[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:06

eef wat super dat het goed is gegaan met enno...weet je al of je hem vanavond terug op kan halen???

en wessel was met zadel opdoen super super lief....die heb ik vorig jaar in de zomer in de wei toen een keer opgedaan,en hij verblikte of verbloosde niet,ook nu ,je kan hem opzadelen,maakt niet uit,je moet gewoon niet omhoog komen als je erop zit,dat vind ie eng,dat hij vanuit zijn ooghoeken iets ziet...

maar de eerste keer een zadel op was zo:
Afbeelding

Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:10

leuk pipi dat het zo goed ging

fijn dat de casteratie ook probleem loos is verlopen

mijn zadel komt vanmiddagggg Go jij! Go jij!
is helemaal blij Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:18

Fem,wil jij geen onrust zaaien bij mij Hamer
Laat mij nog lekker even in de waan dat het zadelmak maken straks een eitje wordt,hahaha.
(Hoewel ik eigenlijk zelf wel een hoop spectakel ga verwachten Bloos ).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:22

Pipi, super dat het zo goed ging!

Nicky, fijn dat je zadel komt!
even denken hoor... Bloos
Wat voor zadel is het? Cool

Vanmorgen priveles gehad met het grijze spook, van mijn eigen instructeur waar ik met Fifi altijd les van heb.
Ik rijd met Tulp sinds kort in een groepsles op de club, maar daar maakt madam een beetje een puinhoop van... Clown
Dus een privelesje leek me geen overbodige luxe... Bloos
Het is een erg dominante tante die alles om zich heen ziet en hoort en zich er het liefste nog mee bemoeit, dus werken ho maar... Cool
Ik moest haar dan ook flink aanpakken, heel duidelijk rijden en heel consequent zijn, want anders maakt ze er dus gewoon een potje van...
Was even flink aanpakken dus, wat resulteerde in flink zweten bij beide en een rooie kop bij mij... Haha!
Maar uiteindelijk kwamen er weer wat mooi ontspannen stukken waar ze zich los begon te laten ruimen begon te draven.
Het begin is er dus weer!
Flink aanpakken dus, en geen vinger te veel geven!
we hebben weer wat om te oefenen! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:33

Nouvel schreef:
Nicky, fijn dat je zadel komt!
even denken hoor... Bloos
Wat voor zadel is het? Cool

je krijgt het niet kado van mevroi zo te lezen

het zadel -> mijn eigen merk dressuur zadel Haha!
zal vanavond foto;s plaatsen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:39

verre van... Cool
ik dacht toen ik vorig jaar zomer met haar begon dat ik eindelijk eens een makkelijk paard onder m'n kont had...
niets blijkt minder waar te zijn... Clown

spannend, ben benieuwd naar je zadel!

hoe bedoel je een rood hoofd... Haha!
(met koninginnedag verbrand en vanmorgen flink aan het werk gezet met de kleine draak...)
(gelukkig wel beide flink bezweet en niet alleen ik... Bloos )

Afbeelding

Afbeelding

en hier nog wel een leuk drafmoment...
Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:21

redina schreef:
Lisenka: Hoe gaat het met de veulentjes? Heb je al foto's?

We hebben nu alleen nog foto´s op de site staan van Perlita.

http://www.leasepaard.nl/00000096710f8e ... index.html

Jan zal de foto´s van Querida zo snel mogelijk erbij plaatsen.

Heb je Enno inmiddels al opgehaald?

Nouvel Erg mooie foto die laatste, echt Go jij! Go jij!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:26

Nouvel schreef:
verre van... Cool
ik dacht toen ik vorig jaar zomer met haar begon dat ik eindelijk eens een makkelijk paard onder m'n kont had...
niets blijkt minder waar te zijn... Clown

Het straalt ook wel van haar koppie af,lekker eigenwijs Knipoog
Ik dacht dat ik met rijden altijd een rooie kop had,maar jij verslaat me met gemak,mijn hemel wat een boei ROFL
Maar het heeft wel resultaat gehad zo te zien op foto 3, een fijn beeld.

Nick,ben erg nieuwsgierig naar foto's van je zadel.
Laat eens snel zien wat je ontwikkeld hebt Clown

En Lisenka: wat een schattig veulen is Perlita Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:46

okee het zadeltje is binnen
dit is de korte pootjes/pony uitvoering
grote paarden/mensen uitvoering is het zelfde maar dan meer wrong , dressuur stoten en langere bladen
Afbeelding

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:59

wat een mooi zadel nicky!

Lisenka wat een super mooi veulen zeg. Wauw. Die eerste foto vind ik erg mooi met dat halsje er zo op.
Ik vind haar echt prachtig!

Enno is met veel bombarie thuis gekomen. Hij moest even flink laten horen en laten zien dat hij er weer was. Ze zeiden dat ik hem maar op stal moest zetten. Vanaf morgen moet ik 2 x per dag met hem gaan stappen. Wordt dus steeds vroeg mijn bedje uit haha.

Ik heb trouwens niet echt geluisterd hoor. Ik heb hem eerst even op stal gezet. En even wat te eten gegeven want ze waren hooi vergeten neer te leggen.

Toen heb ik hem buiten gezet en flink gepoetst want hij zag er niet uit. (express buiten ivm stof en de wond etc)

Toen ben ik effe 10 minuten met hem gaan stappen en grazen. Maar meneer wilde geen gras maar paraderen voor de merries in de wei dus toen maar snel even terug gezet op stal haha.

Morgenochtend vroeg ga ik er weer heen.

Bedankt echt voor al jullie steun etc. Ik heb er heel veel aan gehad!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:23

redina, fijn dat hij weer thuis is!
Nog steeds een echte heer dus! Haha!
Vertroetel 'm maar lekker, des te eerder is 'ie weer helemaal opgeknapt! Knipoog

Nicky, ziet er mooi uit zeg dat zadel!

Pipi, ja inderdaad een eigenwijze kop zit erop, letterlijk en figuurlijk! Haha!

'Ik mis niks, daar zorg ik wel voor!'
Afbeelding

Lisenka, wat een schatje zeg!
Leuke foto's!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:47

Nouvel wat een heerlijk bekkie heeft ze zeg, super eigewijs echt geweldig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:08

thanks Bloos

moeten nog wat kleine details aangepast worden

hoop dat het dadelijk een beetje verkopen wil Haha!

nouvel -> wat een eigenwijs koppie Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:35

laulau85 schreef:
Ik ben ondertussen geen barokkepaard eigenaar meer..
We hebben twee weken geleden Siglavy in moeten laten slapen.
Hij is 20 geworden en mis hem nogsteeds maar t was echt beter voor hem.

Sterkte Ach gut
Ik vond hem zo'n mooi paard om naar te kijken, kan me je fototopics nog goed herinneren...

Wat gaan jullie snel zeg!
Ik kan nauwelijks volgen...

Wat een knapperd die Arend Fem!
Hihi, en je nieuwe aanwinst is superschattig!!

Ow Nicky, wat een leuke foto's! Een mini paardenfluisteraar Haha!

Ok Patriesje, heb meteen de link opgeslagen!

Madelief: Wat leuk dat jullie al weer met Furia op pad kunnen!

Eef, gelukkig is alles goed gegaan met Enno's castratie! Grappig dat hij wel nog even "the man" blijft uithangen Haha!

Zo Pipi, de eerste stapjes in haar grote paardenleven Haha!

Weeral erg mooie foto's van "jouw" dame Nouvel!
Hihi, ik heb ook snel een rood hoofd, maar zooo rood?? Haha!

Gefeliciteerd met je punten Lisenka!
Mooie foto's van Perlita Lachen

Ik zou misschien volgend jaar ook maar weer tussen de barokjes moeten starten, ik krijg maar geen punten voor mijn draf van de UDR jury... Op zijn galop halen we 7s en zelfs 8en, maar dat drafwerk van hem wordt gewoon niet gewaardeerd... Ik weet wel wat Licor problemen heeft met zijn tact te behouden, maar deze keer was ik echt heel zeker van zijn draf (die is mede door het ll werk veel verbeterd, hij liep heel ontspannen en gecontroleerd door de ring en ik had mijn glimlach op Haha!) en nòg krijg ik 5en en opmerkingen over zijn tact terwijl hij geen enkele tactfout heeft gemaakt... Bij het afgeven van mijn protocol vroeg ze dan nog doodleuk "Lusitano?", waarop ik, "Nee, Andalusier", ze trok haar wenkbrauw op en zei me dat zijn draf niet constant genoeg is... Nou ja, als je er al vanuit gaat dat een Lusi/Anda niet kan draven...
Ik laat me in ieder geval niet kisten en blijf stug op wedstrijd gaan Clown

Ik ben afgelopen maandag met mijn instructeur mee "op ronde" geweest en heb nog wat andere paarden gereden. Altijd leuk, die afwisseling!
Momenteel help ik ook een dame met een jonge Lusitano merrie, ze is lesklant van mijn instructeur. Maar hij kruipt niet meer op jonge paarden vanwege het risico, dus heeft hij mij gevraagd haar wat te helpen. Het is een superleuk paardje, vol goede wil, en voor mij ook een leuke uitdaging om soms eens met een jong ding bezig te zijn Lachen

Verder is Licor uit zijn zadel aan het groeien (die wordt precies elke dag breder..) dus binnenkort die kosten weer Rolleyes

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:21

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:23

Citaat:
laulau85 schreef:
Hij is 20 geworden en mis hem nogsteeds maar t was echt beter voor hem
.
Bloos! och meis ..dat he ik helemaal gemist ..sterkte Ach gut

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:13

Citaat:
laulau85 schreef:
.
En dat heb ik dus ook niet meegekregen... heel veel sterkte Ach gut

Lobke; ik zou heel graag eens een draf zien van hem.. heb je geen filmpje? want ik ben benieuwd naar dat zgn tactmatische probleem waar je tegenaan loopt bij de jury.. ben zowieso heel benieuwd hoe Licor in het eggie loopt maar ff langs komen is ook weer zo wat al is het wel een optie hahaha Pling

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:40

Lobke Ik begon ook al aan de gangen van Halley te twijfelen, door commentaar van bepaalde KNHS juryleden. Het ene jurylid vind het echt geweldig, het andere jurylid kan het niet waarderen. Ik heb nu al een paar keer bij een jurylid gereden die niet eens kijkt als er andere rassen in de ring zijn. Gelukkig ben ik niet de enige die dat opvalt. Een van de laatste wedstrijden waarbij zij jureerde deden er heel veel verschillende rassen mee. Ik zag mijn proef gewoon als oefening en had heerlijk gereden en daarmee vond ik het wel best. Ik zat eigenlijk stiekem te genieten toen ik zag dat juist zij allerlei verschillende rassen moest jureren, Friezen, Arabieren, Fjorden, Haflingers.

De eerste keer dat ik bij haar een proef moest rijden had ik 160 punten met allemaal vieren voor zijn gangen en met als commentaar dat ik nooit hoger zou scoren.

Zij lest ook bij mijn instructrice en die had haar daar op aangesproken. Had ze doodleuk geantwoord dat dat toch allemaal geen dressuurpaarden zijn.

Ik ga ook vrolijk door hoor. Zijn over het algemeen maar enkele juryleden die zo denken, maar dan moet je niet telkens dezelfde hebben.

Dat zadelprobleem ken ik ook. Ik heb ook al verschillende zadels op Halley gehad, maar hij wordt nog steeds ronder. Ik heb nu de Heather Moffet Fhoenix en ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Hier staan wat foto´s van Halley op de barokke wedstrijd.

http://www.maaikedevries.nl/fotografie/ ... G_8015.htm

http://www.maaikedevries.nl/fotografie/ ... G_8000.htm

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:54

Jaaaaa ik heb een stuk of wat blz gemist maar dat komt omdat ik heel druk ben geweest Clown ik ga zo even bijlezen en reageren.
In de nacht van dinsdag op woensdag is namelijk bij Capriola een heel mooi hengstveulen geboren. Heel statig en nieuwsgierig ventje. Alles is goed verlopen en moeder en zoon maken het goed.

Mijn topic in de kraamstal:

viewtopic.php?f=175&t=765911

Ik ben er echt al helemaal verliefd op Haha! (hier issie net paar uur oud)
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:26

Regine, super zeg!
Wat een schatje!
Gefeliciteerd!!

Lisenka en Lobke, blijft altijd moeilijk he, met die dressuurwedstrijden...
Veel juryleden blijven toch het meest gericht op de 'gewone' dressuurpaarden, en jureren blijft een subjectief iets...
Aan de andere kant denk ik dat als je paard correct en regelmatig loopt ze dat volgens mij nooit kunnen afstraffen...
Wat staat er dan bij op je protocol, is dat iets wat je zelf herkent of 'bedenken ze maar wat' om je lage punten te kunnen geven?
Gave foto's trouwens Lisenka, stoer!
en die van het veulen zijn ook erg leuk!

Citaat:
laulau85 schreef:

en dit had ik ook gemist... Bloos
Heel veel sterkte toegewenst...

Nou dan ga ik me zo maar eens aankleden, zit hier nog lekker in m'n pyjama... Clown en de paardjes buiten zetten en uitmesten!
Het zonnetje begint weer door te komen, heerlijk hoor!

daar staan ze dan! Haha!
Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:02

Cloris, ik zal eens proberen een filmpje te maken, momenteel heb ik er geen.
Heb vanavond les, ik zal iemand proberen strikken.
En uiteraard ben je altijd welkom! Ik zou ook eens een rondje langs Suev en Piropo moeten maken (al wonen jullie best ver uit elkaar, niet?), ik “ken” jullie nu al zo lang Haha!

Gisteren wou ik tijdens de training dan eens meer aan die draf rijden, maar dan krijg je alleen maar spanning en wordt het enkel erger... geen optie dus... Mijn instructeur drukt me ook op mijn hart dat ik zeker mijn systeem niet moet gaan veranderen omdat de jury het anders zou willen zien...
Licor mist vooral afdruk. Er is een tijd geweest dat ik meer afdruk kon creëren als ik hem heel klein liet draven en vanuit dat punt weer groter, maar dat lukt nu ook niet meer. Soms kan hij dan zo achter mijn been kruipen dat hij ook niet meer voldoende voorwaarts is en als ik dan mijn zweepje wil gebruiken om hem even aan te tikken schopt hij er enkel naar.

Ach, nu klinkt het allemaal dramatisch, maar dat is het niet hoor, ik ben gewoon een zwartkijker Haha!
Hij is heel erg sterk in zijn galopwerk en ook op zijn drafappuyementen kan ik scoren. Het is eigenlijk vooral de lange stukken verzamelde draf (bijv. slangevolte 5 bogen op een 20x60 piste) die niet in goede aarde zijn gevallen deze keer.

Nouvel, ik dacht ook altijd, als ik echt echt goed rijd, kunnen ze niet om me heen.
Ik heb nu in totaal een 10-tal wedstrijden gereden, waarvan ik zelf vind dat er maar een stuk of 3 goed gejureerd waren. Soms is het ook daadwerkelijk zo dat hij niet goed draaft en tactfouten maakt, dan heb ik ook geen problemen met die punten, dan ben ik eerder in mezelf teleurgesteld. Maar als je na afloop van je proef van enkele omstaanders de opmerking krijgt dat het er allemaal erg goed uitzag, en je zelf geen enkel tactfoutje gevoeld hebt, dan ben je niet blij met een protocol waar op staat: aanleuning niet constant, tactfouten, soms zelfs een 4 zonder uitleg erbij. Op gehoorzaamheid kreeg ik een 5, terwijl Licor de hele proef heel ontspannen en altijd op het juiste moment op mijn hulpen reageerde.
Ik wou haar erover aanspreken, maar ze was alweer een andere proef aan het jureren en ik had nog een lange rit naar huis voor de boeg.
Ik heb de indruk dat als wij met de barokjes een fout maken, we daar wat zwaarder op worden afgerekend dan de sportpaarden. Krijgen zij een 6 op een middendraf met een tactfout, dan krijgen wij een 4. Zulke dingen...
Dus mijn streefdoel is inderdaad: het neerzetten van een zodanig sterke proef dat ze niet anders kunnen dan het te waarderen.
Nu ben ik nog erg onervaren in het wedstrijd rijden, dus ik hoop dat de tijd raad brengt Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:15

Ik vind dit echt erg om dit allemaal te lezen, over de jurering van barokjes zelf heb ik nog geen ervaring met wedstrijden met barokjes (gaat wel komen Haha!) en heb ik ook nog nooit iemand gekend met 1, maar dit is echt belachelijk en heel frustrerend.. Enige oplossing: Er moeten meer barokkies komen Haha!
Maar, ik ben sowieso wel erg benieuwd naar mooie Licor en en (!) alle andere barokkies van het topic, misschiene een idee om een keer een meeting te organiseren Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:49

Soms vraag ik me af of ze in Nederland de FEI regels wel kennen. Het lijkt er soms op ze er een totaal andere norm op na houden.
Ik weet dat er ook wel instructeurs en juries bestaan die van de oude stempel zijn en daarbij zullen barokke paarden wel normaal scoren. Maar helaas heeft ook een grote groep aparte denkwijzen over dressuur.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:57

madelief88 schreef:
Maar, ik ben sowieso wel erg benieuwd naar mooie Licor en en (!) alle andere barokkies van het topic, misschiene een idee om een keer een meeting te organiseren Haha!

Lijkt mij een fijn plan, maar voor mij is het al snel erg ver natuurlijk Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:00

Woon je erg onderaan in Belgie, of valt het wel mee?
Maar is wel leuk, ergens in mooi gebied en dan een nachtje misschien zodat we ook met de paarden een ritje kunnen maken Haha! Als er natuurlijk mensen zijn die dat leuk vinden en het te organiseren valt Knipoog