Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:44

Nou les is afgezegd.
En dan nu? Haha
Zucht

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:45

Les afgezegd? Zelf gedaan of je instructrice?

Zou zeggen lekker op je gemak op zoek naar een nieuwe instructrice en gewoon proeflessen nemen. T is belangrijk dat je instructrice bij jullie past en je er een goed gevoel bij hebt

Je had momenteel even een wedstrijd stop toch?
Kun je mooi ook even lekker alleen de basis rijden als je geen les hebt
Dat doe ik altijd als ik even geen les hebt en bang ben dat ik t anders weer verkeerd ga doen :P
Lang en laag kan nooit kwaad denk ik dan haha

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:54

Hey, ik volg jullie al een tijdje, maar heb sinds paar dagen pas een profiel aangemaakt.
Leuk te zien wat jullie allemaal met jullie Friezen doen en bereiken! Gister heb ik mijn startpas aangevraagd om te starten met mijn Fries. Ben heel benieuwd! En dan vooral naar zijn gedrag op vreemd terrein :o

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:56

Leuk Jenny!! Spannend ook. Hoe oud is hij?

Jenny89

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:59

Hij is nu 8. Mijn zusje is 3 keer eerder met hem gestart, maar had niet echt het geduld omdat hij zo vreselijk afgeleid is.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:02

whoei, een leuke uitdaging dus! Leuk, hou ons maar op de hoogte ;) Heb je ook al een wedstrijd op de planning stAan?

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:05

Nee nog niet gedaan. Heb gister de inschrijfformulieren voor rijvereniging en startpas verstuurd. Zodra dat in orde is ga ik eens kijken wat er in de buurt is.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:06

Wat leuk Jenny89, vertel eens wat meer! Over jezelf en over je fries :D

Hier moest er vanavond blijkbaar eentje even z'n ei kwijt... struisvogelei geloof ik... {:)-:( Hij peerde er tussenuit (zegmaar plat door de bocht gevolgd door een beste bok) maar ben blijven zitten en heb 'm stil weten te zetten, thank god! Daarna eerst maar ff aan de longe (want er was nog iemand aan het rijden) en hij ging me toch tekeer... ai ai ai, bokken en knetterhard plat door de bocht galopperen. daarna nog even los maar toen was hij het meeste wel kwijt (moest tussendoor ook even wachten tot die ander klaar was met rijden). En daarna was meneer weer z'n eigen fijne ikke, gapend en al... heb nog heerlijk ontspannen gereden, beide handen ook galopje. Kon het voor mezelf nog wel fijn afsluiten gelukkig :o Meneer leek iets minder gecharmeerd van z'n eigen actie want die had de pijp best wel leeg, moest ik stiekem toch wel 'n beetje om lachen... je kon 't spijt van z'n gezicht aflezen.

Soms vergeet ik even dat hij ook pas 6 is en ik eigenlijk ook pas sinds half augustus weer echt rijd... dus soms moet hij dat ei toch even kwijt. Maar vanavond kwam even heel slecht uit, zit midden in de tentamentijd (en bijna ongesteld) dus na een lange dag intensief leren wilde ik gewoon ff een lekker ontspannen ritje :7 }:0 Dat voelen ze ook wel aan dus dat zal ook zeker niet geholpen hebben.

laatste keer dat hij dat onder het zadel deed is al meer dan 'n jaar geleden (maar toen had ik geen beugels en bleef ik niet zitten... haha) en half december was hij even los in de bak toen hij ook 'n ei kwijt moest. Dus hij is verder ook gewoon retebraaf natuurlijk, maar ik ben niet zo goed met dit soort momenten :') kost me weer 10 jaar van m'n leven -O-

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:15

Het is een hele Lap tekst om mijn verhaal hier neer te zetten, op mijn profiel staat het complete verhaal.

Hier een beknopte variant:
ik ben Jennifer, word volgende week 26 en woon in Nieuwkoop. Tot mijn 17 de altijd haflingers gehad om lekker recratief te rijden. Kom van boerderij maar had geen bak in de buurt dus altijd buiten gereden. Door problemen is toen het contact volledig verbroken tussen mijn ouders (en de boerderij) en mij. Ik raakte op mijn 18de onverwachts zwanger en had samen met de vader een koopwoning. Inmiddels nog 2de kindje bij gekregen. Juli 2913 gescheiden. In tussentijd zeer weinig met paarden bezig geweest, maar het bleef altijd mijn droom om ooit weer eens een eigen paard te kopen. Maargoed, mijn moeder had de veulen van de buurman gekocht en mijn zusje heeft hem volledig ingereden en beleerd. Inmiddels een super fijne gedraineerde bak aangelegd en ze was dus 3x gestart op wedstrijd. (Oh tijdens de zwangerschap van mijn 2de weer contact gekregen met mijn familie en de boerderij en kwam er weer regelmatig)

Oeps te snel enter :o

Maar 12 augustus heeft mijn zusje een eind aan haar leven gemaakt. Ze kon alles aan behalve hartenzeer..
zodoende heb ik haar paard over genomen en ben dus pas weer sinds 5 maanden bezig. Maar het gaat zo fijn en hebben nu dus de stap naar wedstrijden gezet.

Niet echt een beknopte versie, maar korter lukt eigenlijk niet..

Oh en nou vergeet ik mijn paard :o

Hij heet Toine, afstammeling van Tije. Hij is erg leergierig en lief, maar wel heel nieuwsgierig naar alles en iedereen. Als hij los loopt kan hij wel erg dominant zijn, maar zodra je zijn halster vast heb is het zo'n dot. Ik rij hem om de dag, wat de ene keer makkelijker gaat dan de andere keer. Vandaag was het weer ff drama met hem omdat er een biels rond de bak verplaats was. Dramaqueen. Er staat bij mijn ouders thuis een andere meid met haar paard, zij is ook instructrice en zij helpt me echt fantastisch!
Laatst bijgewerkt door Jenny89 op 07-01-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:25

Zo.. Dat is niet niks!
Jonkie dus nog, leuk! Komt vast en zeker goed op wedstrijd :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:31

Hee jenny89, welkom! Dat is inderdaad allemaal niets niks. Maar gezellig dat je erbij komt en heel veel succes natuurlijk! :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:35

Welkom Jenny89 wat leuk dat je ook met een fries gaat starten! Komt vast wel goed lekker km's gaan maken en puur voor de ervaring de punten komen wel :)

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:35

Dankjulliewel. Ja heb er goede moed in! Voorlopig niet te veel verwachten van de wedstrijden zelf. Zal vooral meters maken op vreemd terrein worden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:42

Jenny. Welkom! En wat een verhaal poe

Esther. Lesje is inderdaad door instructrice zelf afgezegd. Had niet gehoeven van mij maar ze staat bij mij op stal en hebben goed contact
Ik heb vanavond mijn groepsleden ook afgezegd en heb besloten (met beetje hulp van Laura. Dank daarvoor) gekozen om toch met 1 van de instructeur door te gaan en een duidelijk plan te maken en dan zien we wel waar het schip strand

Bedankt allemaal voor het meedenken
Xx

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:44

Klinkt goed Jenny!! Zet m op en je kan je koers altijd bijstellen als je eenmaal vaart...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:49

Welkom Jennifer, wat een verhaal zeg. Wellicht kom ik je nog eens tegen op wedstrijd, Nieuwkoop ligt erg in de richting ;)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:25

Jeetje Jennifer, wat heb jij een hoop meegemaakt zeg. Echt even petje af dat je zo de draad op blijft pakken! (doen niet veel mensen je na).. Toine is een echte uitdaging dus!? }> Leuk. Ook nog ergens een foto toevallig? <<) Fijn dat je instructrice lekker op stal staat.
Ik zou soms niet weten wat ik zonder de mijne zou moeten haha..

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:10

Ik weet niet hoe ik hier een foto moet krijgen of überhaupt een link kan zetten vanaf mijn telefoon.
In de wie wat waar heb ik mezelf voorgesteld en daarin staan ook foto's.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:35

Ilsemarie schreef:
Klinkt goed Jenny!! Zet m op en je kan je koers altijd bijstellen als je eenmaal vaart...

Dat is een mooie uitspraak ilsemarie!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:36

Jenny89 welkom wat een heftig verhaal las ik hier. Welkom en alvast veel succes!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:37

Welkom Jenny89! En wat een heftig verhaal zeg..
In ieder geval succes met je Friesje, ook op wedstrijden!

Jenny S, ok mooi zo.
Lekker blijven lessen, gaat deze je uiteindelijk toch niet bevallen kan je altijd nog voor iemand anders kijken
Succes!

Nog mensen op wedstrijd aankomend weekend?
Ik wel, hoop dat het een beetje goed weer (droog) word, losrijden is in een buiten bak....

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:41

Ik neem vrijdag Klasien voor het eerst mee, gewoon oefen dressuur B proefje maar ben wel benieuwd hoe ze reageert op vreemd terrein. Beetje jammer dat we pas om 21.34 starten :x

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:47

Succes Emma! Je kunt het!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:56

Jenny89 schreef:
Het is een hele Lap tekst om mijn verhaal hier neer te zetten, op mijn profiel staat het complete verhaal.

Hier een beknopte variant:
ik ben Jennifer, word volgende week 26 en woon in Nieuwkoop. Tot mijn 17 de altijd haflingers gehad om lekker recratief te rijden. Kom van boerderij maar had geen bak in de buurt dus altijd buiten gereden. Door problemen is toen het contact volledig verbroken tussen mijn ouders (en de boerderij) en mij. Ik raakte op mijn 18de onverwachts zwanger en had samen met de vader een koopwoning. Inmiddels nog 2de kindje bij gekregen. Juli 2913 gescheiden. In tussentijd zeer weinig met paarden bezig geweest, maar het bleef altijd mijn droom om ooit weer eens een eigen paard te kopen. Maargoed, mijn moeder had de veulen van de buurman gekocht en mijn zusje heeft hem volledig ingereden en beleerd. Inmiddels een super fijne gedraineerde bak aangelegd en ze was dus 3x gestart op wedstrijd. (Oh tijdens de zwangerschap van mijn 2de weer contact gekregen met mijn familie en de boerderij en kwam er weer regelmatig)

Oeps te snel enter :o

Maar 12 augustus heeft mijn zusje een eind aan haar leven gemaakt. Ze kon alles aan behalve hartenzeer..
zodoende heb ik haar paard over genomen en ben dus pas weer sinds 5 maanden bezig. Maar het gaat zo fijn en hebben nu dus de stap naar wedstrijden gezet.

Niet echt een beknopte versie, maar korter lukt eigenlijk niet..

Oh en nou vergeet ik mijn paard :o

Hij heet Toine, afstammeling van Tije. Hij is erg leergierig en lief, maar wel heel nieuwsgierig naar alles en iedereen. Als hij los loopt kan hij wel erg dominant zijn, maar zodra je zijn halster vast heb is het zo'n dot. Ik rij hem om de dag, wat de ene keer makkelijker gaat dan de andere keer. Vandaag was het weer ff drama met hem omdat er een biels rond de bak verplaats was. Dramaqueen. Er staat bij mijn ouders thuis een andere meid met haar paard, zij is ook instructrice en zij helpt me echt fantastisch!

Jou Tije is dus ook een drama queen?
Wij hebben ook een tije. Vooral snel op haar teentjes getrapte merrie.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:57

Welkom Jenny :)
Wat een verhaal!! Maar wel leuk dat Toine het zo goed oppakt!

Jeetje Ilsemarie... storm op komst? Fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten!