[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:36

Nouvel: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Essss: Klinkt idd niet echt fijn! Hopelijk draaien je ouders nog een beetje bij! Misschien helpt een 'volwassen gesprek'.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:08

@ Barocco: Bedankt! Ach gut

@ evdpanne: Sja, die 'gesprekken' zijn er al geweest, maar niet met een goede afloop.

Vandaag heb ik het denk ik echt verpest. Ik ging naar de kapper dus was een beetje laat terug, en toen was ik buiten. Daarbij ben ik Fuego prongelijk helemaal vergeten. Maargoed ik had heel de avond zoiezo nog. Was wat later thuis, tijd vergeten dus ook te laat voor het eten. Op z'n zachtst gezegd boze ouders. Nu zitten ze dus te discuseren over Fuego, die nu waarschijnlijk verkocht word. Maar daar probeer ik maar niet aan te denken.. Terwijl ik nog heel de avond kon gaan.

En het ergste is nog wel dat ze het over een meisje hebben, die totaal niet kan rijden en al helemaal niet op Fuego, om hem dan te kopen/ of tijdelijk te verzorgen. Terwijl zij totaal niet met hem kan omgaan.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:19

hè ess wat klinkt dat allemaal beroerd. je ouders zijn wel errug streng of niet?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:24

Hallo allemaal, ik post hier voor het eerst op dit topic, Maar ik had eigenlijk een dringende vraag. (Barokke paarden gericht natuurlijk)

Een goede vriendin van mij is op zoek naar een PRE (andalusier) om te kopen. Ze wil graag een bruine hengst/ruin van 1 of 2 jaar.
Weet iemand hier toevallig adressen/sites etc. waar ik zou kunnen kijken? Het liefst ook stoeterijen e.d. waar ze er dus eventueel meer zouden kunnen hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en in ieder geval alvast bedankt!!

Ohja en sorry voor t storen... Bloos

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:48

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:59

frankiej schreef:
storen mag hoor. heb je zelf ook een barokkie?
kijk anders even op http://www.andalusier-vereniging.nl voor een lijstje met fokkers.

ik heb geen barokke nee, ben wel fan van lusitano's, maar die vriendin van me wil per se een PRE...

Heel erg bedankt!!! zo'n link zocht ik nou net!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:35

Essssss schreef:
@ Barocco: Bedankt! Ach gut

@ evdpanne: Sja, die 'gesprekken' zijn er al geweest, maar niet met een goede afloop.

Vandaag heb ik het denk ik echt verpest. Ik ging naar de kapper dus was een beetje laat terug, en toen was ik buiten. Daarbij ben ik Fuego prongelijk helemaal vergeten. Maargoed ik had heel de avond zoiezo nog. Was wat later thuis, tijd vergeten dus ook te laat voor het eten. Op z'n zachtst gezegd boze ouders. Nu zitten ze dus te discuseren over Fuego, die nu waarschijnlijk verkocht word. Maar daar probeer ik maar niet aan te denken.. Terwijl ik nog heel de avond kon gaan.

En het ergste is nog wel dat ze het over een meisje hebben, die totaal niet kan rijden en al helemaal niet op Fuego, om hem dan te kopen/ of tijdelijk te verzorgen. Terwijl zij totaal niet met hem kan omgaan.

Essss kan je niet zelf een betrouwbaar meisje zoeken voor je paard die hem gaat verzorgen die wel bij hem past.
wie weet draaid je ouders wel weer bij.

wel naar hoor dat je nog zo afhankelijk ben van je ouders Ach gut

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:37

Silly_Woman schreef:
Hallo allemaal, ik post hier voor het eerst op dit topic, Maar ik had eigenlijk een dringende vraag. (Barokke paarden gericht natuurlijk)

Een goede vriendin van mij is op zoek naar een PRE (andalusier) om te kopen. Ze wil graag een bruine hengst/ruin van 1 of 2 jaar.
Weet iemand hier toevallig adressen/sites etc. waar ik zou kunnen kijken? Het liefst ook stoeterijen e.d. waar ze er dus eventueel meer zouden kunnen hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en in ieder geval alvast bedankt!!

Ohja en sorry voor t storen... Bloos

storen hahahah ons stoor je nooit in tegen deel je ben gewoon welkom Haha!
met of zonder paard maak niet uit.
als je maar gezellig ben Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:44

Hmm ja.. Ik hoop dat ze me nog een kans geven..

@ Frank: Dat valt dus eigenlijk wel mee. Het is alleen de manier waarop, en me stiefvader..

Is idd balen dat ik zo afhankelijk van hun ben..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:51

Esss: Dat is idd allemaal erg lastig.... En idd dat je ook nog zo afhankelijk bent. Problemen met ouders zijn vaak erg lastig (heb hier ook nog wel eens van de discussies die beetje uit de hand lopen en complete ruzies kunnen worden). Maar ja voor jou staat je paardje op het spel wat het allemaal nog erger maakt!!

Hopelijk geven je ouders je nog een kans!! Gewoon extra je best doen en helemaal laten zien dat je er voor gaat. Mijn ouders konden altijd goed opknappen als ik ineens verantwoordelijkheid nam en dingen deed die ik nooit doe (opruimen, boodschappen doen enz). Veel succes in iedergeval!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:51

Esssss . Ja kan erover praten over een bijrijdstertje voor je paard.
of zullen ze daar ook moeilijk om doen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:36

Ja want ik heb nu nog, deze vakantie, genoeg tijd voor me paard. Dus ja, dan gaan ze erbij halen dat ik dan geen paard waard ben..

evdpanne: Dat is wel een goed idee. Bedankt, ik hoop het ook!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:55

Boos! neeeeeeeeeeeeee weer weg me tekst k.lote zooi Boos!

nou ik had dus voor esmee een stukje hoe het nu gaat en of ze al weet of haar paardje weg moet
hoe kwam het nou alleen es????
heb niet alles meegekregen Bloos

marielle en saida hebben we gisteren al heel veel mee gelachu Clown Haha! we hebben besloten dat wij hun wc gebruiken omdat we niet met een wc rol onder he arm naar het toilet gaan lopen Frits zal wel gek worden van al die meiden want we gaan gewoon bij hun de boel op(vr)eten hahahaha Haha!
saida lag helemaal in een deuk we zeiden dat we een koelkast meenemen voor de drank en eten en dat in een tent jaja we maken er wel wat van Pling Haha! dolle pret

silly, en heeft je vriendin al een paard gevonden hou je ons op de hoogte en foto`s plaatsen he
welkom trouwens

vanmiddag lekker een buitenrit maken met mijn zwarte parel hopen dat het nu dus wel droog blijft wat een rot weer hebben we gehad bah
hebben jullie nog wat leuks gedaan met de paarden
je kan merken dat het wat stiller is ivm vakantie van vele onder ons

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Koe Clown

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:18

ess: wat k*t allemaal zeg! Hopelijk loopt alles goed af en kan fuego blijven! Probeer ook aan je ouders te laten zien dat je hem wel waard bent!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:35

Kan hier eindelijk eens naar buiten kijken zonder dat regengordijn, heus zonnetje... gaat de goede kant op. Straks komt de smid het hele spul bekappen dus ben een ochtendje zoet.

Esssss, gewoon laten zien dat jij dat paard wél waard bent inderdaad, dat hebben mijn ouders vroeger ook altijd van mij verwacht, en verwacht ik nu ook van mijn dochters als ze een eigen willen... Fuego staat nog in volpension, ik moest vroeger voor school uit gaan voeren etc., denk niet dat ik dat had moeten "vergeten"... dan was ik mijn beestje ook kwijt geweest. En als je bij elkaar woont, moet je rekening houden met elkaar. Natuurlijk kun je zeggen dat het zo rot is dat je zo afhankelijk bent, maar... count your blessings, bedenk ook wat je allemaal kunt doen en hebt omdat je bij je ouders woont, dus ook wat je allemaal niet zelf hoeft te doen of te regelen.

Ach weetje, dat realiseer je allemaal achteraf pas, als je zelf achter je kinderen aan moet rennen haha, dat het echt niet zo normaal was dat mijn ouders na een week hard werken in hun vrije weekend nog vroeger op moesten als normaal om mij naar wedstrijden te brengen en weer ergens in de miezer regen op een zompig veld stonden te wachten tot de koffietent openging en achter mij aanrenden met borstels en caps en proefjes voorlazen en mijn wedstrijdstress in rustige banen leiden.... ze hadden misschien wel heel wat leukere dingen kunnen bedenken om te doen Knipoog

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:29

Ik meld mij ook weer eens!

Esss: wat balen zeg, bahbah altijd vervelend zulke dreigementen!
ik zou niet weten hoe je het het handigste aan kan pakken maar 1 ding weet ik wel: er tegeningaan werkt vaak averechts.
Zet je voor 200% in, doe die rotklusjes die je normaal liever laat liggen, ga ook met ontzettende tegenzin fuego zin aandacht geven en wie weet?!

verder ga ik donderdagnacht alweer op vakantie dus ik blijf me afzijdig houden Knipoog.
Dalijk lekker met een vriendinnetje het bos en en vervolgens goed opruimen hier, heb nog steeds rommel van de vorige vakantie staan.. ai ai ai misschien moest ik ook maar een paard als stok achter de deur hebben voor die klusjes Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:04

Ik kom ook weer is kijken, wat gaan we hard zeg!! Ik ben lekker druk met van alles en nog wat haha Lachen . Maar gaat allemaal goed.

Es; Baaaaaaaaalen zeg Boos! . Maar goed, ik ga mee met wat de andere zeggen! Gewoon je best doen en laten zien dat je het echt wilt! Knipoog

Iris: Geluksvogel, weer op vakantie! Haha! . Toe maar, geniet ervan! Knipoog

Saida, Peet & Marielle: Dat word een dolle boel met jullie ghehe! Haha! Als het goed is hebben jullie wel mooi weer?! Haha!

Karina: Haha, leuk omschreven. Ik denk het ook wel eens, goh, wat zal het af en toe zwaar zijn voor me mams Tong uitsteken . Maar ik denk dat je het pas echt beseft als je zelf mama bent Haha! !

Sorry voor degene die ik vergeten ben Bloos . Maar ik moet alles even snel doen, want ben illegaal bezig hahaha Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:07

Ik ben er ook weer ff, mijn pc thuis doet een beetje wazig, dus nu even bij de ouders!

Esss: Kwam dat echt zo na 1 avondje geen tijd ofzo? Verward
Ofja, als Veerle dalijk van mij is, het spijt me zeer, maar ik ga haar ook niet iedere dag vervelen...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:24

Op een of andere manier kan ik dat nooit rijmen, ouders die dreigen het paard van hun kind te verkopen, vind ik zo'n lam dreigmiddel. Hou niet van dat soort middelen.
Ik heb altijd zelf voor mijn paarden gezorgd, ook financieel, ik werkte gewoon elke vrije dag bij de bollenboer en elke cent ging in het paardenpotje.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:26

Hihi ik zal het ook druk krijgen met een kind Tong uitsteken
ach ik heb 2 meiden voor de paarden genoeg kinderen voor Macho Duivel
en Marcel die ook de paarden doet.
ik denk dat het nog moet lukken Tong uitsteken

Zo karina scheef over dat haar smid kwam en ineens bedacht ik oja waneer moest mijn smid nou komen Haha!
ja ja volgende week moet ie komen dus gelijk maar gebeld voor een afspraak voor volgende week Bloos Haha!

Zo Donderdag mijn 2 de echo ben zo benieuwd Bloos

Zaterdag ga ik lekker vreemd Haha! Bloos ik ga naar een haflinger keuring Haha!
er gaan 3 maflingers die bij mij op de manege staan naar de keuring en ik werd gevraagt of ik mee wilde om mooie foto's van ze temaken Haha!
dus gezellig op stap met de camera Tong uitsteken

Gisteren eventjes Baron uitgestapt Haha!
Marcel had gereden en hij deed erg zijn best Baron gaat steeds beter lopen Bloos
ik hoor steeds van mensen die hem zien van ohhh is dat Baron nee toch Cool
wat loopt ie mooi Bloos

Ja ja ik op Baronnetje hahaha met een dikke buik hahaha Marcel bleef erbij omdat ik voor me gevoel niet meer zeker zit.
ik weet het Baron is erg gevoelig en erg voorzichtig met mij Haha!

ach alleen maar stappen op hem vind ik best het meeste speel ik gewoon met hem en dat vind hij ook leuk Pling

zo ik ga rond 12.00 naar de manege eerst paardjes buiten gooien op het land. Vork
en dan foto's maken van de pony kamp die bij ons word gehouden. Haha!
het is de 2 de week ponykamp en het zijn allemaal kleine kinderen die amper kunnen rijden.
dus spelletjes doen met ze dat is erg leuk.
we noemen het bixies kamp hahaha.

volgende week is het een grotere groep met grotere kinderen die wel al verder zijn en heerlijk over het strand kunnen galoperen.

1 ste week ponykamp heb ik leuke foto's gemaakt van het strand rit en van koeien drijven Koe
ja ja een boer bij ons doet zijn koeien op halen te paard en het landerijen is erg groot bij hem.
nu ging groep 1 hem helpen met binnen halen leuk gezicht is dat zeg Haha!
groep paarden tussen 90 koeien hahahaha

verleden jaar mochten ze ook melken hahaha je had hun gezichten moeten zien als ze een slokje van de melk nam hahahaha.
kinderen zijn gewend melk uit een pak tedrinken dus lekker koud en nu gelijk uit en koe hahah en dat is warm hahaha.
leuke foto's gemaakt van hun gezichten hahahaha.

zo ik ga eten en dan naar de manege Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:49

ben benieuwd naar de foto`s zal wel lachu zijn die kopies Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:55

Petra -> Je zonnedans is maar gedeeltelijk gelukt, hoor!
Het is dan wel droog, maar het zonnetje wil maar niet blijven.
Nog even beter je best doen dus, en ik wil een filmpje!!! Tong uitsteken
Hoe gaan we dat eigenlijk doen met de BBQ? Zullen wij ook nog het één en ander inslaan?

Ellis -> Het leek wel herfst hè, gisteren?
Ik had een sweater aan, maar nog had ik het koud dus toch maar de verwarming een graadje hoger gedaan.

Suzanne -> Ik had al een krabbel op je Hyves gezet, maar ook hier; Heel Veel Succes Vandaag met je Examen!!!

Karina -> Wij gaan alvast het bos en de omgeving verkennen voor je, hahaha!
Misschien volgend jaar bij jou een tentje in het weiland plaatsen voor een weekendje? Knipoog

Esmée -> Lekker pubergrietje ben je, overal dwars tegenin zeker? Knipoog Ach gut
Kun je beter niet doen meis, dan wordt het alleen maar erger.
Hoe moeilijk het ook voor je is, probeer je zoveel mogelijk van je goede kant te laten zien.
Maak desnoods een rooster samen met je ouders op welke tijden jullie naar Fuego gaan, en houdt je daar ook aan.
Ik denk als je alleen al aantoont dat je echt wel je best wil doen en aanbiedt samen met ze een rooster te maken dat al een hoop twijfel bij ze wegneemt.
Als het maar vanuit jou komt.
Succes meis!

Gisteravond op MSN gezeten met Petra en Marielle, jemigt wat een gekkenhuis met die twee.
Ik denk dat ik aankomend weekend maar net doe of ik ze niet ken........
Jullie willen niet weten wat er allemaal is besproken en wat ze van plan zijn, en ze blijven nog een dag langer ook!
Het zijn net 2 losgeslagen pubermeiden.......
Ik vrees het ergste en dat we volgend jaar niet meer terug mogen komen......

Vanmiddag nog een keertje Rintske plagen.
Ik ga er nog een keertje op rijden, Mayke komt weer helpen en Sandra gaat foto's maken.
Daarna mag Rints genieten van 2 weekjes rust.
Kan het allemaal even bezinken. Knipoog

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:00

peetisgreat schreef:
ben benieuwd naar de foto`s zal wel lachu zijn die kopies Haha!

Haha!
hier heb je ze Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding

hier 1 die een koe melkte Tong uitsteken
Afbeelding

en hij lust er pap van Tong uitsteken
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:14

he saida we gooien gewoon alles bij elkaar en dan zien we wel met de bbq maakt toch niet uit
we gaan gewoon verder in de blokhut van jullie weet je toch
en die film van de zonne dans pfffffffff http://video.google.nl/videoplay?docid= ... DFCg&hl=nl
mss heb je hier iets aan
enne pas maar op he als je net doet of je ons niet kent wij kennen jullie wel hahahahahahah,
en ja we gaan het idd erg leuk maken met veel fun
en denk nog hierhaan als je wilt.....................
..........jij zorgt voor een mooie man he voor me voor een avondje Haha! Vingers aflikken Tong uitsteken
die van friesepaarden Haha!
ik ga nu maar ff wat dingen bij elkaar zoeken die ik nodig heb daarzo
we mogen wel een extra vrachtwagen meenemen voor alles wat we mee willen nemen
Pling

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:16

ahahah die snoetjes geweldig
ik moet eerlijk zeggen het lijkt me ook helemaal niks hoor
brrrr warme melk zo van de koe (maar goed ik lust het niet eens gewoon Koe )