[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:39

Ja! Dat ben ik ook! Heel erg benieuwd want dan kan ze ook weer lekker hier in de achtertuin staan!
Vandaag werd rijden even niets omdat er meerdere paarden in de bak waren en deze super fris waren aan de longeerlijn! Als ik daar doorheen probeer te rijden haal ik mijzelf ontzettende problemen op de hals met mijn kleine (lieve) draakje!
Chim was echter super geconcentreerd aan het werk aan de longe! Ze deed het super en liep prachtig evenwichtig, al een heeeeel groot verschil met alle tempowisselingen en bokken in het begin zeg! Heel fijn, morgen dan weer lekker er op.
Ik merk dat mijn rust ook steeds groter word omdat ik steeds meer plezier in haar ga krijgen nu het weer minder stug gaat allemaal! Ook is mijn opleiding momenteel weer rustiger en dat scheelt natuurlijk ook in je eigen gemoedstoestand!

Hoe gaat Mo? Die heeft nu vakantie ving ik ergens op? of las ik dat verkeerd...

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:23

Ilona – helaas ben ik heike nog niet aan het opbouwen, de dierenarts komt morgen en dan hoop ik op goed nieuws, met mij gaat het goed lekker aan het sporten dus hoop in de zomer er goed bij te lopen haha :D en ik ben vrijdag naar den Bosch geweest naar de hengstenkeuring ben jij ook nog geweest?

Ans – even nestor maar in de gaten houden, hopelijk is het alleen een verstapping

Beterschap voor de verkouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:47

Jup, die mag iedere dag lekker buiten spelen in de sneeuw en verder knuffelen! Denk dat ik haar vakantie uitbreid tot na carnaval. In die week ga ik zelf op vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:43

Afbeelding

Afbeelding

Knappert <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:43

Ach, ze kan haar beweging ook wel kwijt als ze naar buiten kan natuurlijk! Dus dat zal ze ook wel even op prijs stellen.

Ik ben zaterdag naar Den-Bosch geweest! Ging veel netter en rustiger dan de voorronde in Hardenberg, al vond ik dat persoonlijk wel leuker omdat het juist niet allemaal zo statig en formeel was. Er was veel meer show omheen.
Maar ik ging vooral voor de tuigers, en dat zijn toch wel heel andere paardjes dan de springers of de dressuur paarden!! ;-)

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:42

Ringo Spam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:05

Ahh wat is het toch een knapperd!! :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:36

Leuke fotos weer!
Heb een update over Goya:
Hele tijd lopen dubben wel/niet foto's laten maken. Uiteindelijk toch de telefoon gepakt en een afspraak gemaakt met dierenarts Kees de Vries.

Vandaag was het zo ver. Goya liep makkelijk de trailer op, ook een prettige bijkomstigheid, was nog wel eens een strijd.
Daar aangekomen wilde Kees Goya eerst even zien lopen. Zijn stap was niet goed, hij heeft gewoon een slechte stap. Draf vond hij beter. Buigproef met linksachter, hij zag tijdens het draven op de volte dat dat het slechtere been was. Dachten wij inderdaad ook al.
Buigproef, en hup, wegdraven. Kees zei ook al dat het op spat leek, zoals hij weg draafde.

Toen de foto's. Goya was erg braaf in de behandelruimte, niks geen sedatie nodig. 2 foto's van de sprong, zagen er erg mooi uit! Toen ook nog foto's van zijn kogel en knie. Waren ook prima!

Voor mij een hele opluchting dus. Met Kees over gehad, erg fijne man, gewoon duidelijk en zegt waar het op staat. Moest hem gewoon aan het werk zetten en spieren trainen. Als het in de spieren/banden/pezen zit, kan het natuurlijk ook zulke beelden geven.
Wat ik nu ga doen is hem inderdaad rustig aan weer opbouwen in de training, en met acupressuur helpen, richting de spieren/pezen. Om sterker te maken, de energie er weer doorheen te laten vloeien.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:14

Oh das op zich heel goed nieuws toch?! Fijn dat je het weer rustig op kan gaan pakken en er geen rare beelden te zien waren op de foto's! Dan is dat tenminste (zo goed als zeker) uitgesloten...
Succes!

Wat is Ringo een mooi hondje zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:17

Fijn dat het geen spat is!
Heb nog altijd een zware aversie tegen dat woord merk ik :o

Leuke Ringo foto's :+:

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:59

Suuz: fijn dat de foto's goed waren!
Jammer nog wel dat je wat in het onzekere zit, niet precies wetend wat er is. Hopelijk komt het met training goed!

Ringo is leuk! Prachtig koppie, mooie flappies erop :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:09

Suus, fijn dat het in ieder geval geen spat is en dat je lekker kan gaan opbouwen! Spieren kan je idd nog wat aan doen, als het in de botten zit is het meestal erger...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:33

Winterrrrr! <3
Fijn dat het goed gaat met Goya!
En Mo lekker met vakantie nog steeds, lekker hoor:) Waar ga je zelf heen op vakantie?
Ringo is ook leuk:)
Mijn paardjes gaan ook lekker :) lekker veel buiten in het land, heerlijk!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:36

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:09

Ahh die foto's van ringo echt leuk

Jammer dat je nog niet weet wat goya percies heeft maar iedergeval geen spat dat is ook goed nieuws

Amor gaat er waarschijnlijk zondag aangeloven dat ik ga scherenals ik het scheerapparaat kan lenen dan wordt de vorst ook minder en dat is prettiger voor mij want dan kan ikl ook gerust slapen. Vandaag ook minder nieuws gehad over pony op stal die ziek is maar met strenge regels nu moet het goedkomen en ze staat appart van de rest nu.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:28

Ik zal het topic zo even lezen Neskolay!

Dodo, Succes met Amor! Misschien is het verstandig om hem nu al een beetje aan het geluid van het scheerapparaat te laten wennen? Eens over de benen halen (uit natuurlijk) en aan eens dicht bij hem in de buurt houden, of op de kop over de benen halen als hij wel aan staat? Als zondag je kans is om te scheren is het wel zo fijn als je in 1 keer alle vier de beentjes kunt doen! Er zijn namelijk paarden die erg heftig reageren... Gewoon een tipje!

Poeh, Chimanga deed het zo netjes, maar vandaag en gisteren was er geen land met haar te bezeilen hoor, wat een druktemaker! En ook gewoon niet rustig te krijgen, niet haar aandacht kunnen vragen en ze pakte zelfs het bit vast had ik het idee! Ik hoorde haar gewoon knarsen.... Zien hoe de les morgen gaat!!

Edit: Wat een walgelijk fimpje, hoop dat het niet door gaat! Stelletje idioten...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:16

Ik wil het filmpje niet eens zien, na het lezen weet ik genoeg, idiote wereld.
Achh je zult zien dat het vast snel weer beter gaat geeske! Misschien komt het wel van het weer ofzo ;) en het kan niet altijd goed gaan helaas! Dat zorgt er ook wel weer voor dat je des te meer geniet wanneer ht weer super gaat toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:13

Wij gaan zelf naar zuid Frankrijk!

Die film over die show vond ik wel altijd heel mooi...
Wild hearts can't be broken ofzo?!

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:50

thxs meiden

en suus fijn te horen dat de foto's er goed uit zagen, nu lekker weer langzaam opbouwen en spiertjes kweken.

geeske het kan niet altijd goed gaan maar gewoon lekker door blijven gaan

hier ook goed nieuws, heike is gisteren door de dierenarts goedgekeurd en we mogen nu weer heeeeel langzaam opgaan bouwen, zodra de vorst weg is gaan we beginnen met longeren *\o/* *\o/* *\o/*
ik ben helemaal blij wel krijg hij voor ijzers om de stand van zijn voeten weer gelijk te krijgen maar dat was niks ernstigs

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:12

Oh wat een heerlijk nieuws van Heike zeg!
Hopen dat je niet gelijk een bommetje hebt als je hem weer op gaat pakken, dat vind ik dan altijd net even wat te spannend he! Ben ik bang dat ze weer te hard gaan zelf...

Ik weet ook wel dat het met Chim niet altijd goed kan gaan natuurlijk, maar het is soms zo frustrerend he! haha, dan gaat het net echt lekker en twee ritten later herken ik haar niet meer omdat ze zooo vervelend kan doen! Maarja, vanavond weer hulp! Heb vanmiddag al even met haar 'gevoetbald', nou dat vond ze toch wel heeeel raar hoor! Zo'n grote groene bal er bij... wel heel grappig om haar reactie te zien, ze maakt zich helemaal groot als een hengst, neusgaten wijd, snuiven!! En even later wint de nieuwsgierigheid, gaat ze er op af en begint ze de bal af te likken.... De mafkees ;-)

Oeh, vanavond met de dames van stal naar War Horse! Ben benieuwd hoeveel tranen er gaan vloeien...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:12

goed nieuws van Heike!! had ie peesblessure oid?

(grappig Heike en Haiko) :))

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:10

Heey

Sorry dat ik niet reageer op jullie maar ik ben echt hondsberoerd. Ik heb wel bijgelezen maar er is niet veel blijven hangen. Sorry.

Ik wou wel even laten weten dat we in de krant staan met Nikita *\o/* We staan in de gelderlander. Ik kan het stuk helaas niet inscannen maar het is echt gaaf. Is een hele grote foto van het sleeen met Nikita en Nouchka staat er ook bij op. In de tekst staat wat we met Nikita doen enzo. Echt leuk.
Ze zijn gister ochtend geweest en Nikita was een beetje eigenwijs maar ook braaf.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:15

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:49

Heb het artikel gelezen, wat onwijs leuk Angela!! Even vanuit m'n stille hoekje, maar vond het zo leuk om te lezen dat ik dacht ik zeg het wel even :D
Alleen er staat volgens mij wel een pijnlijke fout in, over jouw Fries die te sterk voor je werd? Hebben ze twee verhalen door elkaar gehaald, want Moppie is natuurlijk overleden, Shaddy was wat te lastig voor jou toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:46

Goed nieuws voor Denise! Fijn joh!

En leuke artikelen angela!