Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:51

maralyn schreef:
Amoor. Het valt opzich nog best mee.

Een basic model, is 1500 nieuw.
Voor wat meer werk er in 2000- 2500 euro.

Je kan bij dit zadel zo duur maken als dat jij wilt.

Boven 1000 euro zadel, kost de consult je niets, de aanpassingen niets en je krijgt de service er ook bij.

Ik kan me goed voorstellen dat je klaar bent met zadels, en ook klaar bent met zadelmakers zoals je hebt gehad hoor!

Ik zie door de bomen het bos ook niet meer....
En ik plant me voorlopig even nergens meer in.... Ook niet in het zadel.

Ik heb zelf nog nooit een zadelmaker er bij gehad. Maar hoor veel verhalen van anderen.
De een vindt die weer niet goed, de ander wel weer en dat gaat zo maar door.

maralyn

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:55

Sorry, ik haal Lvie met jou door elkaar. Mijn excuus.

Maar inderdaad.
De een heeft super goede ervaringen met tweespan, als voorbeeld te nemen. De ander kan hem wel door de pot spoelen.

Dit heb ik ook met Arno brandt en hulzebos.
Echt niet, dat ik ze een zadel wil laten aanmeten.

Kussenbreedte niet breed genoeg, scheve vullingen, compleet scheve zadels voorbij zien komen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:29

Inderdaad Maralyn. Dat maakt het zo lastig vind ik.. Ik zou niet weten wie ik om advies moet vragen of waar ik een zadel moet laten opvullen..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:40

Maralyn ik hoor alleen ook slechte dingen over dry needeling. Zou spierschade kunnen veroorzaken enz.
Zoals al eerder gezegd zo heeft iedere da hoefsmid zadelmaker bitfitter goede en slechte verhalen. Kies de persoon waar jij je goed bij voelt.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:01

Onder andere dry needling heeft er voor gezorgd dat Isanne zo goed als hersteld is van haar blessure..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:51

die zadels van vivary zien er wel mooi uit, jammer dat ze nog in een testfase zitten vind ik altijd nog een beetje eng idee

Ik heb een beetje een probleem en misschien kunnen jullie mij helpen :D
Het gaat om de wildgroei aan instructeurs die ik zelf op mijn hals heb gehaald.
Ik sta op een stal waar ik wekelijks les heb van een instructrice, dit is een groepslesje van een uur met soms nog 2-3 andere waar we rijtechnisch en soms spelenderwijs oefeningen doen. Ik vind deze les altijd erg leuk dus voor de afwisseling van de week wil ik deze niet laten vallen.
Maar dan heb ik wel eens prive les van iemand in de klassieke dressuur, soms les van iemand die meer op het loslaten en rechtrichten les geeft en soms neem ik een lesje van diegene die mij wekelijks lesgeeft. Oja en soms springles van weer heel iemand anders :+
Kortom 1 chaos. Iedere instructeur heeft zo zijn eigen specialiteiten die mij aantrekken. Maar: ik kom zo geen steek verder haha. Mijn hoofd zit vol omdat ik alles over analyseer en ik denk dat doutzen niet meer weet waar ze het zoeken moet.
Maar ja wie moet ik dan laten vallen?
Ik krijg uiteraard scheve gezichten alles ik alles laat vallen en een heel nieuw iemand neem, Dit wordt niet in dank afgenomen en zal ik waarschijnlijk extra bakgeld moeten betalen etc.
Help? haha
eigen schuld natuurlijk, maar iedereen heeft goede bedoelingen en ben wel blij met hun advies, maar denk dat het niet goed is.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:55

Hmm lastig zeg Jenny. Eerlijk zijn naar jezelf en kiezen waar jij het meeste aan hebt en daarbij is plezier denk ik ook wel belangrijk. Je kunt af en toe wel eens een lesje van een andere meepakken, maar zoveel zou ik inderdaad ook niet kunnen handelen :P

Misschien voor en nadelen op papier zetten per instructrice?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:04

Ja ind de voor en nadelen benoemen van ieder en vooral goed naar je gevoel luisteren bij wie heb jij het meeste baat en kan jou goed verder helpen.
En misschien wel even buiten je kring kijken of er iemand is die het net iets beter / anders doet.

Het is een zakelijk iets maak het niet te persoonlijk en bespreek het ook eerlijk en open dan krijg je geen scheve gezichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:33

Ik zou toch op zoek gaan naar iemand anders waarin het beste van de instructies die je nu hebt is verenigd... zeker als je zelf de combinatie niet goed in de praktijk kan brengen en je paard daardoor een beetje de kluts kwijtraakt.
Of meer naar behoefte lessen?
Wat is je toekomst plan met Doutzen? welke instructie past daarbij?
Hoe rij je als je voor jezelf rijd? Wat sluit daar het meeste bij aan?

Ik heb een tijdje puur rechtrichten gereden, waren leuke lessen maar dat was geen manier waarmee je ook op wedstrijd kon dus dan loop je toch vrij vlot tegen iemands grenzen aan waarbij het niet meer aansluit. Dus daar ben ik mee gestopt. Dat is echt geen schande. Dat je tegen iemands grenzen aanloopt na een tijdje geeft ook aan dat er veel veranderd is en je vooruitgang geboekt hebt, dan is het tijd om de zeilen weer bij te zetten en je koers te vervolgen, ook als dat zonder iemand is. Diegene heeft wel een steentje bijgedragen aan je weg en dat is toch mooi? Als ze daar een scheef gezicht van willen krijgen moeten ze dat vooral doen maar gewoon netjes afronden en klaar. je kan altijd de deur op een kier laten en zeggen dat je nog even verder om je heen wil kijken of even tijdelijk minder/geen les wil en je wil heroriënteren.

Ik les af en toe bij instructie op stal, doe mee als de lesdagen van Jenny Veenstra zijn (is maar heel af en toe) en vind het ook fijn om af en toe bij Daniëlla te lessen. Maar ik heb nooit standaard les... les soms weken niet, soms wat vaker, gewoon wat me uitkomt en waar ik tegenaan loop. Instructie op stal en Jenny lijken behoorlijk op elkaar, en Daniëlla ook in heel veel opzichten. Maar iedereen ziet het nét even anders en dat vult elkaar ideaal aan. Maar wat de basis betreft denk ik dat alledrie wel veel op elkaar lijken en dat is toch wel fijn.
Bijvoorbeeld in de les met Jenny aan mijn spanning gewerkt bij overgang naar galop. Toen werd ik me bewust van mijn spanning. Instructie thuis zei, gewoon schakelen en dan vanuit middendraf zo in galop struikelen, totdat je je eigen spanning omlaag kan brengen. Jij denkt dan niet aan galop en hij springt in galop aan zonder jou spanning. Heerlijk als het zo op elkaar voortborduurt. Met Jenny daarna bezig geweest dat hij met meer lengte aanspringt van voren (hij doet sneu kop naar beneden en rug bol), een klein beginnetje gemaakt... en toevallig daarna in een les met Daniëlla verder aan gewerkt, even wat handige foefjes erbij en voila... het gaat steeds beter.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:37

Ja over gaan naar iemand anders is niet omdat de ander niet goed is maar soms heb je dat nodig om weer het juiste gevoel en weg in te slaan/krijgen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:54

Thnx dames

Ik vind het heel lastig, maak het misschien inderdaad te persoonlijk.

Ik heb iemand nodig die mij wekelijks corrigeerd anders sluipen mijn gebreken er direct weer in. Wil mijn paard recht hebben, ontspannen en wedstrijdgericht trainen.
Als ik zelf rijd ben ik te snel tevreden en mogelijk inconsequent. Is een gebrek van mij en daarom zoek ik de mensen zelf op voor hulp. Dit wordt nu dus een chaos.
Conclusie nu: heb een scheef paard wat al 2 weken niet wil loslaten en kom zo niet eens meer een proefje normaal rond. allemaal mijn eigen schuld.
Van de 3 mensen is er geen eentje waarbij ik volledig kan lessen omdat ze te veel verschillen vind ik of denk ik.
Maar dit werkt dus ook niet.

ilsemarie: leuk dat je van fijne mensen les kan krijgen. hebben we hier vast ook wel, maar????? wie wat en waar.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:00

Misschien eens rondvragen in de omgeving.. Van wie men les krijgt? Of op marktplaats kijken? En dan bedoel ik vooral de recensies..

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:40

Jenny, lastig hoor.. en indd niet te persoonlijk maken, hoe dan ook je betaald ervoor en dat moet dan wel naar tevredenheid zijn.
Je lest dus bij 3 mensen? En bij alle 3 kan je niet volledig lessen?
Misschien dan toch met alle 3 stoppen en een hele andere instructeur/instructrice nemen?

Zou indd zeggen, probeer te kijken bij wie je zelf een goed gevoel hebt, waar je paard lekker en los bij loopt (op de juiste manier) en te kijken naar je doel, wat je wilt gaan bereiken en of dat mogelijk is bij diegene.

Af en toe eens een lesje pakken bij iemand anders kan volgens mij nooit kwaad maar nu zie je geloof ik door de bomen het bos niet meer :+

Misschien bij iedereen 1x keer in de week een lesje nemen, kijken hoe dat goed en aan de hand daarvan een besluit nemen?

In welke omgeving woon je?

Ik heb een vaste instructrice, wat ik heel fijn vind omdat ze je als combinatie ook ziet groeien en alle tegenslagen en goede punten mee hebben gemaakt en weten.
Maar heb pas geleden ook een clinic gehad van Jenny Veenstra, was heel leerzaam eens een andere kijk van iemand anders en mij instructrice is zelf ook mee gegaan wat ik echt super vond! Zij vond het zelf ook heel leerzaam en wilde graag mee.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:58

Ik heb geen les. Zo nu en dan helpt de eigenaresse van de merrie mij, vaak even richting een wedstrijd. Wel vind ik het leuk om af en toe een clinic te rijden. Het is niet dat ik geen les wil, maar rij nu gewoon lekker en de wedstrijden gaan prima. Soms even iemand die meekijkt en een tip geeft, prima.

Maar jou situatie is wel lastig inderdaad Jenny, moeilijk om een keuze te maken. Maar ik zou inderdaad ook opzoek gaan naar 1 iemand waar je kan gaan lessen. Het is fijn om soms te peilen wat een andere instructeur vind, maar je moet wel de kans krijgen om jullie op 1 manier te kunnen focussen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:59

Jenny ik kan je echt aanraden om een persoon te hebben die les geeft. Dit is te verwarrend voor jou en doutzen. Neem anders een proefles bij verschillende nieuwe instructeurs om te kijken wat bij jou past.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:32

Een goede instructeur vinden blijft lastig vaak. Ik ben ook nog steeds zoekende naar een vast iemand. Maar de afgelopen jaren les ik helemaal niet meer, ben zelf lekker aan het rijden. M'n moeder kijkt vaak even mee en wijst me dan weer op wat puntjes hier en daar.

Vrijdag eerste keer met Klasien op concours... Gewoon oefendressuur maar ben heel benieuwd hoe ze het doet. Maar niet te lang van te voren in rijden anders word het niet wat met haar conditie op dit moment.
Nu zag ik net alleen de lijst... We moeten pas om 21.34 starten :x gelukkig is het maar 10 min rijden vanaf stal anders had ik het maar afgezegt haha

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:37

Ik had op mijn eerste stal iemand die behoorlijk bekend is in de wedstrijden en al veel prestaties op haar naam heeft. Maar toch is mijn huidige 10 x beter en veel meer betrokken... Dus het is maar net waar jij je goed bij voelt!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:43

esther: woudenberg staat mijn paard

Ja ben gewoon een ei dat ik het zover laat komen. Vind banketstaaf om te zeggen dat het niks gaat worden, maar heb daar dan alleen mezelf mee.
Meisje met grote bek en klein hartje haha
Heb vanavond nog een lesje en zal daarna bedenken wat ik ga doen en hoe, want dit schiet niet op.
thnx allemaal.
en ja ik ben ook voorstander van 1 persoon.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:50

Je kunt best van 2 verschillende instructeurs les hebben, zolang ze allebei op dezelfde lijn zitten. Ik heb al 3 jaar van dezelfde instructrice les, naar volle tevredenheid. Maar sinds oktober zit ik in een dressuur trainingstraject dat nog tot half juli duurt. Andere instructrice met net even wat andere methodes en tips en trucs maar wel op dezelfde lijn met hetzelfde doel als mijn vaste instructrice.
Soms heb je net even een andere kijk op iets nodig om door een dood punt heen te komen en dat was bij mij het geval. Samen met beide instructrices ga ik nu hard werken om aan het einde van trainingstraject M2 te kunnen gaan starten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:50

Jenny Je kunt het! Hihi

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:57

alle instructeurs die ik heb liggen nit op 1 lijn.
echt te erg
help haha

ja laura: heb net een bericht gestuurd naar eentje en eerlijk mijn probleem voorgelegd haha
nouja via app dus met andere woorden over de schutting gegooit. bange poeperd

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:34

Hahaha is in ieder geval een stap.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:51

welke regio zit je nog maar weer jenny?

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:25

Jenny_S schreef:
die zadels van vivary zien er wel mooi uit, jammer dat ze nog in een testfase zitten vind ik altijd nog een beetje eng idee

Ik heb een beetje een probleem en misschien kunnen jullie mij helpen :D
Het gaat om de wildgroei aan instructeurs die ik zelf op mijn hals heb gehaald.
Ik sta op een stal waar ik wekelijks les heb van een instructrice, dit is een groepslesje van een uur met soms nog 2-3 andere waar we rijtechnisch en soms spelenderwijs oefeningen doen. Ik vind deze les altijd erg leuk dus voor de afwisseling van de week wil ik deze niet laten vallen.
Maar dan heb ik wel eens prive les van iemand in de klassieke dressuur, soms les van iemand die meer op het loslaten en rechtrichten les geeft en soms neem ik een lesje van diegene die mij wekelijks lesgeeft. Oja en soms springles van weer heel iemand anders :+
Kortom 1 chaos. Iedere instructeur heeft zo zijn eigen specialiteiten die mij aantrekken. Maar: ik kom zo geen steek verder haha. Mijn hoofd zit vol omdat ik alles over analyseer en ik denk dat doutzen niet meer weet waar ze het zoeken moet.
Maar ja wie moet ik dan laten vallen?
Ik krijg uiteraard scheve gezichten alles ik alles laat vallen en een heel nieuw iemand neem, Dit wordt niet in dank afgenomen en zal ik waarschijnlijk extra bakgeld moeten betalen etc.
Help? haha
eigen schuld natuurlijk, maar iedereen heeft goede bedoelingen en ben wel blij met hun advies, maar denk dat het niet goed is.

Ik had op een gegeven moment ook 2 instructeurs. Ik ben terug naar 1 gegaan en om de manegeles bij laten doen. Wat ik fijn vind dat ik 1x in de 3 a 4 weken goed(prive) les krijg waar we vooral werken aan het los werken en op de manege werken we aan de goede houding en het lekker lopen. En als ik een keer zin heb wil ik een clinic of iets doen ;-)

Dus kijk waar jij je het best bij voelt. En doe zo nu en dan een keer iets anders is mijn tip!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:34

Die hans zuidweg heb ik geen hoge pet van op. Hij is mede ontwikkelaar zie ik op de site van vivary. Hij heeft samen gewerkt met John kool. Hij had vroeger de ruitersport winkel in Bilthoven heb nog een maand daar gewerkt geen fijne man. Dat is voor mij al een reden om niet te kijken naar dit zadel.