[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:32

Zilfstar, wat gaaf van dat programma!! Komt een hele organisatie bij kijken :D

Thanx Esther.

Moppie, balen he dat t weer zo sneeuwde.

Anouk, de vsk, vakbeurs voor installatiebranche.
Vandaag hoefde ik gelukkig niet meer te komen.. Kon beetje achter buro uitzieken. Had om 10 uur richting Utrecht moeten vertrekken maar t was geen doen. Morgen moet ik er om half 10 zijn dus zo echt mijn bedje in...

Trusten :z

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:11

Jell: Ik zie daar de logica ook niet van in. Hij zegt dat hij op stal niets voor me kan betekenen en Atlas gaat de trailer niet in. Ik vind het maar vaag, want hij heeft Atlas niet eens zien lopen, maar ben in ieder geval al weer wat verder, maar dat schrijf ik een andere keer. Ik hou dit even voor me.
Hoe bedoel je dat met zijn keel door de sneeuw halen?
Nou, dat ligt echt niet aan jou hoor. Fijn dat Jan een beetje hetzelfde is als wij. ;-)

Anouk: Haha, zover is Rowena nog niet. Ze zegt nu wel steeds mama uit, lopen lopen lopen. Daar moet ik wel om lachen. Ze begint trouwens eerst altijd heel zachtjes met Hallo, hallo, hallo. En dat gaat steeds harder.
Slim geverfde muren. Daar heb ik echt nooit bij stil gestaan.
Is het met Basje al weer wat beter?
Met de druppels voor dr tanden gaat het nu ook beter met Rowena.
Eigenlijk niet aan de da gevraagd voor de fysio.

Esther: Leuke foto’s hoor. Ik zou ook wel weer naar het strand willen. Zadeldekjes expres hetzelfde of was het toeval?

Cloris: Dat is balen zeg. Is je auto stuk?
Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Wanda: Wat spannend. Van wat voor programma is het? Wanneer word het uitgezonden?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:48

Snowy2004 schreef:
Wanda: Wat spannend. Van wat voor programma is het? Wanneer word het uitgezonden?

Weten we verder nog niet. Erg vaag nog allemaal. Ze zijn echt nog bezig met een idee en zijn nu zo ver dat ze dat iets mogen uitwerken en gaan kijken wat voor mensen ze kunnen vinden. Als ik meer weet hou ik jullie op de hoogte!

Vandaag niet naar Jippe geweest. Het is hier gewoon te glad. Voor de deur tot aan de doorgaande weg is 1 plak ijs met heel veel regenwater erop. Lopen gaat al moeilijk, laat staan rijden met een auto zonder winterbanden. Ik weet dat het erf ook 1 pak ijs zal ijn alsmede het weggetje waar de stal aan ligt. En daar zijn 2 sloten aan weerzijden en het is zo smal dat er maar 1 auto op past. Brrrrr Mij nu dus even niet gezien. En toch voel ik me schuldig :o

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:54

Jeetje, hier stormt het en regent het, maar gelukkig geen ijs of sneeuw hier. Wel de paarden binnen gelaten, want het is echt vies weer.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:49

Snowy2004 schreef:
Esther: Leuke foto’s hoor. Ik zou ook wel weer naar het strand willen. Zadeldekjes expres hetzelfde of was het toeval?

Dat was toeval ;). Ik twijfelde tussen de bruine en de rode. Maar dacht toen de rode is leuker ;). En Simone gebruikte die ook net weer, die reed daarvoor met het dekje van BR wat ze gehad heeft van de vorige eigenaren van Vymar.

Ik ben net naar een introductie van basis rijkunst van Akasha geweest. Die werd toevallig gegeven op een manege hier in de buurt. Was wel heel interessant. Het meeste was mij wel al bekend omdat ik dat ook mee krijg in de lessen bij mijn instructrice. Bij haar is het boek van Anne Muller ook onderdeel van het lespakket :). Zij was ook mee en vond het ook wel leuk om te horen, heel toevallig heeft degene die daar nu les in geeft ook dezelfde opleiding als haar gedaan daarvoor. Iemand anders van stal vond het ook allemaal heel interessant. Dus nu gaan we proberen om een clinic te organiseren bij ons op stal. Er waren al aardig wat mensen met interesse, dus dat gaat wel lukken :D.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:51

Eline, best raar geredeneerd van de da. Maar je bent iig een stapje verder +:)+ Hij ging echt zo wrijven met zijn keel door de sneeuw maar heeft t daarna niet meer gedaan.

Wat leuk Esther!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:08

Jellie: Installatiebranche! Voor elektriek? Hoe was het er vandaag? Wij gaan elke 2 jaar naar een champignonvakbeurs. Ja, leuk woord voor scrabble en het bestaat ook nog! ;) Altijd heel gezellig!
En onze Rakker is gewoon gek van sneeuw. Het liefst gaat ze er in ruggelen.

Eline: Hoe oud is Rowena nu? Ik dacht dat ze net zo oud was als Bas. :o Bas is net 3 en heel vlug met praten trouwens. Hij was laat met lopen. Fijn dat de druppels werken! Dat zal een boel ellende schelen.

Wanda: Nee en je was ook druk met wat anders? ;) Jammer voor Jippe dat het zo glad was daar! En ik was heel even kwijt dat die voorbereidingen bij jou zijn. Houd ons op de hoogte hoor!

Esther: Klinkt heel interessant die lezing. Akasha ken ik nog niet. Wat zijn er toch veel mensen vernieuwend bezig in Nederland! Wat is haar visie? En een clinic is nooit verkeerd natuurlijk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:27

Anouk: Het gaat voornamelijk over het goed leren zitten van de ruiter en de invloed van de zit van de ruiter op het paard. Is ook wel een beetje klassiek denk ik ;). Op deze website kun je meer informatie vinden: http://www.akasha-rijkunst.nl/index.html

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:40

Anne Muller is inderdaad klassiek onderlegd. Een paar maanden geleden gaf ze een clinic houding & zit bij ons op stal. Was interessant en erg leuk. Ze nam ook alle tijd en is grandioos uitgelopen.
Anne gaf trouwens aan dat ze ook bepaalde dingen van Antoine de Bodt gebruikt (rechtrichten op basis van klassieke rijkunst). Erg grappig want mijn instructrice had de clinic georganiseerd en is o.a. bij Antoine de Bodt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:08

Vandaag gelukkig stal wel kunnen bereiken: Alles vastgevroren!
Gisteren heeft het de hele dag geregend en dat bleef allemaal liggen op de bevroren grond. Vannacht de vrieskou erover heen en je hebt 3 ijsbanen ipv rijbak en 2 paddocks. Geen paard kon naar buiten anders gaan ze op hun smuicheltje.Heb Jippe wel even in de best begaanbare paddock gezet maar de lieverd bleef bij het hek en liep langs het randje mee naar de mesthoop. Echt neit dat hij dat ijs op ging! Stond wel een beetje beteuterd te kijken en heeft zelfs gehinnikt zo van: Waar blijf je nou?

idefix4 schreef:
Wanda: Nee en je was ook druk met wat anders? ;) Jammer voor Jippe dat het zo glad was daar! En ik was heel even kwijt dat die voorbereidingen bij jou zijn. Houd ons op de hoogte hoor!

Jaaaa maar wel heel leuk!!! :D Heb je een berichtje terug gestuurd trouwens via de email... Om het maar even vaag te houden voor iedereen hier hahahahaaaaa

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:04

Hoi!
Ben weer terug uit Rome. Was echt heel leuk! Fijn hostel, goede wijk, stad heel mooi en schitterend weer!!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:50

Ik vergat t zelf bijna: vor diegenen die zich vervelen: paardenfilm kijken op sbs 6: Hidalgo 20:30 uur! Woestijn; bedouinenprinsen, Omar Sharif, arabieren en Mustangpaard Hidalgo.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:52

Ik zag het... jammer dat ie tot laat duurt... dus ik skip.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:55

Is echt een superfilm, heb hem op DVD!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:19

Esther: Klinkt een beetje identiek aan centered Riding dan? Ik vind de manier waarop Suus me aan het denken heeft gekregen heel fijn, dus ik laat het daar nu even bij.

Branka: Ik verwacht zowiezo wel raakvlakken bij mensen die klassieke rijkunst belangrijk vinden. Elke vorm van rijden heeft zeker weten goeie dingen. Het is allicht leerzaam om ze aan te horen hè? Wel mooi dat het dan zo naar voren komt!

Wanda: Tzt gaan we wel showen hè? ;)

Wenda: De moviemeter is er niet positief over... Maar ik kijk! ;)

Nou net Sabrina weer laten lessen op een iets te krap pinokkio zadel van opa. Haar eigen nieuwe zadel komt hopelijk vrijdag! Jongejonge wat kan die mopperen! Ze is maar liefst 2 keer heel boos afgestapt en met de eerste keer aandraven hield ze hem voor nogal tegen en toen maakte Prince een sprong! Hij kon niet anders. Dus een half uur lang meegehold naast de pony. Ik heb mijn beweging weer gehad! Maar ze heeft na haar 2e bui een waarschuwing van mij gekregen: Of een driftbui van mama óf op de pony! Ze had wel heul snel gekozen, slimme meid! :D Uiteindelijk heeft ze weer losgedraafd en wat oefeningetjes geoefend en een heleboel felicitaties nog gekregen omdat ze jarig was geweest en ze mocht trakteren. Al met al dus weer een positieve ervaring voor haar!
Daarna heeft het oudere meisje geoefend op Prince zonder zadel. De eerste keer ging ze er af! Prince ging in draf rechts en zij dacht dat ie links zou gaan! Maar daarna heeft ze goed geluisterd naar mij, en maakte ze zich langer en ging ze verdraaid netjes zitten! Ze had Prince zelfs even helemaal goed in draf! Gedragen en keurig aan de teugel. Niet te diep ook. Prince duikt nogal graag. Zag er een aantal passen heel netjes uit!

Daarna met Prince naar huis en Sam gehaald. Sam was blij de beentjes te mogen strekken! Even lekker gelongeerd en hij was relaxed. Dus er op en rijden. Toen werd ie wel wakker! Een vriendin kwam nog met haar jonge hengst en toen moest ie wel aan het werk! Sam vond de jonge hengst veel te interessant, om zelf aan de gang te gaan. Al met al ook wat goeie momenten gehad en lekker gereden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:24

idefix4 schreef:
Esther: Klinkt een beetje identiek aan centered Riding dan? Ik vind de manier waarop Suus me aan het denken heeft gekregen heel fijn, dus ik laat het daar nu even bij.

Het lijkt ook wel een beetje op centered riding volgens mij inderdaad. Die instructrice die de avond gaf heeft ook gezegd dat het een makkelijkere (in de manier van uitleggen dan) vorm van centered riding is :P.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:51

Bij Suus komt idd weinig uitleg aan te pas, omdat je het moet voelen! Gevoel is moeilijk uit te leggen. Dat snap je of niet. ;) Wel mooi dat er meer mensen nu mee bezig zijn. Dat gaat de goeie kant op!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:57

Shanna, fijn dat je vakantie leuk was!
En uitleg.. Ja, dat komt er wel aan te pas, maar inderdaad.. het is voelen.. En ik leg wel uit waarom je bepaalde dingen doet, de logica van hulpen leg ik uit.
Verder voelen inderdaad ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:59

idefix4 schreef:
Wanda: Tzt gaan we wel showen hè? ;)

:j :j :j :j :j :D :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:04

Komt ff snel zwaaien. Net terug van de HA en heb een longontsteking. Moet zo medicijnen halen en daarna naar de beurs. Moet eik in bed liggen maar kan niet anders.. doe wel rustig aan.. maar zeer dat t doet.

Lees vanaaf of morgen nog ff bij.. :wave:

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:46

Jellie,

Doe je wel voorzichtig als je een longontsteking hebt, in ieder geval beterschap, ik hoop dat het snel over is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:16

idefix4 schreef:
Bij Suus komt idd weinig uitleg aan te pas, omdat je het moet voelen! Gevoel is moeilijk uit te leggen. Dat snap je of niet. ;) Wel mooi dat er meer mensen nu mee bezig zijn. Dat gaat de goeie kant op!

In het boek van Anne Muller wordt heel veel met tekeningen gewerkt en met plaatjes om je een beetje een beeld te geven ;). Maar ook hier moet je het inderdaad voelen :). Ze zei ook dat dat weer voor ieder anders is... De een moet het eerst horen, de ander eerst voelen en weer een ander wil het eerst zien :P. Vond het wel heel interessant en ook gewoon lekker simpel uitgelegd! Ben erg benieuwd naar de clinic!

Jellie: Beterschap!!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:41

Esther: Het ziet er wel leuk uit, zo allebei hetzelfde dekje.

Jell: Ik vond de da ook raar daarin, maar ja wie ben ik om te oordelen.
Raar hoor met die keel, gelukkig heeft hij het niet meer gedaan.
Doe je voorzichtig met je longontsteking. Sterkte daarmee.

Anouk: Rowena word april 2 jaar. Dus ruim een jaar jonger. Rowena was ook heel vroeg met praten, met korte zinnetjes was ze nog veel sneller, dat vonden ze op het cb al erg vroeg voor haar. En lopen was ook heel laat. Ik dacht op een gegeven moment, die gaat nooit meer lopen, maar gelukkig wel en nu is er geen houden meer aan. Haha.
Goed van Sabrina om toch weer door te gaan. En Sam heeft groot gelijk, zo’n hengst moet je in de gaten houden. ;-)

Wanda: Wat vervelend dat het bij jullie nog steeds zo glad is, dat is hier gelukkig helemaal weg en staan ze weer in de blubber.

Shanna: Welkom terug in ons natte Nederland.

Hidalgo heb ik ook op DVD, geweldige film, maar gisteren lag ik om 9 uur al met knallende hoofdpijn op bed. Nu geen last meer gelukkig, maar wel erg moe.

Ik zie net dat ik een boek van Anne Mulder in mijn ruime boekenkast heb staan. Basis Rijkunst, wat beweegt de ruiter? Ik vind het echt een geweldig boek en heb er veel van geleerd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:49

Snowy: alle ijs en sneeuw is hier nu weg. Joepie! Weer lekker gewerkt. Jippe was erg fris en de anderen ook. Racen in de paddock!!! Ja wat wil je, hele dag niet buiten geweest haha! Zo ook Jippe aan de longe: OK ik ga stappen, ietsje harder, nog harder, hmmmm dan toch maar draf. Baasje zegt toch niets... (was mijn longeerlijn en zweep even goed aan het doen, dat duurde even en normaal blijft ie dan stappen) OK, ik kan nog harder draven, en nog harder en nog.... Heeeee weet je wat: ik kan OOK in galop... Tatadum Tatadum Tatadum... gaat lekker zo!!!

En dat in 2 rondes tijd dus. Gek paard.

Topicje van vandaag:

Jippe wederom aan de slof

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:05

Haha, wat een lekker ding. ;-)