[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:32

Michelle: Lisenka en ik houden Perlita en Querida graag aan als toekomstige fokmerries. Door hun gezamenlijke opfok is het net klitteband, heel erg aan elkaar (en ons) gehecht. Het zijn beide Halley-dochters, een prima bloedlijn derhalve.
De twee hengstveulens van Halley van dit jaar verkopen we wel omdat ze bij ons voor de fokkerij niet inzetbaar zijn op hun moeders en (half-) zusjes. Beter nu die beslissing, dan dat we er al weer teveel aan gehecht zijn, want ze zijn allebei zo leuk. Met de 2 veulens nog op komst hebben we 13 PRE's en 6 andere paarden. Het wordt ons veel te veel werk zoveel paarden. We wisten natuurlijk al enige jaren dat we moesten beperken, maar hebben het steeds voor ons uit geschoven. Nu moeten we verstandig zijn en fijne nieuwe eigenaren vinden. Zoals desperado nu ook al een jaartje een goed nieuw tehuis heeft. Hier nog wat fototjes van de hengstjes.

ZORRERO
Afbeelding

ZORRERO
Afbeelding

MAXIMO
Afbeelding

MAXIMO
Afbeelding

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:52

priscilla is met 191 punten 1e geworden
en met 183 punten is ze 2e geworden
en ze heeft er een leuk geld bedrag aan over gehouden.
probeer vandaag de foto`s er op te zetten .
FIJNE ZONDAG ALLEMAAL .......

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:38

hier de beloofde foto`s van priscilla( 12 jaar is zij )
eerst even los rijden ... *D
Afbeelding
en dan het echte werk .... *D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
winnie haar lieve koppie :+: met met trotse dochter
Afbeelding
mooiiiiiiiiiiiiiiii *D
Afbeelding
het zijn er wel veel kon niet kiezen *D

frankiej

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:55

dat staat er heel netjes op marielle!!
laura: regen?? hier is het de hele ochtend wel zwaar bewolkt, nu schijnt er een zuinig zonnetje. wel warm overigens.
vanmiddag na het werk gaan we prince ff in het tuig zetten, kijken of het past en hoe hij er op reageert. daarna des optuigen en dus singels passen. maar helaas... eerst moet het werk af. grrrr

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:49

Hier is het al de hele dag warm en zonnig.
Onwijs lekker op Veludo gereden. In afwachting van de Zaldi toch maar weer zijn maat boom in Rico z'n zadel gezet want daar kan ik nu toch niet op.
Straks richting Rotterdam naar vriendin haar nieuwe paardje kijken en meteen les geven. Benieuwd wat voor weer het daar is.

Oeh, die Maximo is wel heel fotogeniek zeg!

Djemo gefeliciteerd met je dochter, leuk dier die Winnie.

Frank zijn er geen genetisch gemanipuleerde champies met ingebouwde zondagsrust? ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:03

Heey
dankjullie :D
Gefeliciteert djemo :D Ziet er goed uit hoor ;).
mooie veulens zeg :D.

hier heeft het een klein beetje geregend maar de grond is nog steeds droog.

Morgen komt eindelijk de DA :D :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:21

Goedemorgen iedereen :wave:.

Ik ben ook weer terug van 12 dagen Egypte! Het was echt heerlijk, alleen de laatste drie dagen niet zulk super weer gehad maar het was ook wel leuk om op die dagen wat te gaan winkelen. Helaas was Mohmmed (vriend van mij) al naar Cairo vertrokken anders hadden we toch nog de woestijn in gegaan (en had ik kunnen paardrijden).

Maar ja verder super weer gehad, lekker bruin geworden en veel gesnorkeld bij het huisrif van het hotel. Er staan al een paar foto's op de computer dus die zal ik er wel even bij zetten ;).

1. Het haventje, hotel op achtergrond
Afbeelding

2. Het strandje bij het rif (vanaf de andere kant genomen)
Afbeelding

3. Ik 's avonds met mijn moeder uit eten bij de New Marina (kon je a la carte eten en hoorde bij het all-in van het hotel, alleen de drankjes moest je zelf betalen).
Afbeelding

4. Ik heb wilde dolfijnen gezien :).
Afbeelding

5. Kunst met de handoeken ;).
Afbeelding

6. Wat vissen vanaf de kant (onderste twee zijn devilfishes met dodelijk gif die soms ook wel eens bij ons rif rond zwommen, dan zag je mij dus niet meer in het water...)
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Is hier nog wat gebeurd in de laatste 12 dagen? Dr stond in iedergeval één merrie op springen toen ik weg ging ;). Geloof niet dat ik het ga redden om alle pagina's door te lezen :P.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:31

Wauw, heerlijke vakantie precies, vooral de dolfijnenfoto is gaaf :D

Leuke rit met Veludo, Karina, super :)

Knap van je dochter djemo :)

Woei Laura, Hincapie moet zo te horen nog wat wennen aan de andere paarden.

Ik ben gisteren met Licor zo'n 3 uur in het bos gaan rijden, was echt heerlijk! Ik was samen met een vriendin en haar merrie mee, Licor kent ze al jaren (we gaan wel vaker samen buitenrijden), maar was gisteren wel erg hengst, haha! Heel goed te controleren hoor, maar als ze naast ons kwam draven, ging hij extra groot draven met meer veer, enmaar "murmelen" :P In ieder geval een heerlijke rit!

Malin, goed plan om Steffi nog eens naar Suev te laten kijken, het blijf allemaal zo vaag hè...

Helaas kon masaro vandaag dan toch niet naar Terroso komen kijken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:09

@ evdpanne :Wauw, is vast een heerlijke vakantie geweest. Erg gave foto's :D
@ idra : Fijn dat de rit heerlijk was :D.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:10

Hoi ik kom weer een aantal pagina's bij reageren :D
Maar eerst even een foto van hoog aaaah-gehalte: Meet Rocky!!

Afbeelding
En nog eentje:

http://94.100.113.125/559250001-559300000/559263001-559263100/559263058_5_7sjn.jpeg

Het is een katertje van 4 weken oud, met een grijs kontje en een prachtig zwart koppie!
De eerste keer dat ik m zag (komt uit een nestje bij mij op stal) vond ik hem al mega gaaf maar te vroeg, gezien Rico en ik van de zomer op zoek gaan naar een huisje.
Vd week zag ik hem weer, en kwam ik er bij toeval achter dat deze nog niet weg was.
Dus beetje mogelijkheden besproken, staleigenaresse is ook wel gek op deze, maar haar man wilt er niet nog 1 bij.
Dus hebben we de deal bedacht dat hij, zodra wij gesetteld zijn bij ons komt!
Nou bedacht de moeder van mn vriend vanochtend, dat hij ook gewoon daar thuis kan komen (zijn we toch bijna altijd), dus misschien gebeurt dat ook wel.
Maar sowieso is ie nu dus van ons, en komt Rocky bij ons wonen zodra we een huisje hebben :D

Sanne: Zo een nieuwe route ontdekt :D Dat doe je goed! Ik ken alles hier uit de omgeving op mn duim, helaas is er niets meer te ontdekken bij ons.
Haha, ik had helemaal niet door dat jullie er waren :D Zie opeens jouw hoofd, en pas toen jullie weggingen zag ik dat Johan er ook was, lekker stom sorry!
Hihi, Igneo een standje :D Zeker een goede deal zeg!! He had Jamsijn ook niet wat voor mij kunnen meenemen :D !
Anoek: Fedde vind ik ook een gave naam! Dus ooit beginnen jullie ook aan een verzameling PRE's :D
Borderjay: Gave foto's van de schriktraining!! Wat zien ze er allebei knap uit!
Hij si wel heel braaf, knap hoor!
Suelza: aah, ik snap nu pas wie jij bent haha, welkom, heb al veel foto's/verhalen over je gehoord ;)
Is Sun nu eigenlijk van jou?
Denise: ook lekker met vrijheidsdressuur bezig leuk! Had je vandaag nou wedstrijd? succes nog :D
Karina: Veludo ziet er ook super uit! Vervelend van Rico (hihi, blijf het grappig vinden -> zelfde naam als mijn vriend), hopelijk valt het mee!
Yenneke: Wow, wat een foto van Xtremo, op deze manier doet hij zijn naam wel eer aan zeg!
Lobke: lekker dat het zo gaat met je mannen, en ook errug lekker 2 weken achter elkaar van David.
Uitslover Licor :D
Anita: goed bezig, met Sun, op een touwhalster appuyeren denk dat weinig je dit nadoen..
Natalia: Wat een verhaal! Eigenlijk het eerste wat ook in mijn hoofd op kwam was, heb je hem wel helemaal onder controle.. :o
Hengsten moeten echt onder de duim worden gehouden anders kunnen ze erg gevaarlijk worden.
Voel je niet aangevallen, maar weet dat je hengst altijd dit soort uitspattingen kan hebben zoals Lisenka ook al over Halley zegt.
Niet alle PRE-hengsten zijn per defintie braaf en hengst te houden, zweepje zou ik er zeker bij houden als hij zulk gedrag vertoont.
Lisenka: Sonrisa te koop :oo Haha, nee hoor, ik vind het natuurlijk errug jammer dat ik voor haar geen geld op het moment heb...
Komende 4 jaren als student gaat dat echt niet lukken helaas... Fijn dat Keljan alweer wat beter gaat!
Malin: Joh, voor jou is het een stuk vervelender dat hij weer kreupel is... Tuurlijk, iedereen zou liever horen dat hij als een zonnetje loopt, maar dat is omdat we het jou en SUev gunnen!
Heel veel sterkte :(:)
Frank: Dat doe je handig zelf!! Een sproeier maken, niet wat tips voor mij, die bak bij ons wordt er ook niet beter op..
Iloon: Hahaha leuke foto's van Chic. Volgens mij ben ik de enige vd meiden die hem nog steeds niet in het "eggie" heb gezien.
Moet toch verandering in komen :D
Laura: oeeei, beginnen de hengsten voorjaarskriebels te krijgen? :D
Djemo: Leuke foto's van je dochter.
evdpanne: Ziet er ook heerlijk uit!! Zo gaaf, wilde dolfijnen!
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 26-04-09 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:15

Madelief, weet je zeker dat dat een kat is en geen Gremlin ??

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:17

Whahahahahaha _O-
Ja hoezo :D Hij is niet al te fotogeniek dat had ik al gemerkt :D Maar had ook maar 5 minuutjes (had weer haast haast haast), dus even snel gekiekt :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:22

Madelief: Hij staat inderdaad heeeel charmant op de foto ;). Maar wel een schatje zeg!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:24

Oke, gewijzigd :D
Voor de mensen die een gremlin willen zien, klikken maar!
En de anderen, zeg maar ooh en aah :D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:41

MARIELLE MOOIE FOTO`S VAN WINNY EN PRISCIL EN WAT WAS ZE BLIJ HE
BEN ERG TROTS OP HAAR GEEF HAAR NOG EEN KEER EEN KNUF VAN ME

FF WAT FOTO`S VAN ME SCHATJE

Afbeelding
MIJN MOPPIE
Afbeelding
LEKKER DING KIJK DAT BEENTJE
Afbeelding
SPOOKJE TSJILLERT
Afbeelding
LIEFDE VOOR ALTIJD
Afbeelding
EN WEER LOL OP JE KNOL AHHAHA
de mannen wouden niet dorsten het niet aan
Afbeelding
BLIJFT LKKR HE
Afbeelding
haahah jasmijn deze is voor jullie we moesten rennen anders hij ons te pakken
bloemenboer!!!!!!!!! we hebben er heeeeeeeeeeel veel thuis hoor hahaaahhaha
een mooie weekend met ze allen
we gaan nu ff uiteten en dan bedje opzoeken vannacht hebben we cker twee uur slaap gehad met ze allen was erg gezellig
de fles sambuca is wel bijna leeg en het bier is op hihihi

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:49

he poesje achhhhhhhhhhhhhh lief zeg en nee geen gremlin hoor gewoon een dotje van een poesje

eshter wat zul je genoten hebben van de vakantie erg mooie foto`s en bij mij ook de dolfijn favoriet
maar de visjes zijn ook mooi

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:02

Wat een lief poesje, lieve veulentjes en een prachtige fries!
En wat gaan jullie weer hard in het topic!

Ik heb voor het eerst een rijfoto en fimpje van nero op bokt gezet
[RIJ-ITP] rijfoto's en filmpje PRE (andalusier Altanero)

Malin: Wat balen voor je meid dat hij eigenlijk door toedoen op stal nu weer niet geheel lekker loopt! Hoop echt zo dat steffi je verder kan helpen. Het is wel fijn dat hij gister al beter liep maar kan mij goed voorstellen dat je toch een operatie overweegt.

yenneke: wat ziet xtremo er super uit zeg!

evdpanne. Wauw wat een heerlijke vakantiefoto's. Ik wil ook!!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:46

Frank – ik heb heerlijk gereden echt ben super blij, en is je bak nu helemaal klaar ?
En super voor je dochter gefeliciteerd

Lisenka – bedankt, fijn dat keljan zijn oog minder dik wordt alleen jammer dat die nog steeds stijf loopt maar zo te lezen heb je wel zijn dag weer goed gemaakt door hem mee te nemen :D

Laura – ik denk idd dat ik jou plekje heb ingepikt want ik blijf er nog lekker even op zitten :P

Heidi – lekker hoor dat je zo trots bent kan het ook goed begrijpen, persoonlijk vindt ik dat je het halthouden netjes hebt opgelost zo doe ik het meestal ook ik vraag hem tot stilstand (als die het niet doet) en dan geef ik gelijk ontspanning maar hij mag pas lopen op mijn hulp.

Anouk – ‘’fijn’’ om te horen dat ik niet de enige ben met faalangst ik heb het ook de eerste paar wedstrijden gehad en die van mij reageert daar super heftig op, en nu moet ik zeggen dat ik vandaag nergens last van heb gehad en ik kon het merken we hebben een super proef neer gezet :j alleen dacht de jury daar anders over,
Ook jij gefeliciteerd met jullie dochter :D

Karina – echt balen dat rico niet goed loopt hopelijk heb je hem toch nog goed voor woensdag en anders wordt het voor veludo een hele ervaring

Mies – gezellig zo’n barbecue, en veel plezier met je ritje

Marielle – super van je dochter rijd ze bij de pony’s (zo ja hoe geld daar de punten telling)
En de foto’s zijn super zeg

Laura – hoe is het rijden gegaan en jou barbecue ?

Jan – ik smeld gewoon bij de foto’s van die veulens echt het is dat ik er niet 2 kan betalen want ik kwam er echt een halen,

Angela – hou ons op de hoogte wat de dierenarts zegt succes en sterkte

Esther – he je bent er weer en je hebt een super vakantie gehad zo te lezen leuke foto’s ook ziet er mooi en helder uit prachtig

Lobke – heerlijk gereden dus lekker hoor even uitwaaien tijdens zo’n rit

Madelief – ja een beetje afwisseling is voor ons beide leuk en ja ik had vandaag wedstrijd.
Wat een schattig katertje :+: hoe ga je hem noemen ?

Peet – super die foto’s de gezelligheid straalt er van af

Nou dames en heer mijn wedstrijd is super verlopen.
Tijdens het losrijden was meneer niet te houden het leek wel een hengst hij ging er zo hard vandoor dat ik gewoon bang werd op hem, hij rende ook iedere keer naar de bakdeur toe dus die hadden ze voor de zekerheid maar dichtgedaan en alle paarden gingen er ook even uit. Na een paar keer proberen te stoppen is mijn vader + mijn vriend in de losrij bak gaan staan in de hoop dat die naar hun toe zou rennen, gelukkig rende die naar mijn vader en kon die hem pakken en is er even naast gaan lopen, na 10 min ging er denk ik een knop bij hem om en hij gegon te lopen niet normaal :9 .
Dus hup ik de baan in en ik was al trots want we hadden hem super aan het lopen gekregen dus ik mijn proef rijden en wat deed die zijn best :wow: echt het gevoel wat ik bij de les had was hier dubbel en dwars aan wezig hij is niet geschrokken heeft niet gebokt niks hij gaf 100% alleen de galop blijft een struikelblok omdat die nog niet genoeg kracht heeft om daar erin te blijven dus daar viel die eruit. Maar ik was echt trots tijdens het afgroeten kwamen alle emotie er ook uit omdat ik zo trots was dus mijn moeder kwam me uit de baan halen en was ook super tevree.
Toen mijn 2de proef in die ging ook perfect alleen hij had zoveel gegeven in die 1ste proef dat die bij de 2de helemaal op was dus ook daar viel die uit de galop en waren en wat sloddigheids foutjes. Ook bij deze kon ik het niet droog houden, mijn kanjer :+:
Toen de prijsuitrijking (ik wist dat deze vrouw laag jureden dus verwachte niks) ik was 1x 5de met 168 en 1x 6de met 172 ik vondt ze niet terecht maar het blijft een jury sport ik ga iig de volgende keer met een goed gevoel de baan in

Ooit komen die punten vanzelf wij halen het wel :+: mijn kanjer

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:23

Even kort een minder leuk berichtje van mijn kant.De ab-kuur van Igneo heeft er wel voor gezorgd dat de neusvloeiing weer verdwenen is, maar het hoesten is erger geworden  ;( Ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar.Morgen loopt de kuur af en moest ik de DA weer even bellen, dus dat zal ik ook zeker doen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:44

Hopelijk knapt Igneo snel weer op! Lastig dat de kuur niet helemaal zo aanslaat als je zou willen...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:52

Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk op het internet, word ik gelijk lekker gemaakt met vakanties en veulenfoto's :D
Echt een prachtig veulentje weer~!

Pffff afgelopen 5 dagen viel constant het stroom er af in mijn woonplaats. Wat een gedoe is dat. Daarnaast staat het stroomhuisje ook nog bij ons op het terrein, dus de hele tijd volk op het erf om dingen te maken, ook midden in de nacht...slaat de hond weer aan enz. bluh.

Stonden ze gisteren maar zwaar geschut op de stoep, graafmachinen en al...gingen ze bijna door mijn paddocks graven!! :wow: :wow: :wow:

Gelukkig nog 1 keer meten, was het "lek"toch bij de buren in het land..pfff gelukkig. Ze bleken de kabel doorgeploegd te hebben :D

Gisteren ben ik naar de wedstrijd van Moravita geweest, helaas zonder Cantaor, want ik stond eerste op de reservelijst, maar er viel niemand uit. Mijn zus moest wel rijden, was ook haar eerste wedstrijd met Bonito in de B en ze had gelijk 186 en 191 punten!!!! Ik was hardstikke trots op hun!

Arme Iggie. Kan een vitamine spuitje hem niet helpen om zelf de boel te bestrijden?
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 26-04-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:58

Madelief: Ik vind het een heel lief beestje om te zien. Let maar niet op Jan met z'n Gremlin %)

Denise: Fijn dat je voor jezelf zo lekker hebt gereden. Geeft goede moed voor de volgende keer.

Sanne: arme Igneo :(:) Wel heel vervelend.

Cyrina: Knap van je zus met Bonito. Wel jammer dat je niet mee kon doen. Ik had graag willen komen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:05

jan en lisenka: ik vergat helemaal te vermelden dat de veulens bij jullie er goed uitzien. ze groeien als kool

karina: waren ze er maar die genetisch gemodificeerde paddestoelen

esther: welcome back in ons kleine kikkerlandje. mooie visfoto's. at ook weer blij?

madelief: een leuke kater! wel lekker dat je schoonouders zo meelevend zijn. wat sproeiers betreft: het beste kun je wat onderdelen halen bij een installateur/winkel voor tuinders of aannemers. dus niet de welkoop o.i.d. die zijn veel te duur. ik moet nu nog sproeiers hebben die je in kan stellen tot hoever ze mogen draaien, anders heb ik dalijk een regenbui in de achtertuin en een bruine muur van het ijzer in het grondwater.

peet: jij bent bijna net zo gek als ik of niet? lekker gegeten?

evelien: ik ben maar zo brutaal geweest om je uit te nodigen.... leuke foto's en film. wat een geweldig mooie bak zooo licht. wat me opvalt in de film is dat je handen niet onafhankelijk van je lichaam zijn met het lichtrijden. altanero reageert daar ook met z'n hoofd telkens een beetje op.

denise: zo dat was dus ff spektakel in die bak haha. en dan toch nog vrij goed gereden. netjes hoor. en nee m'n bak is nog niet klaar, moet nog gewoon met de slang de boel natmaken. vanavond een dik uurtje mee bezig geweest om al het droge mulle zand echt nat te krijgen. de bak lijkt een stuk dieper te liggen nu omdat de zandlaag door dat vele water een stuk compacter is geworden.
het rijdt ook een heel stuk beter nu.

sanne: he wat vervelend. hopen dat ie er toch snel weer bovenop komt

cyrina: stond je al bijna op springen (uit je vel) toen ze aan de paddocks wilden beginnen? heeft buum onder hoge spanning geploegd dus

nou vanmiddag hebben we prince kennis laten maken met mentuig. ook borst- en broektuig.het broektuig vond ie wel eng maar al snel ging dat ook goed. ook die oogkappen was wennen vooral met het ernaast stappen en draven in de bak. voor hem wel geluid maar geen beeld. hij is wel erg gevoelig op de stang. zijn er hier menners die ervaring hebben met mennen met een gebroken watertrens?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:11

even uit de meeleesmodus...

sanne, heel veel sterkte met je kleine ventje... :(:)

frank, kan hoor, met dubbel gebroken trens, kwestie van uitproberen...
je kunt om te beginnen ook de leidsels in de bril doen en de ketting vrij los, dat scheelt ook al...
verder zijn er ook dubbelgebroken liverpools, zelf rijd ik met een happymouth (kunststof) liverpool en dan leidsels in de bril...

cyrina, super van je zus!
jammer dat je zelf niet meer mee kon doen...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:16

haha, nee hoor Frank, ik maak me niet zo snel druk (behalve als mijn vriend niet doet wat ik zeg, hihi)