[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:43

@ soeske, die van ons staan alweer een paar weken 24 uur per dag buiten,niet op het land maar in de twee grote bakken die we hebben.
Savonds gaan ze allemaal wel even op stal voor hun krachtvoer maar daarna weer lekker naar buiten.
@DinkeyGirl, fijn dat het weer goed gaat met Suev gaat, lekker weer aan het lessen.
@Lusitana , wachten duurd lang he..laat je het direct weten waneer er een veulen is, met fotos natuurlijk want daar zijn we hier gek op.
@ kimmie, bevalt dat wonen in Duitsland ?
Ik heb er ook al meerdere keren eens naar gekeken maar krijg Mannetje nooit zover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:26

Anita: Weet jij toevallig iemand die nog een verzorgpaard zoekt?

Malin: Heb je weer bij Willy gelest?! Hoe vond je het zo voor de tweede keer? Ik heb inderdaad al hele gave dingen gezien bij Animo. Mooie Portugese hoofdstellen... Kwijl

Nog 1,5 week en dan komt X-tremo! Moet alleen nog even vervoer regelen.....

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:34

Ja heb weer bij Willy gelest, Spokie het was nog maar de tweede keer maar ik wil echt geen andere lesgever meer. Hij is heel erg geduldig en voelt mij en SUev echt goed aan. Hij snapt ook precies wat ik bedoel als ik met hem praat, al dan niet over het lessen. Hij en ik zitten echt ontzettend op 1 lijn en dat is erg fijn. Hij geeft je ook het gevoel dat je graag goed je best wilt doen. Hij is pas weer 7 mei terug uit Wenen dus ik kan weer lekker aan de slag.

Eef ik HOOP dat er een stijgende lijn inzit, als hij nu eens blessurevrij zou blijven zal dat wel. Helaas komt er vrijdag een jonge driejarige bij onze groep, en later in de maand mei nog een tuigermerrie. Dit brengt weer een verhoogd risico met zich mee... Verdrietig

Alhoewel ik hem gisteren voor het lessen ook weer uit de wei haalde met een klinke beuk tegen zijn hoofd aan gehad incl wond, en je zag nog zo'n beukplek op zn bil en zn flank. Ik weet niet wat die allemaal doet, maar er is 1 merrie die steeds ontzettend hengstig is en zich ongeveer in Suevo's neus parkeert met haar kont. Alle ruinen zijn natuurlijk zo g**l als boter en hebben het kunstje van Suevo afgekeken dat je best op zo'n merrie kunt springen Vork Dus dat is ook weer ene knok-faktor... *zucht* gewoon maar veel duimen en afkloppen dat het niet weer gebeurd. Ik heb geen zin om hem apart te zetten, het is een paard en hij moet zich maar zien te redden, ik ga hem niet in een gouden kooitje stoppen. Al zou het wel prettig zijn als hij zelf eens wat voorzichtiger werd Clown

Ze staan trouwens bij ons op een afgezet stuk, wat ze binnen een paar dagen kaal hadden gegraasd. Nu krijgen ze zo af en toe een stukje erbij. Dus voor het gras ben ik niet bang. Ik heb Suev vanavond voor het eerst ook 's nachts buiten gelaten, omdat het nu 's nachts niet zo koud meer is en ik hem liever niet meer onder deken wil hebben. En zo kan hij mooi wennen Haha!

Yen spannend hoor, ben heeeel erg benieuwd! Ja ik weet het van die hoofdstellen Schijnheilig maar ik vind het zonde er zo veel voor te betalen als ik weet dat ik, wanneer ik in Spanje ben, ze voor de helft van de prijs kan kopen. Dus ik wacht altijd even. Vorig jaar heb ik een mooi borsttuig gekocht in Spanje, dat was daar maar iets van 42 euro. Hetzelfde borsttuig kost echt heel veel meer bij Animo, volgens mij het dubbele. Vraag het anders aan Lusitana die kan er ook wel voor de normale prijs aankomen denk ik, en die kan het meenemen naar NL. Je kan bij Spaanse online winkels kijken wat het assortiment is van Zaldi, bv bij www.a-alvarez.com Is ook echt een kwijlsite Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:09

Leuh joh Malin! Ik zou ook echt geen andere instructeur meer willen. Ik ga de tweede week als X-tremo er is iedere dag lessen. Heb er nu al zin in! Eindelijk leren freestylen.

Ik had twee mooie hoofdstellen gezien, maar die waren inderdaad aardig aan de prijs, allebei €130,-!

Maar ja, voorlopig heb ik ook geen hoofdstel nodig. Eerst nog een goede kaptoom of serreta voor het longeren.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:29

DinkeyGirl schreef:
Ja heb weer bij Willy gelest,

Ik heb wat lessen van Willy gezien een tijd terug. Sympathieke man met het goede paardegevoel OK dan!

Helaas woon ik een beetje te ver weg voor hem om op locatie les te komen geven. Nog meer liefhebbers voor Willy in de buurt van Haarlem? Clown Zou graag wat lessen krijgen/organiseren Ja

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:46

Foogul schreef:
Ik heb wat lessen van Willy gezien een tijd terug. Sympathieke man met het goede paardegevoel OK dan!

Helaas woon ik een beetje te ver weg voor hem om op locatie les te komen geven. Nog meer liefhebbers voor Willy in de buurt van Haarlem? Clown Zou graag wat lessen krijgen/organiseren Ja

En ik heb dus precies hetzelfde maar dan met David Clown

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:42

Yenneke, wanneer ga je zoveel lessen. Ik wil wel een keertje komen kijken als je les hebt (als je dat leuk vind natuurlijk). Kan ik Willy ook weer eens zien en spreken. Zucht, ik wil ook gauw weer les, maar dan moet ik eerst mijn paardje een beetje handelbaar terughebben.

Ik weet zo even niemand die een verzorgpaard zoekt, maar ik zal mijn ogen en oren openhouden. Als ik niet al een paardje had om te verzorgen, wist ik nog wel iemand voor je Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:46

Yenneke: Dat gaat opschieten met X-tremo! Wel leuk hoor, kan je eindelijk aan de slag met hem. Wel goed dat je gelijk begint met begeleiding! Ja Die willy is wel een goede man als ik het zo hoor!

Malin: Wel uitkijken dan met Suev, hij moet nu niet weer iets krijgen hoor! Dan begin je er echt gek van te worden denk ik Knipoog Hoop voor je dat ie nu een keer goed blijft gaan zonder de 'tussenstops'!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:49

Yenneke, ik heb ook mijn schoonzusje gevraagd/gemaild of zij iemand weet. Zij heeft een eigen paard en staat gestald op de manege in Bleiswijk. Zij kent dus ook een hoop mensen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:08

Yenneke schreef:
Maar ja, voorlopig heb ik ook geen hoofdstel nodig. Eerst nog een goede kaptoom of serreta voor het longeren.

Je weet dat ik ze verkoop (en dat het in portugees een serilhão is)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:36

haha, nee dat laatste tussen haakjes wist ik niet... Bloos

ik stuur je als ik wat meer tijd heb een berichtje om te vragen wat je allemaal voor moois hebt.
heb nu weer klanten!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:43

Ik ga dinsdag op de foto voor een blad. Weet nog niet helemaal precies hoe of wat, maar het is voor de sportschool waar ik werk. Mijn bazin wilde dan graag dat ik op de foto ging. Dus nog ff een paar dagen hard sporten en even niet meer snoepen. Ik weet alleen even niet meer hoe het blad heet, maar het is zo'n glossy blad, vrij nieuw nog. Zal morgen even kijken hoe het nu precies heet.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:36

Lees braaf mee, maar reageer even een keertje niet Haha!
@Spokie79: Leuk, echt als model-achtig iets ofzo?

Dacht dat ik het hier al vermeld had, maar kan het niet terugvinden, maar het was gister zo mooi weer dat ik toch heel even Furia's vakantie heb onderbroken (niet heel erg hoor) voor een klein stapritje. In totaal een halfuurtje gestapt, en het ging heel goed. Hij stapte flink door (ook niet zo gek aangezien hij al bijna 3 weken niet is gereden Knipoog ) en keek vrolijk om zich heen maar was erg braaf en had het naar mijn idee erg naar zijn zin!
Hoewel hij opeens niet meer door het smalle ppoortje naar het erf wilde, hij weet dat hij ook door het grote hek mag, en dat wilde hij dus ook. Op de heenweg had ik geen zin in gedoe, dus toen het na een kwartier niet lukte, maar door het grote hek gegaan.
Op de terugweg poortje opengezet, Furia ervoor gezet en maar gewacht tot hij er uit zichzelf door heen ging. Elk stapje beloond en na tien minuutjes had hij er al geen zin meer in en liep in 1 keer het poortje door. Daar was ik erg blij dus erg goed beloond en meteeen het land opgezet. Dat gaan we maar weer wat vaker oefenen Haha!
Heel verhaal, maar goed dan hebben jullie ook wat te lezen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:00

spokie79 schreef:
[naam verwijderd], wanneer ga je zoveel lessen. Ik wil wel een keertje komen kijken als je les hebt (als je dat leuk vind natuurlijk). Kan ik Willy ook weer eens zien en spreken. Zucht, ik wil ook gauw weer les, maar dan moet ik eerst mijn paardje een beetje handelbaar terughebben.

De week van 14 mei ga ik als het goed is elke dag lessen. Hij heeft z'n agenda gestuurd, dus ik ga een mooi schema maken. Laat het je wel weten wanneer ik precies les heb!

Die reactie van dat meisje in mijn zoektopic...

Wat vinden jullie? Het is toch niet meer dan logisch dat ik een maandelijkse bijdrage (40euro voor 2dagen p/w) in de kosten vraag?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:07

Wat voor reactie?! Je maakt me nieuwsgierig, ik neem zo wel even een kijkje in je topic!
Als ze die twee keer gewoon mag rijden, vind ik het wel redelijk. Maar het is wel onwijs lastig om een goede bijrijdster te vinden, je mag je handjes dan al wel dichtknijpen (tenminste hier in de omgeving).
Ik zou in ieder geval, als je wel iemand vindt die erg betrouwbaar en ervaren overkomt, het wel overleggen wat voor bijdrage ze kan leveren in geld... Knipoog Want als je zo een goede bijrijdster vindt dat ook je paard er van vooruitgaat, vind ik het een beetje omgekeerde wereld, maar dat is alleen mijn mening natuurlijk Lachen
*edit* Je topic gelezen, ik snap sowieso niet dat mensen reageren als ze niet geinteresseerd zijn en het is een beetje een lompe reactie..
Maar, op het moment kan de evt. verzorgster dus nog niet rijden, en 20 euro vind ik dan nog wel kunnen, maar persoonlijk vind ik 40 euro dan iets te veel. Hoewel het wel heel leuk is allemaal, het belrene, een band krijgen etc.
Ik heb ook nooit betaald om bij te rijden, mijn vorige bijrijdpaard was dan ook een extreem lastig geval, die erg verbeterde doordat ik haar wel durfde aan te pakken.
Ik vind het altijd een lastige discussie, maar ik vind dat als een serieus iemand met je paard aan de slag wilt je daar gewoon blij mee mag zijn. Het is natuurlijk een ander verhaal als het een uniek leerpaard is, waarmee je echt kunt trainen en veel van kunt leren.
Maar, dat denk ik ervan, en we zullen vast ook andere meningen horen Knipoog
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 26-04-07 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:13

Madelief: Wel goed dat je op het laatst nog ff hebt door gezet, want na 10 min ging die toch! Dat is een goed resultaat dus Lachen

Yenneke: Het is moeilijk om een goede te vinden ja, maar een leuk verzorgpaard is meestal ook lastig hoor.. Bleiswijk is helaas een beetje ver hihi Clown Maar heb al een leuke gevonden! Ik vind 40 euro wel redelijk voor 2 dagen. Ik deed Jielt ook 2 dagen in een hele tijd voor 50 euro. Maar die kon ik wel rijden e.d. En dat kan in het begin met X-tremo nog niet denk ik.. ? Succes met zoeken iig!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:24

Bedankt voor de reacties! Denk dat ze morgen aaf wel lekker buiten kunnen blijven. Er staat weinig gras momenteel, ze worden bijgevoerd met kuil/hooi.. Deel van het land laat ik nu lekker groeien, kan het straks weer lekker gemaaid worden..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:37

Ik denk dat een bijdrage van 40 euro echt heel reeel is. Het gaat met paarden toch niet alleen om het rijden? En er zal binnen afzienbare tijd met het dier gereden gaan worden, dat duurt niet nog 3 jaar. En 40 euro is mi geen onoverkomelijk bedrag, het is een bedrag waaraan je afleest of iemand serieus is en er iets voor over heeft...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:41

Dat is wel waar, maar zlef heb ik ook veel ervaring met bijrijden, en dta is altijd heel prettig verlopen. In die tijd had ik geen geld over om te betalen voor bijrijden, dan nam ik liever les met het paard, want dat kost ook weer geld.
Laat ik het zo zeggen, ik vind het redelijk, maar ik denk gewoon dat het heel lastig voor je gaat worden om dan een goede verzorgster te vinden..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:04

iedereen bedankt voor het wensen van de leuke vakantie,
gaat wel lukken
al zal ik mijn ventje wel missen ik kwam vanaaf op stal en ik was de auto nog niet of meneer gilde al heel hard en lang naar me dussssssssssssss dat zal ik wel missen

maar goed we maken wat leuks die week en de hond gaat lekker mee dus daar kan ik weer wat aandacht aan besteden

meiden jullie ook veel plezier in de mei week groetjessssssssssssssssssssssssss ps ik zal jullie missen Bloos

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:07

Veel plezier!! (nog een keer Haha! )
Zal hier ook wel lukken, 538 komt hier in Alkmaar op Koninginnencht draaien op het waagplein Haha! En als Az dan ook nog Kampioen wordt... PARTY!! Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:14

Prinslover schreef:
Lisenka: Spannend vandaag je wedstrijd gehad toch? Hoe is het gegaan?

Peet: Wat een leuk huis zeg, vind die luikjes wel erg leuk zo moet ik zeggen Pling En Tsjillert is ook een schattie hoor!

De wedstrijd is heel goed gegaan. Het was voor mijn merrie haar eerste wedstrijd en ze heeft zich supergedragen, 184 punten dus heel tevreden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:26

leuk lisen...... dat je merrie het zo netjes deed op haar debuut ga zo door

Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:29

Ik ben een paar dagen heel druk geweest.

Prinslover leuk paard. Gaat het goed?

Leonietje Komt wel goed met jullie.

Femke Geweldige foto´s. Hoe is het nu met Maestro? Ik had gelezen dat het wel iets beter ging.

Vonnie welkom hier.

Degene die ik vergeet, sorry. Ben een beetje moe.

Met Perlita gaat het heel goed. Maandag was ze in het draad gekomen. Grote paniek bij moeder en dochter, maar verder niets aan de hand. Het wordt wel een hele dikke knuffel.

Chistosa loopt er af en toe bij in het land. Kan helaas (nog niet) zonder toezicht, want ze valt het veulen aan. Ik hoop dat als zij haar veulen heeft dat het dan minder wordt. Moet ook zeggen dat zij haarzelf niet is de laatste week.

Ze is 2 mei uitgerekend, maar de melk stroomt er nu uit. Wordt vannacht dus weer waken of het moet binnen een paar uur geboren worden. Is te hopen dat het net zo makkelijk gaat als met Lagartera.

Zondag doe ik met Halley mee met de barokke wedstrijd in Coevorden en maandag weer met mijn kwpn merrie. Moet dan al om 8.30 starten, maar met het hete weer vind ik dat niet zo erg.

Kortom weer een druk weekend, dus maar te hopen dat het veulen er in elk geval voor zondag is.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:31

peetisgreat schreef:
leuk lisen...... dat je merrie het zo netjes deed op haar debuut ga zo door

Haha!

Dank je wel. Ik had ook nog foto´s van jou voorbij zien komen. Mooi huis zeg. Klopt het en ging jij op vakantie of heb ik het mis?