[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:52

Leuke foto's Boemel!
Ik wilde ook foto's maken van Emma, maar het was zo glad, ze staat nu op ijzers en ze was hyper dat ik toch maar binnen ben gebleven.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:14

Ik heb vandaag zes nieuwe kleuren in mijn onderbroek ontdekt nadat ik met de vw up deelauto zonder winterbanden naar wekerom gereden ben terwijl ze niet hadden geschoven of gestrooid in Barneveld.

En jelske is not amused door de sneeuw... die heb ik even laten neuzen en graven aan de hand. Maar zodra die mocht vloog die weer rap z'n stalletje in droog en wel.

Als hij kon praten had ie gezegd mij niet bellen! _O- _O- _O-.

Ik heb echt een watje.. :')

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:52

Ik ben wel naar stal geweest. De auto uitgraven duurde langer dan verwacht dus toen was mijn gereserveerde uur al ingegaan (we moeten ons inschrijven ivm corona). Wou heel graag een foto in de sneeuw maar van de drie uitgangen waren er twee ijsbanen en de andere is de parkeerplaats waar ik niet echt rond kan lopen (plus picasso staat op ijzers).

Oftewel beter dan deze foto werd het niet
Afbeelding

Die fotos van jou zijn gaaf Boemel!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:25

Wat een leuke sneeuw foto's komen er voorbij :D tess staat er ook goed op, ondanks dat ze er niets aan vind

Oei een vw up heeft niet zoveel te vertellen :')

Hiske staat voor op ijzers, dus ben ook niet naar buiten geweest. Gelukkig is de nieuwe stal zo ruim, dat we binnen mooi rondjes wandelen kunnen en de binnenbak is goed.

Jonkies mochten lekker in het land in de sneeuw spelen, vonden ze wel leuk.
Afbeelding

Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:56

Leuk die sneeuw foto’s!! Wij doen natuurlijk ook mee Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:07

Leuke foto kusvoorjou, ik zag je filmpje voorbij komen op Facebook :D Lekker ondeugend :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:28

Wat een leuke foto’s allemaal!

Vandaag ben ik gebeld door dierenkliniek en we hebben goed nieuws !

Het leek heftiger, Gent en Utrecht hebben mee gekeken ze heeft geen aorta afwijking en geen erfelijke aandoening ! Dus groen licht voor een veulentje fokken.

Daarnaast mogen we als het hart onder controle blijft van de dierenarts gaan beleren. Wel heel rustig.

En niet voor hoog niveau (was mijn idee ook niet )

Maar ik ben zo blij echt !! Wat een opluchting.

Zorgen dat haar hart niet te snel en teveel belast word zodat die niet gaat fibrileren.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:30

Dat is zeker goed nieuws Janine, wat een opluchting!

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:15

Hoihoi,

Sorry ik ben nieuw op Bokt, maar ik heb zelf een friese merrie van inmiddels bijna 4.
Ze is een merrie van Alwin 469. Nu mag ik haar 20 maart gaan wegbrengen naar stal Chardon. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Nu kreeg ik zelf een heel goed gevoel bij hen, maar je weet het nooit ;)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:06

Ohh goed nieuws Janine! Heel fijn :)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:34

LoveWithJoy schreef:
Hoihoi,

Sorry ik ben nieuw op Bokt, maar ik heb zelf een friese merrie van inmiddels bijna 4.
Ze is een merrie van Alwin 469. Nu mag ik haar 20 maart gaan wegbrengen naar stal Chardon. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Nu kreeg ik zelf een heel goed gevoel bij hen, maar je weet het nooit ;)

Ik heb geen ervaring met stal Chardon. Ben wel benieuwd naar je merrie. Heb je een foto van haar? En hoe is haar karakter? Zit eraan te denken om Alwin 469 te gaan gebruiken voor mijn merrie :j

Janine goed nieuws!!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:00

*\o/* dat is zeker goed nieuws Janine: opluchting en weer een perspectief. Fijn!!

Ik heb ook geen directe ervaring met stal Chardon, maar wel positieve ervaringen gehoord.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:29

Wat een fijn nieuws janine!!

Ook ik ben benieuwd naar je Alwin nakomeling :D
Heb zelf een alwin nakomeling van juni 2020. Echt een lief, nieuwsgierig dametje.

Stal Chardon niet bekend mee, maar lijkt mij wel een fijne stal om je paard te laten beleren.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 01:38

Stal Chardon is een super stal. Fijne mensen en veel kennis van zaken!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 01:56

Eergisterochtend is geboren onze prachtige Pienter fan'e Wierumerwei.
We noemen haar Pientje. De start was wat moeilijk omdat het drinken wat moeilijk op gang kwam maar gelukkig uiteindelijk goed op gang. We zijn nu bijna 48 uur verder, hopen dat het nu zo goed blijft gaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 04:14

Wat een knappert Ynekes, gefeliciteerd.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:31

Aahhhh wat een lekker bekkie <3
Gefeliciteerd!!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:23

Wauw gefeliciteerd. Wat een mooi wonder tijdens de sneeuwstorm. Plaatje <3

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:05

Zag Pientje uiteraard al in de DBT, ze is prachtig Ynekes! Past ze zich goed aan aan de kou? En het drinken gaat nu gewoon soepeltjes?

Absolem: de weg is gelukkig inmiddels een stuk beter! Nu de wind is gaan liggen vind ik het ook heerlijk winterweer zo. Is je watje al wat gewend aan de kou en de sneeuw? :D

Zonnebloem, sneeuw en ijzers is toch wel een dingetje. Heb je er al iets op gevonden? Voel me hier op dat de “uitspatting” die ik verwachtte eigenlijk wel wat meeviel gelukkig.

Lyss, begrijp ik nou goed dat je vanwege de maatregelen een uur bij je paard mag zijn? ( incl borststemmen rijden naverzorging etc) dat uurtje vliegt voorbij lijkt mij!

Getty maan, genieten als dat jonge spul lekker de wei op mag. Hoeveel heb je er? Merries?

Kus voor jou: je foto is precies hetzelfde als je forum naam, leuke foto!

Dennenboom, overweeg je Alwin voor dit jaar? Op wat voor merrie?

Hoe is het bij jullie nu Timmie?

Love with joy: heb je inmiddels keuze kunnen maken? Ik zou met gerust hart met Chardon in zee gaan hoor!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:41

Gefeliciteerd met Pientje! <3

SunnyHorse schreef:
Lyss, begrijp ik nou goed dat je vanwege de maatregelen een uur bij je paard mag zijn? ( incl borststemmen rijden naverzorging etc) dat uurtje vliegt voorbij lijkt mij!

Nee, gelukkig is die reservering alleen nodig voor gebruik van de rijbak. We hebben 2 binnenbakken en daar mogen maximaal 2 personen (18+) tegelijkertijd gebruik van maken. Meestal komt dat niet zo nauw, althans niet de tijdstippen die ik rij, maar op zondagochtend wil blijkbaar iedereen rijden :+
Verder mag ik gelukkig zo vaak en lang blijven als dat ik wil, als ik mn mondkapje maar draag :) Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik maar n uur per dag bij mijn paard zou mogen zijn. Vind het na 2/3 u soms al lastig om weg te gaan :')

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:54

Sunnyhorse, lief dat je ernaar vraagt. Het komt en het gaat..ben wel elke dag op stal voor mijn kleine zonnestraaltje Ibbeltje. Zij geeft mij enorm veel troost en liefde. Zo'n heerlijk jong blij ei dus dat helpt echt. Iedereen op stal ook echt super lief. Als ik zomaar ineens weer vol schiet..ach ja...er is geen recept hiervoor, je moet er doorheen. Ik weet dat ik de beste keuze voor hem heb gemaakt maar mis hem echt vreselijk.Morgen een week geleden alweer.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:56

Wat eigenlijk begon als een grapje bij ons thuis, de volle zus van mijn merrie staat te koop, of het niet wat voor mijn vader zou zijn. Wordt waarschijnlijk werkelijkheid, want hij gaat d'r proberen :D

Heel veelzijdig paard, zou het mijn vader zo gunnen! Én voor mij is een 2de erbij natuurlijk ook altijd erg leuk. Beide Haitse x Folkert merrie's; en ken ze beide vanaf veulen af & weet ook ongeveer wat er bij de vorige eigenaar allemaal gebeurd is, dus dat is wel heel prettig.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:41

Getty_maan hoe is jouw alwin in gespannen situaties? Cool of snel gespannen? En dan bevriezen of vluchten?

Ynekws Wat een leuke naam Pientje! Mooi veulentje

SunnyHorse Ja ik overweeg Alwin inderdaad. Op een Uldrik merrie op dit moment drachtig van Tsjalle. De merrie zelf is nogal snel gespannen en dan vluchterig. Verder wel heel lief en goudeerlijk. Zou graag wat meer rust en ontspanning zien. Daarom ook erg benieuwd naar het karakter van hengsten. Vind het ook zeker een goede zaak dat het kfps hier meer mee doet.

Imke95 wat leuk! Heb je foto's? (Of heb ik dat gemist :') )

Zijn hier nog bokkers die ook de collegetour van het KFPS volgen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:00

Als Tjitkse hier blijft ga ik ook dekken, maar niet met een Fries :o

wel heel leuk om jullie plannen te horen

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:02

Janinevv schreef:
Als Tjitkse hier blijft ga ik ook dekken, maar niet met een Fries :o

wel heel leuk om jullie plannen te horen

Heb je al een hengst gevonden? En waarom wil je geen friese hengst? (puur uit nieuwsgierigheid :+ )