[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:04

miichelle je kunt nu op je gemak bijlezen, de dames zijn of een weekendje weg of ze zitten op meeting in finsterwolde bij lisenka

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:28

Hallo,

Ik ben ook liefhebber van barokke paarden, maar helaas student (= arm) dus het bestaat voorlopig nog alleen uit dromen (en sparen). Ik heb een zwak voor Andalusiërs, Lusitano's, Lippizaners en de onze eigen zwarte Parels De Fries (met twee hoofdletters ja).
Nu las ik in de bijlage van Bit iets over de Menorquina, een paardenras van het Spaanse eiland Menorca. Wat een bloedmooie beesten zijn dat zeg! En nog zwart ook (Black Beauty syndroom is bij mij blijven hangen ja).

Nu ben ik benieuwd of hier iemand op bokt is die een Menorquina heeft.
Ter illustratie een foto van de knapperd, ook wel PRM

Alvast bedankt!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:35

welkom welkom! wat een prachtdieren op die foto's. zijn prm's altijd zwart??

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:36

Ik heb me er meteen maar even ingestort en wordt steeds verliefder (terwijl ik er nog nooit één in levende lijve heb gezien)

Ze zijn altijd zwart, zie hier:
De Pura Raza Menorquina paarden zijn altijd zwart, waarbij alle schakeringen van zwart worden toegelaten. Iedere andere vachtkleur is uitgesloten voor de inschrijving in het stamboek. Witte vlekken op voorhoofd en benen worden toegelaten, mits deze van beperkte oppervlakte zijn.

Meer info en Kwijlfoto's op www.menorcahorses.com (Nederlandse stoeterij, hiep hiep hoera)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:25

Haha das mooi, kan ik even rustig bylezen Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:03

soeske schreef:
Meiden, veel plezier.
Beetje jammer, Goya ging de trailer niet op, dus zonder Goya naar de WE en mee kijken..

Dat is balen Soeske.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:19

Heel veel plezier daaro meiden!!

Idd goed balen Soeske!!

Pfff, gisteren op stap geweest, en nu ben ik redelijk brak Nagelbijten / Gniffelen
2 uur geslapen vannacht...
Maar even kijken of de bak te doen is na die regen van vannacht, en lekker even losgooien!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:24

_Sigrid_ schreef:
Hallo,

Ik ben ook liefhebber van barokke paarden, maar helaas student (= arm) dus het bestaat voorlopig nog alleen uit dromen (en sparen). Ik heb een zwak voor Andalusiërs, Lusitano's, Lippizaners en de onze eigen zwarte Parels De Fries (met twee hoofdletters ja).
Nu las ik in de bijlage van Bit iets over de Menorquina, een paardenras van het Spaanse eiland Menorca. Wat een bloedmooie beesten zijn dat zeg! En nog zwart ook (Black Beauty syndroom is bij mij blijven hangen ja).

Alvast bedankt!

pb Eleandra op bokt eens, die heeft er eentje, Comotu (staat ook in haar profiel). Ze is nu wel op vakantie dus kan tijdje duren voor je reactie krijgt Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:37

Ik ging even een poging doen om bij te lezen maar is niet helemaal gelukt Bloos. Wat gaan jullie toch hard altijd, en dr zijn dr nog wel een aantal op vakantie!

Sigrid: Welkom! Ik heb het zelfde probleem, ook student dus nog even niet genoeg geld Lachen. De Menorquina ken ik ook wel idd, echt een heel mooi ras. Ik heb er een keer een documantaire over gezien, was echt super mooi!! Ik ben ook gek van friezen, zwarte andalusiers en tja deze zijn er natuurlijk alleen maar in het zwart Knipoog. Vondt het toen ook heel kunstig hoe ze die paarden lieten stijgeren en op hun achter benen verder lieten lopen terwijl die mensen er op zaten.... Ik weet ook nog wel dat ze heel erg prijzig waren Knipoog.

Esmee: Ik zag Fuego ook al te koop staan op marktplaats met jou foto's erbij!! Hopelijk kun je je ouders nog ompraten want dit is idd wel een hele zware straf! Hopelijk komt alles nog goed! Veel sterkte in iedergeval!

Ik heb een erg druk weekend gehad, bij een vriendin langs geweest waar we een totale ravage van de keuken hebben gemaakt Lachen. Ik stond rustig in de pasta te roeren en zij ging de schaal van de vis even draaien in de oven maar toen gleed een pootje van het rek eruit en zo viel de schaal uit de oven (die op de koelkast staat), de schaal was gelukkig nog heel, maar de knoflookboter (deels gesmolten) en de olijfolie zaten echt overal!! Wij snel de keuken schoonmaken voor vriendlief thuis kwam Tong uitsteken. De pasta in de tussentijd verbrand (zat in een koekenpan was al door de saus geroerd). Helaas had dr vriend het wel door aangezien de vloer nog steeds vet was Tong uitsteken. Dus die kon ook weer vreselijk lachen.... (hadden wij gelukkig ook al gedaan Haha!).

Vanmiddag ga ik weer even naar stal, bij Atlas kijken Lachen. Er zit nog geen vooruitgang in zijn lopen maar hij geeft nog niet aan dat ie pijn heeft (doet ie ook wel niet zo snel....). Hij heeft bij de eigenaar ook nog een rondje voor de kar gestapt en dat ging ook goed, de dag daarna was ie wel onwijs stijf bij mij maar ja... Dat heb je als ie een tijd niks gedaan heeft Knipoog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:13

Ik kwam nog even een grappige foto van At tegen, de reden waarom ik hem nooit poets voor het longeren:

Afbeelding

Niet echt de meest charmante foto van hem, maar vond hem wel leuk Knipoog.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:21

Whaha wat een leuke foto Knipoog
Heb je toch byna een licht bruin paard inplaats van zwart:P

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:41

Sigrid: Welkom hier.

evdpanne: Echte keukenprinsessen dus. Vervelend dat Atlas niet vooruit gaat. Hij is lekker vies op de foto.

Gisteren was supergezellig. Het is hier nu wel weer stil hoor. Wat een gezellige kwebbeltantes. Na de paardjes gekeken te hebben Cheese! , zijn we uit eten geweest Vork . Na het etentje zijn we naar de zee geweest , waarbij Jan onze gids was en wij vergezeld werden van een mooi lichtspel Party!! . De meiden op de achterbank van de auto van Jan kregen nog bezoek van een heel lief diertje. Zij zijn groot en ik is klein! Vervolgens had Jan een paar gillende meiden achterin.

De meiden zouden in de blokhutten slapen, maar het was daar zo warm, dat ze de matrassen in de kantine hadden gelegd. Was een goed idee, ware het niet dat daar een heel groot huisdiertje werd gesignaleerd. Deze kon echter niet weggehaald worden, want het bleek op het houten plafond getekend te zijn ROFL .

We hebben in elk geval een hoop gelachen en ik vind het voor herhaling vatbaar. Ik hoop dat Jasmijn, Madelief, Sanne, Ilona en Michelle vandaag nog zo'n gezellige dag hebben bij Aline, maar dat zal vast wel.

Mijn wedstrijd ging helaas niet zo. De eerste proef liep hij echt slecht, de tweede proef was ik wel tevreden over. Helaas geen winstpunten. Hij was verder wel superbraaf.

Meiden bedankt voor de gezellige zaterdag.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:52

Dat klinkt echt als een hele gezellige dag Lachen. Ook super geluk gehad met het weer natuurlijk!! Jammer dat je wedstrijd niet zo goed ging. Maar ach het zijn maar momentopnamen he Knipoog.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:51

Hallo,

Mag ik meekletsen hier? Ik heb een fries en een Andalusier, dus denk zelf dat ik hier wel pas! Mijn Andalusier is van Grelo, dus misschien komen we hier nog familie tegen. Zou ik leuk vinden om te horen.
Ik ben een recreatieruiter, met interesse in klassieke dressuur en lange teugelen. Verder rijd ik veel buiten. Zondag komt Piet Bakker op stal een clinic lange teugelen geven! Echt super veel zin in. Ik heb al een beetje geoefend met hulp van zijn dvd, stappen en kleine stukjes draf lukt al aardig.
Ik zal proberen vanaf nu bij te blijven met lezen, zodat ik jullie ook een beetje leer kennen.

Groetjes!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:13

Welkom reiziger. Ik heb een Grelo merrie van 4 jaar. Er zitten meer bezitters van Grelo nakomelingen op het forum.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:48

evdpanne schreef:
Sigrid: Welkom! Ik heb het zelfde probleem, ook student dus nog even niet genoeg geld Lachen. De Menorquina ken ik ook wel idd, echt een heel mooi ras. Ik heb er een keer een documantaire over gezien, was echt super mooi!! Ik ben ook gek van friezen, zwarte andalusiers en tja deze zijn er natuurlijk alleen maar in het zwart Knipoog. Vondt het toen ook heel kunstig hoe ze die paarden lieten stijgeren en op hun achter benen verder lieten lopen terwijl die mensen er op zaten.... Ik weet ook nog wel dat ze heel erg prijzig waren Knipoog.

Hmm, ja ik kan ook niet echt concrete prijzen vinden maar ik was er al bang voor dat ze duur waren. Maarja, ook wel logisch ook. Het zijn geen doorsnee paarden. Ik vind Anda's ook heel mooi, maar een schimmel zou nooit mijn keuze zijn. Je hebt natuurlijk wel bruine en zwarte, maar dat zie je ook weer terug in de prijs. Bovendien trekt dat ranke me in de Menorquina wel (hou wel van een sprongetje ook en daar zijn Anda's ook geen topper in). Maargoed voorlopig nog even dromen. Heb even in de topic gespiekt en zag dat we nogal wat overeenkomsten hebben. Ik ben er ook nog ff tussenuit geweest en heb sinds oktober 2007 een bijrijdpaard. Vond ik wel grappig!

@reiziger:
Welkom, ik ben hier ook net nieuw. Mooie hengst is Grelo zeg!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:11

reiziger welkom! eindelijk iemand hier uit de buurt, hehe. over welke stal heb je het, jammer dat ik het nu pas lees, het leek me wel interessant.
klinkt allemaal leuk lisenka, jullie hebben volgens mij veel geluk gehad met het weer gister. volgens weer.nl ziet het er op dit moment daar heel wat beroerder uit of niet?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:24

Reiziger: Welkom!
Sigrid: Wat grappig van die overeenkomsten Lachen. Ik heb ook wel al zitten kijken naar de prijsklasses waar bruine en zwarte anda's in vallen en die zijn idd ook prijziger. Zijn momenteel ook erg gelieft in Spanje zelf.... Maar de Menorquina is idd ook heel mooi (en springen vindt ik zelf ook wel heel leuk, doe ik niet veel maar als we het is een keer doen in de les vind ik het zo geweldig!).

Ik gaat me nu maar eens even omkleden en naar stal toe... Even afspraken maken met iemand op stal waarvan ik het paard ga verzorgen tijdens haar vakantie Knipoog. En natuurlijk ook even bij At langs Tong uitsteken.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:41

@frankiej:
Ik denk dat ze volgende week zondag bedoeld hoor, want ze heeft het bericht net tegen 5 uur pas geplaatst. Dus je hebt nog een kansje.

Lange lijnen moet ik me ook even wat meer in gaan verdiepen. Trainen aan de hand is binnen klassieke dressuur natuurlijk basiselement.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:50

Vanavond of morgen uitgebreide reactie

Het weekend was echt super!!! Heb het ontzettend naar mn zin gehad en paarden gezien Kwijl Heb je ze allemaal nog goed nageteld Lisenka Knipoog (paarden en katten)
Die spin op de achterbank was levensgevaarlijk hoor! Hij zwaaide aan zn draadje en vooral in de bochten!!! Waar die nu uiteindelijk gebleven is weet ik niet!

Lisenka en Aline heel erg bedankt!!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:07

_Sigrid_ schreef:
Hallo,

Alvast bedankt!

Sorry dat ik het topic zomaar kom binnenvallen, maar volgens mij heb ik ergens sensoren zitten voor als het woord Menorquina valt, want ik kreeg ineens de sterke drang om in dit topic te gaan kijken. Clown
Ik zag dat mijn naam al gevallen was en ik heb inderdaad 2 PRM´s.
De ene is de al genoemde Comotu en de ander is Ringo.
Ringo is alleen jammer genoeg nogsteeds doodziek, dus momenteel een beetje van zijn schoonheid beroofd. Wel heeft hij als 1-2-3 en 4 jarige verschillende 1e 2e en 3e premies binnengehaald.
Comotu was pikzwart toen ik hem kocht, maar is inmiddels echt óngeloofelijk bruin geworden. Inmiddels zou hij waarschijnlijk niet meer in het stamboek toegelaten worden!
Maar ik kan ze niet anders beschrijven dan toppaarden. Ja
Nogmaals excuses voor het plotselinge binnenvallen, maar ik kan mijn mond gewoon niet houden als het om prm´s gaat. Bloos

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:35

Meteen al familie van Boa, wat leuk..Ook bij de Woeste Hoeve vandaan? Boa's moeder is Querella.

Frankiej die clinic is idd volgende week Zondag. Dus ik heb het nog voor de boeg. Stal is in Cromvoirt trouwens. Piet komt de hele dag, er doen in totaal 10 combinaties mee. Leuk ook om naar elkaar te kijken.
Waar sta jij met je paard(en)?

Ik heb dat artikel over Menorquina's ook gelezen, ze zijn zeker prachtig!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:06

Sigrid en reiziger (hoe heet je eigenlijk?): ja idd heb ik het niet helemaal goed gelezen. is het op 't Heike soms? Samaranch staat op de vossenhof en Desperado staat aan huis. Staat er iets op internet over die clinic?
Heeeee Miri, kom je hier de boel onveilig maken? waar jij toch al een neus voor hebt he. Maarre welkom hoor, enne ze zijn hier gek op foto's. (Hihi daarom zit ik hier ook bij)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:42

Hai iedereen, wij hebben het ZO leuk weer gehad!!
Als ik een kans zie om bij te reageren en foto's te plaatsen dan doe ik dat zo snel mogelijk, maar ben nu zo moe haha!!

Lisenka en Aline nogmaals beiden hartelijk bedankt voor de gastvrijheid!
Lisenka hoe ging je wedstrijd?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:06

Ik heet Eline.
De clinic is niet op het Heike, maar op een pensionstal daar vlakbij. De Leyehoeve. Nee er staat niets over op internet. Een stalgenoot kwam op het idee een keer 's avonds op stal de dvd van Piet te laten zien, en toen waren er meer mensen enthousiast geworden. Zodoende is hij uitgenodigd door haar voor de hele dag.
Wat combinaties betreft zitten we vol. Ik weet niet of we erg interessant zijn om naar te kijken, want we zijn allemaal beginners met lange teugelen. Heb je de dvd gezien? Die is heel leerzaam en duidelijk. Ik heb er veel aan.

In Leusden is 4 Oktober een dag lange teugelen. Misschien ga ik daarheen, zonder paarden dan, om te kijken. Die dag heeft een meer open karakter. Wij zijn gewoon een groepje mensen op een pensionstal die dat gaan doen. Wat mij betreft zijn kijkers welkom hoor! Maar dat moet ik even overleggen met de vrouw die het organiseert.