[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:36

Pff weer terug van Danny rijden, maar ging erg goed!

Ilona, ja was heeel vertrouwd maar wel al een flink stuk volwassener en meer bevestigd dan dat hij nog van ons samen was, hij is echt vooruitgegaan in een jaar!! Vind het knap van Madelief hoor hoe die nu loopt Ja. En ja idd met doorzitten zit het als een huis, heerlijk gewoon.
*krijgt spontaan weer zin om nog eens te rijden*
Oh en ik heb er geen foto's van, vond ik voor mijn gevoel een beetje vreemd Vork

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:49

Leuk Jasmijn, dat je Fuur weer ff hebt gedaan. Lijkt me wel moeilijk hoor..
De meeting moet ik helaas afzeggen, vind het erg jammer, maar zaterdag dus naar de WE en moet zondag weer werken, wordt wat lastig om vrij te vragen en anders zo`n heen en weer gevlieg.. Heb al vrij gevraagd voor de vakantie met mn vriend en voor lowlands en moet wel wat geld verdienen haha.
Saida ook fijne vakantie!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:11

Vandaag heb ik los gereden met Sedro!! Of wel, de longeerlijn ging eraf! Het ging hartstikke goed, hij is echt super fijn om te rijden. En er zijn ook foto's van. Als ik die heb plaats ik ze natuurlijk gelijk!

Jasmijn: Gezellig dat je ook weer even komt buurten!!
Waar twijfel je nog over wat betreft Bandito? Zit je nog steeds met de stalling 's winters?
En weer op Fuur gereden Lachen Ik hoop dat mijn Anda straks ook als een huis zit!
Mag je niet Madelief haar bijrijdster worden Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:56

Suzanne, ja is aan de ene kant ook wel moeilijk, maar ik heb me erover kunnen zetten. Er zijn nu genoeg andere paardjes in mijn leven Lachen.

Sanne, ja daar nog steeds twijfels over..
Madelief heeft al een bijrijdster Tong uitsteken Maar ik mag als ik wil gewoon af en toe rijden hoor Lachen.
Binnenkort foto's van Sanne op Sedro?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:38

zo ben ik ook weer ff.
mooie foto's Sanne!
jullie gaan meeten, heb ik het dan goed dat dat bij Lisenka gaat gebeuren? ik kan het ff niet helemaal meer volgen.
Gister hele avond met Desperado in de weer geweest. Sabrina (oudste van 5) mocht hem eventjes poetsen, vond ie helemaal geweldig, vervolgens nog 3 kleintjes een paar rondjes er op gestapt aan een lang halstertouw. Hij loopt dan echt zo wijs van kijk mij nou eens braaf zijn. Vandaag heeft ie vrij, druk hier en Des is lichtelijk aan de schijt: het kuilgras wat ie bijgevoerd krijgt is nogal voedingsrijk, ff op rantsoen dus.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:55

Heb je goed Ja

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:30

Hey Iedereen!

Ik ben alweer een 2-tal dagen in NL Bloos Dus sorry dat ik niet eerder even hoi ben komen zeggen, maar heb het nog steeds waanzinnig druk! Gisteren naar de efteling geweest met mijn zus&nichtje, waren per ongeluk de tijd vergeten en gezien het nogal een hele reis is vanuit Alkmaar, lag ik pas om half 1 in bed Slapen
En vervolgens weer om half 7 er uit, want moest de trein van 7.24 hebben want alweer aan het werk!

Heb ook gewoon eerlijk geen tijd gehad om echt goed bij te lezen.
Wel plaatjes etc zien voorbijkomen, Sanne, vervelend dat je in een dipje zit met Tibi. Zoals iedereen al zegt hier, ziet het er ontspannen uit dat vind ik goed! Maar wat ik zelf anders zou doen (maar dat is mijn mening), zolang je het gevoel hebt dat het niet lekker gaat en de basis dus niet helemaal bevestigd is, paard niet 100% is losgewerkt, zou ik niet aan de changementen en andere gymnastische oefeningen beginnen. Voor de wissels heb je toch een zekere graad van verzameling odig, en hoewel het heel leuk is Haha! Is het zonde als je een beetje aanrommelt daarme (niet negatief bedoeld maar kan het niet beter uitleggen Knipoog ).

Zaterdag en zondag gezellig mini-meeting! Echt leuk meiden Haha!

Nou, vandaag ein-de-lijk weer echt uitgebreid de tijd gehad voor Furia.
Omdat het zulk mooi weer was, had ik zin om Furia echt eens goed te wassen, had ook nog anti-klit, shampoo en dazenspray nodig, dus eerst ff langs de ruitershop geweest, hele beautyafdeling leeg gekocht Tong uitsteken
Eindelijk ook Cowboy Magic gekocht, de tube creme, de shampoo en de spray. Ook even lekker wat snoepjes voor hem en de antivliegenspray, oja en zo'n hulpstuk om op de slang aan te sluiten, met een shampoodispenser en dus een lekker douchekop, dat was t geloof ik Knipoog

Toen lekker gaan wassen, was echt ideaal met die douchekop echt heerlijk wassen!
Furia is nu echt prachtig wit en zijn staart en manen ook en helemaal zacht&glanzend en anti-vlieg hahaha! Heb echt genoten vanmiddag, eindelijk weer de tijd kunnen nemen voor mijn mannetje, lekker getut, heerlijk, ben zo gek van hem en merkte ook echt hoe erg ik hem gemist had! En nu dit weekend weer Verdrietig

Oja Bianca en Ellis, beter laat dan nooit nog gefeliciteerd!

Ben blij dat mijn zusje Furia zo vooruit vind gegaan, het is ook echt een heel fijn paard om te rijden mag ik eerlijk zeggen Bloos Erg fijngevoelig maar toch stabiel Ja

Nou mensen, ik ga slapen morgen weer werken en dan weer naar Furia 's avonds en dan weer druk weekend voor de boeg!

Liefs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:37

Heel even snel, en sorry voor de rest:

Bianca, gefeliciteerd Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:11

Ik heb ook zin in de meeting.

Kjoetie: gefeliciteerd.

Jasmijn: Leuk dat je weer op Fuur gereden hebt.

Madelief: Wat zal jouw paardje er straks helemaal mooi uit zien. Ik heb ook cowboy magic en het bevalt mij super.

Frank: Ja, van kuilgras kan dat al heel snel. Komt wel weer goed.

Sanne: bij mij gaat het rijden ook met ups en downs hoor. Soms is Halley druk en dan wordt hij net iets te heftig. Hij is dan nog wel te rijden, maar het ziet er dan hectisch uit en zo voelt het dan ook. Vandaag tijdens de les liep hij trouwens super. Ik hoop dat hij zondag ook zo loopt, maar (vraag niet hoe het kan) als ik in Westerbork start is er altijd een prijsuitreiking van het springen als ik de ring in moet. Nou dan is het bij mij in de ring ook feest.

Wij hebben vandaag een puppie uitgezocht. We hebben verschillende nestjes bekeken, maar deze sprak ons allebei direct aan. Half augustus komt hij bij ons wonen. Het is een lichte golden retriever.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:32

Na periodes stiekem meelezen wil ik toch ook even binnen komen vallen. Ik ben dus Benthe, alias de eigenaar van "Het spook" KWPN Utixo (7 jaar) en "De reus van 173m", waarvan ik door omstandigheden niet teveel informatie van kan prijsgeven. Ook heb ik een 18 jarig NRPS'ertje, de moeder van Utixo, Irma genaamd. Ilona heeft zo afentoe wel eens iets laten vallen over de eerste 2 Clown

Ik ben niet speciaal gek op spaanse paarden (sorry), maar vind een ouderwetse gelderse een plaatje om te zien. Volgens Ilona was dit ook barok genoeg om kennis te maken hier.

Overigens is Utixo voor een KWPNer mooi barok gebouwd, en loopt buiten alsof hij een mega stoere hengst is. Stoer issie wel, hengst niet. Verder is het een schat en m'n maatje. Hij heeft nogal een naam op stal door zijn beruchte bokpartijen, maar het laatste jaar gaat het eigenlijk goed. Irma heb ik vanaf haar 4e, nu dus alweer 14 jaar. Ze heeft toen ze 9 was haar been gebroken, en na 2 operaties (schroeven erin, schroeven eruit) liep ze weer als een kievit. Helaas heeft ze er nu 's winters wel veel last van. Veel doet ze dus niet, afentoe maken we nog een rondje door de duinen, en soms crosst ze nog met een meisje van stal door de bak heen. Verder longeer ik haar en heb ik bij Amable een clinic vrijheidsdressuur gevolgd. Ik heb inmiddels wel het boek gelezen, maar helaas nog niet echt mee aan de slag gegaan. Ben het overigens zeer zeker wel van plan, ook bij de andere 2.

Naast de paarden heb ik ook nog 3 konijnen, 2 honden en 3 katten. Gezellige beestenboel dus.

Voor foto's kun je in mijn profiel terecht.

Nu is het aan jullie of ik voortaan weer in stiekeme meeleesmodus moet, of dat ik ook mag posten Knipoog.

Overigens vertrek ik morgen voor 4 dagen naar Otterlo, dus denk niet dat ik gelijk alweer verdwenen ben. Ik ben aan het boscrossen met Utix.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:35

ohhhhh lisenka wel gauw een foto plaatsen he

zo de paardjes staan weer mooi op de hoefjes kunnen dus zo de trailer in en de wody ranch onveilig maken hihihihi

saida als je dit nog leest tot zaterdaggggggggg en geniet morgen nog ff van je rust met je gezin maandag moet je nl. ook vertrekken naar huis hahahahahahah Haha!

de rest die ook een meeting heeft veel plezierrrrrrrrrrrrrrrrrr

utixo welkom en foto`s he zijn we gek op e natuurlijk mag je mee posten alleen maar gezellig hier

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:37

Dank je. Er staan wat foto's in m'n profiel. Verder heeft Ilona en nog een boel op haar computer staan, en zal ik dit weekend voor nieuwe zorgen Knipoog

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:50

zoo utixo wat een beetsenboel heb je, leuk zeg!
een barokkie hebben is geen vereiste om mee te kletsen hoor Knipoog
Ik heb er ook (nog)geen, ben er wel helemaal gek van

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:56

Ja, maar daar zat het heikele punt een beetje zeg maar. Ik vind ouderwetse nederlandse knollen geweldig. Spaanse paarden heb ik niet zo ehhhh, heel veel mee Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:14

Welkom Utixo. Ach, gezellig mee kletsen is altijd leuk toch Lachen
Heb vanavond een heerlijke buitenrit gemaakt bij zonsondergang. Rond half 10 op Goya gestapt, heerlijk..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 06:52

Utixo schreef:
Ja, maar daar zat het heikele punt een beetje zeg maar. Ik vind ouderwetse nederlandse knollen geweldig. Spaanse paarden heb ik niet zo ehhhh, heel veel mee Lachen

ahahhahaha ik heb een doodgewone fries hoor en geen spaanse schoonheid
Afbeelding
Afbeelding
hier mijn friesje Haha!
Laatst bijgewerkt door peetisgreat op 25-07-08 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 06:53

soeske schreef:
Welkom Utixo. Ach, gezellig mee kletsen is altijd leuk toch Lachen
Heb vanavond een heerlijke buitenrit gemaakt bij zonsondergang. Rond half 10 op Goya gestapt, heerlijk..

oh wat ben je een bofkont zeg lekker genoten dus Haha! Clown

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:39

Van het weekend natuurlijk allemaal veel plezier op de Woody Ranch.

Utixo: Welkom. Maakt toch op zich niet uit. Ik vind bijna elk ras leuk, als ze maar betrouwbaar en een tikje ondeugend zijn. Het gaat om de klik die je met een paard hebt. Het zou doodsaai zijn als we allemaal maar op 1 ras vallen.

Peet: Jij hebt dan geen Spaanse schoonheid, maar een Friese schoonheid met een superlief karakter. Zal zo snel mogelijk foto plaatsen. Hij is nu 5 weken oud. Wij wilden eigenlijk 1 met stamboom, maar wilden ons overal orienteren. Wij hebben diverse nestjes bezocht, ook zonder stamboom om verschillen te zien. Wij kwamen bij mensen terecht die echt supergoed voor hun dieren zijn. Kun je gewoon direct merken. Ze hadden een gelegenheidsnestje en de moeder was zo ontzettend lief. Van het nestje van 7 waren er nog 3 over. Wij vonden degene die wij gekozen hebben, direct het leukste en die was nog niet verzegd. Geen stamboom dus, maar we hebben er een supergoed gevoel over.

Suus: ook veel plezier met de WE. Lijkt mij ook wel gaaf om te doen. Heb het er tijdens de keuring met Nicole over gehad. Ingeborg (van Macho en Ticento) had mij hierop gewezen. Ik hoorde al dat het een succes is. Is natuurlijk ook lekker veelzijdig.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:36

Weer een lekker stukje leesvoer zeg! Haha! .

Jasmijn: Anda's zitten zo lekker he! Pling Ik vind ze echt geweldig. Leuk dat fuur ook als een huis zit haha. Als Madelief straks nog in de L2 en hoger komt zal ze heerlijk zitten haha Haha! .

Madelief: Ik heb het ook zoo druk! Niet te geloven, moet zoveel regelen laatste tijd, fulltime werken, paardje doen en alles. Knipoog . Maar is ook wel weer leuk. Het houd je bezig en actief Tong uitsteken . Moet er ook niet aan denken dat ik ga werken, thuis kom, ga bankhangen, en slapen. Laat mij dan maar lekker druk zijn Haha! . Zaterdag big-holiday-stories! Cool

Lisenka: Oeeh, ik ga zaterdag eindelijk die gave paarden van jou zien, inclusief veulens Pling ! Ben heel benieuwd naar je stekkie!

Benthe!: Cool dat je je ook hebt aangemeld! Cool Je hebt dan geen spaanse schone, wel een barokke Tong uitsteken . Die Utixo van jou is gewoon een barokkie Knipoog . Maar gezellig hoor. Volgende keer ga ik met je mee he Pling Vingers aflikken

Frank: Ook al zo druk haha Knipoog . Heb je je zadel inmiddels al binnen voor Des?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:59

Madelief: De wissels doe ik ook alleen met Tibi, omdat hij dat zo makkelijk vindt. Hij schut ze zo uit z'n mouw. Hij hoeft er helemaal geen moeite voor te doen en ik doe het ook alleen op het einde als hij wel lekker los is gekomen. Maar ik snap je punt wel, de moeilijkere oefeningen pak ik ook pas op als ik voel dat Tibi lekker los door zijn lijf loopt.
Ik kan ook altijd zo genieten van het wassen van een paard! Lekker tutten, helemaal in soppen en dan een prachtig eindresultaat hebben!

Lisenka: Bij Tibi is het net andersom als hij zijn dag niet heeft, niet vooruit te branden en hij hangt dan ontzettend aan de teugels. Gelukkig ging het de afgelopen 2 dagen wel weer lekker!
En we zullen natuurlijk allemaal heel hard duimen voor je wedstrijd Knipoog
Wat lief, een puppie!! Jammer dat hij er morgen nog niet is Knipoog

Utixo: Welkom!

En nog even geduld allemaal en dan komen de foto's van Cedro (ik dacht dat je het met een S schreef, maar dat was dus blijkbaar niet zo) De foto's zijn van vanochtend, toen hebben we ook voor het eerst gegaloppeerd en dat zat zooo lekker!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:22

Sanne, ja ik kan ook bijna niet wachten tot hij er is. Maar hij moet nu nog maar even bij zijn mama en broertjes en zusjes blijven.

Voor de liefhebbers een foto van onze Banjer.

Afbeelding

Ik met Banjer.

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:24

Lisenka: Hij is lief!!! Lovers

Cedro heeft op een aantal foto´s zijn mond open omdat hij het bit nog steeds raar en onwennig vindt. Hij kauwt er constant op.

1.
Afbeelding
De eerste stapjes, het blijft nog even wennen.

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Sanne toch! Tenen, handen, vooruit kijken!! Hamer

5.
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:32

lisenka
wat een dropje en die naam past wel bij hem banjer mijn vorige hond hete ook banjer heb er ook veel plezier aan gehad, was, dus jullie banjer zal zich strakt ook gaan gedragen als een echte banjer let maar op
geniet van die kleine baal wol

zasread wat ene mooie foto`s weer van je paardje
ziet er netjes uit hoor

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:46

Lisenka: Ag gossie, wat een moppie zeg Lovers . Puppy's zijn altijd zo schattig! Hij krijgt vast een heerlijk huisje bij jou! Is hij jullie eerste hondje?

Sanne; Gaaf zeg die foto's! Cedro doet erg zn best, leuk om te zien. Is hij nou zo klein? Of lijkt dat maar zo? Het zou iig al wat schelen als die straks een paar 100 kilo is aangekomen denk ik Ja . Verzorg jij de paardjes eigenlijk iedere dag?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:49

Sanne: Leuk paardje hoor. Het is natuurlijk ook wel moeilijk om je benen op de goede plaats te houden op een wat kleiner paardje.

Peet: Hij liep gisteren echt door het hele nest te banjeren. Hij wilde eigenlijk ook slapen, maar vond het ook leuk om telkens naar ons toe te komen. Dus ik zei al van Hij blijft maar banjeren, nou ja toen was de naam ook al snel bepaald. Ik hoop dat wij net zoveel plezier aan hem gaan beleven als jij hebt beleefd aan jouw Banjer.

Ilona: Ja, hij is ons eerste hondje. Wij waren het er overeens dat we er wel genoeg tijd voor moeten hebben. Ik vind het niet leuk om alleen maar een erfhond te hebben, maar wil er ook echt met hem op uit. Daar hadden we eerst geen tijd voor.