[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:45

Lisenka schreef:
peetisgreat schreef:
leuk lisen...... dat je merrie het zo netjes deed op haar debuut ga zo door

Haha!

Dank je wel. Ik had ook nog foto´s van jou voorbij zien komen. Mooi huis zeg. Klopt het en ging jij op vakantie of heb ik het mis?

ja klopt en ik ga morgen middag rond 1500 uur weg en zaterdag rond 0800 zijn we op de plek van bestemming
dus ff doorrijden de films voor in de auto liggen klaar zodat we ons niet hoeven te vervelen hahaaha
ben alleen benieuwd hoe het gaat na zo`n lange zit met mijn kontje, na de val dus,heb nu nog wel problemen met zitten

wel lekker hoor alleen het gemis van die viervoeter he

nou meiden echt tot zondag 6 mei dan post ik weer alleen wel pas als ik bij TSJILLERT BEN GEWEEST Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:25

De verzorgsters van mijn oude paardje betaalden allebei €20,- per maand. Natuurlijk heb je mazzel als je gratis een paard bij mag rijden. Maar €20,- was eigenlijk slechts een fooitje. Als je kijkt wat voor kosten er voor de eigenaar allemaal tegenover komen te staan.

Ik vind inderdaad dat het ook niet alleen maar om het rijden moet gaan. Er komt toch veel meer bij kijken? Er valt nu al veel van te leren van zo'n jong paard, gedragsobservatie, opvoeding, etc.

Daarnaast is het een hengst en ik wil niet dat zomaar een of andere meid (beul) die wel denkt met hengsten om te kunnen gaan hem te agressief behandeld. Hij wordt nu super netjes en disciplinair opgevoed en ik wil niet dat iemand dit zomaar verpest. Iemand die wel akkoord gaat met de bijdrage geeft aan wel serieus te zijn.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:33

[quote="peetisgreat
ja klopt en ik ga morgen middag rond 1500 uur weg en zaterdag rond 0800 zijn we op de plek van bestemming
dus ff doorrijden de films voor in de auto liggen klaar zodat we ons niet hoeven te vervelen hahaaha
ben alleen benieuwd hoe het gaat na zo`n lange zit met mijn kontje, na de val dus,heb nu nog wel problemen met zitten

wel lekker hoor alleen het gemis van die viervoeter he

nou meiden echt tot zondag 6 mei dan post ik weer alleen wel pas als ik bij TSJILLERT BEN GEWEEST Haha![/quote]

Heel veel plezier.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:24

veel plezier peetisgreat
ga nu even bijlezen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:29

Foogul schreef:
DinkeyGirl schreef:
Ja heb weer bij Willy gelest,

Ik heb wat lessen van Willy gezien een tijd terug. Sympathieke man met het goede paardegevoel OK dan!

Helaas woon ik een beetje te ver weg voor hem om op locatie les te komen geven. Nog meer liefhebbers voor Willy in de buurt van Haarlem? Clown Zou graag wat lessen krijgen/organiseren Ja

Wie en wat is Willy?
Wat maakt hem bijzonder?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:40

Wat vinden jullie? Het is toch niet meer dan logisch dat ik een maandelijkse bijdrage (40euro voor 2dagen p/w) in de kosten vraag?[/quote]

Mijn bijrijdster betaald 50 euro en haar eigen lessen 1X per week 20 euro, ik vind het van jou een heel redelijk bedrag, iemand moet er wel wat voor over hebben ook financeel

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:33

Even een kort berichtje, maar wel leuk.

Ook Chistosa heeft een merrieveulentje van Halley. Alles is heel goed gegaan. Chistosa lag echt op mij te wachten. Ik ging kijken bij de stal. Ik had op de camera gezien dat ze onrustig was en was gaan liggen. Toen ik bij haar stal kwam, keek ze naar mij op en ging er echt voor liggen. Ze lag echter tegen de muur aan, dus ik moest haar verplaatsen. Dat vond ik heel zielig voor haar, maar ja. Verder liep alles heel goed, nageboorte was er snel af, veulen drinkt goed. En nu ga ik lekker naar mijn bed toe.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:46

Slaap lekker en gefeliciteerd!!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 02:49

gefeliciteerd, slaap lekker, snel foto's van de nieuwe dame meken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:23

GEFELICITEERD!!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:48

gefeliciteerd!!! Foto's Foto's!!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:37

Gefeliciteerd!!
En idd snel foto's!! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:37

Spokie cool, hou je ons op de hoogte! Lijkt me wel grappig om te doen Lachen

Lisenka gefeliciteerd, gelukkig heb jij makkelijke merries en goed verlopende geboortes!

Cojolly Willy is een klassieke instructeur, voor meer info kan je denk ik het beste even contact opnemen met Yenneke. Ik vind hem zeer zeker bijzonder!

Vanavond komt die nieuwe driejarige bij onze groep. Ik ga erheen omdat ik er bij wil zijn. Ik hoop echt HEEEEEEL erg dat alles goed gaat en dat er nix gebeurd. Ik zit echt ontzettend te twijfelen of ik hem niet apart zal zetten met dat andere ruintje waar hij vriendjes mee is. Maar ja de eigenaar daarvan wil dat liever niet, en ik vind het ook fijner als ze in een kudde staan. Soms denk ik dat ik me aanstel en te veel druk maak, maar ik heb echt geen zin om nu weer een aantal weken/maanden met hem te moeten wandelen.

Ben trouwens gisteren 's ochtends nog heerlijk naar het "bos" geweest met Suevo, na ja tis geen echt bos, meer een bosje hehe Haha! maar wel heel leuk. Suev en ik hebben echt genoten! Na afloop terug op stal mocht hij lekker rollen in het zand, en daarna met heerlijk koel water afgespoten, hij stond gewoon te slapen Lovers

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:55

Lisenka gefeliciteerd is altijd weer spannend! Ben benieuwd naar foto's Haha!

Wie weet er een leuk adres om met je eigen paard op vakantie te gaan (in nederland)
Wil in het najaar met mijn nicht op vakantie naar zee maar heb eigenlijk geen lekker rustig adres.
Ik ben al een keer met mijn vorige paard naar renesse geweest maar ik vind het daar een beetje te druk. dus alle tips zijn welkom Clown

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:48

Lisenka: Gefeliciteerd met je merrie. En ja, ook ik wacht op foto's! Haha! Mooi dat alles goed verlopen is!
Peetisgreat: Die zal nu onderhand in Spanje zitten denk ik... Maar toch: nogmaals veel plezier!
Vonnie: Ik zou zo geen adres weten, maar ik ben ook nog nooit met een paard op vakantie geweest. Misschien is een eiland iets? Op Ameland is wel zoiets, geen idee hoe het heet, maar daar is bos, duinen , weiland.. Of is dat te veel gedoe?
DinkeyGirl: Succes vanavond met dat nieuwe paardje! Hoop dat het goed gaat. Gaat vast goed komen hoor.

Verder ga ik zo weer rijden op Nico (ik mag me uitleven hier heb ik gehoord ;p). Gaat steeds beter, hij is nog vrij stijf, maar wordt al veel soepeler. Hij heeft namelijk 2 jaar stilgestaan en we zijn nu een paar maanden bezig om hem wat te trainen en dat gaat goed. Hoop dat het zo doorgaat. Het is alleen wel vrij warm.. pff. Verder kan ik nergens foto's van Jurjen vinden. Nou hoop ik niet dat ze weggegooid zijn! En dan zal ik er meteen een fotootje van Triks en Trude bij doen en een van de kleine gele dikzak, bijgenaamd Nico Vork Nou, geniet maar weer van het mooi weer. En ik gaat rijden Lachen
dagdag

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:50

Yenneke schreef:
Die reactie van dat meisje in mijn zoektopic...

Wat vinden jullie? Het is toch niet meer dan logisch dat ik een maandelijkse bijdrage (40euro voor 2dagen p/w) in de kosten vraag?

Ik kom even uit de meeleesmodus Knipoog

Ik vind het logisch en prima dat je een bijdrage vraagt. De staleigenaar waar Frío staat doet dat niet en in korte tijd zijn een aantal mensen na een paar keer rijden al niet meer komen opdagen of althans niet regelmatig te kunnen of willen komen rijden. En juist dat zijn paarden regelmatig gereden worden is voor hem het belangrijkste. Maar als iemand een (klein) bedrag per maand moet betalen heeft hij of zij toch het gevoel dat ze moeten komen want ze betalen er tenslotte voor. Dus ik kan volkomen begrijpen dat je een bijdrage vraagt en extreem duur hoog vind ik het niet.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:08

@Lisenka: Gefeliciteerd !!!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:18

leonietje schreef:
@Lisenka: Gefeliciteerd !!!
Idd FOTOOOOOOS !!! Haha! Haha!
Afbeelding

@spokie79: wat spannend zeg, laat je nog even weten in welk blad, en in welke week hij uitkomt ?
Ben erg benieuwd.

@Yenneke : Ik vind 40 euro helemaal niet raar hoor, zo onderscheid je ook de mensen die oprechte interesse hebben. Vind het altijd jammer dat mensen zo reageren.

peetisgreat, ooh lekker naar spanje. We gaan de verhalen en fotos vast zien als je terug bent. Haha! Knipoog Leuk.

Oeps dubbel post.
Trouwens ik mis Nouvel al een tijdje ....ALLES OKE ???

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:22

Ik vind het ook niet raar, maar ik snap het wel van beide kanten. Ik bedoel meer, als je echt een ideale super goede bijrijder vindt, die dat geld niet kan missen, dan zou ik liever die bijrijder hebben dan iemand die komt rijden omdat ze ervoor betaalt en misschien dus alleen het rijden als iets ziet wat ze behoort te doen Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:43

Hoi,

ik zal me even laten horen! Haha!
bedankt voor de interesse leonietje! Knipoog

laatste weken erg druk geweest met werk enzo...
vanavond nu een weekje vakantie!

dus alle tijd (hoop ik... Bloos ) om bij te lezen en te reageren! Knipoog

gefeliciteerd in ieder geval met de geboren veulentjes die ik zo voorbij heb zien komen!

verder alles oke hier, zal morgen wat uitgebreider reageren!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:43

Ik dacht ook al, je zal het wel lekker druk hebben met je paard Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:51

Haha!

dat is nog steeds net zo druk als eerst, die beide tantes... Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:54

Ben ook heel blij dat de merries tot nu toe altijd zo makkelijk bevallen.

Chistosa is echt een trotse moeder. De merries hebben vandaag met hun veulentjes bij elkaar in het land gelopen. Gelukkig ging dit heel goed. Chistosa valt Perlita niet meer aan, jaagt haar wel weg maar dat is niet erg.

We hebben alleen nog geen naam voor het veulen van Chistosa. We denken aan Lorena maar weten dit nog niet zeker.

Foto´s zullen zsm op onze website geplaatst worden. Jan heeft al heel wat foto´s gemaakt, maar nog geen tijd gehad om ze op de site te zetten. Zodra hij ze erop geplaatst heeft laat ik het natuurlijk weten.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 00:25

Ik zal me ook ff voorstellen Knipoog Ik ben Marja en woon in Grijpskerke en ben 21 jaren.
Heb een Fries en een Fell pony Tong uitsteken (zijn er mensen die een Fell pony kennen?:P
Zijn allebei ruinen en ben bezig met het inrijden van allebei.
De [url]http://www.mijnalbum.nl/Foto=D7UTCTIO[url]Fries is al wat verder en de[url]http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=K4ITG6DE[/url] Fell pony ben ik net mee bezig:)

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 02:12

Welkom naam genoot, ja ik weet wat een fell pony is, jammer dat je foto's het niet doen