[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:04

soeske schreef:
Shanna, fijn dat je vakantie leuk was!
En uitleg.. Ja, dat komt er wel aan te pas, maar inderdaad.. het is voelen.. En ik leg wel uit waarom je bepaalde dingen doet, de logica van hulpen leg ik uit.
Verder voelen inderdaad ;)

Ja, idd je legt veel waaroms uit, maar hoe je iets moet voelen is niet uit te leggen hè? Ik vond het bij jou juist het fijne dat ik door te doen wat je zei, meteen verschil voelde in het reactievermogen van Sam! Het was als compliment bedoeld. ;)

Vraagje, Sam voelt voor mij vooral in de draf heel traag aan. Hoe kan ik hem motiveren om wat meer voorwaarts te worden? Jij hebt me al een keer zien rijden, dus je weet nu vast wat ik verkeerd doe... :D Hij loopt nu echt maar net in draf, dus echt te traag. Stap en galop lukken wel heel aardig. Maar de overgangen gaan gewoon erg moeizaam nu. Ik wil hem graag op een nette manier vragen om wat meer naar mijn benen te luisteren. Nu ga ik mijn hakken weer optrekken. :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:07

Jellie schreef:
Komt ff snel zwaaien. Net terug van de HA en heb een longontsteking. Moet zo medicijnen halen en daarna naar de beurs. Moet eik in bed liggen maar kan niet anders.. doe wel rustig aan.. maar zeer dat t doet.

Lees vanaaf of morgen nog ff bij.. :wave:

Van harte beterschap! Idd wel kalm aan gaan doen daarna hoor. Je kan er nog maanden last van houden anders. Frank is er ook goed ziek van geweest. En uhm... je kan doodgaan aan longontsteking. Neem het dus serieus!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:44

Jellie; beterschap!!! Had er even overheen gelezen. Rustig aan doen hoor! Net wat idefix zegt: het is een naar ziektebeeld! :(:)

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:09

Zo ik ben weer terug. Vandaag een extra dagje doorgebracht in de werkplaats. Ik heb me stukgewerkt aan een zadel! Het moest weer in elkaar en dit was een heel stugge. Ik moest van te voren ook beloven dat ik de naald heel zou laten. (Is me gelukt hoor :+) Maar het was wel een taai klusje. Nu nog een manier vinden om meer kracht in mijn armen te krijgen. De draad moet heel strak worden aangetrokken en hij trok de draad na mijn poging nog een heel eind aan.
Verder een ander zadel een stuk gerepareerd. Jaa, ik voelde me heel nuttig vandaag! Was een leuke dag!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:15

idefix4 schreef:
soeske schreef:
Shanna, fijn dat je vakantie leuk was!
En uitleg.. Ja, dat komt er wel aan te pas, maar inderdaad.. het is voelen.. En ik leg wel uit waarom je bepaalde dingen doet, de logica van hulpen leg ik uit.
Verder voelen inderdaad ;)

Ja, idd je legt veel waaroms uit, maar hoe je iets moet voelen is niet uit te leggen hè? Ik vond het bij jou juist het fijne dat ik door te doen wat je zei, meteen verschil voelde in het reactievermogen van Sam! Het was als compliment bedoeld. ;)

Vraagje, Sam voelt voor mij vooral in de draf heel traag aan. Hoe kan ik hem motiveren om wat meer voorwaarts te worden? Jij hebt me al een keer zien rijden, dus je weet nu vast wat ik verkeerd doe... :D Hij loopt nu echt maar net in draf, dus echt te traag. Stap en galop lukken wel heel aardig. Maar de overgangen gaan gewoon erg moeizaam nu. Ik wil hem graag op een nette manier vragen om wat meer naar mijn benen te luisteren. Nu ga ik mijn hakken weer optrekken. :o

Klopt, gevoel is nie uit te leggen..
Traag in draf..
Let weer op je houding, dat je rechtop blijft, misschien weer iets meer achterover met je schouders dan je gevoel zegt en ga weer even terug naar die stap. Probeer weer aan te voelen wanneer dat binnen achter been opgetild word en daarop kun je hem aansporen op dat been. Werk ook niet teveel in met je zit, zoals je deed. Ook net teveel inwerken op die voorkant, laat hem maar even lopen. Weer actief aan dat been krijgen door overgangen te rijden, stap/draf/stap/draf/halthouden. Wat we ook geoefend hebben. Je merkte dat hij daar goed op reageerde en weer op je been regeerde. Let ook weer op de kanteling van je bekken

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:17

Thanxx Suus!
Ik kijk al veel in de spiegel. Ik zal Frank ook vragen om binnenkort een foto van mijn zit te maken nu ik een ander zadel heb. Die overgangen doe ik wel, maar te weinig idd. :+ Ik merkte ook wel dat ik met mijn zit behoorlijk inwerk. Nu nog uitzoeken of ik het van mezelf doe, of omdat ik zijn tempo te laag vind en ga 'pompen', zoals een oude instructeur ooit tegen me zei. Ik werk er hard aan!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:21

gewoon ontspannen mee gaan. Laat die onderrug weer ontspannen en gewoon megaan.. paard doet t werk wel he ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:37

Ik heb mss nog een klantje voor je trouwens!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:41

in kerkwijk of vlakbij mij?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:13

Nee, in mijn buurt. :+ Bij jou in de omgeving ken ik niet veel mensen... ;) Mss in de toekomst...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:22

haha, ik zou al zeggen ;)
Oktober moet ik 2 dagen achtereen naar roosnndaal, spreken we dan wel ff wat af :)
Eerder kan ook wel, maar meot ik ff zien hoe ik roostertechnisch qua werk zit

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:44

idefix4 schreef:
Thanxx Suus!
Ik kijk al veel in de spiegel. Ik zal Frank ook vragen om binnenkort een foto van mijn zit te maken nu ik een ander zadel heb. Die overgangen doe ik wel, maar te weinig idd. :+ Ik merkte ook wel dat ik met mijn zit behoorlijk inwerk. Nu nog uitzoeken of ik het van mezelf doe, of omdat ik zijn tempo te laag vind en ga 'pompen', zoals een oude instructeur ooit tegen me zei. Ik werk er hard aan!

Misschien is het ook leuk om dit formulier door te nemen: http://www.akasha-rijkunst.nl/ADP-protocol.pdf. Dan moet iemand anders kijken en op het formulier tekenen hoe en waar jij goed of fout zit :).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:49

Snowy: thanks voor het droge welkom :') het weer in Italie was idd stukken beter!

Ik heb vannacht gedroomd over de veulentjes die dit voorjaar geboren moeten worden bij Jan en Lisenka _O-
Ben benieuwd of ik nog ergens gelijk in ga hebben :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:00

Hahahaha wat heb je voor gekke dingen gedroomd dan :P?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:05

Oh niet zoveel bijzonders hahaha... drie schimmels, twee hengsten en een merrie. De merrie was van Christosa en had een heel dun wit blesje op haar hoofd, meer zo'n streepje. Echt heel schattig :')

We zullen zien _O- Zal wel loslopen ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:09

Het zou heel goed kunnen ;). Je hebt in ieder geval geen bruinbonte ervan gemaakt ofzo :).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:09

Hahahaha nee _O- mijn hersenen werken nog wel een klein beetje logisch als ik droom hoor ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:11

Hahahaha die van mij absoluut niet, wordt echt wel eens wakker met waar ging dat nu in hemelsnaam weer over :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:13

Nee daar heb ik eigenlijk nooit last van haha :D
Nah ik denk dat het komt omdat ik het van de week met Lisenka nog over de veulens van afgelopen jaar heb gehad en de veulens die dit jaar gaan komen, als het goed is!
Ben al uitgenodigd voor kraamvisite haha leuk veulentjes kijken :+:

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:22

Ik ben de vorige keer ook langs geweest, was erg leuk!! Maar ach wanneer is veulentjes kijken nu niet leuk :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:28

Is altijd leuk... hahaha :D
Je wordt er alleen zo hebberig van :o ik wel tenminste, omdat ik graag een PRE wil... maar wie weet komt het er nog eens van ;) Halley spreekt mij erg aan en Jan en Lisenka hebben minstens 1 merrie die me in het bijzonder aanspreekt. Ik moet zeggen dat ik de merries die vorig jaar merrieveulens had minder goed bekeken heb haha :+

Maargoed ik moet nog even wachten tot de kraamvisite :x
Maar ik sluit niet uit dat ik ooit een jonge Halley heb staan, hihi :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:02

Heey
Voelde me deze week weer goed beroerd :(. Daarom was ik ook even niet op bokt.

Jellie: Beterschap :(:).
Shanna: Super dat london leuk was :D

Met shaddy gaat het goed :D
Ik heb het idee dat we nu echt vriendjes aan het worden zijn :D Gister kwam ze zo heerlijk knuffelen en tijdens het poetsen ook steeds met haar neus naar mij toe :D.

Morgen komt er iemand zadel en tuig passen :D. Het zadel is een Ainsly techna? ik hoop dat ie past en lekker zit.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:45

soeske schreef:
haha, ik zou al zeggen ;)
Oktober moet ik 2 dagen achtereen naar roosnndaal, spreken we dan wel ff wat af :)
Eerder kan ook wel, maar meot ik ff zien hoe ik roostertechnisch qua werk zit

Dan pas? ;( , hopelijk heb je van de zomer ook een keer tijd, dan kan Frank goed filmen!

Vanavond bezoek ik je site Esther! Maar nu rijd ik meestens alleen, dus de spiegel volstaat voorlopig maar even. ;)

Shanna: Dat zou wat zijn als je gelijk had? Dan werd je nu een nieuw medium! Mss is er nog plaats bij de uri geller-show? Ik denk dat ik wel weet welk veulen jij mooi vindt. ;)
Een echt schatje zeker? Ik heb laatst gedroomd dat ik een heel klein babymeisje had. Ik snapte alleen helemaal niet waar het kindje vandaan kwam, want ik kwam het ziekenhuis in om het op te halen en ik kan me niet herinneren dat we er één bij krijgen! Absoluut niet de planning namelijk. :+

Angela: Ik ben ook wel benieuwd. De enige Ainsley waar ik op gezeten heb is zeker 20 jaar geleden. Mijn kont was toen aan gort... ;) Blij dat je betert!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:02

idefix4 schreef:
Shanna: Dat zou wat zijn als je gelijk had? Dan werd je nu een nieuw medium! Mss is er nog plaats bij de uri geller-show? Ik denk dat ik wel weet welk veulen jij mooi vindt. ;)
Een echt schatje zeker? Ik heb laatst gedroomd dat ik een heel klein babymeisje had. Ik snapte alleen helemaal niet waar het kindje vandaan kwam, want ik kwam het ziekenhuis in om het op te halen en ik kan me niet herinneren dat we er één bij krijgen! Absoluut niet de planning namelijk. :+

Hihi nou die merrie was gewoon het duidelijkste in beeld met dat blesje! De andere weet ik van dat het hengsten en schimmels waren... maar dat was t merrietje ook.

En Uri Geller... nee laat maar _O-
Ik heb zo mijn dingetjes maar medium zijn laat ik wel aan Derek Ogilvie over ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:44

Annash schreef:
Is altijd leuk... hahaha :D
Je wordt er alleen zo hebberig van :o ik wel tenminste, omdat ik graag een PRE wil... maar wie weet komt het er nog eens van ;) Halley spreekt mij erg aan en Jan en Lisenka hebben minstens 1 merrie die me in het bijzonder aanspreekt. Ik moet zeggen dat ik de merries die vorig jaar merrieveulens had minder goed bekeken heb haha :+

Maargoed ik moet nog even wachten tot de kraamvisite :x
Maar ik sluit niet uit dat ik ooit een jonge Halley heb staan, hihi :D

Ik was echt helemaal verlieft op Tesora (als ik het zo goed schrijf), in stal was ze al gek op aandacht en kwam ze echt bij je kijken. En in het land was ze ook zo leuk! We gingen even bij het andere veulen kijken wat ook buiten stond en ineens kwam er vanuit het andere land een hinnikje. Echt alsof ze stond te roepen van hey hallo jullie moeten bij mij zijn :).