Bij Aan 416 staat de omschrijving dat hij veel belangstelling voor zn omgeving heeft. Nou dat heeft mijn merrie ook. Dat had wel wat minder gemogen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janinevv schreef:Haflinger durf ik niet aan zou dan eerder een fjord kiezen![]()
Geen goeie ervaring met Haflingers, en denk dat welsh Cobs makkelijker in omgang zijn dan de Haflingers?
Mijn merrie heeft geen papier dus dan word het gokken of de fokkers eerlijk verhaal hebben verteld over haar afstamming.
De barock pinto hengst hertog Jan vind ik erg gaaf
DaniHorse01 schreef:Hoe houden jullie je Friezen zo mooi zwart? Die van mij zit (ondanks de deken) echt onder het stof. Wassen vind ik het nu te koude voor. Jullie goede tips?
SunnyHorse schreef:Zag Pientje uiteraard al in de DBT, ze is prachtig Ynekes! Past ze zich goed aan aan de kou? En het drinken gaat nu gewoon soepeltjes?
Absolem: de weg is gelukkig inmiddels een stuk beter! Nu de wind is gaan liggen vind ik het ook heerlijk winterweer zo. Is je watje al wat gewend aan de kou en de sneeuw?![]()
Zonnebloem, sneeuw en ijzers is toch wel een dingetje. Heb je er al iets op gevonden? Voel me hier op dat de “uitspatting” die ik verwachtte eigenlijk wel wat meeviel gelukkig.
Lyss, begrijp ik nou goed dat je vanwege de maatregelen een uur bij je paard mag zijn? ( incl borststemmen rijden naverzorging etc) dat uurtje vliegt voorbij lijkt mij!
Getty maan, genieten als dat jonge spul lekker de wei op mag. Hoeveel heb je er? Merries?
Kus voor jou: je foto is precies hetzelfde als je forum naam, leuke foto!
Dennenboom, overweeg je Alwin voor dit jaar? Op wat voor merrie?
Hoe is het bij jullie nu Timmie?
Love with joy: heb je inmiddels keuze kunnen maken? Ik zou met gerust hart met Chardon in zee gaan hoor!
LoveWithJoy schreef:@Emita:
Leuk dat ze een fries zoekt. Nu moet ik zeggen dat de prijzen momenteel erg hoog liggen en zeker ruinen gaan voor veel hogere bedragen weg. misschien ook even op sporthorses.nl kijken? Daar staan ze ook met enige regelmaat op.
LoveWithJoy schreef:
ja dat is een goede vraag. Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee. Het viel me op toen ik die van mij ging kopen.
Leuk dat ze een fries zoekt. Nu moet ik zeggen dat de prijzen momenteel erg hoog liggen en zeker ruinen gaan voor veel hogere bedragen weg. misschien ook even op sporthorses.nl kijken? Daar staan ze ook met enige regelmaat op.
Emita schreef:Hi dames, ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar ik ben helemaal niet thuis in de wereld van de Friezen. Nu is mijn nicht op zoek naar een leuke recreatieve Fries voor buitenritten. Het liefst een ruin (maar ze staat ook open voor een merrie), budget rond de 7000. Moet braaf zijn. Alleen we hebben werkelijk geen idee waar we moeten zoeken. Op marktplaats staat ook niet zo veel te koop... Hebben jullie misschien tips waar we kunnen kijken?
Absolem schreef:LoveWithJoy schreef:@Emita:
ja dat is een goede vraag. Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee. Het viel me op toen ik die van mij ging kopen.
Merries zijn duur omdat je er mee kunt fokken.
Hengsten zijn zelden goed genoeg voor de Hengstenkeuring dus dan moeten ze geopereerd worden voor castratie wat dan vrij laat gebeurd want ze willen eerst zien hoe een hengst uitgroeit. Vaak is het zo dat ze dus al een poosje ohz zijn en voor de wagen lopen wat dus een dubbele investering is. Dus je hebt dan een luxe paard wat al goed getraind is vaak, wat geen hengsten manieren heeft en wat dus opstappen en wegrijden is.
De verkopers willen dus de gemaakte kosten er uit halen. Maar willen er ook wat op verdienen. En een mooie brave ruin. Verkoopt zichzelf wel ze gaan als zoete broodjes over de toonbank.
De veulens die echt van lage kwaliteit zijn(groot hoofd, klein van stuk,achterstand door moeilijke bevalling) worden vaak al verkocht naar Mexico e.d voor ze de opfok bereiken. Dus lage klasse friezen vind je in Nederland niet echt.