[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:49

idefix4 schreef:
Wanda: Gekeken! Wat wil je bereiken met je slof?

Meer bespiering, dat ik met rijden hem ook in een juiste aanleuning kan krijgen, verzameling zodat hij neit altijd vol gas in draf gaat, actief werken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:51

Ik zou dan toch eerder kiezen voor een pessoa-teugel of dubbele longe, dan betrek je namelijk ook de achterhand. Nu ben je enkel bezig aan de voorkant te werken.

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:55

Sanne, mee eens! En als je meer bespiering wil: heel veel cavaletti's rijden! Daar krijgen ze het snelst spieren van! ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:00

idefix4 schreef:
Sanne, mee eens! En als je meer bespiering wil: heel veel cavaletti's rijden! Daar krijgen ze het snelst spieren van! ;)

Jippe springt er altijd overheen :P als ik er 1 neerzet...
Maar ben wel van plan balkjes te gaan lopen idd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:01

zasread schreef:
Ik zou dan toch eerder kiezen voor een pessoa-teugel of dubbele longe, dan betrek je namelijk ook de achterhand. Nu ben je enkel bezig aan de voorkant te werken.

Eens, maar Jippe vind iets achter zijn achterbenen echt doodeng! Ben nu met clickertraining ermee bezig (met zweep zachtjes aanraken en met de target etc). En met Lange Lijnen rustig de lijnen wat laten zakken etc. Heb dubbele lijnen liggen, dus dat gaat zeker erbij komen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:13

Ja, maar zo bedoel ik het ook. je moet ze op de laagste stand leggen. :+
Sam werd ook paniekerig van dubbele lijnen, maar door het regelmatig te blijven volhouden is hij het heel gewoon gaan vinden. Hij is er een stuk makkelijker in de omgang mee geworden. ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:18

Bedouin: Je ziet het aan hem dat hij zo’n goed karakter heeft.
Ze gaan hem nu weer gelijk zetten. Hij heeft een week ongelijk gelopen in de hoop dat het een vernageling was, maar hij ging niet beter lopen. In stap zie je amper wat. Alleen als hij om moet stappen of gaat draven zie je dat hij kreupelt. Ik ben ook benieuwd.
Ja, Angelo is een leuke naam voor hem. Ik vind het meteen passen.

Lakshmi: Haha, een ritje in t-shirt. Daar kan ik alleen nog maar van dromen. Hier regent het, maar na het weekend wordt het weer kouder. Geniet er maar lekker van.

Anouk: Nog gefeliciteerd met je dochter.
Klinkt gezellig, haar feestje.
Hopen dat Basje snel opknapt.

Wanda: Dat zal je net zien. Dat had ik meestal met mijn les, vreselijk. Maar ja, wat doe je eraan.
Wat goed van Jippe en idd lief van je zoon om zo in de kou te gaan staan.
Haha, Atlas sprong ook altijd over de cavaletti heen. Zou het iets fries zijn?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:23

Jippe is toch een rare:

Balkjes neerleggen: hij zet het liefst zijn hoef erop. Ja ze liggen op juiste afstand van elkaar! Hij kijkt ernaar en probeert dan of ie erop kan staan??? Daarna gaat het beter trouwens.
1 Caveletti: springt ie overheen
2 caveletti's op elkaar: probeert ie overheen te stappen of draven :roll: ipv springen....

Iets klopt niet helemaal in zijn logica :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:25

idefix4 schreef:
Ja, maar zo bedoel ik het ook. je moet ze op de laagste stand leggen. :+
Sam werd ook paniekerig van dubbele lijnen, maar door het regelmatig te blijven volhouden is hij het heel gewoon gaan vinden. Hij is er een stuk makkelijker in de omgang mee geworden. ;)

Ja zo krijg ik nu zijn peesjes en strijkjes weer om. Even met clicker geoefend en nu kan ik ze gewoon omdoen. Hij was het bij 1e eigenaar gewend. 2e deed er 2 weken niet aan en bij mij flipte hij er helemaal van. Eerst dus lange tijd zonder gedaan en ong 2 maanden geleden weer op gaan pakken.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:52

Heey
Bedouin : Wat een prachtig paardje :D. Ik denk dat je er nog wel op past hoor ;).

Idefix: 1ste reden dat ze daar weg gaat is dat hun niet genoeg wei meer hebben voor 4 paarden ( ze huurde er eerst nog een paar stukken meer bij maar vanaf nu wil de eigenaar van het land dat niet meer). en de 2de is dat ze dan idd dichterbij staat. ze komt 1 maart in bovenleeuwen te staan :D. Daar komt ze elke dag buiten en ik heb daar een goede rijbak, longeerring, poetsplaats enz...
Waarschijnlijk blijft ze maar dat weten we nog niet helemaal zeker, dat ligt eraan wat ze onder het zadel gaat doen, heb tot nu toe nog niet kunnen rijden omdat we nog geen passend hoofdstel hebben.

Het is nu zeker dat Shaddy 1 maart verhuist :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:24

Moppielover! Fijn dat jij op mijn verzoek reageert. Ja vind je? Ik ga wel hard aan de slag om hem wat breder en dikker te krijgen, de hoogte in gaat helaas niet meer lukken, hij is zo'n 8 of 9 jaar.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:44

Ik denk dat je mischien wel iets te lang bent maar het is niet storend en ik denk ook niet dat hij er last van heeft ;).
ik denk dat als hij wat voller is dat het nog beter past ;).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:54

Woehoe, bijna naar Rome! 8-)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:42

Anouk, kon ik t maar maken met mijn Anky.. dat betekende dat Flan weer goed zou zijn :z
Nou met een eerstes zadel moet t ook goedkomen :D
Voor Pablo hebben/hadden we een Kieffer Aachen, is ook een fijn zadel. Heb ook nog een wintec die is van Flan geweest.
Zijn ze nog los geweest vandaag?

Zilfstar aan de clicker..

Bedouin Angelo is ook mooi. Leuk dat je Nl ook onveilig komt maken.

Moppie fijn adres voor Shaddy gevonden, leuk!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:35

Bedouin Ik vind de lengte van een ruiter minder belangrijk als het gewicht ;) En je lijkt me écht niet te zwaar!
Ik ben 1.74 en mijn paardje is 1.53....vind mezelf niet te groot,maar ben van de winter wel wat aangekomen in gewicht en nu dus braaf aan het lijnen...ben niet te zwaar,maar ook niet van plan om dat te worden ;)
Super leuk paardje,ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien met meer bespiering :9

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:27

Snowy2004 schreef:
Anouk: Nog gefeliciteerd met je dochter.
Klinkt gezellig, haar feestje.
Hopen dat Basje snel opknapt.

De antibiotica sloeg goed aan vandaag. Rond een uur of 6 was ie wel helemaal leeg, dat wel, hij slaapt nu als een os. Dat heb je als je de hele middag ligt te roepen dat je wakker bent! :+ En thanxx!!! Sabrina voelt zich heel groot nu!

En dat springen doet Sam ook allicht een keer. Als ik hem meer verzamel gaat dat vanzelf over. *D

Angela: Leuk! Dus ze komt dichterbij. Ben benieuwd naar je rijverslagjes! Waar komt ze eigenlijk vandaan? Uit de buurt? Jij zit redelijk dicht bij mij in de buurt, maar dat wist je zeker al?

Shanna! Tof! Alles goed voorbereid voor Rome? Goedkeuring gevraagd aan de paus? :+

Jellie: Jaah! Zekers zijn ze los geweest. Sam had het weer het hardste nodig. Hij spurte rond. Ik heb hem nu een week niet gereden. Had dat vandaag wel willen doen, maar het is simpelweg te nat om te rijden! En ik kreeg visite en moest nog een appeltaartje bakken. Aan de ene kant voel ik me wel schuldig, aan de andere kant, kan zijn rug nu goed herstellen en mss dat ik hem zo nog sneller goed krijg met rijden. Als er nu een zadel op gaat is ie blij dat ie aan het werk mag! Haha. Ik zie hem nu langer worden en hij stond aardig opgetrokken te zijn.

Gab: Helemaal gelijk heb je! Sam is 1.70 m en ik 1.72 ongeveer, maar ook ik let op mijn gewicht. Ook deels om gezondheidsredenen, want als ik ga uitdeien gaan mijn heupen zeer doen, maar ook voor mijn paardje! Ik zie hem heus wel doorzakken als er een zwaarder iemand op stapt. Dat gebeurt ook niet vaak. Despi kan dat helemaal goed! haha!
Ook Des en Prince hebben lekker gekuurd. Het leukste was nog, dat die 2 heel bang waren voor een geitekooitje wat mijn zwager had neergezet en Sam keek er niet eens naar! *D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:40

Helemaal Anouk :')

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:41

Idefix : Fijn dat de antibiotica aanslaat :).

Ik hoop dat ik snel aan de slag kan, het begint wel te kriebelen hoor, heb af en toe de nijging om er zo op te springen maar dat waag ik toch maar niet :=
Shaddy komt oorspronkelijk uit België maar wij hebben haar bij handelstal Jansen van den hout in Haghorst ( bij moergestel) gekocht :D.

en ik wist idd dat we bij elkaar in de buurt wonen :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:53

Allemaal tot woensdag!
Ik ga nog even wat spulletjes bij elkaar leggen en kijken of ik wat kan slapen. Wekker gaat om vier uur.
Misschien spreek ik jullie nog even vanuit Rome. :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:57

Shanna : Heel veel plezier :D. En tot woensdag denk ik ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:07

Annash schreef:
Allemaal tot woensdag!
Ik ga nog even wat spulletjes bij elkaar leggen en kijken of ik wat kan slapen. Wekker gaat om vier uur.
Misschien spreek ik jullie nog even vanuit Rome. :)

Heel fijne vakantie!!! Geniet ze!

Angela: Basje begon vandaag al overmoedig aan zijn dag, maar tegen een uur of 6 was het batterijtje leeg! Haha. Maar ik merk wel vooruitgang!
Jammer dat je niet kan rijden. Ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om aan de slag te gaan! Dat heb ik zelfs regelmatig ook met Desje! Het is dat één al behoorlijk inspannend is om bij te houden en dat het niet mag van Frank... haha. :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:09

Anouk Basje weer fit :D En de paarden lekker los geweest.. lekker appeltaart :9 Mooi dat hij langer wordt.

Shanna geniet er van!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:54

Anouk: Super dat het aanslaat. Tja, als je zoveel energie verbruikt om te melden dat je wakker bent, slaap je daarna heerlijk. Hier heb ik er ook zo eentje.

Angela: Nog een maandje en dan lekker Shaddy verhuizen. Super!!

Shanna: Ik ben wat aan de late kant, maar het is wel gemeend. Heel veel plezier in Rome.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:01

Donderdag wilde Rowena in de middag niet slapen. Hoor ik ineens een raar geluid op de muur vanuit haar kamer. Ik voorzichtig naar dr kamertje geslopen. Sta ik net op het punt om voorzichtig om een hoekje te kijken hoor ik ineens een scheurend geluid. Ik snel naar binnen en ja hoor, ze was bezig met het behang er van af te halen. De doos. :n
En dat wat Anouk zegt, heeft de mijne ook last van. "Mama, uit. Mama, uit. Mama, uit". En zo gaat het door en als je haar er dan op een normaal tijdstip eruit haald is ze doodmoe. 8)7
Vandaag heeft ze jammer genoeg weer verhoging en is erg hangerig. Ik denk dat het een tand of een kies is. Ze heeft 1 dikke wang en zit steeds in dr mond en in dr oor.

Atlas heeft gisteravond zijn 4e ijzer gekregen. En net zoals vorige week stond hij na het beslaan weer op 3 benen. Hij heeft er wel last van. Da wil afwachten. De hoefsmid heeft me geadviseerd om een fysio in te schakelen. Hij denkt dat het zijn broekspier is. Weet iemand een goede fysio in mijn buurd?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:38

Heey
Eline : Beterschap voor Rowena :(:).
Balen dat atlas nog steeds niet goed loopt :(:).

Vandaag even het zadel opgedaan bij shaddy. Ze vond het geen enkel probleem, ik denk dat ik zo had kunnen opstappen en weg had kunnen rijden maar dat heb ik nog maar niet gedaan. Helaas lijkt het nu alsof de boom te smal is maar we laten er binnenkort iemand naar kijken.