[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:34

Lisenka

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:43

Naatjuh: Tja, het blijft een hengst en af en toe kunnen ze een uitspatting hebben. Altijd oppassen. Halley is normaal gesproken ook altijd voorbeeldig, geen hengstenmanieren niet met andere merries ook niet met andere hengsten. Afgelopen keuring was hij ineens HENGST. Wow, had mijn handen er vol aan en dat is tot nu toe niet meer voorgekomen. Mensen die hem al een paar jaar kennen, moesten er wel om lachen.

Lobke: Is inderdaad wel jammer dat we niet alles kunnen houden. Klinkt raar, maar vooral de grote oude schimmel gaat mij aan het hart. Ik heb hem nu bijna 2 jaar. Hij is zo ontzettend lief, maar kan hem te weinig aandacht geven. Hij staat wel lekker met zijn vriendjes in het land, maar wil ook lekker vertroeteld worden. Op dit moment staan hier 17 paarden en dat wordt nu toch wel teveel. Wil me meer toe gaan leggen op wedstrijden van Halley en Otto. Ik heb nu amper de tijd om te trainen.

Wat is Terroso toch een kanjer. Ik begrijp er niets van dat die nog niet verkocht is.

Elise: Jij kan ook veel eten. Tiramisu klinkt ook heel goed. (krijgt honger)

Sanne: foei, stoute Igneo. Hopen dat de AB snel aanslaat.
Veel plezier morgen in Noord Holland.

Met Keljan gaat het nog steeds hetzelfde. Hij loopt nog steeds stijf en zijn oog is ook nog heel dik. Door het tranen gaat zijn huid onder zijn oog open. Smeer het daar in met uierzalf. Hij wil zo graag met de anderen mee naar buiten, arme stakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:53

Oh, zie nu net dat mijn bericht niet gelukt is. Had een heel verhaaltje getikt, maar ik heb een lege post. Kan 'm ook niet meer verwijderen... Solly! ;)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:23

Lisenka, arme Keljan. Hopen dat hij toch snel een beetje opknapt.

Yen, prachtig verhaal ;)

Naat, inderdaad werken aan jullie verhouding. Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is, maar werken aan de basis kan nooit kwaad. Moet ik met Sun ook bijna dagelijks doen.

Lobke, leuke foto's van Terroso. Hij heeft een leuk koppie.

Sanne, balen van Igneo dat hij nog niet opgeknapt is. En met zulk weer is het niet erg om rustig aan te doen met rijden met Dosie, toch.

Deb, Sun is inderdaad een echte boef. Ik weet dat hij er niets van heeft. Maar hij vindt het zo'n leuk spelletje. Haha en die Xantha. Dat is me er echt eentje. Heb van het weekend gezien dat ze best wwel erg koppig is en ook helemaal niet bang. Wil wel graag haar eigen ding doen en dan het liefst samen met haar vriendje.

Saida, ik heet Anita. En Sun is ook nergens bang van (zie stukje hierboven). Maar soms zou het wel fijn zijn om te weten hoe je hiermee om moet gaan. Nu probeer ik het maar te negeren.

En Iloon, dat is inderdaad een prachtige foto van je 'paard van de dag'. Maar ik begrijp dus dat dit Ellen is van El Paradiso?

Zo, ga nog even de laatste dingen in mijn database veranderen en dan even naar huis en dan naar een feestje. Vriendin van mij heeft opening van de nieuwe zaak (Italiaans restaurant). Dus een feestje met heerlijke hapjes en drankjes.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:20

Heey
@ lisenka : Arme keljan :(:). Hopenlijk gaat het snel beter.
@ BJ : Wat word ie mooi ... hij is wel dapper zeg :).
@ karina : Gave foto's van de schriktraining LD
@ prinslover : Gave foto's zeg :D
@ Naatjuh : Jeetje, gelukkig is er verder niks ernstigs gebeurd.

Met moppie gaat het steeds iets beter :).
Alleen heeft ie nou even geen beweging want mijn vader heeft zijn schouder overbelast en ik zit nog met mijn pols. ( mijn moeder durft hem niet te longeren of rijden).

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:46

even een ego
morgen heeft mij dochter priscilla haar eerste KHNS wedtstrijdt met winnie.
ga winnie haar voetjes en staart ff wassen en vlechten en ze moet nog even een x oefenen.
morgen meer verslag en foto`s.
fijn wekend allemaal .

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:36

en marielle heel veel suc6 morgen en hopen dat het goed gaat ne mss een puntje pakt
en hoe zit het nou met je huis weet je al wat of ze het kopen

nou we horen het wel en 12 mei ben ik ff bij je hahaha kom ik ff djemo een knuffel geven en winny

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:47

Ik ben even 2 filmpjes aan het uploaden van de barokke dag :D . Met Heidi, Kelly en Sanne onder andere in beeld :D . Duurt nog wel ff, dus die komen later.. Zal ook ff foto'tje van Chico uploaden :P

Edit: de filmpjes! :D Let vooral op het commentaar langs de zijlijn van onze mede BPB'ers _O-
http://www.youtube.com/watch?v=_ePJ18t5xuY

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:57

Lisenka: Echt balen van Keljan! Ik hoop dat hij snel opknapt!! En dat hij wel weer gezellig met zijn vriendjes naar buiten kan!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:58

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:03

Ila!!! Leuk dat filmpje :D Gelukkig zeggen jullie positieve dingen over mij ;)

Zou je hem naar mij kunnen mailen ofzo? Ik wil hem graag hebben, maar kan hem niet van youtube halen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:47

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 07:48

Gabriella: Leuke foto's! Vooral die kroelfoto is leuk!
Wat moest je nog meer voor schrik oefeningen doen?

saida: Met wie ga je? Was vorig jaar dus goed bevallen!

Karina: Veludo lijkt niet echt onder de indruk ;)

yenneke: :~ Hallo wat heb je die aan het lopen!! Leuk om weer foto's van jullie te zien

anita: Alsof het niks is.... heb je ook al gesteigerd?

kelly: Spannend!! Ben wel benieuwd hoe dat gaat worden!

Nathalia: Dat is wel schrikken! Ben het wel met saida eens, hengst of niet hij heeft wel gewoon naar je te luisteren

sanne: Toch wel op de foto gezet he! Dit bijzonder moment...íggie's 1e stapje, drafje en nu standje :P

Ila: Jaaaaaaa het is juan :+:
Enig ons commetaar op die filmpjes, lijk wel weer intelligent zo ;)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:23

Whahahah ERNSTIG!!! "Wat heeftie nou voor kuíltje in zn kont, dat is echt raar!" :D

Sorry heb verder even in de meeleesmodus gezeten, beetje drukke week gehad.

Karina nog sterkte met je kat, dat zijn altijd verdrietige dingen |(

Verder weer leuke foto's voorbij zien komen en heerlijk gelachen om de leuke filmpjes en ons bijster intelligente commentaar O:)

Yen hij ziet er heelijk uit, ben benieuwd naar de rest van de foto's!

Lisenka heel veel sterkte met Keljan, ik blijf aan hem denken, arme jongen :(:) Enne denk erom, als je Baldomero weg gaat doen eerst mij laten weten he voordat je hem online zet :P

Kelly leuke combi, heb alleen nog geen foto van Zam gevonden maar die heb jij vast wel? ;)

Sanne oh wat een stout monstertje, haha ik zie dat koppie van hem echt voor me, eigenwijs ding :D En idd knap van Bondosa, het puppy straalt er van af maar ze loopt daar toch wel mooi! (Suevo zou echt niet zo kalm blijven hoor :P)

Joyce lekker hoor strandrit, ga ik binnenkort ook weer doen!

Debbie ik moest stiekum wel even lachen om die actie van Xantha maar wat fijn dat je er weer op hebt gezeten, heerlijk hoor! En ja Picaro is idd echt heel gaaf :~

Elize moest wel lachen om jouw avontuur en MEN wat kan jij veel eten :P

Nou hier gaat het weer even minder, ik had afgelopen woensdag les. In stap nix te zien of te voelen, hij liep eigenlijk heel lekker en ik dacht nog, dit gaat een super lesje worden... totdat ik aandraafde en was Suevo weer kreupel |( Later kwam ik erachter waarom: hij was de dag ervoor in een andere wei gezet (alleen, wat normaal geen probleem is) want de staleigenaar had zijn maatje bij een ander groepje gezet. In zijn nieuwe wei had hij, toen mensen naast die wei in de buitenbak aan t rijden waren en toen de paarden in de wei naast die van hem eruit waren gehaald, de hele tijd langs het draad lopen heen en weren. Hij draait dan ook heel krap om en die krappe wendingen is nou net hetgene waar hij niet tegen kan :( Daardoor werd hij ook van sommige grondwerkoefeningen onregelmatig.

Ik baalde echt heel erg, want ik was eigenlijk nog een beetje ziekjes maar wilde zo graag lessen dat ik toch was gegaan, en dan dat. Het moet wel saai voor jullie worden om aan te moeten horen dat hij WEER kreupel is maar ik wou ook dat het anders was.... ik ga vanmiddag nog even met Steffi overleggen. Ik zit nu zelfs te overwegen om hem OPNIEUW aan dat rechterachterbeen te laten opereren (hij is daar aan een griffelbeenfractuur geopereerd voor degenen die dit niet weten, maar die operatie is niet verlopen zoals had gemoeten) als ik hem daarmee beter zou kunnen krijgen. Hij is een paard, ik kan hem nou eenmaal niet in een glazen kooitje stoppen |( En aangezien hij de term "rustig aan" niet kent en ook niet wenst te kennen zal hij zelf echt geen rekening houden met zijn eigen beperking.

De enige manier om erachter te komen wat er aan de hand is, is helemaal uit verdoven op het moment dat hij kreupel loopt, en misschien kom je er dan alleen maar achter dat het iets is wat NIET te verhelpen is....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:33

goeiemorgen! :wave:

Malin, wat balen zeg!
Kan me voorstellen dat je er soms moedeloos van wordt, iedere keer als hij weer in orde is gebeurt er weer iets...
Ik hoop voor je dat 'ie snel weer de oude is!

ilona, leuk die filmpjes!

djemo, veel succes voor je dochter vandaag met de wedstrijd!
Het is hier in ieder geval prachtig weer, hoop dat dat bij jullie ook zo is!

moppielover, fijn dat Moppie beter gaat!
Jammer dat jullie nu niks kunnen doen...
Hopen dat jullie ook snel weer in orde zijn!
Kan Moppie wel naar buiten?

spokie, gezellig feestje geweest?

liesenka, sterkte met Keljan nog...

naatjuh, succes met Betunero, hopen dat het snel weer helemaal goed gaat!

lobke, leuke foto's, hij is en blijft knap, zelfs met blooper! :D

banditto, heerlijk hoor een strandrit met dit mooie weer!

sanne, jullie zagen er echt prachtig uit samen zondag, foto's zijn ook gaaf!
en iggie beetje stout... :D

debby, lekker dat je zelf weer wat kunt doen met Xantha, heerlijk met dit mooie weer!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:35

Malin: Jeetje, wat erg voor jou en natuurlijk voor Suevo. Ik hoop echt niet dat het iets is wat niet te verhelpen is. Heel, heel, erg veel sterkte.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:49

Debby -> Klinkt alsof Xantha ook wat last heeft van haar voorjaarshormonen! :D
Rints was de eerste 2 weken ook zo blij als ze naar buiten mocht en we moesten haar toen ook een aantal keren op haar plek zetten.
Ook nog een flinke hengstigheid er overheen, een paar dagen rust en nog een keer, en nu lijkt het eindelijk wel rustig bij haar......

Sanne -> Hihi! Iggie krijgt een eigen willetje!

Lisenka -> Dat zijn er nogal wat in de verkoop.
Ik hoop dat je voor hun allemaal een fijn nieuw thuis zult vinden!
Ach arme Keljan.... :(:)
Ik hoop zo dat de zwelling snel af gaat nemen en het virus uit z'n lichaam gaat!
Heb je niet een heel klein (afgezet) stukje land waar hij kan staan?

Natalia -> Wat voor achtergrond Betunero ook heeft, waar hij voor gefokt is en zijn hengstzijn is geen excuus om jou te domineren / niet te respecteren.
Een hengst kan van het één op het andere moment opgewonden worden bij het ruiken van een hegstige merrie.
Ze ruiken ze al op een kilometer afstand.
Jouw taak is om hier te allen tijde op voorbereid te zijn en hem zodanig aan te kunnen dat hij zich snel weer op jou focust en niet op de merrie.
Dat je het dan afdoet met een opmerking als; 'ik kan niet boos op hem worden want ja.... hij is hengst.....' vind ik dan ook niet kunnen.
Sorry voor mijn reactie, het is niet echt boos bedoeld, maar wel met de bedoeling dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Karina -> Ja zo'n touwhalster kan idd heftig inwerken.
Wat druk betreft; dat herken ik wel bij Rintske.
Bij het wandelen buiten op straat en tijdens de buitenritjes wil ze nog wel een spurtje van een paar pasjes maken.
Als ik het looptouw of de teugels losjes vast heb is dit al een stuk minder.

Angela -> Het lijkt wel een ziekenboeg bij jullie! ;)
Eerst Moppie, dan jij en nu je vader..... Beterschap!

Ilona -> Leuk die filmpjes!

Michelle -> Ik ga met Frits, de kids, de buurman met zijn zoontje en Marieke en Buehne gaan mee.
Vorig jaar is idd goed bevallen, ook wat Frits betreft! :D

Malin -> Hè bah, Suevo alweer kreupel......
Ben benieuwd wat je gaat doen met hem, tot die tijd; Beterschap en sterkte!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:14

ff snel van mij kant ........

malin wat klo..te voor je zeg
erg vervelend dat dit nu weer gebeurt hoop dat je toch mss een oplossing kunt vinden ergens

beterschapjess :(:) :(:)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:46

Waardeloos Malin... als je nou zeker zou weten dat een tweede operatie definitief zou helpen dan zou dat ook al prettiger zijn.
Ik ben met Rico ook aan het tobben, hij loopt steeds net niet helemaal lekker, soms kreupel, soms heel stijf, soms helemaal okee.... weet echt niet waar het hem in zit. Hij is natuurlijk ook de jongste niet meer.
Veludo is weer eens een beetje vakantie aan het vieren in afwachting van zadel, maar als Rico niet snel wat beter is dan zal Veludo toch meemoeten naar tweede deel van mijn cursus volgende week. Veludo doet wel elke dag iets hoor, grondwerk of langeteugelen of even met barebackpad erop, maar ik wil best graag weer écht aan de slag.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:12

Oh jongens, hou eens op met dat gepost! De afgelopen dagen heb ik 's ochtends op stal gewerkt en 's middags op m'n werk gewerkt, ik heb dan echt geen tijd om uitgebreid te gaan zitten lezen. En nu zijn jullie alweer pagina's verder! Kunnen we niet na iedere 3 pagina's een samenvatting doen? :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:31

Saida: Ja, het zijn er zeker wat. Er staan hier nu 17 paarden, exclusief de veulens. Met de fokkerij willen wij graag verder gaan. Daarnaast wil ik straks de wedstrijden met Otto en Halley ook weer oppakken (kom ik nu niet aan toe).

De pony die te koop staat, had ik gekocht voor het manegewerk. Nadat ik gestopt was met het lesgeven, hebben we deze pony aangehouden voor een buurmeisje. Helaas, liet zij het er op een gegeven moment bij zitten.

De 2 jarige hengst hadden we gekocht omdat hij zo fantastisch kan lopen. Ik zie echter wel in dat ik er te weinig tijd voor heb om hem tzt te beleren.

De schimmel heb ik verleden jaar gekocht voor mezelf. Het is echt een schat van een dier. Met rijden gaat het ook allemaal super. Hij heeft internationale military onder Duitse junioren gelopen, dus ik had verwacht dat ik hem in de dressuur op een hoger niveau uit zou mogen brengen. Hij werd door knhs helaas geklasseerd in B dressuur en ZZ springen. Hij dient nu dus (ook al wegens tijdgebrek) als weidemaatje voor de andere paarden.

De vosruin staat te koop omdat Jan er niets meer meedoet. Met mij klikt het niet. Ik hou van paarden met pit, beetje ondeugend.

Van de aanfok zal er af en toe wat verkocht moeten worden.

Ik vind de plaats ook belangrijker dan de prijs. Ik heb er ook heel lang over getwijfeld om ze te koop te zetten.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:14

Malin, waardeloos zeg :\

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:00

Heey
Dankjullie
@ nouvel : Moppie staat nu 24/7 in de wei met toegang tot stal/uitloop ;).
@ malin : Jeetje hopenlijk loopt ie snel weer goed :(:).

Ik had niet moeten zeggen dat het beter gaat met moppie.
Mijn ouders denken eraan om nu toch de dierenarts te laten komen :) ( is nog in overleg).
Hij was gister in draf echt super stijf :(.
Hij heeft maar heel licht werk gedaan maar was toch helemaal bezweet en stond te pompen naar adem :(.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:19

zo hehe effe wat bokt tijd tussendoor. ga niet alles bijreageren, heb gisteravond en net alles wel bijgelezen.
mooie foto's en paar leuke filmpjes. zo zie je maar weer dat je met zo'n evenement nog op moet letten wat je zegt haha.
beterschap voor de zieken onder onze viervoeters!!
kan de strandrit ook niet doorgaan malin of wel? hadden we nou 9 mei op de planning staan?
hoe zit dat bij jou ilona?

vandaag de grondwatervoorziening aangelegd voor de buitenbak. het was de laatste dagen echt niet meer te rijden, net het woestijn/duinzand uit de drunense duinen zo mul. had nog een pomp staan, een 15 jaar oude waterpuls, hup met wat onderdelen op elkaar aangesloten et voila een berg water. nu nog een paar goede sproeiers zien te vinden om het automatisch te kunnen laten werken. vandaag ook 2 kortere singels van callista met de post gekregen, morgen eens kijken welke het beste past. wederom foto's maken ter beoordeling door callista. m'n oude gaat als inruil terug of er moet hier iemand interesse hebben... het is de zwart/zilver espaniola nummertje 3.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:23

Moppie, dat zou wel fijn zijn als nu de dierenarts kan komen. Als was het natuurlijk nog beter geweest als hij nu beter was geweest. Klinkt niet helemaal lekker hoor.

Malin, wat balen van Suevo. Zou zo'n operatie hem dan zeker weten beter maken of is het een gok? En je kan paarden inderdaad niet in een kooitje zetten en je kan ze ook niet vertellen dat ze bepaalde dingen niet mogen doen. Hopen dat hij snel een beetje opknapt.

Karina, zij ook veel sterkte met Rico.

Elles, was een heel gezellig feestje. Beetje laat geworden, maar dat is altijd wel een goed teken.

Mies, ik heb vandaag voor het eerst GESTEIGERD met Sun ZONDER ZADEL. Voel mezelf echt zo stoer. Elise was er en die had me even geholpen met rijden (ik reed weer zonder zadel). En daarna haalde ze de teugels van het touwhalster af en zei dat ik me vast moest houden aan de neckrope (ja ja, ik rijd met alles erop en eraan, behalve zadel ;)) en liet ze Sun steigeren. Een keer kwam hij best hoog en hij maaien met die benen. Het is echt best wel een machtig gevoel. Dus binnenkort mag Debby even foto's komen maken :). Maar dat zal dan nog wel minstens een week duren aangezien ze maandag weer chemo krijgt.

Iloon, leuke filmpjes. Ik zie dat ik best wel wat heb gemist.