Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:17

iEmmaaa schreef:
Ik val ook weer even binnen, ik gebruik al een hele poos de zadelservice van divoza en vraag dan altijd naar Martine. Zij is echt super! Ik vond het altijd wat kneuzig overkomen om bij zo'n winkel keten langs te gaan maar ben echt super tevreden of hun service. Martine heeft mijn zadel destijds aangeraden voor mijn vorige paard, nu past de boom in dit zadel gelukkig ook op mijn Friese merrie. Ze komt volgende week even langs om de vulling te veranderen zodat ze wat meer vrijheid krijgt.

Misschien is het wat om haar eens te bellen als je het echt niet meer weet haha

Ik hoor ook verhalen dat divoza ook totaal geen goede service bied.

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:24

Ik hoor inderdaad ook weinig goeds over Divoza. Maar ook over H. vd B.osch ben ik niet tevreden...

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:59

Ga ik ook proberen Berdien, ga me nu echt concentreren op de oefeningen. Leuk al die verschillende doelen ik begon met binnen de bordjes blijven, toen de galop :P en nu de oefeningen haha.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:19

Hahaha ja heel herkenbaar. Zoiets had ik ook inderdaad :P
Vooral verruimen is voor ons een puntje. En lekker doorlopen in de proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:22

berdien85 schreef:
Ik hoor inderdaad ook weinig goeds over Divoza. Maar ook over H. vd B.osch ben ik niet tevreden...

Ik heb maar een mail gestuurd vaan corrie van Amsterdam. Met foto's van het zadel op mijn paard. Met de vraag wat het allemaal kost en uitleg over hoe ik mijn paard nu ervaar met daarop de vraag of het wel echt nodig is (omdat ze dus zo ontspannen liep gisteren.) mijn vader vindt dat we het niet moeten doen omdat een zadelmaker alleen maar geld wil verdienen...... En in de meeste gevallen klopt dat dus ook.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:55

Voordat ik mijn Custom had, had ik een oude Kieffer Wien, 2e hands gekocht en paste goed op mijn fries. Maar ik wilde het wel goed laten opvullen en controleren. En daarvoor liet ik C.h.rista van Tweespan komen. Die heeft het zadel altijd naar volle tevredenheid opgevuld en heeft nooit geprobeerd om een fryso aan te smeren.
Maar de vele negatieve verhalen over nieuw aangemeten fryso's e scheve fryso's hielden mij toch tegen om een fryso te kopen.
Het onderhoud en opvullen kan ik dus wel aanraden, maar dan wel alleen door C.h.rista.

Mijn Custom wordt opgevuld en gecontroleerd door Custom zelf, dus daar hoef ik niet over na te denken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:24

@Caro_MarjaH: dat is nou precies degene die bij mij de boel behoorlijk scheef gevuld heeft... dus die kan ik alles behalve aanraden :+

Zadelmakers is en blijft gewoon lastig... wat voor de een werkt werkt voor de ander niet en andersom. Ik vind het zadel inmiddels het meest verschrikkelijke onderdeel aan mijn paard. Helaas moet ik wel want ik wil graag rijden (en ook wedstrijden) anders wist ik het wel... heb me er vaak genoeg aan vertwijfeld en dat zal in de toekomst vast ook nog wel genoeg gebeuren %)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:31

oh, dat is dan weer waardeloos. Ja zo heeft iedereen goede ervaringen met de 1 en slechte met de ander en een ander heeft het weer andersom.
Hetzelfde geldt voor hoefsmeden, tandartsen enz. Maar het is wel verrekte lastig om een goede zadelmaker te vinden waar je vertrouwen in hebt en die de boel netjes aflevert en waar je paard ook gelukkig van wordt. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:35

Caro_MarjaH schreef:
oh, dat is dan weer waardeloos. Ja zo heeft iedereen goede ervaringen met de 1 en slechte met de ander en een ander heeft het weer andersom.
Hetzelfde geldt voor hoefsmeden, tandartsen enz. Maar het is wel verrekte lastig om een goede zadelmaker te vinden waar je vertrouwen in hebt en die de boel netjes aflevert en waar je paard ook gelukkig van wordt. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste!

En iemand die vooral ook eerlijk is, als jij met je tweede hands zadel komt voor een controle zij ook eerlijk zeggen of het zadel goed ligt of niet. En niet 1 van haar of zijn dure merk zadels aanbied.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:38

Ja inderdaad! Met mijn zadelmaker, waar ik zelf nog erg tevreden over ben, zijn ook wel weer genoeg die 't niks vinden. Van N.in.on hoorde je ook altijd alleen maar goede verhalen maar zie je nu ook steeds meer schuivende zadels. Het blijft een lastig iets...

Mijn hoefsmid is niet altijd even goed te bereiken maar als er een geval van nood is is hij er áltijd en ik heb 'm al bijna 20 jaar... al die jaren altijd top werk geleverd en no hoof no horse dus ik wil voor geen goud ergens anders aan beginnen.

Inmiddels heb ik er zelf ook wel een beetje verstand van, die zadels, dus dat scheelt enorm... maar het blijft lastig om iemand te vertrouwen en Arjen veranderd momenteel ook zoveel kwa bespiering dat zadel ook regelmatig aangepast moet worden. En elke keer heb ik 't angstzweet weer in de bilnaad staan of het wel goed word en blijft :7 Hopelijk voel ik straks niet alleen dát er wat moet gebeuren maar ook wát er moet gebeuren, dan word je toch weer een stuk onafhankelijker :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:47

In Soest zit een fijne!
Zowel 2e hands als nieuwe zadels, erg aardige en makkelijke man. Levert netjes werk af. Nu weet ik niet hoe hij is met zadels voor friezen, maar verwacht ook wel prima. Bij mijn paard was ik erg tevreden en ook de mensen op stal waren erg tevreden.

Zal even zijn naam opzoeken.
Hier helaas ook slechte ervaringen met tweespan na de laatste keer. De meeste zadels op mijn werk komen van tweespan, maar de laatste keer hebben ze er zo'n zooitje van gemaakt dat de stal eigenaresse ook de meneer uit Soest hadden laten komen.

Edit: fugers

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:56

Hier gelukkig geen problemen met zadels of opvullen etc.

Wij rijden met Hulsebos zadels, heerlijke zadels en passen op veel paarden.
En de vrouw van onze hoefsmid doet de zadels opvullen

Heb ook goede verhalen gehoord over Arno Brandt, en Van Rijs

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:21

Ik heb zelf een Arno Brandt laten aanmeten heb hem nu 2 maanden en is al een keer opgevuld maar achuift nog :( heb wel een rond paard ( kan ook zijn dat ik nog strakker moet aansingelen) maar ik vind hem wel heel goed en eerlijk

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:11

Ali van het zadelhuys dames niet merk gebonden komt Door heel Nederland rustig netjes werken en ook nette prijs

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:07

DewiRox schreef:
In Soest zit een fijne!
Zowel 2e hands als nieuwe zadels, erg aardige en makkelijke man. Levert netjes werk af. Nu weet ik niet hoe hij is met zadels voor friezen, maar verwacht ook wel prima. Bij mijn paard was ik erg tevreden en ook de mensen op stal waren erg tevreden.

Zal even zijn naam opzoeken.
Hier helaas ook slechte ervaringen met tweespan na de laatste keer. De meeste zadels op mijn werk komen van tweespan, maar de laatste keer hebben ze er zo'n zooitje van gemaakt dat de stal eigenaresse ook de meneer uit Soest hadden laten komen.

Edit: fugers

wij hebben ook fugers.
ik zeg niet dat ie slecht is, maar vind hem wel een rare manier van werken hebben. Hij kijkt namelijk snel even en zegt wat er gedaan moet worden, dan neemt ie t zadel mee en kan je hem zelf weer ophalen. Er wordt dus niet gecontroleerd of ie daarna weer goed ligt.

tot nu toe is de enige waar ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen over hoor country mill in nijkerk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:21

Bij fugers heb ik ooit mijn zadel laten vullen. Nooit meer zaten poetsvodden in bij controle Door ander

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:32

@Laura1982: :oo :oo :oo 8)7 onvoorstelbaar gewoon!

Ter plekke opvullen is ook zo'n dingetje... lijkt heel handig maar ze kunnen dan niet overal goed bij (bij de meeste zadels). Dus eigenlijk is dat ook niet echt voordelig... zeker niet als er net een nieuwe vulling in zit/zadel nieuw is. Terwijl de meeste mensen dat nou juist weer geweldig vinden.

Ik denk dat het trouwens ook wel veel uitmaakt wat voor paarden ergens komen... wat de berichtgeving betreft. Makkelijke ruggen zijn natuurlijk het probleem niet... maar daar horen friezen over het algemeen helaas niet bij. Friezen hebben natuurlijk wel vaak een korte rug en veel schouder, dat zijn niet de twee makkelijkste elementen... denk dat dat ook wel veel uitmaakt! Het is allemaal zo heerlijk rond zonder houvast :') En met een beetje gezonken rug zijn meestal de takken van boom eigenlijk ook te kort.

Afbeelding

Blijft zo weinig over om zadel op kwijt te kunnen... -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:41

Ik ben me op dit moment aan het verdiepen aan vivary.

Wordt op dit moment bij een dry needler/fysio getest. En is meer getest.

Voor een basic zadel nieuw ben je 1500 kwijt.

Hoe ze dat doen met dat zadel... en hoe dat allemaal in werking gaat.
Is op dit moment, mijn gevoel daar enorm voor.

Corry van amsterdam ook te werk gezien. Maar die zet de zadels vaak erg krap achter de schouder, waardoor er op den duur spierverlies optreed.

Op dit moment, heb ik niet echt zadelmakers, waar ik een prettig gevoel bij krijg.
Enkel een zware steen op de maag, met angst voor wat er kan komen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:48

Wat is vivary maralyn?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:18

Ik heb even gekeken... interessante zadels die vivary. heb het filmpje even bekeken, zag er best interessant uit. En een fijn prijsje zo te zien!
Heb het idee dat er de laatste jaren toch steeds meer innovatie is wat zadels betreft.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:21

Ik zweer bij A3's zadelservice!! Neemt ruim de tijd, zowel nieuw als oud op vooraf, uitstekende service en zeer kundig. En.. Hij wil je niet meteen het duurste zadel aansmeren ;-)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:11

Laura1982 schreef:
Wat is vivary maralyn?

Vivary is n opkomend zadelmerk.
Met een verstelbare wing onder het kopijzer. Ook beweegt de boom onder het lepel mee met het paard en heebben de kussens een systeem waardoor lichtrijden. Vooral met neerkomen wordt verzacht.

Dit zadel hoef je niet bij spierverandering op te vullen. Maar de wing wordt dan bij gesteld.

Voor de mensen in groningen drenthe en omstreken interressant. Aangezien in gasselte een dry needler. Die ook pezen lazert dus niet zo maar iemand dit zadel op proef en gaat een dealer van dit systeem worden.

Ook de garantie service en afspraken staan mij erg aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:32

Ik heb beslist!

Morgen middag komt Jannette Drent mijn zadel controleren en of opvullen.
Ben benieuwd... Ben heel bang dat ze toch zegt dat mijn zadel niet goed is en ik alweer een nieuwe moet kopen...
Maar ze loopt wel heel ontspannen met dit zadel, dus dat is wel weer een positief iets. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:33

maralyn schreef:
Laura1982 schreef:
Wat is vivary maralyn?

Vivary is n opkomend zadelmerk.
Met een verstelbare wing onder het kopijzer. Ook beweegt de boom onder het lepel mee met het paard en heebben de kussens een systeem waardoor lichtrijden. Vooral met neerkomen wordt verzacht.

Dit zadel hoef je niet bij spierverandering op te vullen. Maar de wing wordt dan bij gesteld.

Voor de mensen in groningen drenthe en omstreken interressant. Aangezien in gasselte een dry needler. Die ook pezen lazert dus niet zo maar iemand dit zadel op proef en gaat een dealer van dit systeem worden.

Ook de garantie service en afspraken staan mij erg aan.

Klinkt interessant. Kost zeker ook wel wat?

Ben eigenlijk wel een beetje klaar met zadels.... :evaw:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:48

Amoor. Het valt opzich nog best mee.

Een basic model, is 1500 nieuw.
Voor wat meer werk er in 2000- 2500 euro.

Je kan bij dit zadel zo duur maken als dat jij wilt.

Boven 1000 euro zadel, kost de consult je niets, de aanpassingen niets en je krijgt de service er ook bij.

Ik kan me goed voorstellen dat je klaar bent met zadels, en ook klaar bent met zadelmakers zoals je hebt gehad hoor!

Ik zie door de bomen het bos ook niet meer....
En ik plant me voorlopig even nergens meer in.... Ook niet in het zadel.