Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:15

Ik kan er niet eens fatsoenlijk op komen joh :+ laat staan hoe dat moet met een barebackpad? Dan moet ik een ladder kopen :))

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:17

:')

Ik vond het al klimmen met een opstapje hahaha.

Nou de zwarte bes gisterenavond een half uurtje gestapt tegen de spierpijn maar we stapten gewoon weer 7 km per uur dus het zal nogal meegevallen zijn :+

De pensionada mooi aan de dubbele longe gehad voor de les.

Vandaag alweer in 1 ruk door 6.5 u gewerkt en ik ben nog moe van het weekend dus ik neem even pauze :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:09

daydream schreef:
Elisa bij wie had je die fascia release laten doen? Mijn PRE gaat nu best goed maar ik vind het wel een hele interessante methode

Een gezond samenspel van paard en ruiter - Horse Release https://share.google/4OMmeErwouStTj9s5

Hier :j , het is echt heel goed voor ze!

Haha Audesta, die had waarschijnlijk geen spierpijn?

Maartje, had jij nu ook nog een Haflinger?

Ik zal tegen die tijd informeren PreHungaro. Ik zou zelf ook niet snel kiezen voor net beleerd en dan allemaal verschillende ruiters er op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:33

Prehungaro wat zonde zeg, echt een leuk dier om te zien!
Heeft ze ook niet veel lijf dat ze echt te klein voor je is?

Daan is ook maar 1.55 en ik ben 1.76 met echt lange benen en dat past eigenlijk nog wel boven verwachting goed eerlijk gezegd.
Het ligt ook vaak wel echt aan het model en de vorm van het lijf.
Ik heb een tijdje een Lusitano merrie gereden van ruim 1.60 en die voelde voor mij veel kleiner en lastiger te rijden qua beenhulpen dan Daan, omdat ze een veel smaller lijfje had.

Afbeelding

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:35

Hier is weinig te melden. Ik kan alleen naar mijn paard als iemand me rijdt. En omdat ik een nest pups heb liggen blijft mijn man thuis als ik er niet ben.

Vandaag is het 3 weken geleden dat ik mijn pols brak en mocht het gips er af. Tegenwoordig doen ze dat eerder om te voorkomen dat het allemaal te stijf wordt. Maar dus nog niet belasten en het is ook nog dik, blauw en pijnlijk. Rustig aan weer opbouwen. Nog even geduld dan maar.

En intussen genieten van de pups

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:41

Ah vervelend zeg, sterkte!

Die puppy’s zijn wel heel schattig zeg!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 19:15

Wat jammer zeg dat ze te klein blijft voor je!
Hoe groot is Hugo eigenlijk?

Ik ben zelf 1.68 en zoek juist altijd rond de 1.55, veel groter vind ik al snel te groot :')

Hier vandaag lymfedrainage bij Rambo laten doen, ze zei dat hij extreem gespannen stond, maar vond dat niet gek met zo’n jeugd. De voeding heb ik al op orde maar ik moet msm en zink gaan bijgeven voor z’n voeten. Dus ik ben benieuwd, in augustus komt ze weer terug :)

Wat een leuke pups dartel!
Heb je het leuk gehad audesta? De filmpjes zagen er goed uit, prachtige omgeving!!
Poeh Maartje nog een erbij is ook weer flink meer werk inderdaad :=

Sorry als ik iemand vergeten ben!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:50

Ja wij hebben ook een Haflinger ja :)

Audesta geen spierpijn dus haha

Dartel wat vervelend dat je zo weinig kan… wel heel schattig die puppy’s <3

Tarzan ben benieuwd of je wat gaat merken van de toevoegingen bij zijn voer

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 22:21

Nee ik vandaag wel pijn in mijn bekken maar de pensionada was ook wel aan zeg maar :')

Oh wat onwijs lief die pups. Het is dat wij echt te weinig tijd hebben anders zouden we ook wel een nestje willen.

Mijn instructrice stuurde mij ook mijn droompaard door. Maar dan een hengst. Zo jammer :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Kan toch gecastreerd worden? :+

Kun je wel normaal rijden met de Haflinger Maartje?

Ah Tarzan, extreem gespannen..komt dat dan door wat hij allemaal opgebouwd heeft/ karakter? MSM is wel fijn, dacht dat het voornamelijk op bindweefsel werkte maar het is zwavel en dat is natuurlijk sowieso een belangrijke bouwstof.

Lastig Dartel, dat duurt dus nog wel even voordat je die pols weer helemaal goed kunt belasten. De pups zijn wel heel leuk!

Dat lijkt prima te passen Nouvel! Rompdiepte en breedte zijn inderdaad ook wel belangrijk.

Havanna is maar een kleintje met haar 1.50 cm, maar daarom waarschijnlijk ook verkocht..en voor mij is het een prima handzaam maatje.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Ja op zich wel Elisa, alleen zij is niet mijn type paard :+ iets te gewillig en gedienstig zeg maar := Ik probeer haar wel 1x per week te rijden, voor ons beide wel goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Haha, niet lastig genoeg. :D

Maar ik snap het wel, het is natuurlijk ook een heel ander type dan een PRE.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Audesta: Dan had ze weinig spierpijn denk ik haha
Nouvel: Nog niet, maar dat kan natuurlijk nog komen. Wilde alleen echt een grotere dan Hugo. Daar pas ik goed op omdat hij breed is - die is 160. Had gehoopt dat Morena rond de 165 ging eindigen.

Dartel: Wat een scheetjes! Een mengelmoesje zo te zien? De moeder ziet er schapendoes achtig uit.
Wel fijn dat het gips er eerder af mag, dan kun je rustig al wat bewegen misschien?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:23

Jemig, wie had me ook al weer gewaarschuwd dat hier hier zooo snel gaat? Ik had weer veel bij te lezen sinds de laatste keer.

De namen ben ik een beetje vergeten maar ik zag een vraag voorbij komen of mijn paarden papieren hadden. Maar nee, ze hebben beiden een groen boekje. Ze zijn 1.60 allebei. Beide paarden zijn op mijn pad gekomen, ik heb ze niet gekocht. Met 1 heb ik een fijne klik, de andere is en aparte. Heel lief maar bijzonder karakter. Ze doet het beter met 1 eigenaar zeg maar. Eentje die ze niet hoeft te delen. Ik heb er nu een verzorgster voor maar aangezien er een veulen komt, als het goed is, want het duurt en duurt… dan ga ik wel beslissen of ik er 1 weg ga doen. Helaas. Maar het wordt onbetaalbaar 3 paarden op pension.

Ik zag dat iemand hier haar paardje verkoopt. Ik zal eens rondvragen hier.

Ook dat iemand weer lekker aan de gang kan met haar paardje sinds deze bekapt is. Fijn om te lezen!

Zo’n lief nestje puppies. Wat is het voor een ras? Beterschap met je pols. Ik hoop dat het snel beter gaat en je minder pijn hebt.

Ik ga dagelijks hier komen want ik merk, ik geraak ver achter anders hahaha

Fijne dag allemaal! Liefs

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

PreHongaro: goed gezien! Ik fok al 20 jaar regelmatig een nestje Schapendoezen. Ik heb er hier nu 4 rondlopen, die komen ook wel wat tekort door alle toestanden.

Ik ben 1.60 en vind alles boven de 1.58 eigenlijk al groot. Mensen vergeten dat ook wel eens. Een vriendin van 1.78 vond het raar dat ik 1.65 echt te groot vind. Maar als ik dan vraag of zij een paard van 1.83 wil snapt ze het beter. Ik loop wel eens met dat soort grote paarden maar ik vind het vervelend dat ik dan niet over ze heen kan kijken. Ik wil ook graag zien of ze schoon zijn op hun kont als ik poets :o

Lymfedrainage, is dat een speciale vorm van massage? Er zijn tegenwoordig zoveel vormen van stimuleren/genezen door middel van de handen. Van Reiki, fasciatherapie, guasha en nog veel meer. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben zelf nogal sceptisch aangelegd, maar weet wel dat er veel meer mogelijk is dan de reguliere wetenschap bewezen acht.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:28

Ik ben ook 178 en wil ze het liefst hoger dan 165 hebben, maar ik vraag me af of Cortes dat haalt. Nu hij eindelijk wat aan het uitzwaren is lijkt hij ook veel groter.
Ik denk dat dat het ook een beetje is, is het een rank paard of een tientonner, dan maken die paar cm's te klein ook niet meer uit :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Afbeelding
Afbeelding

Curro van ons was ook maar 1.50cm, het is wel grappig want hier sluit mijn been perfect om aan. Terwijl ik ook een paard had van 1.67cm waar ik altijd een beetje mijn benen moest optrekken om er bij te komen.

Afbeelding

Het ligt dus kennelijk ook wel erg aan de bouw. Oja, ik ben 1.73cm dus dat is eigenlijk wel een mooie lengte, van 1.45 cm tot 1.80cm past dan wel. (al houdt ik niet van te groot)

Ik snap jou ook Dartel met het niet over een paard heen kunnen kijken. Ik vind het vervelend als ik er nauwelijks een deken op krijg omdat ze zo groot zijn. Guasha is ook fijn trouwens, dat is een schraap techniek. Reiki is energetisch.

Siko:
Jammer dat die ene een aparte is maar ik snap het wel als die het beter doet met 1 eigenaar. Dat zie je vaker bij deze paarden. Ze was toch al uitgerekend? Is ze wel gescand?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

Ik heb eigenlijk altijd grote paarden gehad maar heb na mijn laatste merrie mezelf beloofd geen groot paard meer te kopen. Ik blijf dus rond 1.50-1.60 en ben zelf 1.70 ongeveer.

Ik zal even de data noemen. Ze is geïnsemineerd op 23-25 en 27 juli 2024

Drachtig gescand op 12 augustus 2024: drachtig
Hartslag scan op: 26 augustus 2024

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Ik pas ook beter op mijn pensionada van 1.48 dan ik op mijn cruzado van 10 cm meer pastte :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Oh en ze zijn te ruinen idd Elisa maar ruinen heb ik dan weer echt helemaal niks mee helaas :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

Haha dat kan, dan lekker laten gaan. Grappig dat jij dat ook had bij je pensionada.

Siko, dan zou het dus eigenlijk ieder moment geboren kunnen worden? Is ze heel zwaar?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:01

Ik heb toch meer met ruinen. Ze zijn gewoon voor mijn gevoel veel relaxter zonder al die hormonen hahaha

Elisa, ja klopt in principe wel. Van de laatste inseminatie uitgaande. Ze is wel groter geworden. Haar uier loopt vol en terug maar haar tepels vullen zich nog niet… ik word er soms echt gek van omdat er geen pijl op te trekken is en ik ook erg ongeduldig ben nu :+