[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:48

Oooeehh ja ik ga zo naar stal toe. Singel mee. Appeltaart mee(want is lekker) en dan lekker een stukje rijden op de wagen met mijn wilde hengst in het zonnetje. :D

Janinevv

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:51

Veel plezier Absolem !!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:45

Wat een ontzettend mooi plekje Sunny horse!

Veel plezier Absolem! Leuk maar koud :brr:

Wij zetten geen wekker en gebruiken ook geen melder maar de merries laten het hier heel duidelijk zien. Ze doen het nooit overdag op de weide en als ze binnenkomen zien we wel dat ze anders zijn dan anders. Dan weten we dat we die avond niet vroeg gaan slapen. :D

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:49

Wat een prachtig plaatje sunnyhorse. Fijn dat ze braaf was voor de wagen. Sierou wordt in maart alweer 16, het gaat zo snel. Ik waakte op het moment dat ze ‘veilig’ was.

Getty, fijn dat maan het zo goed doet. Waar sta je nu? Ook mooi dat ze geen drager is. Ben je van plan later met haar te fokken?

Absolem, lekker rondje om geweest?

Hier kon ik Sierou weer even aan de longeerlijn trainen. Gister kon ze de stal niet eens uit omdat het te glad was. :(:)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:24

Ja we zijn de weg maar over gegaan gezien we nu met zijn twee waren en linksaf langs de Valouwe gegaan ipv naar rechts. Bodem was over het algemeen goed hard en mooi vlak. Wat voor jelske het trekken makkelijker maakt en we er fijn aan konden rijden zonder veel afleiding. Hij moet wel veel reactiever worden op de zweep. Daar heeft ie teveel lak aan nog. Maar het was wel heerlijk weer en de singel doet zijn werk. Dus ik ben happy.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:40

Was een heerlijke winterdag!

Ik let goed op de merrie en hou haar nu al goed id gaten. Iedere dag goed kijken naar haar uier en haar gedrag.

Vorig jaar hadden we een merrie die haar melk al liet lopen in de dagen voor ze veilig was. Toen zetten we al om de 2 uur de wekker omdat we het niet konden inschatten.

Uiteindelijk was het gedrag vlak voor de geboorte wel echt duidelijk anders. Toen zijn we natuurlijk blijven waken. Blijft spannend!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:57

Sunnyhorse, wat een mooi plaatje <3

Sierou ziet er goed uit hoor!

En Janinevv wat een verschrikkelijk nieuws.. dat had je natuurlijk nooit aan zien komen :(

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:19

Ik ga timmie as donderdag ook op de foto laten zetten..hij is al weken zo schrikkerig/wegschieterig en dat past echt totaal niet bij hem. Heb al zoveel geprobeert vanaf oktober...nu toch maar foto's maken van nek en rug.
Ik heb de zadelmaker erbij gehad, tandarts, chiropractor. Voer aangepast naar Vitalbix maar daar doet hij het eigenlijk niet veel beter op. Dus ook erg zoekende , duimen dat we een oplossing vinden .
Hij heeft z'n lichaamsbouw niet echt mee dus vrees dat we wel wat tegenkomen...wordt vervolgd.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:50

Kan me het wel voorstellen dat je dat doet Timmie. Je hebt ook al veel geprobeerd, je maakt je vanwege zijn bouw toch zorgen dat het ergens in de bovenlijn zit? Ga je naar een kliniek? Spannende dag donderdag. Sterkte.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:11

Ja hij heeft altijd voor de kar gelopen voor ik hem kocht dus rug eruit, borst vooruit en kop omhoog. ( je snapt wat ik bedoel) hij heeft wel beetje holle rug en afgelopen 2 jaar ook echt mooie vooruitgang gezien en nu lukt het al een tijd echt niet. Het lukt hem niet om los te laten, te ontspannen tijdens rijden dus vandaar toch idd foto’s

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:53

Wow wat gaan jullie hard! Ik lees wel steeds mee! Leuke verhalen, maar ook mindere verhalen komen er voor bij.

Floris en ik genieten nog steeds van onze wekelijkse bos ritten. Die brave! Zondag was het erg koud maar wel een leuk plaatje geworden. Hij lijkt wel erg klein maar de foto is van boven genomen (vriendin op haar grote paard hah) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:11

Timmie06 schreef:
Ja hij heeft altijd voor de kar gelopen voor ik hem kocht dus rug eruit, borst vooruit en kop omhoog. ( je snapt wat ik bedoel) hij heeft wel beetje holle rug en afgelopen 2 jaar ook echt mooie vooruitgang gezien en nu lukt het al een tijd echt niet. Het lukt hem niet om los te laten, te ontspannen tijdens rijden dus vandaar toch idd foto’s

Dan is dat een waardeloze menner geweest. De mijne moet gewoon over de rug heen leren lopen hoor voor de wagen...

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:38

Ik zal het aan hem doorgeven ;-)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:37

Spanned Ynekes!

Kusvoorjou, heerlijk dat je zo geniet van Floris. Brave jongen is het!

Timmie, spannende dag voor jou morgen dus. Als hij al een holle rug heeft en je gaat dat belasten met een ruiter dan kan een eventueel probleem wel sneller naar boven komen dan voor de wagen inderdaad. Sterkte en succes morgen. :(:)

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 05:40

Timmie; wat spannend zeg! Sterkte!

Kusvoorjou; wat heerlijk dat hij zo braaf is! Echt super dat hij dit zo kan op jonge leeftijd! Lekker van hen genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:59

Hoe gaat het nu Janine? Al meer bekend?

Dat is minder Timmie, goed dat je het laat checken.

Heerlijk zeg zo naar buiten met Floris!

Ik begin het rijden toch wel te missen en duim zo dat ik Emma ooit weer pijnvrij kan rijden =(
Volgende week laat ik de zadelmaker mijn zadel checken en een paar dagen later gaat mijn instructrice erop... Kijken of de injecties hebben geholpen en ze zonder pijn loopt, fingers crossed!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:01

Spannend ook voor jou weer zonnebloem.

Duimen dat bij ons vandaag een uitslag komt waar ik wat mee kan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:19

Zonnebloem idd ook voor jou spannend zeg!

Hier nog niks meer bekend kliniek gebeld en zouden snel contact met me opnemen.

Straks komt mijn eigen dierenarts Tjitske even checken.

Wil dat die ook gewoon weet hoe haar hart momenteel klopt etc.

T is echt nog steeds zo raar als ik haar in de weide zie lijkt ze gewoon een normaal sterk gezond paard.

De vrouw die Tjitkse wilde kopen heeft een beleerde 5 jarige gekocht die Amalia hete.

Is goed gekeurd en komt morgen! Super leuk! En ze stuurde vanmorgen berichtje dat haar naam gaat worden : Tjtiske Amalia! Super leuk :) ze zei ze zitten allebei in m’n hart. Zo lief

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 06:10

Slecht nieuws hier. Timmie bleek neurologische problemen te hebben en zijn beide ogen waren heel slecht. Op weg naar de kliniek is hij in de trailer gaan liggen , echt nog geen 5 minuten onderweg, en we kregen hem niet overeind. Heel gek. Uiteindelijk eruit gehaald en helemaal onderzocht. Na de diagnose vielen veel puzzelstukjes op hun plek. Hij is gisteren ingeslapen. Ben er kapot van. Sta echt achter mijn keuze om hem geen onnodige stress meer te geven maar het doet zo zeer. |(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:05

Timmie06 schreef:
Slecht nieuws hier. Timmie bleek neurologische problemen te hebben en zijn beide ogen waren heel slecht. Op weg naar de kliniek is hij in de trailer gaan liggen , echt nog geen 5 minuten onderweg, en we kregen hem niet overeind. Heel gek. Uiteindelijk eruit gehaald en helemaal onderzocht. Na de diagnose vielen veel puzzelstukjes op hun plek. Hij is gisteren ingeslapen. Ben er kapot van. Sta echt achter mijn keuze om hem geen onnodige stress meer te geven maar het doet zo zeer. |(

Ach wat verdrietig en wat ging dt snel. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 07:58

Timmie06 schreef:

Jeetje wat heftig zeg, dat is niet wat je had gehoopt.
Heel veel sterkte!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:03

Jeetje timmie wat erg !!
Dikke knuffel en heel veel sterkte

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:29

Och jeetje Timmie, wat erg!!! Je gevoel dat er iets niet klopte had je goed maar dit had je ook niet zien aankomen. Wat vreselijk en zo snel een besluit moeten nemen. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:31

Jeetje heel veel sterkte, dat had je ook niet zien aankomen ;( ;(

Je hebt je uiterste best voor hem gedaan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:49

Timmie, wat heftig zeg!
Sterkte met dit verlies