[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:39

Dat is idd minder Veulen, maar ja, hopen dat het snel betert, ik duim pas voor je na woensdag. ;)

Marielle: Goedemorgen!

Soeske: vrije dag? Ook goedemorgen! ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:54

Soeske, ik sta altijd om 6 uur op door de weeks :O

Ging net na 7 uur naar stal. Poosje met Flan gewandeld en nog een wortel en een dikke knuf gegeven.

Onderweg vond ik dat ik zo weinig licht had op de polderweggetjes. Kwam ik er bij mijn werk achter dat de koplampen nog helemaal dichtgesneeuwd zaten :o Andere automobilisten zouden wel gedacht hebben, wat een idioot..
Geloof dat mijn hersens nog geklutst zijn na mijn zandhapperij :+

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:01

zo ben ik ook weer eens, erg druk weekend achter de rug, hadden een feest georganiseerd voor paps, die werd 50, dus ook slapers etc erg druk allemaal maar erg geslaagd!!!

jellie......balen dat je gelanceerd bent, niet last nu??

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:35

Autsj.. Mariellie! Dat klinkt niet fijn.. :oo . Hoe voel je je nu? Zeker stijf en bont en blauw? Balen zeg.. en nog op film ook := . Chico gaat goed gelukkig!! Merk wel dat hij snel stijf is.. Heb hem 2 dagen niet getrained, en laten losgooien door stalgenootjes, maar toen ik hem gisteren oppakte aan de longe met bijzet, ging die niet meteen gesmeerd. Dat merk ik wel... Misschien niet echt zn dag, of moest hij nodig plassen.. Waar het aan ligt? Nouja, hij staat verder ook alleen op stal nu he :(:) Dus ja, met deze kou hele tijd stil staan, wordt je misschien ook wel stijf van :o . A.s vrijdag gaan we verhuizen, naar een stal waar hij iedere dag buiten komt. Zomer wei en winter bak.. Maar niet 24/7 stal :) . Dat zal hij wel fijn vinden! Ben benieuwd of ik verandering merk kwa zijn doen en laten/lopen etc.

Anouk, haha, als jij moe bent, ga je vast niet rijden op sam :P

Camruh, leuk zo'n feest! Nog een special act ;) ?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:19

Jell: Nou, toch nog geslaagd voor je kleding. Rijk zijn willen we denk ik allemaal. ;-)
Hij heeft 2 kuren gekregen, ik ben tot 3 maart ermee zoet.
Nee, er gaat weer een ijzer onder als het kan. Hij heeft enorme brokkel hoeven.
Beterschap. Jeetje, nou hopen dat het een beetje mee gaat vallen met de pijntjes. Zet je het filmpje wel op Bokt?
Haha, daar zou ik ook niet aan gedacht hebben.
Hoe voel je je vandaag?

Anouk: Dat is trouwens wel lekker dat je je eigen zadel zo een beetje bij kan houden, dan ligt hij altijd goed. ;-)
Voorjaar, zon en de zomer wei. Ik kijk er echt naar uit.

Veulen84: Ach, dat is ook zielig. Hopen dat de relatie zich snel gaat herstellen. Ja, het was echt koud gisteren.

Ilona: Dat is een leuk vooruitzicht vrijdag. Ben benieuwd wat Chico er van vind.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:59

Ja, heb vrij vandaag :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:34

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:12

Heey
Ilona: Alvast succes met het verhuizen van chico ;). Denk dat ie het wel leuk zal vinden.
Jellie : Heb je nog veel pijn? In iedergeval beterschap :(:).
Eline: Hoe gaat het met atlas?

Ik wil mijn hoofdstel..... dat is nog steeds niet binnen :(.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:22

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:22

Ik ga even kijken :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:03

Goedemorgen

Carmen, Klinkt als een gezellig feest. Nog gefeliciteerd met je paps. Heb best veel last van de val..

Ilona, ben idd bont en blauw en vandaag nog erger als gisteren lijkt wel. Vooral mijn stuitje doet erg zeer. Sokken, schoenen aantrekken en bukken gaat niet zo soepel :+ Fijn dat chico goed gaat maar wel wat stijfjes. Kou werkt ook niet zo lekker. Klinkt als een heerlijk plekje waar je komt te staan met hem +:)+ Ben ook benieuwd of je verandering gaat merken aan t lopen. Hou ons op de hoogte :j

Eline, je kunt er idd even tegenaan zeg.
Ik zal t filmpje wel en x uploaden. Moet t nog op de pc zetten.

Moppie, balen dat je hoofdstel nog niet binnen is :\

Shanna, t ziet er goed uit +:)+

Ik ga met Flan wandelen.

Fijne dag!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:31

Haha, gekke Jellie! Koplampen vergeten! Ik heb het ook regelmatig hoor. Als het zo schemert, springt in mijn auto de dashboard verlichting aan. Mijn vorige auto deed zelf de lampen altijd aan (Peugeot heeft dat in de meerprijs-opties). Als mijn dashboard-verlichting nu aanspringt, denk ik onbewust nog steeds dat ze buiten ook aangaan en vergeet ik nog wel eens dat ik dan zelf de lampen aan moet doen. Bij mij gaan anderen dan altijd seinen... :D

Carmen: GEFELICITEERD!!!! met je vader! En heb je hem ook nog verrast?

Ilona: Da's nou juist het geinige aan Sam. Hij kent mijn stemmingen. Als ik echt moe ben, gaat ie altijd rekening met me houden. Hij weet dan dat ik meer tijd in het fröbelen steek en minder in het hem aan het werk zetten. :P Hij is dol op aandacht... Maar o wee, als ik het dan toch probeer en wegzak, ja, dan kan ik wat verwachten... 8-)

Eline: Ik moet het vullen nog leren, maar hij vertelt er wel heel veel over. Vooral het hoe en waarom en ik mag veel voelen of het gelijkmatig is opgevuld. Gisteren legde hij ook uit dat veel zadelmakers de vulling echt het zadel in de bestaande vulling erbij duwen en hij probeert het tussen de boom en de oude vulling te leggen. Dan duwt de aangevulde vulling de reeds gezette vulling aan en hoeft de vulling zich niet meer naar het paard te zetten. Voor het paard het fijnste natuurlijk! Het is zo logisch en toch is het dan weer een factor voor mij om te zeggen, ja! Daarom is dat dus!

Soeske: Gisteren heb ik nog aan je woorden gedacht! Ik heb een amazone leren kennen die echt haar bekken helemaal naar voren had gekanteld. Maar deze dame stond helaas niet open voor de woorden: "Je houding klopt niet..." Wel jammer, want voor de rest was ze best leuk bezig.

Sanne: Heel mooie foto's! Otje is trouwens ook erg leuk!

Oeh!!! Ik baal als een stekker! Ik had vandaag naar Ede gegaan, ware het niet, dat zoontjelief én de zadelmaker allebei ziek zijn! Basje ligt nu als een dood vogeltje op de bank. De zadelmaker belde dat ie ziek was en was verheugt om te horen dat ik niet kwam, kon ie zijn bed weer induiken.
Gisteren is hij hier geweest. Samen met Frank een hele poos zitten puzzelen op een factuurprogram en daarna door naar 2 amazones. De eerste had een mooie vosmerrie. Ze vond haar zadel niet fijn liggen en had er een zadelman bij gehad met zo'n drukkussen. Die had bepaalde druk gemeten. Zo'n kussen moet je voor een betrouwbaar advies echter heel vaak gebruiken op hetzelfde paard en aan de hand van de grafiek kun je dan een voorzichtige inschatting maken. Het voornaamste probleem van de amazone was haar eigen houding. Ze was zwanger geweest en zo zat ze overduidelijk nog op het paard. Dat kan natuurlijk, maar ze stond er niet voor open om te horen dat ze aan haar houding moest werken. Alles was de schuld van haar zadel. Het feit dat ze een pittige zwangerschap achter de rug had telde ze absoluut niet mee. Ze hield haar rug enorm vast. Eigenlijk zou een behandeling voor haar rug door een deskundige mensenverzorger een aanrader zijn, maar ik vrees dat ze dat niet wilde horen. En een stalgenootje stond echt het zadel af te keuren. Ze zagen een zadel als een hulpmiddel, dat er voor moest zorgen dat ze meteen goed zat. Zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Je moet er zelf ook aan willen werken natuurlijk. Dat zou wat zijn! Dan kocht ik morgen een anky-zadel! Anky is er immers wereldkampioene mee geworden!

Daarna ben ik bij een prachtige Friese merrie geweest. Wow wat een plaatje! En groot! De amazone was ook een lange dame en haar zadel lag achterover, maar dat moest gewoon bijgevuld worden. Na 3 kwart jaar intensief trainen met een nieuw zadel, kun je dat verwachten. Deze dame had wel opengestaan voor adviezen en reed op de Antoine de both methode. Nou, dit was er zeker reclame voor en ook voor het feit dat hij weet hoe je een zadel moet aanmeten! Ze gaat het ver schoppen met dit paardje.

En daarna onze eigen Prince even geplaagd nog. Even gekeken hoe breed het zadel moet zijn, want hij krijgt een nieuw zadel. We moeten alleen nog besluiten of het zwart of chocoladebruin wordt. Frank en ik zijn weg van het bruin! Maar de zadelmaker waarschuwde al, dat het in de toekomst moeilijk kan zijn om exact hetzelfde bruin weer te treffen als we wat erbij zoeken. Toch willen we dat waarschijnlijk wel voor lief gaan nemen. De beugelriemen kunnen van hetzelfde leer worden gemaakt en erbij worden geleverd. tzt horen jullie wel wat het is geworden. ;) Frank twijfelt nog of Prince die kleur wel staat, dus we moeten nog even de kleur tegen zijn lijfje aandrukken voor een kleurcontrole. haha.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 26-01-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:35

Zonde dat mensen dan niet willen luisteren Anouk... fijn dat het tweede duo een stuk beter ging!
Ik ben benieuwd wat voor kleur zadel het wordt.

Ik zou vanmiddag gaan winkelen maar kreeg net een telefoontje... oppaskindje was ziek en die moeder moest vanmiddag werken... dus ik heb gezegd dat ze maar snel moet gaan oppassen en dat we het winkelen wel verzetten. Een ziek kind kun je immers ook niet alleen laten! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:41

Shannah: Helemaal waar. Ik ga ook liever niet uit het zicht nu van basje. Ook al ligt hij nu al de hele ochtend lekker op de bank.

En jammer idd dat mensen zo makkelijk hun zadel maar de schuld geven. Het schijnt veel voor te komen. Voor mensen zoals zij, hoop ik dat ze snel met duidelijke en eerlijke een certificering van zadelmakers komen. Zo iemand heeft dat nodig om een goed advies ook echt te gaan vertrouwen. Dan zie je hoeveel onkunde er is in paardenland en niet alleen bij zadelverkopers, ook bij de ruiters.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:27

Angela: Lief dat je het vraagt. Het eten gaat steeds beter en het wordt ook steeds meer wat er naar binnen gaat. Hij krijgt nu 3x op een dag eten. Hij is ook ontzettend vrolijk een begint ook alweer aardig actief te worden. Zo kreeg ik een paar dagen geleden een Atlas op mijn rug. Gelukkig stond hij gelijk stil en heb ik er alleen een bult en een pijnlijke rug aan over gehouden. Hij wil alleen maar spelen de hele tijd.
Het is alleen jammer dat hij nu niet helemaal goed loopt. We mogen maar 10 minuten in de bak stappen aan de hand, daar is hij het niet helemaal mee eens. ;-)
En het weer werkt nu ook niet mee. Nu de grond bevroren is, mag hij niet de wei op, dus is hij ook wat stijver als hij zijn stal uit komt.
Maar ik ben positief.

Jell: Ja, ben erg benieuwd naar het filmpje, maar dan moet ik hem wel op mijn werk kijken, want mijn pc doet niet aan filmpjes. ;-)

Anouk: Nou ja, dat vullen komt vanzelf. Voorlopig hoeft je zadel ook nog niet opgevuld te worden. En met dat vele uitleggen wordt het straks heel logisch voor je. Super die zadelmaker.
Beterschap met Basje.
Jammer dat zulke mensen dan tegen het advies in gaan. De eerste keer dat ik weer op Atlas stapte na mijn bevalling moest ik ook weer enorm wennen. Aan het rijden en aan het zadel. Ik kukelde continu naar voren. Met een paar lessen was dit zo weer over.
Mijn zadel was natuurlijk toen ook niet helemaal goed, dus dat kukelen kwam bij mij daadwerkelijk wel een gedeelte van mijn zadel. Maar als vakmensen advies geven, moet je het natuurlijk niet in de wind slaan.
Haha, in de tijd dat ik mijn zadel kocht kon je kiezen uit zwart. Meer niet. Best wel makkelijk vind ik.

Shanna: Winkelen kan altijd nog. En het is nu toch steenkoud.

Ik ben net terug van het ziekenhuis. Rowena moest ter controle naar de kinderarts. Ze was helemaal goed. Over een jaar moet ze terug komen. Manlief was ook een keertje mee.
Er werd ons wel aan geraden om toch weer een afspraak te maken met de oogarts, voor dat bultje boven haar oog. Dus dat gaan we doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:29

Ik heb mijn laarzen naar Zutphen gebracht.. moet een rits in. Snowy, het is inderdaad KOUD. BRRR. Bah zeg.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:42

Snowy: Fijn dat Atlas weer opknapt en dat je nu weet wat het wrs is!!!

Ik las iemand die zand had gehapt? Hoe gaat het nu? Jellie geloof ik?

Hier de waterleidingen van stal wederom bevroren :(

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:27

Haha Anouk, nog zo'n gevaarlijker met autoverlichting :+ Wat jammer dat je niet naar Ede kon.. al is t mss een geluk bij ongeluk dat ze tegelijk ziek zijn, dan ben je er in 1x doorheen.
Jammer van die amazone.... Hmmm ik heb een ankyzadel dus wie weet kan ik nog wel een x wereldkampioen worden :P :z
Je bent iig lekker bezig.

Eline, ik hoop hem snel een x te plaatsen. Jan moet t op zijn pc zetten en bewerken maar zal t hier ook wel neerzetten dan :+ Fijn dat Rowena goed was in t zh +:)+ wel even naar dat bultje laten kijken.
Is dat nog gegroeid in de tussentijd?

Zilfstar, ik was idd de zandhapper.. Ik voel alles nog. Beetje dizzy en een erg zeer achterwerk. Bukken enz gaat lastig.. hoop dat t tegen t weekend weg is. Balen van de waterleidingen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:46

Haha, ja, erg hè? Als het echt donker is valt het meestal wel op hoor. hihi... :+ Oempf, dat is minder joh, dat je nog steeds last hebt. Lekker op tijd naar bed en kalmpjes aan doen. BETERSCHAP!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:02

Komt goed, vanaaf ga ik weer bijtijds. Ging gistern niet ivm verjaardag. Zag net mijn 1e flinke blauwe plek, die is te voorschijn gekomen :D

Ik ga naar Flan ff wandelen, fijne dag allemaal!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:48

Zilfstar schreef:
Hier de waterleidingen van stal wederom bevroren :(

Hier op stal ook. Vorig jaar was het ook raak, toen was alles nog zo nieuw dat de staleigenaar niet wist dat ie wat moest aanzetten.
Dit jaar ging het de eerste vorstperiode goed en gisteren waren de leidingen ineens bevoren.... Blijkt de pomp maar voor 200m geschikt te zijn en er zit 400m in de stallen. Had die leverancier dat niet destijds kunnen melden vraag ik mij af. Hopelijk gaat het dus weer snel dooien. Tot die tijd gaan ze met een kruiwagen water alle stallen regelmatig af en laten de paarden drinken zoveel als ze willen.
Heb zelf Frío nog een extra emmer water toen ik gisteren op stal was en vanavond hang ik een voerbak voor water neer. Niet bijzonder veel, maar een specikuip heb ik helaas niet.
Hoopte er al op, maar nu nog meer dat het snel gaat dooien.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:04

Ik kom ook even spammen :D

[EJL-ITP] Furia (PRE) - meest prachtige foto's door de jaren heen!

Branka: wat vervelend zeg, bij ons in de nieuwe stallen moeten de leidingen nog komen, maar daar hebben we idd oa van die speci tonnen... Die krijgen ze meestal niet in een nachtje op :D
Ik heb sowieso echt een hekel aan die kou, hartsikke bevroren als ik op stal ben en training ligt ook weer stil door bevroren bak.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:24

Ga zo even kijken bij jouw topic over Furia. Moet ik voor Frío ook eens doen. Binnenkort weer wat nieuwe foto's nemen, hij is echt enorm veranderd. Van een schraal paard naar een iets te dik paard met een flinke nek er op.

De leidingen bevroren is inderdaad erg lastig, niet alleen voor ons. De staleigenaar vindt het ook balen. Gelukkig met een aantal stalgenoten afgesproken dat als ze er aan toe komen ze Frío nog een extra keer water geven.
En ik neem zijn voerbak mee. Die vul ik en hang ik in zijn stal als de boel nog bevroren is. Veiliger dan een emmer en heb hem toch al, dus dan hoef ik geen specikuip aan te schaffen ;)

Kou vind ik niets meer aan, geldt ook voor Frío. Mensen kijken mij vreemd aan als ik zeg dat hij het bij 25 graden lekker vindt. Dan kan ik ook nog makkelijk rijden, aan hem merk je weinig. Wat dat betreft kijk ik uit naar het voorjaar en de zomer!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:35

Hier nog een inderdaad, ik ben geen winterpersoon. Furia is ook altijd nog fris hoor met warm weer, spaanse bloed he :D
Kan me voorstellen dat de staleigenaar nog steeds baalt, sta je nog steeds op datzelfde plekje waar ik toen ben wezen kijken? Met dat hek en zo mooi rustig gelegen? Dat vond ik zo'n mooi plekje he.
edit: Onee, jij staat nu natuurlijk op die stal waar Laura ook rijd.. Never mind.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:48

Nee, Frío staat al een tijdje ergens anders. Helaas veel drukker, maar er waren dingen die ik graag anders zag.
Voordeel is dat hij nu in de winter in de paddock staat i.p.v. de stapmolen en hij afgelopen jaar van begin april tot eind oktober op het land.
Natuurlijk zijn er dingetjes (zoals de drukte) die ik wel anders zou willen, maar het is nergens perfect ;)
En mocht je nieuwsgierig zijn, laat maar weten dan spreken we weer eens af.