenkomen dat aan mijn eisen voldoet :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:37

Hoi allemaal, ik ga maar weer proberen het topic hier bij te houden.

Ik heb het goed naar mijn zin op het werk, maar het is wel heel erg druk zo met de paardjes. Heb de komende weken wat minder uren en dat komt mij niet verkeerd uit.

Vandaag dus Zorrero weggebracht. Hij was heel braaf op de trailer. De opfok zag er ook allemaal goed uit. Hij staat samen met allemaal jaarlingen. Hij staat in de buurt van Tiel. De terugweg hebben we bijna 6 uur overgedaan. We hadden Banjer gelukkig meegenomen.

Morgen wordt Maximo opgehaald. Hij krijgt ook een heel lief baasje. We kregen verleden week een mailtje van haar dat zij hem wilde hebben, waar ze in beschreef wat ze van hem vond. Echt zo lief.

Baldomero willen we binnenkort opzoeken. We zijn door alle drukte al heel lang niet geweest, dus wij zijn ook benieuwd naar hem.

Door de drukte hebben Halley en Otto alweer vakantie. Eind februari ga ik een weekje oppassen in Noord Holland op 2 paardjes van een vriendin. 1 van die paarden is van mij geweest en ik ben echt gek op dat dier. Wil die week dan ook naar de stal van Madelief en Jasmijn om Bandito en Furia te bewonderen en natuurlijk Sonrisa.

Shanna: ik vind jouw droom nog niet zo slecht. En wat dat merrieveulen van Chistosa betreft met een dun streepje, zoéén heeft ze al eens gegeven, Querida.

Anouk: zo'n lief babymeisje, ach 4 is wel een heel mooi getal.

Ga nu even eten, maar kom zo snel mogelijk terug.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:47

Nee de merrie in mijn droom had een ander blesje dan Querida hoor! Smal en helemaal doorlopend vanaf boven tot op het neusje.

Klinkt het goed ja, twee hengsten en een merrie? 8-)

Wat leuk dat jullie Baldomero op willen zoeken en ook Bandito, Furia en Sonrisa! Wel fotos maken hoor! Ben benieuwd hoe Baldomero en Sonrisa uitgroeien!

Eetse en de groetjes aan Jan :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:55

Sonrisa is echt heeeel groot aan het worden :D
Zou t niet kunnen schatten, maar ze is echt mega veel gegroeid weer de laatste tijd :j

Ben trouwens erg benieuwd waar jij mee thuis gaat komen Shanna, hoezo de keuze voor een veulen en niet een 3 jarige bv?
En Lisenka, lijkt me super gezellig maar dat wist je al :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:16

Omdat de kwaliteiten die ik zoek in een 3jarige te duur zijn voor mijn portemonnee.... als ik voor een veulen kies op een gunstige manier... en ik doe dat slim; dan heeft ie me als 3jarige minder gekost dan wanneer ik een 3jarige koop.
Ja, ik weet dat je er een beetje geluk mee moet hebben moet hoe een veulen uitgroeid ;)
Maar zoals ik alles al meerdere malen op een rij heb gezet, lijkt dat toch de meest voor de hand liggende optie. Zeker zolang ik nog geen fulltime baan heb!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:21

Snap ik hoor... Je hebt genoeg ervaring om dat zelf te bepalen. Maar heb meerdere keren gezien dat een veulen met veel belofte tegenvalt en omgekeerd, dus juist als ik zo'n goed paard zou willen hebben zou ik dat zelf niet aandurven :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:27

Daarom zou ik in dit geval alleen gaan voor een combinatie van merrie/hengst waarvan ik ook de nakomelingen kan zien. Het geeft natuurlijk geen garantie, maar het zegt zeker wel wat. :)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:34

Ángela: Ik vind Shaddy leuk. Wens jullie heel veel geluk toe.

Madelief: lijkt mij ook heel gezellig. Mijn moeder verheugt zich er ook al op. Vroeger ging ik minimaal 3x in de week even langs. Dat lukt nu dus niet meer en dat vind ze wel jammer.

Anouk: Is je zadel helemaal naar zin?

Malin: Ben bang dat als ik naar Baldomero toega, ik hem weer direct mee naar huis wil nemen. Jan heeft sowieso een zwak voor de veulens van Lagartera, want hij wil Tesora eigenlijk ook wel houden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:38

Ik denk dat het ook wel leuk is om een veulen op te zien groeien :). Bij mij op stal heeft iemand ook een veulentje uit haar merrie gefokt en het is toch wel heel leuk! Die staat bij ons op de hofwei, ook een soort opfokt... Maar ze doet er wel al veel mee. Wandelen en ook samen met moeders aan de hand mee naar buiten (dat ze zelf de merrie rijd en de kleine (nou ja alweer bijna 2 jaar...) dr naast). Ik denk ook wel dat het veel scheelt als je dan echt met ze gaat beginnen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:46

Heb je nog een recente foto van Tesora Lisenka?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:46

Dat scheelt ook echt heel veel. Heb Keljan (fjord) ook vanaf 2 jarige leeftijd. Ik heb met hem zo'n ongelooflijk sterke band. Ik weet precies wat hij voelt en hij ook van mij. Hij weet precies wanneer hij streken uit kan halen en wanneer beter van niet. Ik weet precies wanneer hij het boefje gaat spelen.

Door iedereen om mij heen werd mij afgeraden om zo'n jong paard te kopen, maar heb er nog geen dag spijt van gehad. Hij wordt in mei 20 (heb hem dan 18 jaar), maar is nog steeds het ondeugendste en meest speelse paard dat ik hier op stal heb staan.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:48

Annash schreef:
Heb je nog een recente foto van Tesora Lisenka?

Nee, helaas niet. Zal Jan lief aankijken en vragen een foto te maken, zodra ze weer naar buiten kunnen. De grond is hier nog steeds bevroren en op sommige delen van het erf is het een ijsbaan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:48

En dat ondeugende straalt hij ook echt uit 8-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:53

Ben ook wel benieuwd naar de foto's van Tesora, vond het echt zo'n schatje!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:07

Lisenka schreef:
Hoi allemaal, ik ga maar weer proberen het topic hier bij te houden.

Vandaag dus Zorrero weggebracht. Hij was heel braaf op de trailer. De opfok zag er ook allemaal goed uit. Hij staat samen met allemaal jaarlingen. Hij staat in de buurt van Tiel. De terugweg hebben we bijna 6 uur overgedaan. We hadden Banjer gelukkig meegenomen.

Anouk: zo'n lief babymeisje, ach 4 is wel een heel mooi getal.

Goh, en jullie dachten niet: "Laten we even kijken hoe Desperado er voor staat?" :+ Koffie hebben we hier altijd en jullie zijn hier van harte welkom! Tiel is vanaf hier vlakbij!
En ja, zoo lief, een baby! Maar ik zit me nu al te verheugen op de dag dat Bas naar de kleuterschool gaat. Dan heb ik mijn handen meer vrij om mezelf te kunnen gaan ontwikkelen. Weer een baby betekent weer een 4 jaar een handenbindertje. Ik ben namelijk van mening dat een kind niet in een kinderdagverblijf thuis hoort. Vanaf een jaar of 3 vind ik het aanvaardbaar, maar daarvoor heb ik daar enorm veel moeite mee. Ik kan ze met geen mogelijkheid achterlaten! :o

Shanna: Sam heb ik vanaf dat ie anderhalf was. Ik snap precies wat je bedoelt! Voor mij is hij heel speciaal. Ik heb namelijk nog nooit van mijn leven zo lang hetzelfde paard gehad én vanaf zo'n jonge leeftijd. Sam en ik zijn al weer 9,5 jaar een team, nou ja, team, we zijn soms net een huwelijk. In oktober zijn we 10 jaar samen! Sam had als anderhalfjarige ook niet veel potentie, als bijna 3-jarige kwam ie boven de stal uit en nu? Nu is ie heel relaxed en als ie wil kan ie verdraaid leuk lopen... :+ Hij is van Kimberly. Wel een miskende hengst. Alle paarden van Kimberly komen uiteindelijk behoorlijk hoog in de dressuursport uit. Mits er natuurlijk een ruiter op zit die dat kan. :z

Lisenka: Mijn zadel is behoorlijk goed naar mijn zin! Het enige jammere is dat ik ook niet veel rijd momenteel. Het weer zit tegen en omdat ik geen E-rijbewijs heb, durf ik niet dagelijks met de trailer op en neer naar de manege. Dat is nu slechts hooguit 2 keer per week. Zekerheidshalve heb ik wel afgesproken met Patrick dat hij er nog even naar kijkt, nu ik het gebruik. Maar ik verwacht wel dat het goed ligt.

Esther: Ik ben het daar roerend mee eens. Sam was dan welliswaar anderhalf toen, maar ik vind het wel heel bijzonder dat ik tot nu toe de enige eigenaar ben geweest van Sam die er ook mee rijdt. Ja, Frank dan natuurlijk ook, maar dat is anders. Ik heb Sam niet bereden gekocht. Hoe hij nu loopt heb ik grotendeels zelf gecreëerd. Dat vind ik ook wel bijzonder.

Lisenka: Helemaal waar! Die band heb ik dus met Samaranch! Hij kan met de meest minimale beweging al duidelijk maken wat ie bedoelt. Echt fantastisch gewoon! Af en toe kon ik hem wel villen, maar de laatste tijd kunnen we het heel goed vinden samen! En idd dat ondeugende hebben wij ook gezien, toen we naar Despi kwamen kijken! haha.

Vandaag had ik vergadering van de rijvereniging en dan zit je daar in een kantine te luisteren naar het monotone geluid van de secretaris die de notulen van vorig jaar voorleest en ik denk dan: 'Waarom heb ik Sam niet meegenomen en ben ik niet gewoon gaan rijden? Die bak is helemaal leeg!' Maar het was wel reuzeleuk om te zien hoe een erelid lekker indutte en bij elk applaus moest worden wakker gemaakt. Hij is ook een keer in het zonnetje gezet, nou toen moesten ze hem echt wakker maken! Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:08

Pfew, volgens mij heb ik nog nooit langer dan 3 jaar hetzelfde paard gereden... het wordt altijd verkocht. :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:23

Nou mensen, hier is het ineens stil... haha.

Ik ga lekker naar bed :wave:

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:23

Heey
Lisenka: Dankjewel :D.

Ik heb expres nog geen jong paard gekocht, mijn vader wou eigenlijk een 2 jarige maar ikzelf ben nog niet ervaren genoeg om hem/haar dan in te kunnen rijden en door te rijden enzo.
En al zou ik het kunnen dan durf ik dat niet, ben veel te bang dat ik hem iets verkeerd aanleer enzo.....

Net weer bij shaddy geweest. Ze was een beetje chagerijnig, ze heeft vandaag met het paard wat haar altijd pest buiten gestaan :(. Aan haar gedrag is meteen te merken met welk paard ze buiten heeft gestaan ( zonder dat we vragen met welke ze buiten heeft gestaat weten we het al).

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:32

Anouk : Ik vind dat ook hoor, kinderen horen daar niet thuis. Ik werk dan nu sinds kort omdat ik me echt begon te vervelen van het standaard dingen doen. Maar dan zit ze nog niet op een creche of peuterspeelzaal. Ik heb vandaag rond gebeld enne 2 gesprekken op een peuterspeelzaal maar daar zal ze pas na de zomervakantie heen gaan en dan is ze alweer ruim 3 jaar. Tijd gaat zo snel!

Hmm schiet ook niet echt op met shaddy als ze dan saggo is ;)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:47

Anouk: we hebben het er wel over gehad om bij jullie langs te gaan. Gaat ook nog wel gebeuren. Gewoon om even gezellig bij te kletsen en de paardjes te bewonderen. Ben ook heel nieuwsgierig naar Sam. Super dat je zadel zo fijn ligt.

Kan me voorstellen dat je tijdens de vergadering, eigenlijk zoiets had van had ook lekker kunnen rijden.

Ik heb altijd gedacht dat Sam een Cabochon was. Hoe ik daar bij ben gekomen.

Angela: hoe oud is Shaddy nu dan? Voor mij zegt leeftijd niet zoveel hoor, de klik is het belangrijkste.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:08

Lisenka schreef:
Anouk: we hebben het er wel over gehad om bij jullie langs te gaan. Gaat ook nog wel gebeuren. Gewoon om even gezellig bij te kletsen en de paardjes te bewonderen. Ben ook heel nieuwsgierig naar Sam. Super dat je zadel zo fijn ligt.

Kan me voorstellen dat je tijdens de vergadering, eigenlijk zoiets had van had ook lekker kunnen rijden.

Ik heb altijd gedacht dat Sam een Cabochon was. Hoe ik daar bij ben gekomen.

Gezellig hoor! Zeg het op tijd, dan heb ik wat lekkers bij de koffie. Vooral Jan kon dat wel waarderen hè? Jullie zijn hier allicht welkom hoor!

Sam zijn opa is cabochon. Kimberly is een zoon van Cabochon. Omdat Cabochon bij de meesten bekender is dan Kimberley refereer ik vaker aan hem dan aan zijn paps. Qua karakter schijnt Sam niet onder te doen voor Cabochon.

Shanna: Voor Samaranch heb ik ook wel paarden gereden, maar dat was idd ook hooguit een jaar of 4/5. Die paarden waren van mijn ouders. Vooral mijn moeder kon een paard van de één op de andere dag helemaal zat zijn en dan moest ie gaan. Ik had daar niet zo veel in te zeggen. Het enige paard waar ik echt een klik mee had, is me toendertijd niet eens gegund. Ook hij is gewoon verkocht, terwijl mijn schoonpa er een bod op had gedaan voor mij. Mijn ouders gunden het mij niet, dat ik die kreeg, omdat ik toen overhoop lag met ze. Dat paard was voor mij, wat jij had met Vaj. Sommige dingen vergeet en vergeef ik mijn ouders nooit meer. :Y) Maar Sam maakt heel veel goed hoor. Bij hem heeft dat wel even geduurd. Hij was dan ook zo onstuimig als jaarling! Wel een beetje eng. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:29

Goedemorgen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:29

Hosante schreef:
Jellie,

Doe je wel voorzichtig als je een longontsteking hebt, in ieder geval beterschap, ik hoop dat het snel over is.

Bedankt. Ik heb gisteren het grootste deel van de dag in bed gelegen..
Ga zo lekker douchen en dan maak ik er een bankhangweekend van. T ergste vind ik, dat ik niet naar Flan kan..

Eline, geen last meer van hoofdpijn gehad?

Anouk, sam voelt in de draf traag. Veel overgangen maken, wil nog weleens helpen. Knap dat je de naald heel hebt gehouden bij t stugge zadel +:)+

Moppie, succes vandaag met tuig & zadel passen :)
Leuk dat je met Shaddy steeds meer band krijgt.
Doet je vader ook nog wat met Shaddy?

lisenka weer terug :) Fijn dat die lieffie's op zulke prettige plaatsen terecht komen.

Had donderdagaaf behoorlijk koorts. Gisteren grootste deel v.d. dag op bed gelegen.
Longen piepen nog en doen nog wat zeer. Verder ben ik nog wel brak maar beter dan gisteren.
Jammergenoeg kan en mag ik niet naar Flan...
Vanaf vandaag komt er tijdelijk een paard naast haar, in de box van Pablo, te staan.. zal wel weer ff wennen zijn.
Is toevallig ook een schimmel.