[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:15

Heey
Bij de stalling waar shaddy staat zijn de waterleidingen ook bevroren :(.

Eline : Dat is super nieuws zeg :D. Alleen balen dat ie nog niet goed loopt :(:). Super dat met rowena ook alles goed is :D.

jellie : Hoe gaat het nu? Nog veel last van je lijf?

Met shaddy gaat het goed, ze was gister wel erg onrustig.

waarschijnlijk gaat ze in maart verhuizen :D. Dan komt ze lekker dichtbij te staan :D ( nu moeten we 20 min rijden en dan maar 5 minuten ofzo)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:01

Waterleiding bleek niet bevroren te zijn.... maar gesprongen!! :( Dat heeft uiteraard ook met de vorst te maken :+ maar was dus sneller verholpen dan een volledig bevroren leidingstelsel zoals we in december hadden. En toen ik het had opgemerkt was het eigenlijk kort daarvoor pas gebeurd, dus de schade was beperkt. Vandaag deden de bakken eht gewoon weer... Vandaag met zoon even bij Jippe geweest. We werden luidruchtig hinnikend begroet. Zowiezo op mijn fluitje al en toen hij zag dat Stefan mee was deed hij zijn hoofd lager en begroette hem apart nogmaals. LIEFFFFFFF paard!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:34

Fijn al die waterbak problemen. Hier ook, van de locaties heb ik nu nog maar op 2 water. De paarden en herten haal ik met een kruiwagen water voor. Moest 10x heen en weer.
In de stal is de waterleiding gesprongen achter de nieuw wanden...

Vanmorgen hingen in de bijkeuken ook een ijspegel uit de kraan. Kachel is daar 's nachts uit...
En dan roept piet paulusma, ja volgende week gaat het ook nog vriezen. De dwaas... Bah. Zonnetje 20 graden wil ik.

Heb je een paard, kan je er niet op omdat de weg te glad is.

Als je trouwens geen speciekuip hebt, is een simpel stal dingetje vaak wel een voerton. Ze zijn hoog en diep. Paarden gooien ze dan niet op, en door de diepte bevriezen ze ook vaak niet zo dik.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:05

Branka ook bevroren leidingen, balen...

Moppie, t gaat wel beter. Ben alleen nog wat dizzy en mijn kont doet zeer. De blauwe plekken komen nu langzaam te voorschijn dus dat is wel positief :D
Shaddy goed maar wat onrustig. Door t weer?
Ohh spannend, jullie ook verhuizen naar andere stal. Lekker om je paard zo dichtbij te hebben.

Zilfstar, balen dat de leiding gesprongen is :oo
Ahhh lieve Jippe :+:

Flan heeft lekker een goed uur op t land gestaan. Wel in haar uppie want t liep iets anders dan verwacht.
Ze had wel lol met een hengstenveulen in de bak ernaast, jammer dat ik dat gemist had.
Stalgenootjes hadden haar later binnen gezet want ze werd t zat. Na t eten hebben we lekker een uur gewandeld.
Toen weer ff ongezond een peuk op en daarna nog even gepoetst.. Toen nog ongezond een peuk op en nog een lekkere kus gegeven.
Morgenvroeg is ze de 1e weer.. ohneee de 2e want Lem moet eerst uit :P

Oma had de uitslag van t biopt v.h. schildklierbobbel. T is geen kwaadaardig gezwel maar ze moet wel naar t zh terug want t moet worden verwijdert.. Dus volgende week weet ze meer.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:17

Mijn waterbakken waren in de nacht nog niet eens bevroren maar overdag staan de deuren natuurlijk helemaal open en dan gaat het snel, ik hang een bak op en die vul ik een paar x per dag, ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ze aan huis staan.
Gister was de leiding weer net zo snel ontdooit als dat die bevroren was dus emmer weer weg kunnen zetten.
Ach en de schimmel heeft weer een paar dagen vorstverlet :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:38

Bij ons op stal is ook bijna alles bevroren (nou ja afgesloten om het bevriezen tegen te gaan :) ). Ik heb weer geluk... De stal waar Shaggy in staat zit aan het huis vast en is iets warmer, en kan ook aangesloten op het gewone drinkwater stelsel in plaats van alleen het grondwater. Dus ik hoef niet met emmers te slepen :D.

Zo maar weer even naar stal, kijken of de bak alweer wat beter te doen is.... Hij was weer lekker bevroren afgelopen dagen en helaas werd ie nu weer niet getrokken :(. Staleigenaar had het te druk met aanleggen van een zwembad in zijn eigen achtertuin....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:41

Bij ons bevriest de waterleiding op stal gelukkig nooit.
De nodige paarden hebben dus vorstverlet :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:04

Gelukkig maar Jellie.
Hier bevriest alles. Met emmers water slepen, dan zijn die ook nog eens bevroren de volgende dag..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:52

marielle: beterschap joh.

esther: met dit weer in de grond bezig? rare stalhouder.

hier weinig problemen met water. wij hebben vaste bakken die we 2x daags met de slang vullen. een geisoleerde ruimte met kraantje daarbinnen is dichtbij de stal dus hop ff de slang binnen aankoppelen en klaar. als het meer dan 8 gr vriest ligt er smorgens wel een ijslaag in de bakken

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:11

Altijd leuk een nieuwertje op stal, voila sinds vandaag in het team erbij, nog wel iets mager en met veels te lange hoefjes en het is een kleintje, maar jee wat n schatje.
Iemand inspiratie voor een naam?
Ik denk aan Marengo,...
Vanochtend heb ik hem zonder zadel gereden vanaf de markt naar huis en vanmiddag ga ik hem rijden samen met de rest in groepsformatie:

Afbeelding

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:18

Shanna: Ja, een rits in je laarzen, dat is echt super. Die heb ik een paar jaar geleden erin laten zetten, super gewoon. Geen gehannes meer met aan en uit trekken.
En het weer wordt er niet beter op.

Wanda: Ja, het is heel fijn om te zien hoe hij nu aanvalt op zijn eten en dat de voerbakken nu ook echt leeg zijn.
Bij ons zijn de waterbakken net weer afgesloten omdat er een waterbak kapot was. Pfff.
Ach, wat lief van Jippe dat hij dat doet naar je zoon.

Jell: Nee, naar mijn idee is het bultje nu hetzelfde gebleven. Maar het blijft een raar ding.
Wat fijn voor je oma dat het niet kwaadaardig is. Wordt dat onder narcose weggehaald of een plaatselijke verdoving?

Branka: Dat is idd niet zo netjes van de leverancier. Dat had hij wel even mogen melden. Ik hoop met je mee dat de vorst gauw weg is, maar ben bang dat het nog even zo blijft.

Angela: Lekker dat je dalijk niet meer zo ver hoeft te reizen om bij Shaddy te zijn. ;-)

Cloris: Haha, vorstverlet. Zo ga ik het voortaan ook noemen. Dat vind ik nou een goeie.

Esther: Komt er een zwembad? Ook voor ons? Of voor de paarden? ;-)

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:18

Wat een leukerd Bedouin!
Nieuwsgierig koppie :9
Marengo vind ik een mooie naam (staat ook al een tijdje op mijn mogelijke-veulen-namen-lijstje). Maar het betekent 'donkergrijs', past wat dat betreft niet (meer) bij zijn mooie spierwitte verschijning.
Hij zal ongetwijfeld óóit wel donkergrijs geweest zijn overigens ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:20

Bedouin: Wat een lekker ding is dat zeg. Mooi paard. Zo te zien ook wel een lief karakter, of vergis ik me daar in?

Vanavond krijgt Atlas zijn 4e ijzer eronder en dan gaan we kijken of hij daarmee beter gaat lopen. Het is toch raar om met je zere beentje 1cm lager te moeten stappen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:21

Bedouin: Wat dacht je van snowflake? Of Snowy? :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:32

bedouin schreef:
Altijd leuk een nieuwertje op stal, voila sinds vandaag in het team erbij, nog wel iets mager en met veels te lange hoefjes en het is een kleintje, maar jee wat n schatje.
Ik denk aan Marengo,...
Vanochtend heb ik hem zonder zadel gereden vanaf de markt naar huis en vanmiddag ga ik hem rijden samen met de rest in groepsformatie:

Afbeelding

Als je die zat bent stuur je hem hier maar heen :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:19

Even spammen hoor, een nieuw berbertje erbij
Aline, Marengo kwam er hier al niet doorheen, goed om te weten dat dat donkergrijs betekent! Wat hier in het tunesisch weer Aazaraack heet. Jaaah nieuwsgierig is hij zeker een echt berbertje en een dansertje!

Snowy Ja hij is echt lief! Goed ingereden, erg braaf en blijft gewoon netjes stilstaan met opstijgen en loopt zelfs niet weg na afstijgen.
Ik ben nu naar namen in het arabisch aan het informeren, bedankt voor jouw suggesties ik zal een vragen hoe dat in het arabisch klinkt.

Wat n bijzonder idee om Atlas ongelijk te plaatsen, ik ben benieuwd!

Soeske, het is een dribbelaar na de galop, vooral samen met onze andere berber Rafale. Het rare is dat zijn galop erg verkort is en hij geen lange passen lijkt te kunnen maken zijn galop is ook niet erg snel.
Dat maakt het wel weer een betrouwbaar paardje voor de gemiddelde trektocht ruiter, maar ik ga er aan werken, dat lijkt mij beter voor het optimaal spiergebruik en conditie,...
Hem zat zijn zit er voorlopig niet in! Hij is een uitdaging!

Ik ben zelf 1.77 Abderrahim is iets korter. Kan dat nog, ik op zo'n kleintje? Ik moet het zadel even aankijken, volgens mij gaat dat aardig, ik heb alleen een korte singel nodig en een ander halster etc.,...

AfbeeldingAfbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:38

Wenda wat een scheetje! Maar goed dat we volgende week naar NL gaan, weer even shoppen ;) heb hier trouwens ook een winkeltje gevonden waar ze halsters en van die traditionele hoofdstellen verkopen, de prijs stond alleen groot aan de zijkant op het bakstuk geschreven dus heb er maar een stukje stof omheen genaaid.

Gek hoor om te lezen dat het weer sneeuwt bij jullie! Hier vandaag weer een heerlijke rit in t shirt gemaakt.. M'n vriend was ook mee op een paardje van stal, was alleen nogal een dondersteen, hij probeerde Flaaf steeds in zijn kont te bijten.. Flaaf is nu zo braaf, het kan hem niets schelen :D paardje van mijn vriend was echter zo vervelend dat we halverwege maar geruild hebben, vriendlief vond Flaaf wel erg groot met zijn 1,60 ;)

Madelief, leuke foto's van Furia, wat een prachtbeest is het toch!

Anouk, je bent dus nog lekker bezig met zadelmaken? Is Sam een beetje braaf de laatste tijd (las iets over een megasprong nav een kleine hengst??!)

Marielle.. Hoe gaat het nu met je? Zag de foto met Flan, prachtig.. Moet een mooi moment zijn geweest.. Nogmaals heel veel sterkte, moet moeilijk blijven :(

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:59

Frank, hoe is t met je koppie?

Bedouin, wat een schatje *D Hij mag nog wel iets uitzwaren..

Eline, fijn dat t bultje bij je uk niet lijkt te groeien.

Martine, t gaat wel.. Vind t soms met andere moeilijk om over te praten maar t troost heel erg te weten dat hij geen pijn meer heeft. Maar Pablo heeft echt een leegte achtergelaten.
In t bos met Flan was ook een mooi moment. Was toen precies een week terug dat we Pablo moesten laten gaan.. daarom hadden we zoiets van laten we met Flan op pad gaan, beetje rondstruinen..
Jij lekker in je shirt gereden :) Haha, met een billenbijter op pad :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:29

bedouin schreef:
Ik denk aan Marengo,...

Afbeelding

Mijn zoon van 8 heeft lange tijd gekeken en hij zegt: Kazimir.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:24

Nou hèhè, even bijlezen
Vandaag verjaart mijn oudste! Ze is nu 7 jaar! Gisteren had ze haar kinderfeestje in Esch bij het betoverde Bos, een pannekoekenbakker. Heel leuk gegaan. Ze mochten zich als prinsesjes verkleden en neefje werd ridder en daarna schminken, wie wilde en als klap op de vuurpijl een pannekoek! Sabrina haar stoel was versierd en ze kreeg vuurwerk op de pannekoek en een kadootje. Al met al een geslaagd feest. En mijn neef van 6 heel stoer dat ie meiden durft te kussen! Hij voegde de daad bij het woord. Hij mocht kiezen uit 7 kandidates! :P

Basje is momenteel wel ziek. Hij heeft nu antibiotica gekregen en hij begint nu weer praatjes te krijgen. Zelfs drinken wilde hij niet meer. Ik ben in geen tijden zo blij geweest met een poepluier van hem! Haha.

Verder helaas dus geen tijd voor de paardjes. Morgen hopelijk maar!

Wanda/ Branka: Hier krijgen de paarden regelmatig water gewoon uit een slang. Zelfs Sam kan het prima af met één volle emmer water op een nacht. Overdag krijgt hij 3 keer per dag zowiezo water. Paarden hebben in hun ééntje dus geen speciekuip nodig. 8-)

Jellie: Jij gaat het maken met je anky zadel! Haha. Dan ben ik slecht af! Premiere... haha. Nou ja, het betekent eerstes... *D

Branka/ Madelief: Ik ben meer van de Friese elfstedentocht en als die is geweest, mag het weer gaan dooien. Ik wil of een flinke winter of niks! Niet dit gezwam. haha. En idd de zomer vind ik fijn vanwege het langere licht. Als het zo donker is, kun je niet gaan paardrijden, is het altijd tobben met verlichting.

Angela: Waar gaat Shaddy naar toe vanaf maart en waarom? Is afstand de enige reden? Je maakt me nieuwsgierig! Heb je haar nog op proef of is het zeker dat je haar houdt?

Jellie: Goed nieuws dat je oma geen kwaadaardige tumor heeft. Sterkte toch met haar operatie. Het blijft een hele ingreep hè? En Flan nog lekker het land op! Hier gaan ze hopelijk morgen ook nog even los!

Esther: Da's ook belangrijk! Dat zwembad! Met goei weer mogen jullie er dan ook in? Wouw, dat is nog eens een pensionstal! :P

Bedouin: Mooi paardje! Epona? Dat is Keltisch voor paard. ;) Zo'n paard kun je van uit de lucht toch zien ergens in Engeland? Vandaar dat ik daar aan denk. Marengo klinkt ook leuk, maar idd is donkergrijs niet zijn kleur... En anders iets Nederlandstaligs wat voor je landgenoten moeilijk uit te spreken is. hihihi.
Kazimir is ook een mooie naam idd. Kairouan, zo heette bij Frank eens een heel veelbelovende schimmel... En nu ik er op google een stad in... Tunesie!

Martine: Sam is prototype manegepaard nu. Ach en soms doet ie idd rare dingen. Hij was zich op dat moment echt stuk geschrokken. Zelfs een manegepeerd was hem op dat moment gesmeerd. Sam is momenteel uitmuntend qua gedrag. Hij heeft zelfs een nieuw spelletje geleerd. Spring een keer van de grond af als hij los door de bak dendert en hij komt recht omhoog! Echt heel stoer! Verder heeft ook hij helaas wat vorstverlet... Ben zo blij dat ik besloten heb om hem te houden! Alles wat hij deed blijkt terug te vinden in een veel te krap zadel. Hij heeft nu een andere en hij wordt steeds blijer!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:14

Hehe, EINDELIJK na heel veel werk (heb eigen kantoor en doe o.a. BTW's voor andere eenmansbedrijfjes), sneeuw, ijs en kou vandaag weer tijd om echt met Jippe aan de slag te gaan.... Regent het :( :( :(
Maar goed, Friesje kan wel ergens tegen en baasje ook als het moet. Dus ga zo naar stal, mesten, longeren en slof is het plan.

Ben inmiddels met clickertraining al een heel eind dankzij de kou. Want in een bevroren bak kun je best target oefenen :D Woensdagmiddag voor het eerst Jippe op afstand op de target gestuurd. Stefan had die bij de A vast en ik paard bij C. En op commando liep hij zo de 40 meter ernaar toe, nesu ertegen, wachte op de klik en draaide zich rustig om om de beloning te halen :D Trots :D En ook op zoon die ondanks de kou toch maar mooi meewerkte!

Snowy: Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Atlas.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:57

Kazimir is leuk, ook inspireerde Zafir, maar uiteindelijk is het Angelo geworden.
We zullen zien hoe zijn engelachtige kwaliteiten zich gaan ontwikkelen,...
Hij vind het ook erg leuk om te steigeren en zijn haverzak alle kanten uit te schudden!

Martine hoe veel moet n halstertje daar kosten? Ponyformaat.
Leuk dat jullie nu samen gaan rijden zo af en toe. Rijden jullie dan achter elkaar?
Zie jij kans die tegoed bon van Jeanette mee te nemen, want ik zal vast haar winkeltje weer onveilig gaan maken.
Die rijbroek moet ook terug want daar was geen paard mee te bestijgen, scheurde direct heel netjes uit op de naad! hahaha!
Martine en ik komen NL weer onveilig maken, volgende week.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:19

Frank: Ach ja volgens hem geeft het geen problemen ;). Zijn graafmachine heeft ook netjes in de grond kunnen graven :P.
Bedouin: Leuk paardje!! Leuke naam ook :).
Eline: Hahahaha zou lekker zijn als het voor ons was :P, na het paardrijden lekker afkoelen in het zwembad :). Hij mag van mij ook wel een waterbak gaan maken waar je met de paarden door heen kan. Vond ik toen op kamp ook zo leuk :D.

Gister les gehad met Shaggy :). Ging echt lekker, alleen kregen we een flinke hagelbui te verduren. Vonden Shaggy en ik allebei niet echt fijn ;). Hij wilde gelijk nog maar een kant op :D. Gisteravond had ik een reunie van mijn stage. Was ook wel grappig maar ben naderhand stiekem vertrokken :P. Degene die me overgehaald hadden te komen waren er niet :(. Dus nog met een paar oude collega's gepraat en even lekker gegeten en voor de toespraak van de oud-voorzitter vertrokken :D. Dr zijn echt veel mensen weg gegaan bij het CBP. En de meest 'luie' collega's die zitten er nog ;).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:27

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:41

Angelo! Is dat ook arabisch? Mooi bedacht! In het Nederlands kun je er nog een B voor zetten hè? Als het niet klopt. Onze Michelle is een (b)engel... haha.

Esther: Balen hè? Neerslag bij het rijden. Ik heb er altijd last van, want ik draag een bril. Sneeuw en regen maken mijn zicht slecht. haha. Leuk om zo naar een Reunie te gaan hoor. En fraai dat ze dan zelf niet komen!

Wanda: Gekeken! Wat wil je bereiken met je slof?

Groetjes,