[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:07

En vooruit dan maar, ook Tibi foto's! Ik wil dat jullie wel even in jullie achterhoofd willen houden dat we echt een beetje vast zitten op het moment en dat het eigenlijk steeds niet fijn voelt.

Ik had het idee dat ik flink vooruit was gegaan kwa houding, maar dat viel vies tegen. De volgende punten moet ik echt op letten:
- benen niet afsteken
- tenen naar binnen, hakken uitdrukken
- handen niet op schoot leggen (dit doe ik omdat ik met lange teugels rijdt, ik wil namelijk niet dat Tibi gaat hangen en op zijn eigen benen loopt maar daardoor houd ik dus blijkbaar mijn handen niet op hun plek)
- in galop achterover blijven zitten

1.
Afbeelding
Even instappen

2.
Afbeelding
En natuurlijk even warm draven

3.
Afbeelding
nog weer even stappen

4.
Afbeelding
Het werk wat meer oppakken

5.
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts

6.
Afbeelding
Hier loopt hij lekker ontspannen op eigen benen, hij valt alleen ietsjes voorover

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Vind ik een heel fijn beeld geven, ik heb alleen mijn handen op mijn schoot...

9..
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
Even een pasje verruimen, beetje jammer van mijn been...

12.
Afbeelding
En we hebben ook gegaloppeerd!

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding
En een wissel!

15.
Afbeelding
En nog even poseren natuurlijk

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:18

Me rijbewijs heb ik gelukkig wel in 1x gehaald, maar aanhanger wil niet echt slagen..
Leuke fotos Sanne!
Nog maar 5 nachtjes slapen en dan komt vriendlief weer terug Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:19

soeske schreef:
Me rijbewijs heb ik gelukkig wel in 1x gehaald, maar aanhanger wil niet echt slagen..

Oeps, heb ik niet goed gelezen Bloos

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:22

Zasread Ik vind het wel een ontspannen beeld geven met Tibi hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:43

Sanne; Gaaf zeg al die foto's weer! Haha! Sedro is echt een knap paard, hij zal er nog beter uit zien als die nog wat aankomt in de kilo's! Maar komt helemaal goed! Was hij al bereden in Spanje?
Wat betreft Tib, jammer dat het wat minder gaat laatste tijd. Andere zadel lijkt me ook beter voor jou. Je eigen punten weet je prima, dus daar ga ik echt niet over zeuren Tong uitsteken . Jij en Tib zijn een leuk stel samen Pling !! (lijkt het maar zo, of is Tib wat afgevallen? Vind hem ineens zo iel tonen?)

Iris: Fijn dat je buitenrit zo lekker ging Pling !

Gab: Moreno is een beetje aan het uitproberen lees ik Haha! ? Hij kan best aan het puberen zijn hoor, aangezien zijn leeftijd Haha! . Maar komt wel weer goed hoor, wel consequent blijven Knipoog Succes, moreno is leuk Ja

Mies: Jij en Shannon gaan goed samen he.... onwijs gaaf dat je het helemaal zelf hebt gedaan. Je bent vast wel trots op jezelf (mag ook wel!). Hoe gaat het met dat andere paardje dat je deed? En hoe gaat shakira? Vertel ook wat over Sita Tong uitsteken Is die inmiddels officieel verkocht? Goh wat een vragen weer Clown .

Nog 3 nachtjes slaaaapen! Dromen en dan.... GEZELLIGHEID! lalala Party!! Party!! Party!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:53

Sanne, haha, geeft niets Lachen
Ilona, ja, zou wel graag willen, maar ga er maar niet vanuit dat het lukt....

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:09

soeske schreef:

Aanhanger lukte mij ook niet na 2x. En omdat bij de 2e keer zakken mij werd gemeld dat ik ervaring op moest doen heb ik besloten dat te gaan doen. Maar dan wel zonder het CBR en de rijschool te sponsoren Knipoog

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:22

Wonderwoman: Stoeterij Koertshuis (www.andalusiers.nl) heeft een aantal mooie jonge PRE staan. Daar heb ik mijn barokke proppie ook vandaan. Hij fokt alles zelf. Dus mooie spaanse bloedlijnen maar nederlandse behandeling/opvoeding.......is wel fijn vind ik zelf. Succes met je zoektocht!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:34

O, ja mooie fotos van Tibi hoor! Het is goed te zien dat je lekker de tijd voor hem neemt om hem op te warmen. Dat is een zeer vriendelijk gezicht. Het ziet er allemaal heel ontspannen uit!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:00

Citaat:
Dus mooie spaanse bloedlijnen maar nederlandse behandeling/opvoeding

Wil niet banketstaaf doen hoor maar ik hoop dat dat niet dezelfde opvoeding is dan sommige kwpners die naar Spanje komen onder andere die van mij als die een zweep ziet of je stem opheft is die zwaar gestressed, terwijl die 2 in Spanje geboren nergens last van hebben.

Als je naar een goede fokker of handelstal gaat in Spanje heb je geen problemen het probleem zijn die megatransporten Spanje -Nl met verwaarloosde Spaanse paarden(wat vaak niet eens andalusiers zijn maar dat is weer een ander verhaal) en NL -Spanje vol met zogenaamde KWPN sportpaarden vaak natuurlijk afgekeurde paarden,veel tuigers. Arme beesten.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:49

Pfoeh, gelukkig zijn jullie allemaal wel positief over mijn rijfoto's op Tibs. De ontspanning valt in ieder geval op en dat is het hoofddoel in onze training.
Vandaag heb ik ook Sedro uit mogen proberen. En hij rijdt lekker!!!!! Dat was nog eens wat anders dan een Tiberius die niet aan het been is en veel hangt op de teugels. Sedro hoef je alleen maar in draf te zetten en hij loopt lekker door, af en toe wat in houden. En hij is super licht in zijn mond! Ik heb al weer zin in morgen Hyper!

Ilona: Sedro is al bereden in Portugal. Hij is 5 jaar en hij kent alles al op dressuur gebied, vliegwissels, appuyementen, enz. Maar hij is ook altijd met sporen en stang&trens gereden dus beginnen Lisa en ik nu rustig aan. We rijden hem gewoon op trensje en zonder sporen en dat gaat hartstikke goed!
Het is trouwens echt een super lieve hengst, als ik het geld had dan wilde ik hem wel hebben, maar dat zit er helaas niet in..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:43

Geluksvogel jij Sanne Haha! . Maar ik gun het je van harte hoor! Haha! !! Echt helemaal tof dat je nu dit hebt gevonden! En nu nog maar wachten op je eigen kleine dreumeltje, ben echt benieuwd hoe die wordt Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:33

Sanne: Wat een droompaard die sedro! Was dit zn eerste keer ohz of alleen zn eerste keer in Nederland? Heb inmiddels bijgelezen!
Bij de foto's van tibi zitten ook goede momenten tussen! Jullie komen er wel weer uit! Alleen mag je wel iets makkelijker kijken Tong uitsteken

Ilona: Ik ben heel trots! Sita is aan carmen verkocht, die reed eerst op shadow, dus sita staat nog gewoon op stal en ik rij dr zo'n 1x in de week nog. Shakira gaat ook wel goed, maar nu ze weer wat beter in dr vel zit gaat ze weer wat meer proberen... En meer rij ik eigenlijk niet...Heb wel voor een vriendin dr paard gereden/ gelongeerd toen ze op vakantie was en eigenlijk meer gelongeerd. Lekker aan de dubbele longe en nou ging die gister in het bos blijkbaar mooi laag en met zn neus naar de grond lopen! *wat met rijden eigenlijk nog niet was voorgekomen*
Rij jij nu eigenlijk of helemaal niet?
Ahh nog maar 2 nachtjes!

Heb zin in de meeting!!

Heb gister weer heerlijk gereden! Ben benieuw hoe mn les vandaag zal gaan! Hopelijk loopt dr iemand rond die foto of filmpje kan maken...gister was ze zo lekker ontspannen en braaf! Eerst kon ik het niet laten om dr iets nieuws te laten doen en daarna durfde valerie dr nog uit te stappen! Ze vond het wel wat spannend dat er iemand anders opzat maar ik liep mee en ze bleef wel braaf!

FILM!: http://www.youtube.com/watch?v=KsrFnSQTC-o let vooral even op het laatste shot Pling
En ben wel benieuwd hoe jullie dr voor de rest vinden lopen, qua op eigen benen achterhand gebruik enz..voor zover het te zien is Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:53

ik kom even binnenvallen, wat een mooie fotos zasread!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:14

sanne wat een gave foto's!
Sedro is echt geweldig mooi en ik vind het reuze meevallen met jou en Tibi, ik weet natuurlijk niet hoe het voelt maar het ziet er echt niet heel slecht uit!
Gewoon andere zadel er weer op, veel werken aan een onafhankelijke zit en van daaruit weer rustig verder gaan Lachen.
Komt goed Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:49

Mies; Okee, ik ben weer helemaal up to date nu Haha! . Jammer dat ik het filmpje niet kan zien, ben benieuwd! Wel leuk dat Val dr ook kon uitstappen! Ja

Bianca: GEFELICITEERD Haha! ! (zie dat je jarig bent!). Maak er een leuke dag van! Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:38

Ilona: Ik ben ook super blij dat dit op mijn pad is gekomen! Ik voel me dan ook best wel een geluksvogel Haha!
En op de kleine hoef ik nog maar 3 weken te wachten!! Hyper!

Michelle: Ik heb zo mijn reden om moeilijk te kijken Knipoog
Verder had je het misschien al gelezen, Sedro is al bereden in Portugal en heeft daar alle knopjes al meegekregen. Maar toch doen we het rustig aan, het is nog zo'n puppy Ach gut
Carmen was toch die vriendin waarvan de verzorghaflinger werd verkocht? Wel super dat een bekende haar gekocht heeft!
Filmpje: Wat een verschil met de vorige keer, ze loopt zich niet meer te haasten, lekker drafje, jullie gaan goed Lachen

Bianca: Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Wanneer gaat Yippes trouwens onder het zadel?

Nog 2 nachtjes!! Ik moet ook maar eens gaan denken wat ik allemaal in ga pakken (ik blijf namelijk stiekem ook nog een nachtje hangen bij Aline Bloos Haha!, even met Fiesta kortsluiten wanneer het veulentje het beste kan komen Knipoog )

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:26

Kom nog even snel binnenvallen! Haha!
Ik ben druk in de voorbereiding van onze vakantie.
Aangezien manlief het zo onwijs druk heeft met zijn werk moet ik alles alleen regelen en inpakken, laatste boodschappen inslaan en het huis nog een laatste schoonmaakbeurtje geven.
Maar goed, straks kunnen we een weekje genieten!
Iedereen een fijne week toegewenst, met hopelijk heel veel mooi weer en zon (dan hebben wij het ook Knipoog ) en niet te veel schrijven, hè?!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:37

Fijne week Saida!! Have fun!! Cool

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:12

kjoetje van harte met je verjaardag heb je leuke dingen gehad????????

saida veel plezier met je vakantie hoop dat je uitrust(zal niet gebeuren de eerste paar dagen hihihi)
zie je zaterdag we gaan thuis rond elf uur weg dus dan weet je het,
en in de loop van de dag/avond wel een ritje maken he buiten Tong uitsteken

verder hele mooie foto`s gezien van mooie paardjes
Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:47

Mies-apollo Ik vind het filmpje te kort om echt wat over achterhand gebruik enz te zeggen,maar ik vind het er wel ontspannen uit zien! Go jij! Go jij! En ze heeft wel lekkere ruime gangen zo te zien!
Fijn dat het zo vooruit gaat!

KjoetjeGefeliciteerd!

Saida Fijne vakantie!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:47

Ik doe een miniscule poging tot bijreageren.

Sanne, ohh die Sedro.. lekker ding zeg!! Ben wel jaloers dat je daar op hebt gereden Ja
Met Tibi ziet er ook wel goed uit hoor, iig ontspannen. Zulke prachtige paarden om te rijden!

Michelle, fijn dat het goed gaat met jou en Shannon!! Lekker gevoel zeg rijden op je eigen paardje, heb ik ook zo'n zin in.. Lachen

Bianca gefeliciteerd met je verjaardag!

Saida, fijne vakantie!

(heb bijgereageerd op wat ik kon terugscrollen).

Hier gaat alles ok, vorige week heb ik Fuur enkele daagjes gereden dat Madelief op vakantie was, was leuk!! Bandito is nog niet verhuisd, zit nog in dubio.
Ennnnn ik heb natuurlijk zin in zaterdag&zondag!!!

Oh ik heb nog foto's van mn gerbils gemaakt, heb eindelijk een goed knopje voor dichtbij foto's ontdekt dus zijn zeker de moeite waard om te bekijken!
[BB-ITP] Gerbil & Panter

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:24

Jasmijn, gaaf zeg dat jij Fuur een paar dagen hebt gereden. Hoe voelde het? Zeker wel heel leuk & vertrouwd Haha! ? Heb je er nog foto's van? Hoe zit Fuurtje eigenlijk door? Zit ie als een huis of valt dat wel mee? Sommige anda's hebben dat wel, en andere weer niet. Best grappig Tong uitsteken .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:17

kjoetie, gefeliciteerd!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:28

dank jullie wel Haha! verder geen verjaardagsplannen hoor, lekker in de tuin hangen en strakjes lekker zoenen met Yippes Haha!

Inrijden staat nog steeds op de agenda voor september, mits ik een passend zadel heb dan Lachen Maar het kriebelt wel hoor Nagelbijten / Gniffelen

Lekker dit weer he, krijg helemaal het zomergevoel terug Haha!