Haha, gekke Jellie! Koplampen vergeten! Ik heb het ook regelmatig hoor. Als het zo schemert, springt in mijn auto de dashboard verlichting aan. Mijn vorige auto deed zelf de lampen altijd aan (Peugeot heeft dat in de meerprijs-opties). Als mijn dashboard-verlichting nu aanspringt, denk ik onbewust nog steeds dat ze buiten ook aangaan en vergeet ik nog wel eens dat ik dan zelf de lampen aan moet doen. Bij mij gaan anderen dan altijd seinen...
Carmen: GEFELICITEERD!!!! met je vader! En heb je hem ook nog verrast?
Ilona: Da's nou juist het geinige aan Sam. Hij kent mijn stemmingen. Als ik echt moe ben, gaat ie altijd rekening met me houden. Hij weet dan dat ik meer tijd in het fröbelen steek en minder in het hem aan het werk zetten.
Hij is dol op aandacht... Maar o wee, als ik het dan toch probeer en wegzak, ja, dan kan ik wat verwachten...
Eline: Ik moet het vullen nog leren, maar hij vertelt er wel heel veel over. Vooral het hoe en waarom en ik mag veel voelen of het gelijkmatig is opgevuld. Gisteren legde hij ook uit dat veel zadelmakers de vulling echt het zadel in de bestaande vulling erbij duwen en hij probeert het tussen de boom en de oude vulling te leggen. Dan duwt de aangevulde vulling de reeds gezette vulling aan en hoeft de vulling zich niet meer naar het paard te zetten. Voor het paard het fijnste natuurlijk! Het is zo logisch en toch is het dan weer een factor voor mij om te zeggen, ja! Daarom is dat dus!
Soeske: Gisteren heb ik nog aan je woorden gedacht! Ik heb een amazone leren kennen die echt haar bekken helemaal naar voren had gekanteld. Maar deze dame stond helaas niet open voor de woorden: "Je houding klopt niet..." Wel jammer, want voor de rest was ze best leuk bezig.
Sanne: Heel mooie foto's! Otje is trouwens ook erg leuk!
Oeh!!! Ik baal als een stekker! Ik had vandaag naar Ede gegaan, ware het niet, dat zoontjelief én de zadelmaker allebei ziek zijn! Basje ligt nu als een dood vogeltje op de bank. De zadelmaker belde dat ie ziek was en was verheugt om te horen dat ik niet kwam, kon ie zijn bed weer induiken.
Gisteren is hij hier geweest. Samen met Frank een hele poos zitten puzzelen op een factuurprogram en daarna door naar 2 amazones. De eerste had een mooie vosmerrie. Ze vond haar zadel niet fijn liggen en had er een zadelman bij gehad met zo'n drukkussen. Die had bepaalde druk gemeten. Zo'n kussen moet je voor een betrouwbaar advies echter heel vaak gebruiken op hetzelfde paard en aan de hand van de grafiek kun je dan een voorzichtige inschatting maken. Het voornaamste probleem van de amazone was haar eigen houding. Ze was zwanger geweest en zo zat ze overduidelijk nog op het paard. Dat kan natuurlijk, maar ze stond er niet voor open om te horen dat ze aan haar houding moest werken. Alles was de schuld van haar zadel. Het feit dat ze een pittige zwangerschap achter de rug had telde ze absoluut niet mee. Ze hield haar rug enorm vast. Eigenlijk zou een behandeling voor haar rug door een deskundige mensenverzorger een aanrader zijn, maar ik vrees dat ze dat niet wilde horen. En een stalgenootje stond echt het zadel af te keuren. Ze zagen een zadel als een hulpmiddel, dat er voor moest zorgen dat ze meteen goed zat. Zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Je moet er zelf ook aan willen werken natuurlijk. Dat zou wat zijn! Dan kocht ik morgen een anky-zadel! Anky is er immers wereldkampioene mee geworden!
Daarna ben ik bij een prachtige Friese merrie geweest. Wow wat een plaatje! En groot! De amazone was ook een lange dame en haar zadel lag achterover, maar dat moest gewoon bijgevuld worden. Na 3 kwart jaar intensief trainen met een nieuw zadel, kun je dat verwachten. Deze dame had wel opengestaan voor adviezen en reed op de Antoine de both methode. Nou, dit was er zeker reclame voor en ook voor het feit dat hij weet hoe je een zadel moet aanmeten! Ze gaat het ver schoppen met dit paardje.
En daarna onze eigen Prince even geplaagd nog. Even gekeken hoe breed het zadel moet zijn, want hij krijgt een nieuw zadel. We moeten alleen nog besluiten of het zwart of chocoladebruin wordt. Frank en ik zijn weg van het bruin! Maar de zadelmaker waarschuwde al, dat het in de toekomst moeilijk kan zijn om exact hetzelfde bruin weer te treffen als we wat erbij zoeken. Toch willen we dat waarschijnlijk wel voor lief gaan nemen. De beugelriemen kunnen van hetzelfde leer worden gemaakt en erbij worden geleverd. tzt horen jullie wel wat het is geworden.
Frank twijfelt nog of Prince die kleur wel staat, dus we moeten nog even de kleur tegen zijn lijfje aandrukken voor een kleurcontrole. haha.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 26-01-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt