[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:19

Ja idd had de sneeuw al opgegeven maar zo zie je maar weer dat het tog nog gekomen is. Het enige nadeel is wel dat het altijd ongemakken met zich mee brengt alles bevroren en glad

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:56

Gaaf al die sneeuwfoto's!!

En inderdaad dapperedodo het is niet makkelijk met die sneeuw maar wel heel mooi altijd. Gelukkig hebben wij het altijd maar even en niet zoals in Oostenrijk etc. een paar maanden lang..

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:00

Branka - frio had het dus koud zonder zijn dekentjes, het is ook geen weer ook zeg, heike vind het ook niks zonder zijn dekens
en wat een leuke en mooie hond, foto 1 vind ik heel mooi

michelle - jammer dat je niet kon omdat pat nog aan het werk was, je kan nu wel gaan sleen met der :D

angela - fijn dat het goed gaat met de paarden, en jammer dat je afscheid moest nemen van je stage, hopelijk vind je snel een nieuwe stage

laura - super om te lezen dat het met jullie zo lekker gaat, en hincapie lekker druk en gek in de paddock zou ik ook doen als het zo koud is

hoi ans welkom hier ik heb ''vroeger'' jou anders topics ook al gevolgd van dat bruine paard wat je toen hebt moeten laten inslapen.
en heb dit topic ook gevolgd van haiko, ik wens jullie het beste en hoop dat hij snel weer de oude wordt.
het is je gegund.
en welkom hier trouwens en leuke naam die van mij heet heike zit er niet ver naast

geeske - balen dat de paarden nu niet naar buiten kunnen, maar ik denk dat de meeste daar wel last van zullen hebben.
en ik zou de eerste zeker uit vergroten :j

jolijn - mo lekker vakantie, ach kan ook geen kwaat

debby - fijn dat het goed gaat met jullie

en allemaal hele mooie foto's paarden staan er super op.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:45

Heey

Wat een heerlijke sneeuwfoto's allemaal <3

Vanmiddag hebben we heerlijk gesleed met Nikita. Het eerste stuk heb ik er langs gelopen en pap op de slee. Maar na een paar meter ging het goed en ben ik ook op de slee gaan zitten. Ze deed het weer super <3
[AR-ITP] Ook trekpaard Nikita voor de slee

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:01

Afbeelding

Sneeuwneus!
Afbeelding

Leuk zo met Nikita!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:21

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:24

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:44

Leuke foto Suus!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:45

Geeske: Leuke foto's van knappe Chim <3

Soeske: Leuke foto :D

Sanne: Hartelijk gefeliciteerd :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:53

Dank jullie!
Sanne, gefeliciteerd!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:54

knappe chim en igneo op de foto

hen gereageert in nikita der topic.

zo ik geef de strijd tegen de mok op -:(- dacht het onder controle te hebben maar der komen steeds weer nieuwe plekjes, dus besloten dat zn benen geschoren worden |( en dan weer opnieuw behandelen en anders de dierenarts maar laten komen want dit is niet leuk. hij heeft er zelf niet zo veel last van lijkt het wel gelukig

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:01

Ik heb mok wel weg gekregen met droogzetters voor koeien gemixt met calendulanzalf. Verhouding is 1 deel droogzetter en 5 delen calandulanzalf (of traumeel uit tube, is wat dikker)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:08

ik ken dat droogzetter niet kan je dat gewoon kopen. wordt echt een beetje gek van het zit nu namelijk ook in zn kniee holtes kruipt langzaam omhoog en is gewoon lastig behandelen op die harige beentjes van hem. waneer ik zn benen ga scheren weet ik nog niet is nu wel een beetje koud om hem met blote beentjes buiten te zetten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:19

Droogzetters worden bij koeien gebruikt een aantal weken voordat ze gaan kalven. Je moet wel één hebben met antibacteriële werking. Je kan het bij de dierenarts halen, ik kreeg ze zo mee, weet niet of jou dierenarts zo is.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:50

mooie foto's weer iedereen en degene die een topic hadden ik he gereageerd

suus goeie tip van die droogzetter die ga ik onthouden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:04

Wat leuk zeg, al die sneeuwpret foto's... :D !

Suus, haha kicke zeg met zo'n slee! Die Brammetje zal t zelf ook wel lachen vinden en voor die kleine meisjes helemaal leuk.. Geinige foto ook!

Esther, zo jouw bak zag er op FB echt nog goed uit zeg.. ben jaloers :D !

Denise, hoe is t met jou en heike? Ben je nu weer aan het rijden/opbouwen? Was je nou ook naar den bosch geweest van t weekend?

Geeske, ahh knappe Chim met dr grote oren hihi :Y) . Fijn dat t rijden ook nog steeds goed gaat!

dapperedodo, he balen die mok.. :( . Misschien toch maar even scheren idd, als dat helpt... tip van suus klinkt ook goed! Schattige foto's van je kleine kruimel.

Angela, ook al wezen sleeen met Nikita, gaaf joh :D !

Mies, gaaf pups! Haha, ja er zal er vast wel 1 blijven plakken als er pups zijn.. :D

Neskolay, aahhh arme heiko ;( . Ik volg(de) regelmatig al topics van jou.. je paarden zijn mij dan ook 'bekend' .. Had helemaal gemist dat hij verkocht was.. en dan tref je hem een tijd later ook nog zo aan |( . Jeetje wat zul je blij zijn dat je hem hebt kunnen terug kopen zeg! Hij ziet er nu al beter uit! Maar dan alsnog doodzonde en sneu hoe je hem weer terug aantrof.. arm ding! Gelukkig is zijn toekomst nu weer beter!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:33

Hahahaha onze bak is goed te doen inderdaad, was even keihard werken maar alles is sneeuwvrij! Twee longeerbakken en de rijbak :). Nu hopen dat het niet weer gaat sneeuwen!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:29

Oh ik wilde gisteren weer even gaan lopen met Chim, maar ik kwam de oprit niet eens normaal af... Haar vriendje van stal liep ook buiten, (de enige twee schimmels op stal) en dat gaf nogal wat vrolijke sprongen op en toch nog net iets gladde ondergrond. Die twee worden echt helemaal gek als ze elkaar zien, terwijl ze noopit bij elkaar staan... heel raar! Maar wel even jammer, heb t 10 minuten op het erf volgehouden en toen toch maar naar binnen gegaan en madam flink gelongeerd... Die wandeling doen we wel een ander keertje!

Zijn jullie nog allemaal heel? (ivm. schaatsen, sleeen en weet ik het wat allemaal?)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:37

ja hoor, ik leef nog :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:00

ja ben ook nog heel heb geen schaatsen dus dat is makkelijk al ben ik wel op het ijs geweest vandaag en gisteren. 1 ding scheelt wel ik hoef nu niet om te lopen als ik de bus moet hebben kan nu gewoon over de sloot heen lopen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:21

Ik ben zelf ook nog heel :D 1x geschaatst hihi.
Paarden ook nog heel, alleen Nestor mijn nrps lijkt wat onregelmatig in draf zag ik vandaag in het land.
Kan hem verder geen beweging geven ivm gladheid en dat alles bevroren is.
Hij zal zich vast verstapt hebben, is niks dik of warm verder.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:21

Hmm, Nestor even in de gaten houden dan! Maar idd, je kunt er nu verder weinig aan doen, en hem gelijk stil zetten lijkt me ook niet lekker voor m!

Ik ben ook nog heel :brr: vandaag ook geschaatst! Ik woon vlak bij Giethoorn, dus dat is prachtig!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:21

Heey

Dankjulliewel :D

Dapperedodo: Misschien kun je baby olie proberen? Dat werkte bij Moppie altijd heel goed. Hij had heel vaak mok en met de baby olie ging het na een paar dagen weer weg. Of bij de dieren arts om Hydrocortyderm vragen. Dat werkt ook goed. Wel lastig dat de mok niet weg gaat.

Geeske: Jammer dat ze zo druk was.

Ans: Balen van Nestor. Hopelijk loopt hij snel weer helemaal goed.

Wij zijn ook nog heel :P Wel zit ik ziek thuis. Ben echt enorm verkouden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:17

Jaa,, verkoudheid is niet echt aan te ontkomen met dit weer natuurlijk! Maar beterschap!

Gisteren heb ik weer HEERLIJK gereden en ging het super goed, vanavond maar weer proberen! Ze deed het ook eindelijk met opzadelen wat rustiger aan... ik ben veel aan het op en af halen van alleen het dekje, en daar deed ze ook al moeilijk mee, das nu helemaal weg.. het zadel geeft nog wel een 'beet' in het dichtstbijzijnde voorwerp, maar daarna houdt ze eigenlijk gelijk op met boos doen... zo fijn als je merkt dat het haar minder irriteert!! Hoop dat ik haar zadelnijd er nog helemaal uit ga krijgen, maar dat zal wel heel erg veel tijd en geduld in beslag gaan nemen denk ik!

Dodo, ik weet helaas (of gelukkig voor mij) niet van mok en de behandeling daar tegen, ik weet alleen dat er hier 1 paard staat die het vrij snel heeft, een fries, en die wordt in de winter gewoon geschoren (wel dat er nog een beetje sokje aan de achterkant zit, zodat de friese uitstraling blijft, maar die heeft er dan ook echt helemaal geen last van als het geschoren is.
De andere scheren ze niet, das een tinker, en die wordt dan ook fanatiek behandeld met allerlei zalfjes maar daar houdt de mok toch door te sokken nog redelijk stand... Als het kan zou ik dus scheren en daarna kijken wat er allemaal nog nodig is om het weg te krijgen, maar scheren is een relatief simpele, natuurlijke en goedkope oplossing! En dat heeft vaak mijn voorkeur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:19

Wat fijn zeg, ben benieuwd hoe jullie van de zomer gaan!

Verkoudheid hier ook een probleem :+